Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε αυτό που φάνηκε και εξωτερικά κατά το ατύχημά του στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας: ότι περίμενε ότι η ζημιά της Ferrari SF-24 θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Μετά τη νίκη της στο Μονακό, η Scuderia παρουσίασε στο GP της Βαρκελώνης πριν από έναν μήνα το εκτενώς ανασχεδιασμένο δάπεδο της SF-24, αλλά -παρότι ήταν πιο αεροδυναμικά αποδοτικό- αυτό ξύπνησε ξανά τα προβλήματα αναπηδήσεων.
Τα δύο ηγετικά στελέχη των τεχνικών ομάδων της Red Bull Racing και της Scuderia Ferrari, Άντριαν Νιούι και Ενρίκο Καρντίλε αντίστοιχα, φέρεται να ήρθαν σε διαφωνία με τις ομάδες του Μίλτον Κινς και του Μαρανέλο πριν αποφασίσουν να παραιτηθούν.
Ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές της ιστορίας της Formula 1, ο Άντριαν Νιούι, οδήγησε ένα από τα πιο εμβληματικά μονοθέσια όλων των εποχών: τη Ferrari 312 T4 του Νίκι Λάουντα.
Εμμέσως πλην σαφώς ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι ο Λιούις Χάμιλτον έχει υπογράψει με την ιταλική ομάδα συμβόλαιο 2 ετών με την οψιόν για ένα ακόμη, λέγοντας ότι η επιλογή του Άγγλου να πάει στο Μαρανέλο “στέλνει ένα μήνυμα” στη F1.
Η Scuderia Ferrari ήταν η πλησιέστερη αντίπαλος της Red Bull στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς, αλλά σε μια σεζόν μεγάλων ανατροπών -όπως εξελίσσεται η φετινή- μετά από τη νίκη της στο Μονακό γκρεμίστηκε στην τέταρτη θέση δυναμικότητας. Ο Κάρλος Σάινθ και ο διευθυντής Φρεντ Βασέρ εξηγούν γιατί συνέβη αυτό.
Η Scuderia Ferrari ανακοίνωσε και επίσημα -επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες των τελευταίων εβδομάδων- ότι ο τεχνικός διευθυντής του τμήματος σασί στο Μαρανέλο, Ενρίκο Καρντίλε, παραιτήθηκε από τη θέση του. Αποδεσμεύθηκε ήδη ο Ιταλός από την ομάδα, έτοιμος για τη μετάβαση στην Aston Martin F1.
Παρότι στην Ίμολα εμφανίστηκε αρκετά ανταγωνιστική, και στο Μονακό κέρδισε, στα πιο τυπικά σιρκουί της Ισπανίας και της Αυστρίας η Ferrari φάνηκε να μένει πίσω στη μάχη των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων της F1 - αλλά η Scuderia δεν διατίθεται να “πετάξει στα σκουπίδια” τη μεγάλη αναβάθμιση που έκανε το Μάιο στην SF-24.
Άλλο ένα απρόοπτο έτυχε στη Ferrari, αυτή τη φορά στις δοκιμές κατάταξης του αγώνα Sprint της Αυστρίας, όταν μια παράξενη δυσλειτουργία της κεντρικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα έκοψε όλη την ισχύ από το δεξί πεντάλ του Σαρλ Λεκλέρ - στερώντας από τον Μονεγάσκο την ευκαιρία να κάνει τον έναν του γρήγορο γύρο στην τρίτη περίοδο (SQ3).
Το GP Αυστρίας θα αποκαλύψει την αληθινή δυναμική της μεγάλης εξέλιξης της Ferrari SF-24 από την Ίμολα και μετά, όπως αισιοδοξεί η Scuderia, ενόψει του αγωνιστικού τριημέρου σε μια πίστα που φέρεται να ταιριάζει αρκετά στο cavallino.
