Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια της εργοστασιακής Toyota και ο Κέβιν Μπεναβίδες της ΚΤΜ είναι οι νικητές του Ράλι Ντακάρ 2023, μετά από δύο ανελέητες εβδομάδες στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας.
Παρότι ο Σεμπάστιαν Λεμπ έσπασε το ρεκόρ διαδοχικών νικών σε Ειδικές του Ράλι Ντακάρ, με την έκτη του σήμερα (14/1), ο Νάσερ Αλ-Ατίγια διατηρεί με άνεση την τεράστια διαφορά του στην κορυφή. Στο νήμα θα κριθεί η φανταγμαγορική μάχη τριών αναβατών στις μοτοσικλέτες.
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κέρδισε την πέμπτη του διαδοχική Ειδική του Ράλι Ντακάρ και κατάφερε να περάσει τον Λούκας Μοράες για τη δεύτερη θέση της γενικής, αλλά το προβάδισμα του Νάσελ Αλ-Ατίγια στην κορυφή παραμένει τεράστιο. Πέρασε πρώτος στις μοτοσικλέτες ο Τόμπι Πράις.
Μια άτυχη στιγμή στο ενδέκατο σκέλος του αγώνα είχε ως αποτέλεσμα οι Βαγγέλης Μπερσής - Φώτης Κουτσουμπός να διακόψουν τον αγώνα. Πλέον περιμένουν το ΟΚ από τους γιατρούς αλλά και τους μηχανικούς για να συνεχίσουν.
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ με το Hunter T1+ κέρδισε και την 11η Ειδική Διαδρομή του φετινού Ράλι Ντακάρ, και μείωσε κάτω από τα 10 λεπτά τη διαφορά του από τη δεύτερη θέση. Άνετα πρώτος ο Νάσερ Αλ-Ατίγια, επέστρεψε στην κορυφή των μοτοσικλετών ο Σκάιλερ Χάους.
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ συνεχίζει να κερδίζει τις Ειδικές του Ράλι Ντακάρ, μετά τον πρώτο χρόνο στη σημερινή 10η, αλλά ο Νάσερ Αλ-Ατίγια διατηρεί το τεράστιο προβάδισμα στην κορυφή. Ανατροπή στις μοτοσικλέτες, πέρασε επικεφαλής ο Κέβιν Μπεναβίδες της ΚΤΜ.
Σε αντίθεση με τον Κάρλος Σάινθ, που είχε ατύχημα μόλις στο 6ο χιλιόμετρο της 9ης Ειδικής Διαδρομής του Ράλι Ντακάρ, ο Σεμπάστιαν Λεμπ ήταν ο νικητής της ημέρας και επέστρεψε στο βάθρο - αλλά πολύ μακριά από τον άνετο στην κορυφή Νάσερ Αλ-Ατίγια.
Το Ράλι Ντακάρ έφτασε στο Ριάντ για την ημέρα ξεκούρασης (9/01)- με τον Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota να διατηρεί το προβάδισμά του πάνω από τη 1 ώρα. Νικητής της σημερινής 8ης Ειδικής ο Σεμπαστιάν Λεμπ μετά από ποινή στον Κάρλος Σάινθ.
Η marathon stage του έβδομου σκέλους του αγώνα απαιτούσε σωστή διαχείριση του αγωνιστικού ρυθμού και προστασία του αυτοκινήτου, καθώς στο τέλος της ημέρας δεν υπήρχε δυνατότητα service.
Παρότι ο Νάσερ Αλ-Ατίγια σημείωσε στη σημερινή 7η Ειδική του Ράλι Ντακάρ μόλις τον 14ο χρόνο, ο οδηγός της Toyota διατήρησε το προβάδισμα μίας ώρας στην κορυφή της γενικής. Νέο πλήγμα για την Audi, εκτός μάχης με μηχανικά προβλήματα και ο Ματίας Έκστρομ.
Το έκτο σκέλος του αγώνα, που περιελάμβανε 934 km και είχε τελικό προορισμό το Ριάντ, επεφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη στους Βαγγέλη Μπερσή – Φώτη Κουτσουμπό. Ευτυχώς, όλα πήγαν καλά.
Η έκτη μέρα του Dakar Classic περιελάμβανε μία ακόμη εξερεύνηση της περιοχής γύρω από το Ha'il, με ένα ταξίδι νότια της πόλης, ακολουθώντας μια συνολική διαδρομή 374 km.
Τα όνειρα του Σεμπαστιάν Λεμπ για την πρώτη του νίκη στο Ράλι Ντακάρ ανετράπησαν μαζί με το Hunter του λίγο πριν τον τερματισμό της 5ης Ειδικής. Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota διεύρυνε στα 22 λεπτά το προβάδισμά του από τον δεύτερο, πλέον, Στεφάν Πετερανσέλ της Audi.
Οι Βαγγέλης Μπερσής - Φώτης Κουτσουμπός κινήθηκαν χωρίς προβλήματα στις ειδικές της Τετάρτης και ανέκτησαν αρκετές από τις θέσεις που έχασαν λόγω των μηχανικών προβλημάτων που αντιμετώπισαν προχτές.
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ είχε επιτέλους μια απροβλημάτιστη ημέρα στην 4η Ειδική του Ράλι Ντακάρ, έγραψε τον πρώτο χρόνο, αλλά απέχει ακόμα μιάμιση ώρα από τον σταθερά πρωτοπόρο Νάσερ Αλ-Ατίγια της εργοστασιακής Toyota.
