MOTORSPORTS

Τι προσφέρει η Ferrari στον Άντριαν Νιούι για να τον προσελκύσει στο Μαρανέλο

Red Bull Content Pool
Ο Άντριαν Νιούι στην εκκίνηση του GP ΗΠΑ 2023, στο Όστιν του Τέξας RED BULL CONTENT POOL

Η Scuderia προσφέρει “γη και ύδωρ” στον Άντριαν Νιούι για να εξασφαλίσει την υπογραφή του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, και όχι μόνο από οικονομική άποψη. Συνάντηση του Βρετανού με τη Red Bull τις προσεχείς ημέρες για τη λύση του συμβολαίου τους και ενδεχομένως την πρόωρη αποδέσμευσή του.

Ο Άντριαν Νιούι, όπως επιβεβαιώθηκε από πολλαπλές πηγές την περασμένη εβδομάδα, ενημέρωσε τη διοίκηση της Red Bull Racing ότι σκοπεύει στο τέλος του 2024 να βάλει τέλος στη συνεργασία του με την ομάδα του Μίλτον Κινς, έπειτα από 19 χρόνια.

Οι αιτίες ίσως είναι αρκετές, αλλά η σημαντικότερη φέρεται να είναι ότι ψυχράνθηκε η σχέση του με τον Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντή της RBR. Συγκεκριμένα, ο Χόρνερ τους τελευταίους μήνες φάνηκε να υποβαθμίζει στα λόγια του τη συμβολή του Νιούι στο σχεδιασμό των απόλυτα κυρίαρχων μονοθεσίων της Red Bull των τελευταίων ετών.

Άλλες αιτίες της απόφασης του Βρετανού είναι η διατάραξη την ηρεμίας και των ισορροπιών εντός του Μίλτον Κινς που έχει επιφέρει ο 'πόλεμος ισχύος' για τον έλεγχο της ομάδας μεταξύ των Ταϊλανδών και Αυστριακών ιδιοκτητών της Red Bull, καθώς και το πολύ ζωηρί ενδιαφέρον των τελευταίων μηνών για τις υπηρεσίες του από τη Suceria Ferrari, την Aston Martin F1 και πιθανώς και από τη Mercedes F1.

Red Bull Content Pool
Ο Άντριαν Νιούι στο γκαράζ της RBR στο GP Ιαπωνίας 2024 RED BULL CONTENT POOL


Ο Νιούι έχει συμβόλαιο με την RBR μέχρι το τέλος του 2025, που σημαίνει ότι θεωρητικά αν πάψει να εργάζεται στο τέλος του 2024 για την ομάδα, θα πρέπει να περιμένει τη λήξη του συμβολαίου του στο τέλος του '25, κι έπειτα να περιμένει άλλον έναν χρόνο για να πάει στην καινούρια του ομάδα - βάσει της κλασσικής “αγρανάπαυσης” που επιβάλλεται από τις ομάδες στα υψηλόβαθμα τεχνικά τους στελέχη που αποχωρούν, για να μην μεταφέρουν μυστικά.

Κάτι τέτοιο θα κάνει διαθέσιμο τον Νιούι στη νέα του ομάδα στις αρχές του 2027, όμως αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι πολύ σύντομα -ίσως ακόμα και αύριο Δευτέρα 29/04- ο Νιούι θα συναντηθεί με την ηγεσία της Red Bull Racing για να διαπραγματευτεί την πρόωρη αποδέσμευσή του. Πιθανότατα, τη διακοπή του συμβολαίου στο τέλος του 2024, και την εκπλήρωση του “έτους αγρανάπαυσης” το 2025.

Red Bull Content Pool
O Άντριαν Νιούι δίπλα στον διευθυντή της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ RED BULL CONTENT POOL

Προς το παρόν, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο Νιούι έχει δεχθεί πρόταση ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρία για 4 χρόνια από την Aston Martin F1, και αντίστοιχη πρόταση -ύψους 20-25 εκατ. δολαρίων το χρόνο, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο- από τη Scuderia Ferrari. Επίσης, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για ενδιαφέρον και από τη Mercedes F1, που επίσης διεκδικεί και την προσέλκυση του Μαξ Φερστάπεν στο Μπράκλεϊ.

Προς το παρόν, όπως όλα δείχνουν, ο Νιούι δεν έχει λάβει την οριστική του απόφαση, παρά τις εκτεταμένες επαφές που έχει ήδη κάνει με τη Ferrari και παρά την κατ' ιδίαν συνάντησή του με τον Λόρενς Στρολ, ιδιοκτήτη της Aston Martin F1, στο πλαίσιο του GP Σαουδικής Αραβίας.

Joerg Mitter / Alinghi Red Bull Racing
Ο Άντριαν Νιούι ανέκαθεν ενδιαφερόταν για το σχεδιασμό αγωνιστικών ιστιοπλοϊκών, και αυτό μπορεί να παίξει το ρόλο του στην προσέγγισή του από τη Ferrari JOERG MITTER / ALINGHI RED BULL RACING

Για τον Βρετανό το δέλεαρ της εργασίας στην Aston Martin F1 είναι σημαντικό: είναι μόλις 40 χιλιόμετρα μακριά από το εργοστάσιο του Μίλτον Κινς που εργάζεται μέχρι σήμερα, και δεν θα τον αναγκάσει να μετακομίσει από το σπίτι του.