Η πρόοδος της Mercedes, το βάθρο του Λιούις Χάμιλτον στο GP Ισπανίας και η προφανής, πλέον, κατεύθυνση που έχει ακολουθήσει για την επιστροφή της σε πρωταγωνιστικό ρόλο, δεν κάνουν τον 39χρονο Βρετανό να μετανιώνει για τη μεταγραφή του στη Scuderia το 2025 - Φρεντ Βασέρ: "Ο Λιούις έχει μεγάλο κίνητρο και θέλει κεντρικό ρόλο στην ομάδα".
Αξιόπιστες πηγές του ιταλικού Τύπου αναφέρουν ότι ο Ενρίκο Καρντίλε, τεχνικός διευθυντής του τμήματος σασί της Scuderia, αποφάσισε να δεχθεί την πρόταση της Aston Martin F1 και να μετακομίσει από το Μαρανέλο στο Σίλβερστοουν το 2025.
Ο Κάρλος Σάινθ απάντησε στις κατηγορίες που του εξαπέλυσε δημόσια ο Σαρλ Λεκλέρ για το συμβάν της επαφής τους στο δεύτερο γύρο του GP Ισπανίας, λέγοντας ότι ο Μονεγάσκος παραπονιέται συχνά και δίνοντας τη δική του εκδοχή για την επιθετική του πρωτοβουλία να τον περάσει.
Σε ένα ακόμα κεφάλαιο της φετινής αγωνιστικής αναμέτρησης των δύο οδηγών της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, ο Μονεγάσκος κατηγόρησε τον Ισπανό ότι αγνόησε την εντολή της Ferrari να διαχειριστούν τα ελαστικά τους όταν ο Σάινθ τον πέρασε νωρίς στο GP της Βαρκελώνης, προκαλώντας ζημιά στην εμπρός πτέρυγά του.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ είπε ότι οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες της F1 -Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes- έχουν εντυπωσιακά παρεμφερή απόδοση πλέον, και ότι οι ισορροπίες στους αγώνες εφεξής θα αλλάζουν ανάλογα με τις προδιαγραφές κάθε πίστας.
Σε νέες του δηλώσεις για την έλευση του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο το 2025, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι η μεταγραφή του Βρετανού στη Ferrari "είναι μια μεγάλη ευκαιρία για μένα, για την ομάδα και για το σπορ" και ένα "τεράστιο μήνυμα" που στέλνει η Scuderia προς τα έξω.
Ο Κάρλος Τζούνιορ έχει κερδίσει τουλάχιστον ένα GP σε καθεμία από τις τρεις τελευταίες σεζόν της Formula 1, σε μια εποχή παντοκρατορίας της Red Bull - και μάλιστα οδηγώντας για τη Ferrari. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ένας οδηγός μόνο και μόνο λόγω του -διάσημου- επωνύμου του.
Με τη χθεσινή νίκη της στις 24 Ώρες του ΛεΜάν και τον περασμένο Μάιο στο GP του Μονακό, η Scuderia έγινε η πρώτη ομάδα που κέρδισε μέσα στην ίδια σεζόν τους δύο πιο εμβληματικούς αγώνες του παγκόσμιου μότορσπορ μετά την Alfa Romeo το 1934.
Η Scuderia Ferrari βγήκε νικήτρια μιας συγκλονιστικής και απρόβλεπτης 24ωρης μάχης με τις Toyota και Porsche για να διατηρήσει το στέμμα της στον θρυλικό γαλλικό αγώνα - με την 499P που οδηγούσαν οι Αντόνιο Φουόκο, Μιγκέλ Μολίνα και Νίκλας Νίλσεν.
Το περιοδικό Business F1 αποκαλύπτει ότι ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της F1 Άντριαν Νιούι όχι μόνο έχει συμφωνήσει με τη Scuderia για να μεταβεί στο Μαρανέλο την Άνοιξη του 2025, αλλά και ότι έχει ήδη υπογράφει το νέο του συμβόλαιο έναντι αστρονομικής αμοιβής.
