Τα πρώτα “σύννεφα” στη σχέση του Τότο Βολφ με τον Λιούις Χάμιλτον άρχισαν να εμφανίζονται μετά το GP της Κίνας, καθώς ο Αυστριακός διευθυντής της Mercedes F1 μίλησε για μια “τόσο λανθασμένη κατεύθυνση ρύθμισης της W15" από τον Βρετανό "που το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να στρίψει”, και πρόσθεσε ότι “είναι χειρότερο να χάνεις έναν μηχανικό από έναν οδηγό”.
Μετά το σχόλιο του Σαρλ Λεκλέρ ότι ο Κάρλος Σάινθ “μάχεται πιο έντονα με μένα παρά με τους άλλους” στο Σάββατο, ο Ισπανός βγήκε στην αντεπίθεση λέγοντας ότι κατά το GP της Κυριακής “η μάχη μας με τον Σαρλ στην εκκίνηση μας κόστισε πολύ” - ενώ ο ισπανικός Τύπος κατηγόρησε καυστικά τον Μονεγάσκο για αυτή την “επικίνδυνη κίνηση” στον Σάινθ.
Μετά το GP Κίνας, που στο οποίο ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι “είχα την περισσότερη υποστροφή από ποτέ στη ζωή μου”, ο πρώην ομόλογος του Βρετανού στη Mercedes Νίκο Ρόσμπεργκ χαρακτήρισε “δικαιολογία” όσα είπε ο 39χρονος για το λάθος ρυθμίσεων το Σάββατο - κι ο Τζορτζ Ράσελ διέψευσε τον Λιούις ότι ακολούθησε διαφορετικό δρόμο από εκείνον στο στήσιμο της W15.
Στο πρώτο GP της Κίνας μετά από 5 χρόνια, ο Γκουάνιου Τσόου έζησε τα παιδικά όνειρα που έκανε πριν από 20 χρόνια, φορώντας στην κερκίδα της πίστας της Σαγκάης ένα καπελάκι της Ferrari.
Η McLaren έφτασε στη Σαγκάη προετοιμασμένη -όπως δήλωνε- για ένα δύσκολο τριήμερο, και ο Λάντο Νόρις μάλιστα έβαλε χθες στοίχημα ότι θα τερμάτιζε σήμερα 35 δευτερόλεπτα πίσω από της Ferrari - πριν τις κερδίσει και ανέβει εντέλει στο βάθρο του GP της Κίνας.
Η ελπίδα του Σαρλ Λεκλέρ για το βάθρο στο GP Κίνας εξανεμίστηκε όταν διαπίστωσε τον απρόσμενο, όπως τον χαρακτήρισε, ρυθμό αγώνα της McLaren, η οποία ανέβηκε εντέλει στο πόντιουμ με τον Λάντο Νόρις. “Τώρα έχουμε ανάγκη τις αναβαθμίσεις της Ίμολα”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.
Μετά τη νέα του επιβλητική νίκη, στο GP της Κίνας, ο Μαξ Φερστάπεν έπλεξε το εγκώμιο της Red Bull RB20, καθώς με την ασύλληπτη συμπεριφορά του κορυφαίου μονοθεσίου της Formula 1 οικοδόμησε τρεις φορές διαφορά στην κορυφή του αγώνα της Σαγκάης.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει στο GP Κίνας την 4η φετινή του νίκη σε 5 αγώνες και την 58η της καριέρας του, σε έναν αγώνα που έγινε απρόβλεπτος με δύο διαδοχικά οχήματα ασφαλείας στο μέσον του και επέτρεψε στον Λάντο Νόρις με την εξαιρετική του στρατηγική και απόδοση της McLaren να μπει ανάμεσα στον Ολλανδό και στον Σέρτζιο Πέρεζ στο βάθρο.
