Τα πάντα για τη FORMULA 1 στο SPORT24! Νέα και ειδήσεις για τους οδηγούς, το πρόγραμμα αγώνων και η εξέλιξη των αγώνων της Formula 1 στο www.sport24.gr
Ένα χαρακτηριστικό της φετινής Ferrari SF-23 είναι αταίριαστο με το οδηγικό στιλ του Σαρλ Λεκλέρ και έχει κρατήσει συχνά τον Μονεγάσκο μακριά από τις ανταγωνιστικές εμφανίσεις στη Formula 1 - όμως η Scuderia υποστηρίζει πως θα το λύσει με το νέο της μονοθέσιο.
Σε μια από τις πλέον κυρίαρχες σεζόν ενός οδηγού στην ιστορία της Formula 1, και με ένα από τα πιο επιβλητικά μονοθέσια -τη Red Bull RB19- ο Μαξ Φερστάπεν οδεύει προς το τρίτο διαδοχικό του πρωτάθλημα σπάζοντας μια σειρά από ρεκόρ που έμοιαζαν ακατάρριπτα.
Η FIA ανακοίνωσε ότι η αμερικανική ομάδα Andretti είναι η μοναδική από όσες αιτήθηκαν να μπουν στη Formula 1 που πέρασε στην τρίτη φάση της διαδικασίας - που σημαίνει ότι εκκρεμεί μόνο η εμπορική συμφωνία με τη FOM για να οριστικοποιηθεί η είσοδός της.
Από το 2030 ενδέχεται τα GP της F1 να προβάλλονται αποκλειστικά σε όλο τον πλανήτη από τη συνδρομητική πλατφόρμα της Apple, με μια κολοσσιαία συμφωνία που μπορεί να αγγίξει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Ο Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε ότι συζήτησε αρκετές φορές με τη Ferrari το ενδεχόμενο μεταγραφής του στο Μαρανέλο, αλλά διευκρίνισε ότι ποτέ οι επαφές δεν ήταν προχωρημένες διότι κατά κύριο λόγο δεν το ήθελε ο ίδιος.
Μετά την ένταξη του οδηγού της Toyota Ρίο Χιρακάβα στην ομάδα των δοκιμαστών της, η McLaren άφησε να εννοηθεί ότι είναι βαθύτεροι οι δεσμοί της συνεργασίας της με τον ιαπωνικό κολοσσό - τροφοδοτώντας εκ νέου τις φήμες για την επιστροφή της Toyota στη Formula 1.
Η περσινή καινοτομική Red Bull RB18 μετεξελίχθηκε άρτια στη φετινή RB19 και ο «εγκέφαλός» της, Άντριαν Νιούι, εξήγησε πως την επινόησε, ποίο διαφορετικό δρόμο ακολούθησε από τις Mercedes και Ferrari και πώς αντιμετώπισε το πρόβλημα αναπηδήσεων νωρίς το 2022.
Το μονοθέσιο της Scuderia για το 2024, που έχει στο Μαρανέλο την κωδική ονομασία 676, φτάνει στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού του αλλά θα καρπωθεί όσες αλλαγές εξακολουθούν να γίνονται στη φετινή SF-23, όπως το νέο δάπεδο της Σουζούκα.
Στο μεγάλο αγώνα δρόμου για τη θέση της Red Bull δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν το 2025 -ή, ενδεχομένως, και το 2024- ο Λάντο Νόρις δείχνει πια να είναι ένας από τους βασικούς υποψήφιους. Αν το θελήσει.
Το Red Bull Showrun by Alumil στη Νέα Παραλία της συμπρωτεύουσας, η συρροή κατά δεκάδες χιλιάδες των Θεσσαλονικέων (και όχι μόνο) για χάρη μιας σπάνιας live εμπειρίας της Formula 1, και όσα άφησε πίσω του ένα κορυφαίου επιπέδου σόου του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η McLaren F1 εξέπληξε τους πάντες στο GP Ιαπωνίας ανακοινώνοντας ότι ο 29χρονος Ρίο Χιρακάβα της Toyota θα είναι ο εφεδρικός οδηγός της αγγλικής ομάδας το 2024 - γεγονός που εξάπλωσε εν ριπή οφθαλμού τις φήμες ότι η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή της μέσω προμήθειας κινητήρων στην αγγλική ομάδα.