Μετά τη μεγάλη της αναβάθμιση στην Ίμολα, και υπό το βάρος του “ναυαγίου” του Καναδά, η Scuderia φέρνει νωρίτερα -στο επόμενο GP, της Ισπανίας- τις προγραμματισμένες για τον Ιούλιο αναβαθμίσεις της SF-24, ενώ η Mercedes συνεχίζει τις αναβαθμίσεις της W15 με ανασχεδιασμένο δάπεδο στον αγώνα της Formula 1 στη Βαρκελώνη.
Μετά το χειρότερο GP εδώ και χρόνια της Ferrari, χθες (9/06) στον Καναδά, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε πως ακριβώς όπως η Scuderia δεν ενθουσιάστηκε υπερβολικά μετά τη νίκη στο Μονακό, έτσι και τώρα δεν αποκαρδιώνεται ολοκληρωτικά μετά το “ναυάγιο” στο Μόντρεαλ.
Η ομάδα που κέρδισε το προηγούμενο GP της Formula 1, στο Μονακό, αποκλείστηκε στο Q2 των δοκιμών κατάταξης του GP του Καναδά και οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ δεν είχαν εξηγήσεις για την ξαφνική απώλεια της ταχύτητας της Ferrari SF-24. Σάινθ: "Ξέραμε από τις δοκιμές ότι είμαστε αργοί εδώ, και ότι θα είναι ένα δύσκολο τριήμερο".
Παρότι ο Κάρλος Σάινθ θεωρεί ότι η Red Bull παραμένει το φαβορί στη φετινή Formula 1, ο Ισπανός εκτιμά ότι η Scuderia έχει ρεαλιστικές ελπίδες να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών - αρκεί να αξιοποιήσει στο έπακρο κάθε ευκαιρία που θα της παρουσιαστεί σε συγκεκριμένες πίστες που ταιριάζουν στο cavallino.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ δήλωσε πως δεν περιμένει να υπάρξουν προβλήματα για την ιταλική ομάδα από τη συνύπαρξη δύο “ηγετικών” οδηγών στο γκαράζ της το 2025, με την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον δίπλα στον Σαρλ Λεκλέρ. “Προτιμώ δύο δυνατούς οδηγούς”, είπε ο Γάλλος.
Σε συνέχεια των πληροφοριών που θέλουν τη Ferrari να μην ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1, Άντριαν Νιούι, ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ είπε ότι "είμαι πολύ ικανοποιημένος με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε ήδη".
Η Scuderia -σύμφωνα με αξιόπιστο γερμανικό δημοσίευμα- δεν ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι, του πλέον επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της F1 - παρότι ο ιταλικός Τύπος θεωρούσε θέμα χρόνου την ανακοίνωσή του από την ομάδα του Μαρανέλο.
Οι Σαρλ Λεκλέρ και Φρεντ Βασέρ πανηγύρισαν τη νίκη τους στο GP του Μονακό βουτώντας στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, ακολουθώντας μια μακρά παράδοση των οδηγών της Red Bull που έπεφταν -θεατρικά, συνήθως- στην πισίνα του motorhome της ομάδας μετά από κάθε νίκη τους.
Μετά το θρίαμβό του -για πρώτη φορά- στον αγώνα της πατρίδας του, ο Σαρλ Λεκλέρ ιδιαίτερα φορτισμένος αναφέρθηκε στον εκλιπόντα πατέρα του, Ερβέ, λέγοντας πως κάποτε είχαν μαζί το όνειρο να αγωνιστεί και να κερδίσει το GP του Μονακό.
Η μόδα της αλλαγής χρωματισμού -για ένα και μοναδικό GP- στα μονοθέσια της Formula 1 έχει έρθει εδώ και δεκαετίες από την Αμερική, αλλά την τελευταία πενταετία οι κορυφαίες ομάδες του σπορ -RBR, Mercedes, Ferrari, McLaren- έχουν παρουσιάσει πέντε έργα τέχνης.
