Μετά από 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ο Έλφυν Έβανς διατήρησε την ταχύτητα και την ψυχραιμία του και στις 3 Ειδικές της τελευταίας ημέρας του Ράλι Σουηδίας για να κερδίσει τον 2ο αγώνα του φετινού WRC με διαφορά μόλις 3,8’’ από τον ομόλογό του στην Toyota Τακαμότο Κατσούτα και 11,9’’ από τον τρίτο, Τιερί Νεβίλ της Hyundai.
Μόλις 6,3 δευτερόλεπτα χωρίζουν τον Έλφυν Έβανς της Toyota και τους Τακαμότο Κατσούτα (Toyota) και Τιερί Νεβίλ (Hyundai) στην κορυφή του Ράλι Σουηδίας, 2ου αγώνα του φετινού WRC, μετά από τις 7 Ειδικές Διαδρομές του Σαββάτου (15/2).
Μετά από μια συναρπαστική πρώτη ημέρα στο χιόνι και τον πάγο του Ράλι Σουηδίας, ο Έλφυν Έβανς της Toyota διανυκτέρευσε επικεφαλής με διαφορά 0,6’’ από τον ομόλογό του Τακαμότο Κατσούτα – ελάχιστα δευτερόλεπτα εμπρός από την τριάδα των Hyundai με τους Τάνακ-Φουρμό-Νεβίλ.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ, με το συνοδηγό του Βινσέν Λαντέ, έγραψε ιστορία κερδίζοντας για 10η φορά το Ράλι Μόντε Κάρλο -στον εναρκτήριο αγώνα του φετινου WRC- καθώς με το οδηγικό του ρεσιτάλ άφησε πίσω του τον ομόλογό του στην Toyota Έλφυν Έβανς και τρίτο τον Αντριέν Φουρμό στο εξαιρετικό ντεμπούτο του Γάλλου με τη Hyundai.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ διεύρυνε στα 20,3’’ το προβάδισμά του από τον ομόλογό του στην Toyota Έλφυν Έβανς μετά το σημερινό (25/1) σκέλος του Ράλι Μόντε Κάρλο. Με μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο απογευματινό loop ο Οττ Τάνακ απειλεί τους Έβανς και Αντριέν Φουρμό στη μάχη των πλευρικών θέσεων του βάθρου.
O Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota GR ηγείται με 12,6’’ του ομολόγου του Έλφυν Έβανς και με 14,2’’ του Αντριέν Φουρμό της Hyundai μετά την πρώτη πλήρη ημέρα του Ράλι Μόντε Κάρλο - εναρκτήριου αγώνα του φετινού WRC. Ένα ατύχημα άφησε 4 λεπτά πίσω τον Τιερί Νεβίλ.
Μία εβδομάδα πριν ανοίξει η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2025, στο Μόντε Κάρλο, οι τρεις μεγάλες ομάδες του WRC παρουσίασαν τα Toyota Yaris Rally1, Hyundai i20 N Rally1 και Ford Puma Rally1 της επερχόμενης σεζόν.
Με το εργοστασιακό C3 Rally2, η Citroen φιλοδοξεί να κατακτήσει την κορυφή του κόσμου στην κατηγορία WRC2 το 2025 με οδηγούς τους αδερφούς Γιοχάν και Λίο Ροσέλ - έχοντας εντυπωσιάσει ήδη τη χρονιά που φεύγει τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα σε αγώνες του WRC.
Τα κορυφαία rallycars του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι θα επιστρέψουν στα δεδομένα της ταχύτητας που είχαν την περίοδο 2012-’16, ενώ κάθε κατασκευαστής θα είναι ελεύθερος να επιλέξει μεταξύ θερμικού, υβριδικού ή αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Καταργείται για το 2025 το πολύπλοκο βαθμολογικό σύστημα της φετινής χρονιάς.