Σε μια "φυσιολογική" πίστα, όπως της Ιαπωνίας, η McLaren MCL60 είχε αεροδυναμική απόδοση αντίστοιχη της Red Bull RB19 και κέρδισε με καθαρή διαφορά τις Ferrari και Mercedes - δικαιώνοντας την απόφαση των δύο τελευταίων να αλλάξουν εντελώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων τους για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Στον ενθουσιασμό του για άλλο ένα βάθρο -εμπρός από τις Ferrari και Mercedes- στο GP Ιαπωνίας ο Λάντο Νόρις φώναξε "Red Bull, σου ερχόμαστε". Αργότερα, πιο ψύχραιμα, είπε ότι η McLaren δεν είναι πλέον τόσο μακριά από το ταχύτερο φετινό μονοθέσιο της Formula 1.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ είχε στη Σουζούκα έναν από τους πιο μίζερους αγώνες της ζωής του, με δύο συγκρούσεις, δύο αλλαγές εμπρός πτέρυγας, δύο ποινές και δύο εγκαταλείψεις - και εντέλει με 4 βαθμούς ποινής στο αγωνιστικό του δίπλωμα.
Μετά το "διάλειμμα" της Σιγκαπούρης ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στις γνωστές φετινές του επιβλητικές εμφανίσεις κερδίζοντας με χαρακτηριστική άνεση το GP Ιαπωνίας εμπρός από τις δύο McLaren των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι. Παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών η Red Bull Racing.
Απίστευτο κι όμως αληθινό: ο Σέρτζιο Πέρεζ εγκατέλειψε στον 15ο γύρο του Grand Prix της Ιαπωνίας, αλλά επέστρεψε λίγη ώρα αργότερα για να εκτίσει την ποινή των 5'' που του είχε επιβληθεί.
Η Red Bull RB8 με την οποία ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατέκτησε το πρωτάθλημα της F1 το 2012 βολτάρισε για πρώτη φορά σε μια ελληνική πόλη, στην παραλία της Θεσσαλονίκης, στο σημερινό Red Bull Showrun by ALUMIL - και έτυχε συγκλονιστικής υποδοχής από πολλές χιλιάδες θεατές.
Στο περιθώριο του GP της Σουζούκα η Alpha Tauri ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα διατηρήσει και για τέταρτη σεζόν τον Ιάπωνα Γιούκι Τσουνόντα στο κόκπιτ της το 2024, μαζί με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο - ενώ ο Λίαμ Λόσον θα είναι τρίτος και εφεδρικός οδηγός της Red Bull Racing.
Ο Μαξ Φερστάπεν επανήλθε με συντριπτικό τρόπο στις κυρίαρχες εμφανίσεις στη Formula 1, μετά την παρένθεση της Σιγκαπούρης, κατακτώντας την πολ ποζίσιο του GP Ιαπωνίας με δύο διαστημικούς γύρους που δεν κατάφερε να πλησιάσει κανείς.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο και στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών της Σουζούκα, αλλά αυτή τη φορά η Ferrari τον πλησίασε στα τρία δέκατα με τον Σαρλ Λεκλέρ.
H γνωστή φετινή ισορροπία της κορυφής της Formula 1 επανήλθε στην Ιαπωνία, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19 ήταν με σημαντική διαφορά ταχύτερος του Κάρλος Σάινθ της Ferrari και του Λάντο Νόρις της McLaren στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Η ομάδα του Ουόκινγκ ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου του Όσκαρ Πιάστρι για τα ακόμη δύο χρόνια, μετά τις εντυπωσιακές εμφανίσεις του Αυστραλού στη φετινή πρώτη του σεζόν στη Formula 1.
