FORMULA 1

Τι περιλαμβάνει η ακραία αναβάθμιση της RB20 που ετοίμασε η Red Bull για το GP Ιαπωνίας

RED BULL CONTENT POOL
Max Verstappen, Red Bull RB20, GP Σαουδικής Αραβίας 2024 RED BULL CONTENT POOL

Οι ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας την Παρασκευή (5/04) ενδέχεται, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, να αποκαλύψουν τη μεγάλη σχεδιαστική αναβάθμιση της έτσι κι αλλιώς τολμηρής φετινής Red Bull RB20, που αποσκοπεί να κάνει ακόμα πιο κυρίαρχο το κορυφαίο μονοθέσιο της Formula 1.

Ο Μαξ Φερστάπεν, όταν ρωτήθηκε πρόσφατα, αστειεύτηκε ότι “ο χρωματισμός θα είναι ο ίδιος” μιλώντας για την αναβάθμιση της RB20 που αναμένεται να αποκαλυφθεί στο αγωνιστικό τριήμερο της Σουζούκα, με στόχο να επαναφέρει την πρωταθλήτρια στις νίκες μετά την εγκατάλειψη του Φερστάπεν -με πρόβλημα στα φρένα- στο GP Αυστραλίας.

Η Ιαπωνία επιλέχθηκε από την ομάδα του Μίλτον Κινς διότι είναι ο πρώτος αγώνας της χρονιάς θα θα διεξαχθεί σε σχετικά χαμηλότερες θερμοκρασίες. Κατά συνέπεια, οι μειωμένες ανάγκης ψύξης -σε σχέση με τα θερμά τρία πρώτα GP της σεζόν στο Μπαχρέιν, στη Σαουδική Αραβία και στην Αυστραλία- θα επιτρέψουν στην ομάδα να εισάγει τους περίφημους ισχνούς πλευρικούς αεραγωγούς.

Το σχέδιο της ανανεωμένης RB20, συγκεκριμένα, λέγεται ότι θα είναι πολύ διαφορετικό στις πλευρές της, καθώς θα υιοθετήσει την ιδέα των 'zero-pods', δηλαδή των πολύ μικρών πλευρικών αεραγωγών που επινόησε η Mercedes με τη W13 του 2022 και εν συνεχεία τους εγκατέλειψε πριν από έναν χρόνο με τον ανασχεδιασμό της W14.

Το αρχικό εύρημα της Mercedes με τους 'zero-pods' είχε να κάνει με τη θεωρία ότι η μείωση του πλάτους του αμαξώματος θα απελευθέρωνε περισσότερο χώρο για τις αεροδυναμικές ροές στο άνω μέρος του δαπέδου, και ότι αυτό θα παρήγαγε περισσότερη άντωση.

Mercedes-Benz AG
Ο Λιούις Χάμιλτον στο GP της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα το 2022, με τη Mercedes W13 MERCEDES-BENZ AG


Η θεωρία αυτή αποδείχθηκε επιτυχημένη στις ιδανικές συνθήκες της αεροσήραγγας, όμως στην πίστα στις αρχές του '22 ήρθε ένα “σκοτσέζικο ντους” για την ομάδα του Μπράκλεϊ: όπου υπήρχε μη ομαλή άσφαλτος στην πίστα, είτε με το φαινόμενο των αναπηδήσεων στις ευθείες, η W13 έχανε πολύ εύκολα την αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου.

Με την άκρως συγκροτημένη και σταθερή σε αεροδυναμική απόδοση RB20, που είναι επιπλέον και απόλυτα κατανοητή και προβλέψιμη στις ρυθμίσεις της από τη Red Bull, η ομάδα του Μίλτον Κινς θεωρεί ότι μπορεί να αξιοποιήσει την έξυπνη ιδέα των ισχνών πλευρικών αεραγωγών της Mercedes.

Από ορισμένες πρώτες εικόνες που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, φαίνεται ότι οι πλευρικοί αεραγωγοί της RB20 θα έχουν δύο πολύ λεπτά ανοίγματα -ένα οριζόντιο ψηλά και ένα κάθετο στην κάθε πλευρά του κόκπιτ- για τη ροή του αέρα που πρέπει να ψύχει τη μονάδα ισχύος.

RED BULL CONTENT POOL
Ο Μαξ Φερστάπεν στο κόκπιτ της Red Bull RB20, GP Σαουδικής Αραβίας 2024 RED BULL CONTENT POOL


Ήδη η RB20 έχει υιοθετήσει, από τις αρχές τις χρονιάς, τα μεγάλα πλευρικά τούνελ αέρα στο κάλυμμα του κινητήρα, από το προστατευτικό halo του κόκπιτ μέχρι την απόληξη της ουράς, που επίσης είχε εισάγει η περσινή Mercedes W15. Έτσι εξασφαλίζει από εκεί την περαιτέρω ψύξη του κινητήρα.

Το καλό για τη Red Bull είναι πως μπορούσε στο πλαίσιο της αεροδυναμικής εξέλιξης της RB20 να παρακάμψει, μέχρι έναν βαθμό, τους περιορισμούς της χρήσης της αεροσήραγγας και του CFD για τις αεροδυναμικές μελέτες, υπό τον όρο ότι οι μελέτες αυτές αφορούν στη βελτίωση της ψύξης της μονάδας ισχύος. Θυμίζουμε ότι, ως πρωταθλήτρια, η RBR έχει το λιγότερο διαθέσιμο χρόνο στην αεροσήραγγα και στη χρήση του CFD από όλες τις άλλες ομάδες.

Αυτό που συνεχώς αναζητάς είναι η εξέλιξη” είπε ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR. Το αυτοκίνητο, αν δείτε, έχει ορισμένες πολύ ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Δεν εφησυχάζουμε, [τα μέλη της ομάδας] συνέχισαν να εξελίσσονται και να πιέζουν τα όρια. Δεν είναι μια συντηρητική εξέλιξη [της περσινής RB19]”, κατέληξε ο Βρετανός.

Και σε ερώτηση αν πρέπει να περιμένουμε από την RB20 να υιοθετήσει τους πλευρικούς αεραγωγούς της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Mercedes W13, απάντησε: “Αυτή δεν είναι μια κίνηση τακτικής. Είναι βασισμένη στην απόδοση, και σε όσα βλέπουμε στα εργαλείας προσομοίωσης που διαθέτουμε”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RED BULL RB20 GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