Η Hyundai Motorsport πανηγυρίζει τον πρώτο τίτλο Οδηγών και Συνοδηγών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) της FIA με τους Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe. Το επίτευγμα-ορόσημο για την Hyundai Shell Mobis World Rally Team υλοποιεί τον στόχο που τέθηκε στην αρχή της σεζόν να κερδίσει τον τίτλο των οδηγών για πρώτη φορά στην ιστορία της ομάδας.
Μετά από χρόνια προσπαθειών ο Τιερί Νεβίλ έγινε για πρώτη φορά στην καριέρα του Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι στο δραματικό φινάλε της σεζόν με το Ράλι Ιαπωνίας, όπου η έξοδος και εγκατάλειψη του πρωτοπόρου Οττ Τάνακ την τελευταία ημέρα χάρισε τη νίκη του αγώνα στον Έλφυν Έβανς και το φετινό τίτλο κατασκευαστών στην Toyota.
Καθώς ο Οττ Τανάκ συνεχίζει να κυριαρχεί στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Ιαπωνίας, ο Τιερί Νεβίλ έκανε την αντεπίθεσή του μετά τα χθεσινά μηχανικά προβλήματα του Hyundai i20 N Rally1, ανέβηκε από την 15η στην 7η θέση και τώρα χρειάζεται να κερδίσει μόλις 2 βαθμούς την Κυριακή (24/11).
Εξαιτίας προβλήματος που τον άφησε με ελλιπέστατη ισχύ του κινητήρα του Hyundai i20 N Rally1, η πρώτη ημέρα του Ράλι Ιαπωνίας εξελίχθηκε δραματικά για τον Τιερί Νεβίλ - τον Βέλγο της Hyundai που ξεκίνησε τον αγώνα ως φαβορί για τον τίτλο και τώρα χρειάζεται να κάνει την υπέρβαση για να κερδίσει το πρωτάθλημα από τον πρωτοπόρο του αγώνα, Οττ Τάνακ.
Ο Τιερί Νεβίλ και ο Οττ Τάνακ της εργοστασιακής Hyundai μπαίνουν στον υπέρ πάντων αγώνα για την κατάκτηση του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, στην Ιαπωνία αυτό το τετραήμερο (21-24 Νοεμβρίου). Δείτε πια σενάρια στέφουν για πρώτη φορά πρωταθλητή τον Βέλγο και ποια για δεύτερη τον Εσθονό.
Όπως και ο αξέχαστος Κόλιν ΜακΡέι και ο θρύλος Σεμπάστιαν Λεμπ στο παρελθόν, ο Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι που οδήγησε ένα μονοθέσιο της F1. Και μίλησε με ενθουσιασμό για την εμπειρία.
Ο Οττ Τάνακ της Hyundai κέρδισε τον 12ο φετινό αγώνα του WRC, το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, και διατήρησε τις ελπίδες του για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος στο φινάλε της σεζόν στην Ιαπωνία. Με ατύχημά του στην προτελευταία Ειδική έχασε τη νίκη και κάθε ελπίδα για τον τίτλο ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Κυριαρχόντας σε έναν ακόμα από τους λίγους και επιλεγμένους φετινούς του αγώνες στο WRC, ο Κάλε Ροβάνπερα κέρδισε το Ράλι Χιλής στο 1-2 με τον Έλφυν Έβανς, ενώ ο Τιερί Νεβίλ διατήρησε τη σημαντική του διαφορά στην κορυφή του πρωταθλήματος μετά και την εγκατάλειψη του Σεμπαστιάν Οζιέ.
Μετά τη χείριστη αγωνιστική κατάληξη που είχε το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για τον Σεμπαστιάν Οζιέ, με το ατύχημά του στην τελευταία ειδική που του κόστισε τη 2η θέση, ο Γάλλος δέχθηκε και πρόστιμο 30.000 ευρώ με αναστολή από τους αγωνοδίκες - διαβάστε το λόγο.
Ο Βέλγος Τιερι Νεβίλ -όπως και η Hyundai- κατέκτησε σήμερα (8/9) τη δεύτερή του νίκη σε έναν από τους πιο ιστορικούς και σκληρούς αγώνες του WRC, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Μια ανατροπή του Σεμπαστιάν Οζιέ (Toyota) στην τελευταία ΕΔ έφερε το 1-2-3 για τη Hyundai με τους Ντάνι Σόρδο και Οττ Τάνακ.
