FORMULA 1

Γιατί ο Λεκλέρ πιστεύει ότι η Ferrari σύντομα θα ασκεί πίεση στη Red Bull

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, portrait, box ,stand, during the Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2024, 1st round of the 2024 FIA Formula One World Championship from February 29 to March 2, 2024 on the Bahrain International Circuit, in Sakhir, Bahrain - Photo Antonin Vincent / DPPI SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η "ακραία" αεροδυναμική εξέλιξη της SF-24 που βρίσκεται ήδη στην αεροσήραγγα, η εξαιρετική βάση του αρχικού φετινού μονοθεσίου των Ιταλών και η ραγδαία βελτίωση της διαχείρισης των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του, κάνουν το Μονεγάσκο αισιόδοξο ότι η Scuderia θα μπορέσει να απειλήσει φέτος την παντοδυναμία της RBR.

Η Scuderia είναι ξεκάθαρα η δεύτερη δύναμη στο ξεκίνημα της φετινής Formula 1, όπως απέδειξε το βάθρο του Κάρλος Σάινθ στο Μπαχρέιν και του Σαρλ Λεκλέρ στη Σαουδική Αραβία. Όμως, η αλήθεια είναι ότι απέχει τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο σε ρυθμό αγώνα από τη Red Bull RB20, όπως παραδέχθηκε και ο διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ.

Όμως, ο Γάλλος δήλωσε μετά τον αγώνα της Τζέντα αισιόδοξος ότι η Scuderia μπορεί με το φιλόδοξο πρόγραμμα εξέλιξης της SF-24 να ασκήσει πίεση στη Red Bull Racing, κυρίως διότι το φετινό cavallino αποτελεί μια αξιόλογη βάση εξέλιξης - από την άποψη ότι είναι σταθερή σε απόδοση σε διαφορετικές και εναλλασσόμενες συνθήκες, ότι ανταποκρίνεται προβλέψιμα στις αλλαγές ρυθμίσεων και ότι είναι εύκολη στην κατανόηση αλλά και στην οδήγηση.

Ο Λεκλέρ τερμάτισε 18 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Μαξ Φερστάπεν στη Τζέντα, και παρότι αυτή είναι μια λίγο αποκαρδιωτική απόσταση -ειδικά αν υποπτεύεται κανείς ότι η Red Bull δεν αγωνιζόταν με την πλήρη ισχύ της- ο Λεκλέρ θεωρεί ότι είναι ένα καλό σημάδι για τη συνέχεια ότι η Ferrari μείωσε την υστέρησή της από τη RBR στο μισό σε σχέση με πέρσι, τέτοια εποχή.

Ήταν ένας θετικός αγώνας, νομίζω πως κάνουμε μικρά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση” είπε ο Λεκλέρ για το GP της Τζέντα. “Αν δούμε τους τελευταίους έξι, επτά μήνες, είμαστε η ομάδα με τη μεγαλύτερη βελτίωση και αργά αλλά σταθερά κλείνουμε την απόσταση.

Η διαφορά είναι ακόμα αρκετά μεγάλη, αλλά αν συνεχίσουμε να δουλεύουμε καθ’ αυτό τον τρόπο είμαι σίγουρος ότι θα είναι θέμα χρόνου να μπορέσουμε να ασκήσουμε λίγη περισσότερη πίεση στη Red Bull”,συμπλήρωσε ο 25χρονος οδηγός της Ferrari.

Η εξέλιξη της Ferrari SF-24

Πάνω, λοιπόν, στην εξαίρετη αρχική βάση της SF-24, η Scuderia έχει θεσπίσει ένα φιλόδοξο πλάνο εξέλιξής της για τα υπόλοιπα 22 GP της φετινής σεζόν. Το πλάνο αυτό θα ξεκινήσει με περιορισμένης έκτασης αεροδυναμικές βελτιώσεις στο GP της Ιαπωνίας (7/04), αλλά θα συνεχιστεί με ένα εκτεταμένο νέο αεροδυναμικό πακέτο στον αγώνα της Ίμολα, στο μέσον του Μαΐου.