Ο Σαρλ Λεκλέρ διευκρίνισε ότι οι ρυθμίσεις που επέλεξε για το cavallino έγιναν με γνώμονα τη θυσία των σημερινών δοκιμών κατάταξης στη Σαγκάη για χάρη του ρυθμού αγώνα στο αυριανό GP της Κίνας - όμως δεν περίμενε πως θα έκαναν την SF-24 πιο αργή από την Aston Martin και τη McLaren. Τι είπε ο Κάρλος Σάινθ για το ατύχημά του.
Ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι η 18η θέση του στην εκκίνηση του GP της Σαγκάης οφείλεται σε έναν πειραματισμό που έκανε με τις ρυθμίσεις της Mercedes W15 μετά την επιτυχία της 2ης θέσης του στον αγώνα Sprint, πιστεύοντας ότι δεν θα μπορούσε να πάει τίποτα χειρότερα. “Αλλά πήγε”, είπε στο τέλος των κατατακτήριων.
Στο άγνωστο της πίστας της Σαγκάης, που είχε 5 χρόνια να επισκεφτεί η Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε και πάλι κατακτώντας άλλη μία επιβλητική πολ ποζίσιον, με διαφορά σχεδόν 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον ομόλογό του στη Red Bull Σέρτζιο Πέρεζ και τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston - που άφησε πίσω του σε σχηματισμό τις δύο McLaren και τις δύο Ferrari .
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξέφρασε τα παράπονά του μετά το τέλος του Sprint της Κίνας για τον τρόπο που ο Κάρλος Σάινθ αμύνθηκε στη μεταξύ τους μάχη, που έφερε την επαφή των δύο Ferrari SF-24 στον 16ο γύρο. Τι δήλωσε ο Ισπανός για το συμβάν.
Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος για τη 2η θέση που κατέκτησε στον αγώνα Sprint της Κίνας, επιστρέφοντας μετά από πολλούς και δύσκολους αγώνες σε ρόλο πρωταγωνιστή - ενώ παράλληλα δήλωσε ότι έμαθε πολλά σήμερα για τη Mercedes W15 που θα του φανούν πολύ χρήσιμα για το αυριανό GP της Σαγκάης.
Παρότι εκκίνησε από την 4η θέση, ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει το πρώτο φετινό Sprint της Formula 1, στο πλαίσιο του GP Κίνας. Ο Λιούις Χάμιλτον κράτησε τη 2η θέση για το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα, τρίτος στο βάθρο ο Σέρζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB20.
Σε στεγνή άσφαλτο ο Λιούις Χάμιλτον δεν πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει κάποια από τις πρώτες θέσεις στον αυριανό αγώνα Sprint (20/04, 06:00) της Κίνας, μετά τη δεύτερη θέση της εκκίνησης που κατέκτησε στο Sprint Qualifying.
Στις ελεύθερες δοκιμές και στο Sprint Qualifying στη Σαγκάη, μία ανεξήγητη φωτιά άναψε στο ίδιο ακριβώς σημείο στο γρασίδι στην άκρη της πίστας - και οι εκπρόσωποι της FIA ακόμα προσπαθούν να διαπιστώσουν την αιτία που την προκάλεσε.
Ο χρόνος που χάρισε στον Λάντο Νόρις την πολ ποζίσιον του αγώνα Sprint στην Κίνα, στον τελευταίο γύρο του οδηγού της McLaren στο SQ3, ακυρώθηκε και μετά αποδόθηκε ξανά στον Άγγλο από τους αγωνοδίκες. Διαβάστε πώς ελήφθη αυτή η πρωτόγνωρη απόφαση.
Σε ένα εκπληκτικό φινάλε του Sprint Qualifying του GP Κίνας, υπό βροχή ο Λάντο Νόρις κατάφερε να κατακτήσει την πολ ποζίσιον του αυριανού αγώνα Sprint της Σαγκάης, εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον και τον Φερνάντο Αλόνσο. Στην 4η θέση ο Μαξ Φερστάπεν.
Στην πρώτη και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου του GP Κίνας, τον πρώτο χρόνο σημείωσε ο Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR24, με διαφορά 0,3'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και τις δύο Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ.
