FORMULA 1

Ποινή 20 δευτερολέπτων στον Αλόνσο για το ατύχημα του Ράσελ στην Αυστραλία

Zak Mauger/Aston Martin F1 Media
garage, Portrait, Bahrain International Circuit, F124T01a, F1, GP, Bahrain Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team ZAK MAUGER/ASTON MARTIN F1 MEDIA

Παρότι αναγνώρισαν ότι δεν έκανε κάτι με δόλο, οι αγωνοδίκες στη Μελβούρνη επέβαλλαν ποινή διέλευσης από τα πιτς (που μεταφράζεται σε 20'' στα τελικά αποτελέσματα) στον Φερνάντο Αλόνσο, για επικίνδυνη οδήγηση, θεωρόντας πως προκάλεσε το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στον τελευταίο γύρο του GP Αυστραλίας.

Μετά το τέλος του αγώνα η Mercedes φέρεται να ζήτησε από τους αγωνοδίκες στην Αυστραλία να εξετάσουν κατά πόσον μπορεί ο Αλόνσο να φρέναρε επίτηδες σε σημείο που δεν προβλεπόταν να φρενάρει, στη μάχη του με τον Ράσελ για την 6η θέση του σημερινού GP στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.

Ο Ισπανός όντως επιβράδυνε 100 μέτρα πριν τη στροφή 6, και μετά βύθισε ξανά το γκάζι της Aston Martin AMR24. Ο Ράσελ, που ακολουθούσε σε κοντική απόσταση, αιφνιδιάστηκε και -χάνοντας στον “βρώμικο αέρα” της Aston την αεροδυναμική στήριξη της εμπρός πτέρυγας της Mercedes του- βγήκε από την πίστα, για να προσκρούσει στον εσωτερικό τοίχο της στροφής 7 και να εγκαταλείψει.

Μετά την καρό σημαία οι αγωνοδίκες κάλεσαν τους Ράσελ και Αλόνσο σε ακροαματική διαδικασία, και αφού εξέτασαν όλα τα στοιχεία έφτασαν στην απόφαση ότι ο Ισπανός άλλαξε “ιδιαίτερα” τον τρόπο οδήγησής του στη συγκεκριμένη στροφή. Κι έτσι παραβίασε το σχετικό άρθρο των κανονισμών που αναφέρει ότι “σε καμία στιγμή ένα μονοθέσιο δεν πρέπει να οδηγείται αργά χωρίς λόγο, νευρικά ή με τρόπο που θα μπορούσε να θεωρηθεί εν δυνάμει επικίνδυνος για άλλους οδηγούς ή κάθε άλλο άνθρωπο”.

Η ποινή που προβλέπεται για τέτοιο παράπτωμα είναι η διέλευση από τα πιτς, αλλά δεδομένου ότι είχε τελειώσει ο αγώνας προστέθηκε στον τελικό χρόνο του Ισπανού ο χρόνος που θα χρειαζόταν για κάτι τέτοιο - δηλαδή 20 δευτερόλεπτα. Αυτό έριξε τον Αλόνσο από την 6η θέση, που τερμάτισε, στην 8η της τελικής κατάταξης του αγώνα. Έτσι, στην 6η ανέβηκε ο Λανς Στρολ και στην 7η ο Γιούκι Τσουνόντα της RB.

Ο Αλόνσο είχε εξηγήσει νωρίτερα ότι στους τελευταίους 15 γύρους αντιμετώπιζε πρόβλημα με το σύστημα ανάκτησης και διάθεσης της ενέργειας της υβριδικής μονάδας ισχύος, και ότι αυτή ήταν η αιτία της ασυνήθιστης επιβράδυνσής του λίγες στιγμές πριν από το ατύχημα του Ράσελ. Για αυτό το λόγο, είπε στους αγωνοδίκες, φρέναρε ασυνήθιστα για να αποκτήσει καλύτερη έξοδο από το σικέιν των στροφών 6-7.

Οι αγωνοδίκες δεν είχαν σαφή δεδομένα ότι μπορεί ο Αλόνσο να προχώρησε επίτηδες στην κίνηση αυτή, και σημείωσαν ότι ο Ισπανός δεν προκάλεσε εσκεμμένα τον “βρώμικο αέρα” για τη Mercedes που τον ακολουθούσε. Παρόλα αυτά, η αγωνιστική άδεια του 42χρονου δεν είναι πλέον καθαρή, καθώς δέχθηκε ποινή 3 βαθμών.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