Επίσης, ο Λόρενς Στρολ κάνει τη μεγαλύτερη επένδυση της F1 από πλευράς εγκαταστάσεων και ανθρωπίνου δυναμικού, ενώ από το 2026 η Aston θα έχει τους εργοστασιακούς κινητήρες της Honda - με την οποία εδώ και χρόνια ο Νιούι συνεργάζεται στην RBR.

Παρόλα αυτά, το δέλεαρ της Ferrari είναι πιο πολύπλευρο, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, που εκτιμά ότι ο Νιούι -σύμφωνα με την εφημερίδα La Gazzetta dello Sport- κλίνει προς την απόφασή του να κλείσει την εκπληκτική του ιστορία στη Formula 1 με την θρυλικότερη ομάδα του σπορ. Μάλιστα, η προσέγγιση στον Νιούι φέρεται να έγινε αυτοπροσώπως από τον πρόεδρο της Ferrari Τζον Έλκαν - όπως συνέβη και στην περίπτωση του Λιούις Χάμιλτον.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο πρόεδρος της Ferrari Τζον Έλκαν (αριστερά) με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μπενεντέτο Βίνια, στο GP του Λας Βέγκας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Οι Ιταλοί πιστεύουν ότι ο Νιούι και η Ferrari είναι αρκετά κοντά στην επίτευξη συμφωνίας, διότι η Scuderia προσφέρει στον Βρετανό ένα όραμα που ξεπερνά την “απλή” επιτυχία στη Formula 1 ήταν τα κολοσσιαία οικονομικά οφέλη.

Σύμφωνα με μια καλά πληροφορημένη πηγή, που ήρθε σε επαφή με τον Νιούι τις τελευταίες μέρες, η ιστοσελίδα formula1.it, το όραμα αυτό περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από ένα ηγεμονικό συμβόλαιο και την ευκαιρία να συνεργαστεί, για πρώτη φορά στην καριέρα του, με έναν οδηγό του βεληνεκούς του Λιούις Χάμιλτον.

Το ηγεμονικό συμβόλαιο που προσφέρουν οι Ιταλοί είναι της τάξης των 20-25 εκατομμυρίων δολαρίων. Όμως δεν περιλαμβάνει μόνο το σχεδιασμό των μονοθεσίων της F1, αλλά και του πρωτοτύπου 499Ρ του WEC και του ΛεΜάν, καθώς και του νέου αγωνιστικού ιστιοπλοϊκού της Scuderia - σε ένα πεδίο που πάντοτε κέντριζε το ενδιαφέρον του Νιούι.

Κι ακόμα, περιλαμβάνει και το σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου παραγωγής. Ενός hypercar με το cavallino και την υπογραφή του Άντριαν Νιούι ααναμφίβολα θα άφηνε εποχή στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Ένα άλλο προνόμιο που προσφέρει η Ferrari στον Βρετανό είναι ο απόλυτος έλεγχος του τεχνικού τμήματος της Scuderia, που θα του δίνει το δικαίωμα παρέμβασης σε κάθε πτυχή του μονοθεσίου - από το σχεδιασμό και την αεροδυναμική μέχρι τον κινητήρα.

AP Photo/Darko Bandic
Ferrari SF-24, Δοκιμές Μπαχρέιν 2024 AP PHOTO/DARKO BANDIC


Εντίοτε οι ιδέες του Νιούι είναι ακραίες, σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, στο κέντρο βάρους ή στη λειτουργία το κινητήρα, και μόνο με απόλυτο έλεγχο και ελευθερία μπορεί αυτό το ρίσκο να εφαρμοστεί. Επιπλέον, είναι τεράστιας σημασίας για τον Νιούι ότι το σασί και ο κινητήρας κατασκευάζονται στο Μαρανέλο κάτω από την ίδια στέγη.

Στο ίδιο πλαίσιο, λέγεται πως η Ferrari θα αποδεχθεί και την επιθυμία του Νιούι να φέρει στο Μαρανέλο μηχανικούς της επιλογής και της εμπιστοσύνης του. Και τέλος, φέρεται διατεθειμένη να του προσφέρει και τη δυνατότητα απομακρυσμένης εργασίας, προκειμένου ο Νιούι να μην αναγκαστεί να μετακομίσει από τη Βρετανία στη Μόντενα.

Η Ferrari είχε κάνει κάτι ανάλογο στα βάθη των δεκαετιών με τον Τζον Μπάρναρντ, αλλά η σημερινή τεχνολογία επικοινωνίας εκμηδενίζει τις αποστάσεις από το Μαρανέλο στο γραφείο του Νιούι στη Βρετανία.

Προφανώς, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του Έκλαν με τον Νιούι έχουν τεθεί και μία σειρά από άλλα ζητήματα. Αλλά από μόνο του το δέλεαρ να κάνει τη Ferrari παγκόσμια πρωταθλήτρια ξανά, μετά από περίπου μία εικοσαετία, ειδικά με τον Λιούις Χάμιλτον, φαντάζει τεράστιο ακόμα και για έναν άνθρωπο με το συγκλονιστικό παλμαρέ του Νιούι.

Ο Άντριαν Νιούι, κατά κοινή ομολογία, είναι ένας σχεδιαστής που μπορεί να αλλάξει το περπωμένο μιας ομάδας και τις ισορροπίες της κορυφής στη F1. Τα μονοθέσια που σχεδίασε έχουν κερδίσει πρωταθλήματα με τη Williams την περίοδο 1992-'97, έπειτα με τη McLaren και τέλος με τη Red Bull Racing στις κυρίαρχες περιόδους 2010-'13 και της σημερινής που ξεκίνησε το 2021-'22.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