Η F1 επιστρέφει μετά από 5 χρόνια στην Κίνα αυτό το τριήμερο (19-21 Απριλίου) για το 5ο GP του πρωταθλήματος του 2024. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου που περιλαμβάνει τον πρώτο αγώνα Sprint της χρονιάς.
Το ερχόμενο τριήμερο (19-21/04) στη Σαγκάη, στο 5ο GP της F1 για το 2024, θα διεξαχθεί ο πρώτος από τους έξι φετινούς μικρούς Σαββατιάτικους αγώνες Sprint. Διαβάστε πώς άλλαξε το πρόγραμμα των 6 αυτών αγωνιστικών τριημέρων και ό,τι πρέπει να ξέρετε για τα Sprint της Formula 1.
Πέντε χρόνια έχουν περάσει από το προηγούμενο GP Κίνας, και μετά από τις τέσσερις διαδοχικές ματαιώσεις του αγώνα λόγω της πανδημίας η Formula 1 έχει αλλάξει ριζικά. Διαβάστε 8 από τις μεγαλύτερες αλλαγές της σε σχέση με τον αγώνα της Σαγκάης το 2019.
Ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε για τρεις διαδοχικές ημέρες στον προσομοιωτή της Scuderia την προηγούμενη εβδομάδα, με στόχο να λύσει το πρόβλημα που του κόστισε ακριβά στις δοκιμές κατάταξης του GP Ιαπωνίας.
Ο Κάρλος Σάινθ επιβεβαίωσε αυτό που επαναλάμβανε η Ferrari τα τελευταία χρόνια: ότι τα στρατηγικά της σφάλματα οφείλονταν κατά κύριο λόγο στις προσπάθειές της να κάνει την υπέρβαση με το σχετικά φτωχό ρυθμό αγώνα των περασμένων της μονοθεσίων. Όμως, η βελτιωμένη απόδοση της SF-24 φέτος δίνει στη Scuderia μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών.
Η εξέλιξη της φετινής McLaren MCL38 μπορεί να επιτρέψει στην ομάδα του Ουόκινγκ να φτάσει στην απόδοση της Ferrari και ακόμα και να απειλήσει τη Red Bull επί ίσοις όροις σε κάποια GP αργότερα στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, λέει ο διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα.
Το κακό ξεκίνημα της Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, για τρίτη διαδοχική χρονιά, πυροδότησε τις υποψίες ότι η πρώην πρωταθλήτρια θα αφήσει σε δεύτερη μοίρα το φετινό και το επόμενό της μονοθέσιο για να αφοσιωθεί πλήρως στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Όμως ο Τότο Βολφ αρνήθηκε κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο.
Οι ιδιοκτήτες των Alpine, RB και Haas φέρεται να εξετάζουν -μεταξύ άλλων ενδεχομένων- την περίπτωση πώλησης των τριών τους αυτών ομάδων της Formula 1, σε μια εποχή που η τιμή τους έχει εκτοξευθεί στα ύψη λόγω της διευρυνόμενης απήχησης του σπορ.
Υπάρχουν τέσσερις πίστες του φετινού προγράμματος της Formula 1 που ταιριάζουν τόσο στα χαρακτηριστικά της Ferrari SF-24, όπως ταίριαζε η Μελβούρνη, ώστε ο Κάρλος Σάινθ να ευελπιστεί ότι η Scuderia μπορεί να κερδίσει τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν επί ίσοις όροις.
Ο Άντριαν Νιούι δήλωσε πως “θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον” σχετικά με τις προσεγγίσεις του από τη Ferrari αλλά και την Aston Martin F1, και παράλληλα χαρακτήρισε τη φετινή Red Bull RB20 ως μια “ακραία έκδοση” την κυρίαρχης περσινής RB19.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επανέλαβε ότι η ακραία αναβάθμιση “EVO” της φετινής Ferrari SF-24 στο GP της Εμίλια Ρομάνια, στο μέσον του Μαΐου, θα κλείσει ακόμα περαιτέρω το χάσμα της Scuderia από την κυρίαρχη Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν μπορεί να κρύψει πια τον εκνευρισμό του για το πολύ κακό του ξεκίνημα στη φετινή σεζόν της Formula 1, την τελευταία του με τη Mercedes F1, και λέει ότι “κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσουμε μια συζήτηση με τον Τότο [Βολφ]”. Πώς αντιδρά στα συνεχιζόμενα σχόλια ότι το μυαλό του είναι στο 2025 και στη Ferrari.