Η τελευταία Ειδική Διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Ελευθεροχώρι 2, διακόπηκε προσωρινά λόγω "ιατρικού ζητήματος ενός θεατή", σύμφωνα με την οργάνωση.
Κερδίζοντας στις δύο πρώτες σημερινές (8/9) Ειδικές, στο Οινοχώρι και το Ελευθεροχώρι, ο Σεμπαστιάν Οζιέ ανελίχθηκε στη 2η θέση της γενικής στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εμπρός από τον Ντάνι Σόρδο, και ενώ απομένει μόνο η τελική Power Stage για την ολοκλήρωση του αγώνα. Παραμένει άνετα στην κορυφή ο Τιερί Νεβίλ.
Μία μικρή περιπέτεια είχε ο οδηγός της Toyota, Έλφιν Έβανς, καθώς τούμπαρε στην Ειδική Διαδρομή των Αγίων Θεοδώρων το Σάββατο (7/9), όμως κατάφερε να συνεχίσει την πορεία του χάρη στην πολύτιμη βοήθεια των θεατών, η οποία το επανέφεραν.
Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά 0,4’’ από τον Σεμπαστιάν Οζιέ, έμεινε στην πρωτοπορία του αγώνα στο τέλος του 2ου σκέλους και με την πρώτη του θέση απέκτησε -αν τερματίσει αύριο- 5 ακόμα βαθμούς διαφοράς από τον Γάλλο στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 επιστρέφει την Κυριακή (8/9) στην Οίτη και στο Καλλίδρομο για τις τρεις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του, το Οινοχώρι και το Ελευθεροχώρι (επαναλαμβανόμενη) πριν το τερματισμό το ίδιο απόγευμα στο κέντρο του αγώνα, στη Λαμία.
Στο Λουτράκι και στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγ. Θεοδώρους ο Τιερί Νεβίλ κράτησε χωρίς απρόοπτα το άνετο προβάδισμά του στην κορυφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 52,6’’ εμπρός από τον Ντάνι Σόρδο και 1:19’’ εμπρός από τον Σεμπαστιάν Οζιέ, ενώ απομένει μόνο η αποψινή (7/9) Υπερειδική στο Σ.Ε.Α. Σείριος για να κλείσει το δεύτερο σκελος του αγώνα.
Άλλο ένα από τα αμέτρητα συμβάντα των εργοστασιακών οδηγών του WRC στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις συνέβη στην ΕΔ11 του αγώνα, στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγ. Θεοδώρους: η ανατροπή του Toyota GR Yaris Rally1 του Έλφυν Έβανς, που χρειάστηκε τη βοήθεια των θεατών για να συνεχίσει.
Ο μεγάλος εκλιπών Κόλιν ΜακΡέι είναι ο πλέον πολυνίκης οδηγός της ιστορίας του Ράλλυ Ακρόπολις, με 5 νίκες την περίοδο 1996-2002 με τις Subaru και Ford. Οι Μάρκο Μάρτιν, Μάλκολμ Ουίλσον και Ντέρεκ Ρίνγκερ περιγράφουν τρεις αναμνήσεις τους από τον αξέχαστο Σκοτσέζο στον ελληνικό αγώνα του WRC.
Το αποψινό Σαββατόβραδο (7/9) το αγωνιστικό σκέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα κλείσει με την ΕΚΟ Super Special Stage, που θα διεξαχθεί στο ύψος του "Σ.Ε.Α. Σείριος" στη Μαλακάσα. Δείτε όσα πρέπει να ξέρετε για την απρόσκοπτη προσέλευση και την ασφαλή παρακολούθησή της.
