FORMULA 1

Το μικρό θαύμα του Σάινθ και το ατυχές ρίσκο του Λεκλέρ στις κατατακτήριες της Μελβούρνης

@AndreaCatalini/SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Κάρλος Σάινθ στο γκαράζ της Ferrari στο GP Αυστραλίας 2024 @ANDREACATALINI/SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Την ώρα που ο Κάρλος Σάινθ δήλωνε ότι του φαίνεται “απίστευτη” η 2η θέση της εκκίνησης του GP Αυστραλίας που κατέκτησε στις σημερινές δοκιμές κατάταξης στο Άλμπερτ Παρκ, ο Σαρλ Λεκλέρ εξηγούσε ότι πήρε ένα ρίσκο στο τέλος του Q3 με τις ρυθμίσεις της Ferrari SF-24 που “αποδείχθηκε πως ήταν στη λάθος κατεύθυνση”.

Η Scuderia μπήκε στις δοκιμές κατάταξης με την ελπίδα ότι η εξαιρετική της απόδοση στις ελεύθερες δοκιμές θα της επέτρεπε να διεκδικήσει σήμερα την πολ ποζίσιον του GP Αυστραλίας, όμως για άλλη μια φορά ο Μαξ Φερστάπεν ήταν επιβλητικός και κατέκτησε την τρίτη διαδοχική του πρώτη θέση της εκκίνησης σε ισάριθμους φετινούς αγώνες της Formula 1.

Κι ενώ ο Κάρλος Σάινθ έκανε την υπέρβαση με τη 2η θέση που κατέκτησε δύο εβδομάδες μετά την εγχείρηση αφαίρεσης σκωληκοειδίτιδας στο νοσοκομείο της Τζέντα, ο Σαρλ Λεκλέρ έπεσε στην 5η θέση μετά από μια αποτυχημένη επιλογή ρυθμίσεων με την οποία ρίσκαρε για να μπορέσει να κερδίσει τον Φερστάπεν.

Μιλώντας για την εντυπωσιακή του επιστροφή στο κόκπιτ του cavallino, ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι η σημερινή του επίδοση είναι σχεδόν απίστευτη: Ήταν δύο δύσκολες εβδομάδες, πέρασα πολλές μέρες στο κρεβάτι περιμένοντας να διαπιστώσω αν θα τα κατάφερνα να είμαι εδώ αυτό το τριήμερο.

Η πρώτη σειρά της εκκίνησης, μετά τους διαδοχικούς πρώτους χρόνους στις κατατακτήριες, είναι κάτι που σχεδόν δεν μπορώ να πιστέψω, ειδικά μετά από την τόση δυσκολία αυτού του διαστήματος”, πρόσθεσε ο Ισπανός.

Και συνέχισε: “Είμαι πολύ χαρούμενος που ανταγωνίζομαι τις Red Bull αυτό το τριήμερο. Ήμουν λίγο 'σκουριασμένος' στο ξεκίνημα χθες, αλλά μετά ανέβασα την ταχύτητά μου και επιτέλους κατάφερα να βρω το ρυθμό που ήθελα.

Δεν θα πω ψέματα. Δεν νιώθω απόλυτα άνετα όταν οδηγώ στην πίστα, αλλά μπορώ να τα καταφέρω. Αισθανόμουν πολύ άβολα και είχα περίεργη αίσθηση, αλλά δεν πονούσα και αυτό μου επιτρέπει να πιέσω στο όριο. Νιώθω ακριβώς ό,τι μου είπε ο Άλεξ [Άλμπον, που πέρασε σκωληκοειδίτιδα στο GP Ιταλίας 2022] όταν το πέρασε και αυτός.

Με τις δυνάμεις G αισθάνεσαι να κινούνται όλα μέσα σου πιο πολύ από όσο συνήθως, και χρειάζεσαι λίγη αυτοπεποίθηση για συγκρατείς τον κορμό και το σώμα σου, αλλά το συνηθίζεις. Δεν υπάρχει πόνος και τίποτα ανησυχητικό. Είναι απλώς μια περίεργη αίσθηση που πρέπει να συνηθίσεις καθώς οδηγείς. Ειδικά σε αυτό το σιρκουί, που δεχόμαστε 5 ως 6 G σε ορισμένα σημεία φρεναρίσματος και σε κάποιες στροφές”.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24 στην Αυστραλία SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Ο Σάινθ κατέληξε λέγοντας πως με την εμπειρία που θα είχε από το διήμερο στη Τζέντα αν δεν το έχανε, λόγω της εγχείρησης, ίσως να μπορούσε να ήταν ακόμα ταχύτερος σήμερα: Ακόμα μαθαίνω το νέο μας αυτοκίνητο, έχασα τις κατατακτήριες και τον αγώνα στη Τζέντα κι έτσι μάλλον εκεί θα μπορούσα να είχα μάθει κάποια πράγματα για να τα εφαρμόσω σήμερα.