Η πρώην πρωταθλήτρια παραδέχθηκε ότι πλέον η φετινή Mercedes W14 έχει γίνει πλέον εξαιρετικά γρήγορη και ανταγωνιστική, αλλά διευκρινίζει ότι δεν έχει κανέναν δισταγμό για την απόφασή της να αλλάξει ριζικά σχεδιαστική φιλοσοφία για τη W15 της νέας σεζόν της Formula 1.
Η επέκταση των συμβολαίων της Scuderia με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ είναι μια τυπική διαδικασία, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο - καθώς έχουν αρχίσει να εξασθενούν τα σενάρια για τον Ισπανό και τη Sauber/Audi.
Η Red Bull δεν θα γίνει φέτος η μόνη ομάδα της ιστορίας με νίκες σε όλους τους αγώνες της σεζόν. Ένα θεμελιώδες πρόβλημα έσπασε το σερί 14 νικών της στο GP της Σιγκαπούρης, και ο ευφυής Κάρλος Σάινθ με την -άρτια μετά από καιρό- Ferrari ήταν εκεί για να δρέψουν τους εξωτικούς καρπούς μιας συμβολικής νίκης.
Ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι η στρατηγική του ίδιου και της Ferrari δούλεψε στην εντέλεια και πως όλη η Ιταλία θα είναι υπερήφανη, μετά το θρίαμβό του στο GP Σιγκαπούρης που έβαλε τέλος στο φετινό αήττητο σερί της Red Bull μετά από 14 αγώνες.
Ο Κάρλος Σάινθ είδε πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix της Σιγκαπούρης και έσπασε την κυριαρχία της Red Bull. Ο Λάντο Νόρις και ο Λούις Χάμιλτον συμπλήρωσαν το βάθρο.
Η Scuderia έχει στο σημερινό GP Σιγκαπούρης τη ρεαλιστικότερη φετινή ελπίδα της για μια νίκη και οι δύο οδηγοί της, Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ, επιβεβαίωσαν ότι δεν θα ρισκάρουν έναν τέτοιο πιθανό θρίαμβο με μια μεταξύ τους μονομαχία.
Ο Λανς Στρολ πήρε σύντομα εξιτήριο από το ιατρικό κέντρο της πίστας της Σιγκαπούρης μετά το σφοδρό του ατύχημα στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης στη Marina Bay, και μίλησε για τις αιτίες που το προκάλεσαν.
Ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε «σοκαρισμένος» με τον αποκλεισμό του από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης του GP Σιγκαπούρης, για μια Red Bull RB19 που «δεν οδηγείται» και απάντησε «σίγουρα όχι» σε ερώτηση αν μπορεί αύριο να διατηρήσει το φετινό αήττητο της RBR.
Ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε τη δεύτερη διαδοχική του πολ ποζίσιον -μετά το GP Ιταλίας- στη Σιγκαπούρη, εμπρός από τους Ράσελ και Λεκλέρ. Αποκλεισμός και των δύο Red Bull στο Q2, σφοδρό ατύχημα του Λανς Στρολ στο Q1.
Ο Λανς Στρολ έχασε τον έλεγχο της Άστον Μάρτιν, η οποία διαλύθηκε, με το ατύχημά του να προκαλεί κόκκινη σημαία στο τέλος του Q1 των κατατακτηρίων δοκιμών.
Ο Κάρλος Σάινθ κράτησε τη Scuderia στην κορυφή όλων των ελεύθερων δοκιμών σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και στην τρίτη περίοδο, με διαφορά 69 χιλιοστών από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Τέταρτος ο Μαξ Φερστάπεν, τρία δέκατα μακριά από τον Ισπανό.
Ο Ενρίκο Καρντίλε, επικεφαλής αεροδυναμικής της Ferrari, επιβεβαίωσε πως το μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας του 2024 θα έχει "πολύ διαφορετικό" σχεδιασμό και ότι θα εγκαταλείψει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της περσινής F1-75 και της φετινής SF-23.
Απρόσκλητοι επισκέπτες έκαναν την εμφάνισή τους την Παρασκευή (15/9) στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο GP Σιγκαπούρης, με μία τεράστια σαύρα να εισβάλει στην πίστα Marina Bay, αναγκάζοντας τον αγωνοδίκη να επιβάλει καθεστώς κίτρινης σημαίας.