FORMULA 1

GP Αυστραλίας, FP1: Ταχύτερος ο Νόρις, ατύχημα του Άλμπον

MCLAREN MEDIA CENTRE
Lando Norris, McLaren MCL38 MCLAREN MEDIA CENTRE

Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL38 πέτυχε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, με διαφορά 18 χιλιοστών από τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ ο Άλεξ Άλμπον έβγαλε τις κόκκινες σημαίες για περισσότερα από 10 λεπτά έπειτα από την πρόσκρουσή του με τη Williams στον τοίχο της πίστας του Άλμπερτ Παρκ.

Μέσα σε μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου βρέθηκαν οι επτά ταχύτεροι οδηγοί -έξι διαφορετικών ομάδων- της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, 3ου φετινού γύρου του πρωταθλήματος της Formula 1, και οριακά ταχύτερος όλων ήταν ο Λάντο Νόρις της McLaren.

Σε μια ωριαία διαδικασία στην οποία οι περισσότεροι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα πρόσφυσης στη σκονισμένη άσφαλτο και στις χαμηλές για την εποχή θερμοκρασίες στην πίστα της Μελβούρνης, καθώς και απρόβλεπτα τινάγματα των μονοθεσίων τους που έφεραν πολλές μικροεξόδους από την πίστα, ο Άλεξ Άλμπον δεν ήταν τόσο τυχερός.

Ένα τέτοιο απότομο τίναγμα στιγμιαίας έλλειψης και έπειτα άμεσης ανάκτησης της πρόσφυσης της Williams FW44 συνέβη όταν ο Αγγλο-Ταϊλανδός πέρασε λίγο βίαια πάνω από το εσωτερικό κερμπ της στροφής 7. Ο Άλμπον δεν κατάφερε να το ελέγξει, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στον τοίχο της εξόδου της στροφής με τη δεξιά πλευρά του μονοθεσίου, και έπειτα στον απέναντι τοίχο με την αριστερή.

Ο Άλμπον βγήκε από το μονοθέσιο χωρίς τραυματισμούς, αλλά φυσικά χρειάστηκε η διαδικασία να διακοπεί για περισσότερα από 10 λεπτά μέχρι να απομακρυνθεί η κατεστραμμένη Williams από το σημείο, και κυρίως μέχρι να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια της που ήταν διασκορπισμένα σε ένα αρκετά γρήγορο τμήμα του σιρκουί.

Στο πρώτο 20λεπτο της διαδικασίας οι χρόνοι έπεφταν διαδοχικά, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρ, Σέρτζιο Πέρεζ και Μαξ Φερστάπεν εναλλάσσονταν στην κορυφή χρησιμοποιοώντας τη μαλακή γόμα - προφανώς για να συλλέξουν δεδομένα για τον μαλακότερο τύπο ελαστικών (C5) της Pirelli, που ελάχιστα έχουν δοκιμάσει φέτος.

Ο Νόρις σημείωσε τον γύρο που έμελλε να μείνει στην κορυφή μέχρι τέλους περίπου στο ημίωρο της διαδικασίας και ο Λεκλέρ τον πλησίασε στα 35 χιλιοστά, πριν έρθει η διακοπή για το ατύχημα του Άλμπον.

Όταν πια η πίστα καθάρισε και οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα, σχεδόν όλοι είχαν χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα και ο Φερστάπεν ανέβηκε στη δεύτερη θέση, όπως και ο Τζορτζ Ράσελ στην 3η με δύο χιλιοστά διαφορά από τον Λεκλέρ.

Σε αυτό το τελευταίο δεκάλεπτο τόσο ο Ράσελ όσο και ο Λιούις Χάμιλτον χρειάστηκε να κάνουν δύο ενστικτώδεις διορθώσεις στα απότογμα τινάγματα της Mercedes W15 για να αποφύγουν την κατάληξη που είχε νωρίτερα ο Άλμπον. Το ίδιο έκαναν και οι Φερστάπεν και Πέρεζ -στην 10η και στην προτελευταία στροφή αντίστοιχα- αλλά και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin, αρκετά νωρίτερα, στη στροφή 10.

Ο Ισπανός γλίστρησε με πολλά χιλιόμετρα στην αμμοπαγίδα και αναγκάστηκε να χάσει το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών, διότι χρειάστηκε η αλλαγή του δαπέδου της Aston Martin AMR24. Έτσι, περιορίστηκε στην 18η θέση, χωρίς να έχει χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα.

Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, σε καιρικές συνθήκες πιο αντιπροσωπευτικές ενόψει των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα το Σαββατοκύριακο, ξεκινά σήμερα (23/03) στις 07:00 ώρα Ελλάδας.

FORMULA 1
GP Αυστραλίας 2024, Ελεύθερες Δοκιμές 1 FORMULA 1
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