Η πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας άφησε αρκετά αισιόδοξο τον Λιούις Χάμιλτον για το καλύτερο φετινό του τριήμερο, καθώς φαίνεται πως η Mercedes W15 αποδίδει καλά στις αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες της Σουζούκα.
Το κράνος του Σαρλ Λεκλέρ στο GP Ιαπωνίας αυτού του τριημέρου έχει τα χρώματα του κράνους του Ζιλ Μπιανκί, του Γάλλου οδηγού που έχασε τη ζωή του πριν από 10 χρόνια μετά από το σφοδρό του ατύχημα στην πίστα της Σουζούκα.
Ποιές είναι οι αλλαγές της Red Bull που αποσκοπούν να κάνουν ακόμα ταχύτερη την RB20, στο μεγάλο “πακέτο” αναβάθμισής της αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας.
Δεν συνέβησαν πολλά στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, καθώς η βροχή που ερχόταν και έφευγε άφηνε την πίστα αρκετή υγρή για σλικς ελαστικά και αρκετά στεγνή για ενδιάμεσα "βρόχινα". Μόλις στο τέλος οι Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και Λιούις Χάμιλτον της Mercedes έκαναν δύο σχετικά ταχείς γύρους.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το τριήμερο του GP Ιαπωνίας με τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές, δύο δέκατα μπροστά από τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ. Ατύχημα για τον Λόγκαν Σάρτζεαντ, χωρίς σοβαρές συνέπειες.
H Formula 1 επιστρέφει στην Ιαπωνία μέσα στο λιγότερους από έξι μήνες, καθώς φέτος ο αγώνας της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου μεταφέρθηκε από το Φθινόπωρο στην Άνοιξη. Δείτε τις ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών και του 4ου φετινού GP, καθώς και 5 hot πληροφορίες για την πίστα της Σουζούκα.
Η McLaren θα αγωνιστεί στη Σουζούκα το προσεχές τριήμερο με ιδιαίτερο χρωματισμό των MCL38, που παραπέμπει στην παραδοσιακή ιαπωνική κουλτούρα της καλλιγραφίας και των μύθων.
Η McLaren ανακοίνωσε την αναδιοργάνωση του τεχνικού της τμήματος, και μαζί την αποχώρηση του τεχνικού διευθυντή Νταβίντ Σάντσεζ που ξεκίνησε στις αρχές του 2024 στο Ουόκινγκ μετά βαΐων και κλάδων ως μια ηχηρή μεταγραφή από τη Ferrari.
Τα μονοθέσια της Scuderia από το 2022 και μετά είχαν συχνά την ταχύτητα να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες Red Bull στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης. Πλέον, όμως, η ομάδα του Μαρανέλο προοδεύει και στην αναζήτηση του τρόπου που θα κάνει τη φετινή SF-24 ανταγωνιστική και τις Κυριακές.
Οι ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας την Παρασκευή (5/04) ενδέχεται, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, να αποκαλύψουν τη μεγάλη σχεδιαστική αναβάθμιση της έτσι κι αλλιώς τολμηρής φετινής Red Bull RB20, που αποσκοπεί να κάνει ακόμα πιο κυρίαρχο το κορυφαίο μονοθέσιο της Formula 1.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, έμεινε προσγειωμένος μετά το 1-2 της Ferrari στο GP Αυστραλίας, όμως παραδέχθηκε ότι ο στόχος της ιταλικής ομάδας είναι να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών - λέγοντας ότι "ίσως είναι λίγο νωρίς φέτος" για τον τίτλο των οδηγών.
Ο Τζέιμς Άλισον, τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, λέει ότι οι πρώτοι τρεις αγώνες της F1 εμφάνισαν ένα πρώτο μοτίβο που βοηθά την ομάδα να καταλάβει για ποιο λόγο το μονοθέσιο W15 δεν έχει εκπληρώσει ακόμη τις αρχικές του υποσχέσεις.
Η Scuderia φέρεται να επιταχύνει τη μεγάλης έκτασης αναβάθμιση της φετινής SF-24 -που αρχικά προγραμμάτιζε για το GP της Ίμολα το Μάιο- για να την έχει στο επόμενο GP της Formula 1, στην Ιαπωνία (5-7 Απριλίου). Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Παρότι δήλωσε πως βιώνει φέτος το "χειρότερο ξεκίνημά" του από ποτέ στη Formula 1, o Λιούις Χάμιλτον είπε -μετά την εγκατάλειψή του από μηχανικό πρόβλημα στο GP Αυστραλίας- ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως η ομάδα της Mercedes F1 μπορεί να αναστρέψει τη φτωχή απόδοση της W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν σχολίασε την ανεκδιήγητη απόφαση της Williams να δώσει το μονοθέσιο του Λόγκαν Σάρτζεαντ στον Άλεξ Άλμπον στο GP Αυστραλίας, λέγοντας πως αν βρισκόταν στη θέση του Αμερικανού θα είχε κάνει γυαλιά καρφιά και το δικό του μονοθέσιο, “ώστε να μην μπορεί κανένας πια να το οδηγήσει”, και την ομάδα.
