Η περιβόητη μεγάλη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026 περιλαμβάνει μονοθέσια που θα δώσουν έμφαση στον οδηγό, με ισχύ άνω των 1.000 ίππων και περιορισμένη αεροδυναμική, σύμφωνα με τον διευθύνοντα τεχνικό σύμβουλο της Formula 1 Πατ Σίμοντς.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, έμεινε προσγειωμένος μετά το 1-2 της Ferrari στο GP Αυστραλίας, όμως παραδέχθηκε ότι ο στόχος της ιταλικής ομάδας είναι να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών - λέγοντας ότι "ίσως είναι λίγο νωρίς φέτος" για τον τίτλο των οδηγών.
Ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η προσπάθεια της Ferrari να προσελκύσει στο Μαρανέλο τον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της F1, Άντριαν Νιούι, θα ενταθεί την μεθεπόμενη εβδομάδα με κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βρετανό σχεδιαστή μετά τον αγώνα της Σουζούκα (5-7 Απριλίου).
Ο Τζέιμς Άλισον, τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, λέει ότι οι πρώτοι τρεις αγώνες της F1 εμφάνισαν ένα πρώτο μοτίβο που βοηθά την ομάδα να καταλάβει για ποιο λόγο το μονοθέσιο W15 δεν έχει εκπληρώσει ακόμη τις αρχικές του υποσχέσεις.
Ο Λιούις Χάμιλτον θα γίνει το 2025 μόλις ο έκτος οδηγός της ιστορίας της Formula 1 που πηγαίνει στο Μαρανέλο όντας ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής. Όμως, πέραν του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο το 1956, από τους Αλέν Προστ, Μίκαελ Σουμάχερ, Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, μόνο ο “Σούμι” έγινε πρωταθλητής με τη Scuderia.
Η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, η αμερικανική Liberty Media, είναι έτοιμη να ανακοινώσει την εξαγορά και της Dorna, κατόχου των δικαιωμάτων του MotoGP, έναντι αντιτίμου που πλησιάζει τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο τετράκις πρωταθλητής της Formula 1 Σεμπάστιαν Φέτελ συμπλήρωσε σε μία ημέρα δοκιμών 581 χιλιόμετρα με το πρωτότυπο Porsche 963, σε μια κίνηση που δεν αποκλείεται να καταλήξει στη διεκδίκηση της νίκης στις 24 Ώρες του ΛεΜάν για το πλούσιο αγωνιστικό του παλμαρέ.
Καθώς οι τεχνικοί των εργασιών ανακαίνισης του North Wilkesboro Speedway ξεκινούσαν την ανακατασκευή μιας κατεστραμμένης τσιμεντένιας κερκίδας, μόλις αφαίρεσαν τα καθίσματα τους περίμενε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανακάλυψη.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ άφησε να εννοηθεί ότι θα περιμένει τις αποφάσεις του Μαξ Φερστάπεν καθώς ψάχνει τον διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον για το 2025, και επιβεβαίωσε ότι άλλες επιλογές για τη θέση είναι οι Φερνάντο Αλόνσο, Κάρλος Σάινθ και Αντρέα Κιμι Αντονέλι.
Η Scuderia φέρεται να επιταχύνει τη μεγάλης έκτασης αναβάθμιση της φετινής SF-24 -που αρχικά προγραμμάτιζε για το GP της Ίμολα το Μάιο- για να την έχει στο επόμενο GP της Formula 1, στην Ιαπωνία (5-7 Απριλίου). Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Το 3ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Μαρτίου στην Αυστραλία και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά από το ΑΝΤ1+, είχε νικητή τον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος έσπασε την μονοκρατορία του Φερστάπεν και έφερε στη Ferrari την 1η νίκη για το 2024.
Παρότι δήλωσε πως βιώνει φέτος το "χειρότερο ξεκίνημά" του από ποτέ στη Formula 1, o Λιούις Χάμιλτον είπε -μετά την εγκατάλειψή του από μηχανικό πρόβλημα στο GP Αυστραλίας- ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως η ομάδα της Mercedes F1 μπορεί να αναστρέψει τη φτωχή απόδοση της W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν σχολίασε την ανεκδιήγητη απόφαση της Williams να δώσει το μονοθέσιο του Λόγκαν Σάρτζεαντ στον Άλεξ Άλμπον στο GP Αυστραλίας, λέγοντας πως αν βρισκόταν στη θέση του Αμερικανού θα είχε κάνει γυαλιά καρφιά και το δικό του μονοθέσιο, “ώστε να μην μπορεί κανένας πια να το οδηγήσει”, και την ομάδα.
Μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας, ο Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι ο Ισπανός είναι ένας από τους υποψήφιους για τη μια θέση στη Red Bull Racing του χρόνου - και επίσης ότι η Ferrari “αναμφίβολα έχει κλείσει την απόσταση” από την πρωταθλήτρια στην πίστα.
Έχοντας ολοκληρώσει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών, η Team Peugeot TotalEnergies είναι στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψει το Peugeot 9X8 προδιαγραφών 2024 που θα κάνει ντεμπούτο στον 6ωρο αγώνα της Ίμολα.
Η Nissan Formula E Team επιστρέφει στο «σπίτι» της για το πρώτο Tokyo E-Prix, με την αγωνιστική δράση να λαμβάνει χώρα στους δρόμους του Τόκιο, λιγότερο από μία ώρα μακριά από την παγκόσμια κεντρική έδρα της εταιρείας.
Μετά το θρίαμβό του στο GP της Μελβούρνης ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι ήταν “κρίμα” που η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν του στέρησε μια μάχη για την 1η θέση, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ δήλωσε ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να κερδίσει και με τον Ολλανδό παρόντα. Διαβάστε τους λόγους για τον οποίο ισχύουν τα παραπάνω.
Παρότι αναγνώρισαν ότι δεν έκανε κάτι με δόλο, οι αγωνοδίκες στη Μελβούρνη επέβαλλαν ποινή διέλευσης από τα πιτς (που μεταφράζεται σε 20'' στα τελικά αποτελέσματα) στον Φερνάντο Αλόνσο, για επικίνδυνη οδήγηση, θεωρόντας πως προκάλεσε το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στον τελευταίο γύρο του GP Αυστραλίας.
Ο Κάρλος Σάινθ χαρακτήρισε το τελευταίο δίμηνο σαν “τρενάκι του λούνα παρκ, μετά από όσα έγιναν στο ξεκίνημα της χρονιάς, μετά με το βάθρο στο Μπαχρέιν, την [εγχείρηση για τη] σκωληκοειδίτιδα, και τώρα τη νίκη” στην Αυστραλία.
Οι αγωνοδίκες του GP της Μελβούρνης κάλεσαν -ενδεχομένως μετά από αίτημα της Mercedes- τον Φερνάντο Αλόνσο σε απολογία μετά το τέλος του αγώνα, θεωρώντας ότι μπορεί ο Ισπανός να έκανε τη λεγόμενη “δοκιμασία φρεναρίσματος” στον Τζορτζ Ράσελ και σε αυτή να οφείλεται το ατύχημα του Άγγλου στον τελευταίο γύρο - παρότι κάτι τέτοιο μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν φάνηκε καθόλου απογοητευμένος μετά την εγκατάλειψή του στο GP Αυστραλίας, με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20, λέγοντας ότι το σερί 43 αγώνων του χωρίς ούτε μία εγκατάλειψη ήταν ήδη πολύ εντυπωσιακό.
Δείτε πώς διαμορφώθηκε η βαθμολογία στη Formula 1 σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ και το 1-2 της Ferrari στο GP της Αυστραλίας.
Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε μια εντυπωσιακή και ηχηρή απάντηση στην επιλογή της Ferrari να τον αποδεσμεύσει για το 2025, κερδίζοντας το GP Αυστραλίας εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 3ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20.
Εξηγώντας τους λόγους που τον ανάγκασαν σε αποκλεισμό από το Q2 των δοκιμών κατάταξης και την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης του GP Αυστραλίας, ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι μια μικρή αλλαγή της φοράς ή της δύναμης του ανέμου μπορεί να αλλάξει εντελώς την απόδοση της Mercedes W15.
Οι αγωνοδίκες της FIA επέβαλλαν ποινή τριών θέσεων στην εκκίνηση του αυριανού GP της Μελβούρνης στον Σέρτζιο Πέρεζ, διότι ο Μεξικάνος της Red Bull Racing μπλόκαρε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas στην πρώτη περίοδο των σημερινών δοκιμών κατάταξης.
Την ώρα που ο Κάρλος Σάινθ δήλωνε ότι του φαίνεται “απίστευτη” η 2η θέση της εκκίνησης του GP Αυστραλίας που κατέκτησε στις σημερινές δοκιμές κατάταξης στο Άλμπερτ Παρκ, ο Σαρλ Λεκλέρ εξηγούσε ότι πήρε ένα ρίσκο στο τέλος του Q3 με τις ρυθμίσεις της Ferrari SF-24 που “αποδείχθηκε πως ήταν στη λάθος κατεύθυνση”.
