FORMULA 1

Σάινθ: "Η βελτίωση της στρατηγικής της Ferrari ήρθε με τη βελτίωση του αυτοκινήτου"

@AndreaCatalini/SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Κάρλος Σάινθ στο γκαράζ της Ferrari στο GP Αυστραλίας 2024 @ANDREACATALINI/SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο Κάρλος Σάινθ επιβεβαίωσε αυτό που επαναλάμβανε η Ferrari τα τελευταία χρόνια: ότι τα στρατηγικά της σφάλματα οφείλονταν κατά κύριο λόγο στις προσπάθειές της να κάνει την υπέρβαση με το σχετικά φτωχό ρυθμό αγώνα των περασμένων της μονοθεσίων. Όμως, η βελτιωμένη απόδοση της SF-24 φέτος δίνει στη Scuderia μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών.

Η Scuderia γνώριζε την κριτική, αν όχι το χλευασμό, για μια σειρά από στρατηγικά λάθη ειδικά το 2022, υπό τον τότε διευθυντή Ματία Μπινότο. Οι αλλαγές του διαδόχου του, Φρεντ Βασέρ, στην ομάδα στρατηγικής της Ferrari σε συνδυασμό με την πρόοδο της περσινής SF-23 βελτίωσαν λίγο τα δεδομένα, αλλά και πάλι η υστέρηση ταχύτητας του cavallino σε ρυθμό αγώνα περιόριζε σημαντικά τις στρατηγικές επιλογές της ιταλικής ομάδας.

Και τώρα, το φετινό άλμα της Ferrari SF-24 στη διαχείριση των ελαστικών και κατά συνέπεια στο ρυθμό αγώνα, είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο η Scuderia εμφανίζεται εξαιρετικά αποτελεσματική, αν όχι άρτια, στις στρατηγικές της επιλογές στα GP του 2025.

Μία από αυτές, τις οποίες μάλιστα παρακίνησε ο ίδιος ο Μονεγάσκος, ήταν η τακτική του Σαρλ Λεκλέρ να κάνει μόνο ένα πιτ-στοπ στο τελευταίο GP, στην Ιαπωνία. Μια στρατηγική που δεν θα ήταν εφικτή αν η SF-24 δεν παρουσίαζε τόσο καλύτερη διαχείριση των ελαστικών της σε σχέση με πέρσι, και φυσικά δίχως την εξαιρετική απόδοση του ίδιου του Λεκλέρ.

AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24 στο GP Αυστραλίας 2024 AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE


Την ίδια στιγμή, ο Κάρλος Σάινθ ακολούθησε διαφορετική τακτική: παρέτεινε το μεσαίο του stint (ανάμεσα στα δύο πιτ-στοπς του) με τη σκληρή γόμα, διασφαλίζοντας ότι θα είχε πιο φρέσκια σκληρή γόμα για το τελευταίο σκέλος του αγώνα. Αυτό του επέτρεψε να ανελιχθεί με άνεση από την 7η στην 3η θέση.

Έχουμε προοδεύσει στη στρατηγική τα τελευταία τρία χρόνια, σταδιακά, αλλά αν βλέπετε ένα άλμα φέτος σε αυτό τον τομέα οφείλεται αποκλειστικά στο αυτοκίνητο” είπε ο Σάινθ, μιλώντας στο αγγλικό περιοδικό Autosport.

Το να έχεις ένα αυτοκίνητο που σου επιτρέπει να είσαι ελαστικός στη στρατηγική είναι κάτι που δεν μπορούσαμε να έχουμε πέρσι, οπότε ήμασταν αναγκασμένοι να αλλάζουμε ελαστικά σε συγκεκριμένους γύρους.

Δεν μπορούσαμε να επεκτείνουμε [το stint]. Είχαμε τόση πολλή θερμική φθορά, την ώρα που οι άλλοι έδειχναν να διαχειρίζονται τα ελαστικά τους και να μας επιτίθενται με την πιο σκληρή γόμα. Πέρσι είχαμε μηδενική ελαστικότητα και δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα, οπότε αυτό έδινε την εντύπωση ορισμένες φορές ότι δεν πετυχαίναμε τη στρατηγική σωστά.

Αλλά όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που διαχειρίζεται καλύτερα τα ελαστικά του, δύο οδηγούς που μπορούν να πιέσουν το αυτοκίνητο πιο συχνά και έχεις και αυτή την επιπλέον ελαστικότητα, η στρατηγική σου επίσης δείχνει καλύτερη”, κατέληξε ο Ισπανός.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI FERRARI SF-24 ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