Μετά το θρίαμβό του στο GP της Μελβούρνης ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι ήταν “κρίμα” που η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν του στέρησε μια μάχη για την 1η θέση, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ δήλωσε ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να κερδίσει και με τον Ολλανδό παρόντα. Διαβάστε τους λόγους για τον οποίο ισχύουν τα παραπάνω.
Παρότι αναγνώρισαν ότι δεν έκανε κάτι με δόλο, οι αγωνοδίκες στη Μελβούρνη επέβαλλαν ποινή διέλευσης από τα πιτς (που μεταφράζεται σε 20'' στα τελικά αποτελέσματα) στον Φερνάντο Αλόνσο, για επικίνδυνη οδήγηση, θεωρόντας πως προκάλεσε το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στον τελευταίο γύρο του GP Αυστραλίας.
Ο Κάρλος Σάινθ χαρακτήρισε το τελευταίο δίμηνο σαν “τρενάκι του λούνα παρκ, μετά από όσα έγιναν στο ξεκίνημα της χρονιάς, μετά με το βάθρο στο Μπαχρέιν, την [εγχείρηση για τη] σκωληκοειδίτιδα, και τώρα τη νίκη” στην Αυστραλία.
Οι αγωνοδίκες του GP της Μελβούρνης κάλεσαν -ενδεχομένως μετά από αίτημα της Mercedes- τον Φερνάντο Αλόνσο σε απολογία μετά το τέλος του αγώνα, θεωρώντας ότι μπορεί ο Ισπανός να έκανε τη λεγόμενη “δοκιμασία φρεναρίσματος” στον Τζορτζ Ράσελ και σε αυτή να οφείλεται το ατύχημα του Άγγλου στον τελευταίο γύρο - παρότι κάτι τέτοιο μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν φάνηκε καθόλου απογοητευμένος μετά την εγκατάλειψή του στο GP Αυστραλίας, με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20, λέγοντας ότι το σερί 43 αγώνων του χωρίς ούτε μία εγκατάλειψη ήταν ήδη πολύ εντυπωσιακό.
Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε μια εντυπωσιακή και ηχηρή απάντηση στην επιλογή της Ferrari να τον αποδεσμεύσει για το 2025, κερδίζοντας το GP Αυστραλίας εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 3ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20.
Εξηγώντας τους λόγους που τον ανάγκασαν σε αποκλεισμό από το Q2 των δοκιμών κατάταξης και την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης του GP Αυστραλίας, ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι μια μικρή αλλαγή της φοράς ή της δύναμης του ανέμου μπορεί να αλλάξει εντελώς την απόδοση της Mercedes W15.
Οι αγωνοδίκες της FIA επέβαλλαν ποινή τριών θέσεων στην εκκίνηση του αυριανού GP της Μελβούρνης στον Σέρτζιο Πέρεζ, διότι ο Μεξικάνος της Red Bull Racing μπλόκαρε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas στην πρώτη περίοδο των σημερινών δοκιμών κατάταξης.
Την ώρα που ο Κάρλος Σάινθ δήλωνε ότι του φαίνεται “απίστευτη” η 2η θέση της εκκίνησης του GP Αυστραλίας που κατέκτησε στις σημερινές δοκιμές κατάταξης στο Άλμπερτ Παρκ, ο Σαρλ Λεκλέρ εξηγούσε ότι πήρε ένα ρίσκο στο τέλος του Q3 με τις ρυθμίσεις της Ferrari SF-24 που “αποδείχθηκε πως ήταν στη λάθος κατεύθυνση”.
Ο Μαξ Φερστάπεν ανέστρεψε τα πράγματα μετά τις χθεσινές προβληματικές δοκιμές της Red Bull, έλυσε τα προβλήματα υποστροφής της RB20 και κέρδισε την τρίτη φετινή του πολ ποζίσιον για ισάριθμους αγώνες της Formula 1, εμπρός από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Στην 5η θέση ο Σαρλ Λεκλέρ μετά από ένα λάθος στον τελευταίο γύρο του στο Q3.
Με μια κίνηση που δεν τιμά την ιστορία της, η Williams Racing αποφάσισε να αποσύρει τον Λόγκαν Σάρτζεαντ από το υπόλοιπο διήμερο του GP Αυστραλίας προκειμένου να δώσει το μονοθέσιό του στον Άλεξ Άλμπον - που κατέστρεψε το δικό του στο ατύχημά του κατά την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν έκρυψε την απογοήτευσή του και ο Τότο Βολφ τον εκνευρισμό του για την αποτυχημένη σημερινή προσπάθεια της Mercedes -στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας- να πειραματιστεί με τις ρυθμίσεις που ήλπιζε ότι θα έβγαζαν στην επιφάνεια τη δυναμική της W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Ferrari έδειξε αρκετά ανταγωνιστική στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, αλλά συμπλήρωσε ότι "υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε εμείς να ρυθμίσουμε καλύτερα". Τι είπε ο Ολλανδός για την προβληματική σημερινή του μέρα στη Μελβούρνη.