Μετά το τρίτο του βάθρο σε ισάριθμους αγώνες της F1 που έχει αγωνιστεί φέτος, ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι η Red Bull RB20 είναι απλά εκτός συναγωνισμού, και δήλωσε ότι πριν βάλει τη σκληρή γόμα στο τελευταίο του πιτ-στοπ αμφέβαλλε ότι θα μπορούσε να ανέβαινε στο βάθρο του GP Ιαπωνίας.
Ο Σαρλ Λεκλέρ ανέκαμψε εντυπωσιακά από την όγδοη θέση της εκκίνησης στην τέταρτη στην καρό σημαία του GP Ιαπωνίας, αλλά είπε παρόλα αυτά ότι δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τον τερματισμό του εκτός βάθρου - που οφείλεται στα συνεχιζόμενα προβλήματά του στις δοκιμές κατάταξης.
Η νίκη του Μαξ Φερστάπεν στην Ιαπωνία δεν φαινόταν στον Ολλανδό την Παρασκευή ότι θα μπορούσε να ήταν όσο επιβλητική, όσο εντέλει αποδείχθηκε. Και αυτό είχε τις ρίζες του σε μια λάθος επιλογή ρύθμισης, για την οποία τον είχε προειδοποιήσει ο μηχανικός του, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και κέρδισε δια περιπάτου το GP Ιαπωνίας, 4ο φετινό αγώνα της Formula 1, καθώς ο Σέρτζιο Πέρεζ συμπλήρωσε το απόλυτα κυρίαρχο 1-2 της Red Bull με την ίδια άνεση. Ο Κάρλος Σάινθ και η Ferrari ξανά στο βάθρο, νικητές μιας περίπλοκης στρατηγικής μάχης τεσσάρων ομάδων.
Παρότι έμειναν στην 7η και 9η θέση των δοκιμών κατάταξης του GP Ιαπωνίας, οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ δήλωσαν αισιόδοξοι ότι θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν αύριο τις McLaren-Ferrari-Aston Martin, λόγω της στρατηγικής και των βαρύτερων φορτίων καυσίμου.
Παρότι δεν φαίνεται να έχει αντίπαλο αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι ο ρυθμός αγώνα που έδειξε η Ferrari στις ελεύθερες δοκιμές δεν αφήνει να εφησυχάσει για τον αυριανό αγώνα της Σουζούκα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ περιορίστηκε στην 8η θέση της εκκίνησης του GP Ιαπωνίας, σε μια περίοδο δοκιμών κατάταξης που έτσι κι αλλιώς η Ferrari δεν είναι την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τη Red Bull, αλλά και τη McLaren. Τι είπε ο Μονεγάσκος, καθώς και ο Κάρλος Σάινθ, μιλώντας για τα σημερινά τους προβλήματα, και για όσα περιμένουν στο αυριανό GP.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε στη Σουζούκα την πέμπτη διαδοχική του πολ ποζίσιον, για το GP Ιαπωνίας, αλλά όχι με το αναμενόμενο "περίπατο" καθώς ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB20 τον πλησίασε στα 66 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι Λάντο Νόρις (McLaren) και Κάρλος Σάινθ (Ferrari) στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, στην οριακή μάχη μεταξύ τεσσάρων ομάδων πίσω από την RBR.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο της τρίτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στη Σουζούκα με δυόμισι δέκατα διαφορά από τον Σέρτζιο Πέρεζ, ενώ πίσω από τους δύο οδηγούς της Red Bull οι Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσαν τη βελτίωση της Mercedes W15.