Ο Μαξ Φερστάπεν ανέστρεψε τα πράγματα μετά τις χθεσινές προβληματικές δοκιμές της Red Bull, έλυσε τα προβλήματα υποστροφής της RB20 και κέρδισε την τρίτη φετινή του πολ ποζίσιον για ισάριθμους αγώνες της Formula 1, εμπρός από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Στην 5η θέση ο Σαρλ Λεκλέρ μετά από ένα λάθος στον τελευταίο γύρο του στο Q3.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, κατεβάζοντας το γύρο στο 1:16.714, όμως μέσα στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου βρέθηκαν οι Μαξ Φερστάπεν, Κάρλος Σάινθ και -απρόσμενα- ο Λιούις Χάμιλτον.
Με μια κίνηση που δεν τιμά την ιστορία της, η Williams Racing αποφάσισε να αποσύρει τον Λόγκαν Σάρτζεαντ από το υπόλοιπο διήμερο του GP Αυστραλίας προκειμένου να δώσει το μονοθέσιό του στον Άλεξ Άλμπον - που κατέστρεψε το δικό του στο ατύχημά του κατά την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν έκρυψε την απογοήτευσή του και ο Τότο Βολφ τον εκνευρισμό του για την αποτυχημένη σημερινή προσπάθεια της Mercedes -στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας- να πειραματιστεί με τις ρυθμίσεις που ήλπιζε ότι θα έβγαζαν στην επιφάνεια τη δυναμική της W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Ferrari έδειξε αρκετά ανταγωνιστική στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, αλλά συμπλήρωσε ότι "υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε εμείς να ρυθμίσουμε καλύτερα". Τι είπε ο Ολλανδός για την προβληματική σημερινή του μέρα στη Μελβούρνη.
Ο Σαρλ Λεκλέρ πέτυχε με τη Ferrari SF-24 τον πρώτο χρόνο με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull, καθώς και από τον έτερο οδηγό της Scuderia Κάρλος Σάινθ, στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Μελβούρνης.
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL38 πέτυχε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, με διαφορά 18 χιλιοστών από τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ ο Άλεξ Άλμπον έβγαλε τις κόκκινες σημαίες για περισσότερα από 10 λεπτά έπειτα από την πρόσκρουσή του με τη Williams στον τοίχο της πίστας του Άλμπερτ Παρκ.
Ο τρις πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν μίλησε εφ’ όλης της ύλης στο πάντοκ της Μελβούρνης για τις εξελίξεις στη Red Bull Racing και τα δημοσιεύματα που τον θέλουν να συζητά με τη Mercedes F1 - και κράτησε αποστάσεις από τα πάντα.
Οι νέες δηλώσεις του Φερνάντο Αλόνσο σχετικά με το μέλλον του -αν αποφασίσει να παραμείνει- στη Formula 1 μπορεί να μοιάζουν κοινότοπες, όμως ενδέχεται να κρύβουν και τη δυναμική που συγκεντρώνει η Aston Martin F1 για να γίνει πρωταγωνίστρια του σπορ τα προσεχή χρόνια.
Ο τρίτος φετινός αγώνας της Formula 1 μεταφέρει το καραβάνι από τη Μέση Ανατολή στην Ωκεανία, και στο σιρκουί Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Δείτε τις αναλυτικές ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών και του GP της Κυριακής (24/03), καθώς και τις 5 hot πληροφορίες για το σιρκουί της Αυστραλίας.
Το δεύτερο μεγάλο της μεταγραφικό κόλπο γκρόσο της Formula 1 -μετά τον Λιούις Χάμιλτον- επιχειρεί η Ferrari, καθώς ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι οι διαπραγματεύσεις της Scuderia με τον Άντριαν Νιούι είναι “σε προχωρημένο στάδιο”.
Ο μεγάλος Βραζιλιάνος τρις πρωταθλητής της Formula 1 Άιρτον Σένα είχε φτάσει σε συμφωνία με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari, Τσέζαρε Φιόριο, για να μεταβεί στο Μαρανέλο το 1991, ανέφερε ο ίδιος ο Φιόριο σε νέα του συνέντευξη για το θέμα στον ιταλικό Τύπο.