Ένα αργό κλατάρισμα στέρησε από τον Ντάνι Σόρδο την πρωτοπορία του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στην 9η Ειδική Διαδρομή του αγώνα, και πλέον επικεφαλής τέθηκε ο ομόλογός του στη Hyundai Τιερί Νεβίλ, με προβάδισμα 35,3’’ από τον Ισπανό. Άλλα 50’’ πιο πίσω ακολουθεί τρίτος ο Σεμπαστιάν Οζιέ.
Το Ακρόπολις εξακολουθεί να δείχνει το σκληρό του πρόσωπο ακόμα και στα εργοστασιακά πληρώματα του WRC. Στην πρώτη σημερινή (7/9) Ειδική ήταν η σειρά του Οττ Τάνακ να ατυχήσει, καθώς με δύο κλαταρίσματα έπεσε από την 1η στην 4η θέση. Νέος επικεφαλής ο Ντάνι Σόρδο, στα 7,2’’ από τον Τιερί Νεβίλ.
Διαβάστε αναλυτικά τις ανακοινώσεις της Ελληνικής Αστυνομίας για όλες τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα γίνουν στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της Μαλακάσας, λόγω της διεξαγωγής της Υπερειδικής Διαδρομής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, το βράδυ του Σαββάτου (7/9).
Στα νότια στέλνει τους αγωνιζόμενους του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η διαδρομή της δεύτερης ημέρας, για τις δοκιμασίες στο Ρεγκίνι, στη Θήβα, στους Αγ. Θεοδώρους και στο Λουτράκι, πριν κλείσει η ημέρα με την Υπερειδική Διαδρομή στο “Σ.Ε.Α. Σείριος”.
Το εφιαλτικό πρόβλημα στο Turbo των Toyota Yaris Rally1 του Σεμπαστιάν Οζιέ το απόγευμα και του Έλφυν Έβανς το πρωί, μαζί με το ατύχημα του Τακαμότο Κατσούτα, άφησαν τους Οττ Τάνακ, Ντάνι Σόρδο και Τιερί Νεβίλ σε ένα άνετο 1-2-3 με τα τρία Hyundai i20 N Rally κατά την πρώτη ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024.
Το σκληρό έδαφος -λόγω του άνυδρου καλοκαιριού- και οι υψηλές θερμοκρασίες του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχουν ήδη καταποντίσει την πλειοψηφία των εργοστασιακών πληρωμάτων - καθώς στην 4η και 5η Ειδική είχαν προβλήματα και οι δύο πρωτοπόροι του μεσημεριού, Σεμπαστιάν Οζιέ και Αντριέν Φουρμό.
Επικεφαλής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τέθηκε ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota στο πρωινό loop των τριών Ειδικών Διαδρομών της πρώτης ημέρας του αγώνα, εμπρός από τους Αντριέν Φουρμό και Οττ Τάνακ. Με μηχανικά προβλήματα ο Τιερί Νεβίλ έχασε 35 δευτερόλεπτα και ο Έλφυν Έβανς σχεδόν 9 λεπτά.
Η πρώτη ειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, Άνω Παύλιανη 1, διεκόπη δύο φορές καθώς επεφύλασσε δύο απρόοπτα: τις εξόδους των Πιέρ-Λουί Λουμπέ και Λάμπρου Αθανασούλα.
Δέκα εντυπωσιακές πτυχές της ιστορίας και του παρόντος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι: από το κόστος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου μέχρι το μεγαλύτερο άλμα και τη μικρότερη διαφορά στον τερματισμό για το νικητή.
Παλιός γνώριμος του ελληνικού αγώνα του WRC, ο Σεμπαστιάν Οζιέ είπε ότι το φετινό είναι το σκληρότερο Ράλλυ Ακρόπολις που έχει δει, και η Αλυτάρχης του αγώνα Ανίτα Πασαλή εξήγησε για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.
Η πρώτη αγωνιστική ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 περιλαμβάνει δύο loops τριών επαναλαμβανόμενων Ειδικών Διαδρομών στα ανατολικά της Λαμίας: της Άνω Παύλιανης, της Δάφνης και του Ταρζάν. Διαβάστε για καθεμία από τις ΕΔ αυτές και δείτε τις προσβάσεις τους.