Ο Σαρλ Λεκλέρ πέτυχε με τη Ferrari SF-24 τον πρώτο χρόνο με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull, καθώς και από τον έτερο οδηγό της Scuderia Κάρλος Σάινθ, στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Μελβούρνης.
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL38 πέτυχε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, με διαφορά 18 χιλιοστών από τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ ο Άλεξ Άλμπον έβγαλε τις κόκκινες σημαίες για περισσότερα από 10 λεπτά έπειτα από την πρόσκρουσή του με τη Williams στον τοίχο της πίστας του Άλμπερτ Παρκ.
Ο τρίτος φετινός αγώνας της Formula 1 μεταφέρει το καραβάνι από τη Μέση Ανατολή στην Ωκεανία, και στο σιρκουί Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Δείτε τις αναλυτικές ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών και του GP της Κυριακής (24/03), καθώς και τις 5 hot πληροφορίες για το σιρκουί της Αυστραλίας.
Την Πέμπτη (21/3) θα αποφασιστεί αν ο Κάρλος Σάινθ μπορεί να αγωνιστεί με τη Ferrari το προσεχές τριήμερο στο GP της Μελβούρνης, μετά την εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας στην οποία υπεβλήθη στη Τζέντα. Αρκεί να περάσει τη δοκιμασία ασφαλείας της FIA.
Για μία ακόμη φορά -και σίγουρα όχι για τελευταία- ο Λιούις Χάμιλτον κλήθηκε να μιλήσει για τη μεταγραφή του στη Scuderia το 2025, και είπε ότι την αποφάσισε για την πρόκληση να κερδίσει με τον cavallino - και όχι γιατί έπαψε να πιστεύει στις δυνατότητες της Mercedes.
Ο σχεδιαστής του απολύτως κυρίαρχου μονοθεσίου της Formula 1, εξηγεί ποιες πίστες του προγράμματος ταιριάζουν λιγότερο στη Red Bull RB20, καθώς και ότι δεν είναι οι ιδέες που πήρε από τη Mercedes φέτος εκείνες που κάνουν τη διαφορά στην απόδοσή της.
Η ομάδα του Ουόκινγκ -που έκανε ένα απίθανο κόλπο γκρόσο με τον ανασχεδιασμό της περσινής της MCL60 το περασμένο καλοκαίρι- προσανατολίζει το μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου, της McLaren MCL38, για τα GP του Μαϊάμι ή της Ίμολα.
Το κακό ξεκίνημα του Λιούις Χάμιλτον στην τελευταία του σεζόν με τη Mercedes F1 παρακίνησε πολλούς να σκεφτούν ότι ο Βρετανός πνευματικά βρίσκεται στο 2025 και στο Μαρανέλο, αλλά εκείνος επιμένει ότι “είμαι 100% οδηγός της Mercedes αυτή τη στιγμή”. Πληροφορίες ότι δεν θα τον ακολουθήσει στη Scuderia ο μηχανικός του, Πίτερ Μπόνινγκτον.
Η Formula 1, που έχει πολλές άλλες πτυχές πέραν της αμιγώς αγωνιστικής, έχει παράδοση στις ξαφνικές αλλαγές κανονισμών για να κόβει την κυριαρχία μιας ομάδας που κάνει βαρετά τα GP. Όμως, οι Φρεντ Βασέρ και Τότο Βολφ δεν θέλουν κάτι τέτοιο, για την τρέχουσα εποχή της παντοκρατορίας της Red Bull Racing.
Η "ακραία" αεροδυναμική εξέλιξη της SF-24 που βρίσκεται ήδη στην αεροσήραγγα, η εξαιρετική βάση του αρχικού φετινού μονοθεσίου των Ιταλών και η ραγδαία βελτίωση της διαχείρισης των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του, κάνουν το Μονεγάσκο αισιόδοξο ότι η Scuderia θα μπορέσει να απειλήσει φέτος την παντοδυναμία της RBR.
"Με το επόμενο βήμα μπορούμε να ασκήσουμε πίεση" στη Red Bull είπε ο Φρεντ Βασέρ, διευθυντής της Scuderia, αν και παραδέχθηκε ότι η RB20 είναι περίπου μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη (ανά γύρο) σε συνθήκες αγώνες από τη Ferrari. Ποιά είναι τα επόμενα βήματα εξέλιξης της SF-24.