Οι Μπερσής – Κουτσουμπός κινήθηκαν γρήγορα όπου μπορούσαν, συγκρατημένα όπου χρειάστηκε και ανέβηκαν πολλές θέσεις στη γενική κατάταξη. Ωστόσο η μέρα ακυρώθηκε από τους οργανωτές λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Εκκρεμεί ένσταση από αρκετά πληρώματα, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό.
Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια της εργοστασιακής Toyota ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Ντακάρ στην τρίτη Ειδική, ενώ μηχανικά προβλήματα κόστισαν στον Κάρλος Σάινθ σχεδόν μία ώρα. Διεκόπη η 3η Ειδική λόγω έντονων καιρικών φαινομένων.
Οι Μπερσής – Κουτσουμπός αντιμετώπισαν προβλήματα στην δεύτερη ειδική του αγώνα, μήκους 218 km, με αποτέλεσμα να πάρουν αρκετές ποινές και να πέσουν στην 79η θέση της γενικής κατάταξης.
Οι δύο θρύλοι του WRC Κάρλος Σάινθ της Audi και Σεμπαστιάν Λεμπ της BRX αποκόπηκαν από τον ανταγωνισμό στην κορυφή του Ράλι Ντακάρ κατά την πρώτη κανονική Ειδική (1/01) του φετινού αγώνα, καθώς οι Αλ-Ατίγια και Πετερανσέλ έμειναν σχεδόν 7 και 9 λεπτά μακριά.
Το Ράλι Ντακάρ 2023 ξεκίνησε με την μικρή ειδική "Prologue" στις όχθες της Ερυθράς Θάλασσας, όπου ο Ματίας Έκστρομ της Audi έγραψε οριακά τον ταχύτερο χρόνο από τον Σεμπαστιάν Λεμπ της Bahrain Raid Xtreme.
Το Ράλι Ντακάρ του 2023, που θα διεξαχθεί για τέταρτη συνεχή χρονιά στη Σαουδική Αραβία, ξεκινά την παραμονή της Πρωτοχρονίας και ο Σεμπάστιαν Λεμπ δηλώνει αισιόδοξος για τη νίκη με το BRX Hunter του, απέναντι στα «τρομακτικά» ηλεκτροκίνητα Audi RS Q e-tron και τα Toyota DKR.
Οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός θα τρέξουν για δεύτερη χρονιά στο Dakar Classic. Ο οδηγός του ελληνικού πληρώματος μιλάει στο SPORT24 λίγες μόλις μέρες πριν την εκκίνηση του Dakar 2023.
Το Audi RS Q e-tron βραβεύτηκε στην κατηγορία για την καλύτερη αγωνιστική μονάδα ισχύος κερδίζοντας τις Mercedes (Formula E) και Toyota (Le Mans Hypercar).
Ο τετράκις νικητής του Ράλι Ντακάρ Νάσερ Αλ Ατίγια δήλωσε εντυπωσιασμένος από την πρώτη προσπάθεια του Φερνάντο Αλόνσο στο διάσημο Rally Raid, το 2020, και δήλωσε πως ο Ισπανός θα επιστρέψει στο μέλλον για να προσπαθήσει για δεύτερη φορά.
Οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός στην κατηγορία Classic των αυτοκινήτων και ο Βασίλης Μπούδρος στις μοτοσικλέτες εκπροσώπησαν τη χώρα μας στο εφετινό Ράλι Ντακάρ, καταφέρνοντας μετά από 14 εξαντλητικές ημέρες τον άθλο του τερματισμού στη Τζέντα.
Η αυλαία του Ράλι Ντακάρ στιγματίστηκε από το θάνατο του 20χρονου μηχανικού, Κουεντίν Λαβαλέ, ο οποίος σκοτώθηκε όταν το όχημα που οδηγούσε συγκρούστηκε με φορτηγό.
Τον άθλο του τερματισμού και μιας αξιοσημείωτης επίδοσης στον πιο δύσκολο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού γεύτηκε το πρώτο ελληνικό πλήρωμα που έτρεξε στο θρυλικό Ράλλυ Ντακάρ.
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια της Toyota κατέκτησε την τέταρτη νίκη της καριέρας του στο Ράλι Ντακάρ και ο Σαμ Σάντερλαντ τη δεύτερή του -και πρώτη της GasGas- στις μοτοσικλέτες, καθώς οι αγωνιζόμενοι ανεβαίνουν στη ράμπα του τερματισμού στη Τζέντα.
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ πήρε 1,5 λεπτό από τον Νάσερ Αλ Ατίγια στη 10η ειδική του Ράλι Ντακάρ, και με μόλις δύο να απομένουν ο Γάλλος παραδέχεται ότι η διαφορά των 32:40 λεπτών αρκετά μεγάλη - Ανατροπή ξανά στους δύο τροχούς, ανέβηκε ξανά επικεφαλής ο Αντριέν βαν Μπεβερέν.
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια κέρδισε ένα λεπτό ακόμα από τον Σεμπάστιαν Λεμπ στο 1-2-3 της Toyota στην 9η ειδική του Ράλι Ντακάρ και διατήρησε τη διαφορά ασφαλείας από τον Γάλλο στα 39 λεπτά - Πέρασε επικεφαλής ο Ματίας Βάλκνερ της ΚΤΜ στις μοτοσικλέτες.
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ ψαλίδισε κατά ακόμα 7 λεπτά τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Νάσερ Αλ Ατίγια, που όμως τελείωσε την 8η ειδική του Ράλι Ντακάρ με την ανακούφιση ότι δεν εγκατέλειψε από σπασμένο πίσω διαφορικό. Επέστρεψε στην κορυφή των μοτοσικλετών ο Σαμ Σάντερλαντ.