Το αυτοκίνητο με εξέπληξε σε ορισμένες στροφές, μόλις αρχίσαμε να κάνουμε ρυθμίσεις. Δεν ήταν και ο καθαρότερος γύρος, αλλά αν μου λέγατε πριν από λίγες μέρες ότι θα ήμουν εδώ και θα κέρδιζα τη δεύτερη θέση στην εκκίνηση, θα το δεχόμουν ευχαρίστως”.

Ο Σαρλ Λεκλέρ, την ίδια στιγμή, δεν κατάφερε να βγάλει τη δυναμική της δικής του Ferrari SF-24 - παρότι ο Μονεγάσκος ήταν φαβορί για την πολ ποζίσιον μετά την εξαιρετική του απόδοση στις ελεύθερες δοκιμές της Μελβούρνης.

Μετά από αρκετά λάθη στον τελευταίο του γρήγορο γύρο στο Q3, που τον ανάγκασαν να ματαιώσει το γύρο του και να επιστρέψει στα πιτς πριν να τον ολοκληρώσει, ο Λεκλέρ περιορίστηκε στην 5η θέση.

Επιστρέφοντας στα πιτς, είπε στη ραδιοεπικοινωνία ότι ξαφνικά η SF-24 ΄γινε αρκετά δύσκολη στην οδήγηση, και παρουσίαζε συχνά εναλλασσόμενα φαινόμενα υποστροφής και έπειτα υπερστροφής.

@AndreaCatalini/SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Σαρλ Λεκλέρ στο γκαράζ της Ferrari στη Μελβούρνη @ANDREACATALINI/SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Μιλώντας για τα προβλήματα αυτά, ο 25χρονος εξήγησε: “Χθες, το εμπρός μέρος [του μονοθεσίου] ήταν πολύ καλό, και στις πρώτες περιόδους των καταταξκτήριων το ίδιο. Στην τελευταία προσπάθεια έκανα μια επιθετική ρύθμιση της εμπρός πτέρυγας, αλλά πιθανότατα αυτή ήταν προς τη λάθος κατεύθυνση.

Ήθελα να προσπαθήσω, αλλά κοιτώντας πίσω εκ των υστέρων μάλλον θα έπρεπε να συμβιβαστώ με την τρίτη θέση και να έμενα μπροστά. Ήθελα να δοκιμάσω κάτι, αλλά ήμουν πολύ επιθετικός. Ίσως στο FP3 υποτιμήσαμε τη δύναμη της Red Bull για τις κατατακτήριες, οπότε η πολ ποζίσιον θα ήταν δύσκολη.

Όμως δεν πήρα το μέγιστο από το αυτοκίνητο, είναι ξεκάθαρο αυτό. Δεν έκανα καλή δουλειά στο FP3 και έχασα την αίσθηση του αυτοκινήτου. Κατάφερα, όμως, να ολοκληρώσω το γύρο μου. Ήλπιζα ότι η καλή αίσθηση που είχα έως τότε θα επέστρεφε στις κατατακτήριες, αλλά αντιθέτως την έχασα ακόμα περισσότερο”.

Η Ferrari έδειξε στις ελεύθερες δοκιμές εξαιρετικά ανταγωνιστική στις συστοιχίες γύρων της προσομοίωσης αγώνα, συνεπώς για τις αυριανές ελπίδες της Scuderia στο GP Αυστραλίας ο Λεκλέρ είπε: “Υπάρχουν τέσσερις ζώνες DRS, οπότε αύριο όλα είναι πιθανά. Ο αγωνιστικός μας ρυθμός δεν είναι κακός, οπότε υπάρχει πάντα ο στόχος για το βάθρο.

Ρεαλιστικά, η νίκη είναι δύσκολη, ακόμα και από τη 2η θέση της εκκίνησης του Κάρλος. Πιστεύω ότι ο ρυθμός αγώνα της Red Bull είναι καλύτερος από τον δικό μας, εκτός κι αν υπάρξουν εκπλήξεις αύριο. Είμαι ακόμα πεπεισμένος ότι έχουν μια συγκεκριμένη διαφορά, αλλά αν κάνουμε καλή εκκίνηση μπορώ να ασκήσω πίεση στον Τσέκο [Πέρεζ] και στα αυτοκίνητα που προπορεύονται”, κατέληξε ο Λεκλέρ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ SCUDERIA FERRARI ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