Η Scuderia έκανε γνωστό ότι το “πακέτο” των συνολικά οκτώ τομέων στους οποίους ανασχεδιάστηκε και εξελίχθηκε το μονοθέσιό της, για το GP της Εμίλια Ρομάνια, ήταν μόνο το πρώτο από τα τρία στάδια της συνολικής αναβάθμισης του cavallino.
Η αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ήταν, κατά τον Σαρλ Λεκλέρ, ταχύτερη ή εξίσου γρήγορη με τις Red Bull RB20 και McLaren MCL38 σε ρυθμό αγώνα και σε όλη την πίστα της Ίμολα, εκτός από την κεντρική ευθεία λόγω μιας πολύ συγκεκριμένης παραμέτρου. Και ο Μονεγάσκος δηλώνει αισιόδοξος για επερχόμενες νίκες, παρά την σχετική απογοήτευση των τιφόζι στην Ίμολα.
Η μεταγραφή του Άιρτον Σένα στη Scuderia θα ήταν μια βιβλική στιγμή για τη Formula 1. Όμως δεν έμελλε να συμβεί ποτέ, παρότι είχε φτάσει πολύ κοντά στην υπογραφή της για το 1991. Τώρα, 30 χρόνια μετά το χαμό του, η ιταλική ομάδα θυμάται τον σπουδαιότερο οδηγό όλων των εποχών που δεν φόρεσε ποτέ το cavallino.
Παρότι η δύναμη της φετινής Ferrari είναι στο ρυθμό αγώνα, υπήρξε απογοήτευση στην Ιταλία για το γεγονός ότι ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε δυόμισι δέκατα πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια. Όμως ο Μονεγάσκος δεν φάνηκε τόσο απαισιόδοξος.
Μετά την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL38 στο Μαϊάμι, τώρα και η Ferrari παρουσίασε τη “νέα” SF-24 EVO στην Ίμολα και ήδη, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, φάνηκε ότι τίποτα πια δεν θα είναι για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull τόσο εύκολο όσο ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Μιλώντας εκ νέου για την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο το 2025, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ είπε ότι ο Βρετανός δεν θα φέρει στη Ferrari μόνο την ταχύτητά του, αλλά και την πολύπλευρη εμπειρία του που θα συμβάλλει στο χτίσιμο του επόμενου κεφαλαίου της ιταλικής ομάδας.
Ο ιταλικός Τύπος εμφανίζεται βέβαιος ότι ο Άντριαν Νιούι θα συνεχίσει την καριέρα του στη Scuderia Ferrari, αμέσως μετά την αποδέσμευσή του από τη Red Bull Racing το Μάρτιο του 2025, που σημαίνει ότι θα επηρεάσει -ως έναν βαθμό- το cavallino για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Τσάβι Μάρκος παύθηκε από το ρόλο του επικεφαλής μηχανικού του Σαρλ Λεκλέρ και μεταφέρθηκε σε άλλο τομέα της Scuderia, και οι πρώτες πληροφορίες από το Μαρανέλο αναφέρουν ότι ο Μονεγάσκος έκανε σαφή τη δυσαρέσκειά του για τη συνεργασία τους μετά τα δύο τελευταία GP στην Κίνα και το Μαϊάμι.
Η Scuderia ανακοίνωσε και επίσημα ότι δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Mercedes F1 θα φτάσουν από το Μπράκλεϊ στο Μαρανέλο λίγο πριν τον Λιούις Χάμιλτον: ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο θα βρίσκεται από τον Οκτώβριο δίπλα στον Φρεντ Βασέρ, ενώ ο Λικ Σερά θα ενισχύσει την τεχνική ομάδα της Scuderia.
Η Scuderia έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της πολυαναμενόμενης, βαρέως αναβαθμισμένης SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, με την οποία φιλοδοξεί να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull εφεξής στα GP της Formula 1. Διαβάστε τι έχει αλλάξει στο ιταλικό μονοθέσιο.