AP Photo/Darko Bandic
Ferrari SF-24, Δοκιμές Μπαχρέιν 2024 AP PHOTO/DARKO BANDIC

Οι πληροφορίες από την Ιταλία και το Μαρανέλο αναφέρουν ότι το πακέτο αυτό της Ίμολα αποτελεί, στην πράξη, μια αρκετά “ακραία” αεροδυναμική αναβάθμιση της SF-24 - η οποία ήδη έχει αρχίσει να εξελίσσεται στην αεροσήραγγα του εργοστασίου της ομάδας.

Το νέο αυτό αεροδυναμικό σύνολο περιλαμβάνει όχι μόνο εμφανείς τροποποιήσεις στους πλευρικούς αεραγωγούς, αλλά και σημαντικές αλλαγές τόσο στο αμάξωμα, και ακόμα και πλήρως ανασχεδιασμένο δάπεδο. Ορισμένοι, επίσης, κάνουν λόγο και για ισχνές εγκοπές των πλευρικών αεραγωγών, στο πρότυπο της φετινής Red Bull RB20.

Μια τέτοια ιδέα, ισχνών πλευρικών εγκοπών για την εισαγωγή του αέρα στο πλάι του κόκπιτ και την ψύξη του υβριδικού συστήματος, γίνεται ρεαλιστική από τα δεδομένα μέχρι στιγμής που έχουν συλλέξει οι Ιταλοί μηχανικοί και δείχνουν με σαφήνεια ότι δεν υπάρχουν προβλήματα ψύξης της μονάδας ισχύος, παρά τις τολμηρότερες επιλογές του σχεδιασμού των διαφόρων αεραγωγών.

Αν ισχύουν αυτά, τότε θα πρόκειται για μια τεράστιας έκτασης αναβάθμιση για το μέσον της σεζόν. Κι αυτό έχει γίνει εφικτό από την επιτυχία του πρώτου σταδίου του προγραμματισμού που έκανε η Scuderia υπό τον Βασέρ: τη δημιουργία ενός μονοθεσίου (της SF-24) που αρχικά θα διατηρεί τα καλά στοιχεία της περσινής SF-23, και παράλληλα θα λύνει τα περσινά προβλήματα της διαχείρισης των ελαστικών στον αγώνα και της αστάθειας στις γρήγορες στροφές.

Δεν πιστεύω ότι θα έχουμε πολλά καινούρια πράγματα στη Μελβούρνη” εξήγησε ο Λεκλέρ στο αγγλικό δίκτυο Sky Sports, ενόψει του επόμενου GP στην Αυστραλία στις 22-24 Μαρτίου. “Οπότε εκεί, χωρίς νέα εξαρτήματα, θα πρέπει απλά να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση του εξοπλισμού που διαθέτουμε.

Πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε πότε θα έχουμε νέα εξαρτήματα στο αυτοκίνητο, και τι είδους βήμα προόδου θα κάνουμε. Κι ελπίζω ότι αυτό θα μας φέρει πιο κοντά στη Red Bull”, συμπλήρωσε ο Μονεγάσκος.

Και μιλώντας για τις λεπτομέρειες αυτού του βήματος προόδου, κατέληξε: “Τρία ή τέσσερα δέκατα είναι πολλά στον κόσμο του μότορσπορ. Όμως, αν δούμε ξεχωριστά κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου, αν κερδίσεις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το καθένα τότε αμέσως το καρπώνεσαι.

Εργαζόμαστε σκληρά τους τελευταίους μήνες και είναι ξεκάθαρο σε ποιους τομείς πρέπει να εστιάσουμε. Είμαι σίγουρος ότι θα έρθει η στιγμή μας. Δεν ξέρω τι έχει η Red Bull στο τσεπάκι από άποψη αναβαθμίσεων [της RB20], όμως αυτό είναι που θα καθορίσει και το πότε θα καταφέρουμε να τους πιάσουμε”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