O Κάλε Ροβάνπερα δάμασε με μια επιβλητική εμφάνιση το Ράλι της Κένυας, 3ο φετινό γύρο του WRC, καθώς ο Τακαμότο Κατσούτα συμπλήρωσε το θριαμβευτικό 1-2 της Toyota έπειτα από έναν αγώνα με δεκάδες προβλήματα για την πλειοψηφία των εργοστασιακών οδηγών. Ο Νεβίλ αύξησε στους 6 βαθμούς το προβάδισμά του από τον Έβανς στο πρωτάθλημα.
Η ιταλική εταιρεία, που έγραψε ορισμένες από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία των ράλι τις δεκαετίες του 1970-’80 και μέχρι τις αρχές του ‘90, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γυρίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά την παρουσίαση της νέας Ypsilon και την αναβίωση του εμβλήματος HF.
Ο Εσαπέκα Λάπι της Hyundai επέστρεψε μετά από 6,5 χρόνια στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του WRC, κερδίζοντας το Ράλι Σουηδίας -2ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος- με σχετική άνεση μετά από πολλαπλά απρόοπτα των άλλων πρωταγωνιστών του σπορ. Δεύτερος ο Έλφυν Έβανς, πλησίασε τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Τιερί Νεβίλ.
Με μια ιδιαίτερα πειστική νίκη ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai ήταν ο νικητής της πρώτης πράξης της τριπλής μάχης τίτλου του WRC 2024, του Ράλι Μόντε Κάρλο -αφήνοντας τους Έλφυν Έβανς και Οτ Τάνακ στην 3η και 4η θέση- μετά από μια συναρπαστική μονομαχία με τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Ελαφρύτερο, και -κυρίως- πιο αξιόπιστο, το νέο rallycar της Hyundai για το WRC της φετινής σεζόν αποκαλύφθηκε, με την επιγραφή “για τον Κρεγκ” [Μπριν] δίπλα στο σήμα της κορεατικής εταιρείας.
Δύο εβδομάδες πριν ανοίξει η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024, με το Ράλι Μόντε Κάρλο στις 25-28 Ιανουαρίου, η M-Sport αποκάλυψε το νέο της αυτοκίνητο που θα οδηγούν οι Αντριέν Φουρμό και Γκρεγκουάρ Μουνστέρ.
Ποιά ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς που φεύγει στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, πέραν της Formula 1, από το θρίαμβο της Ferrari στο ΛεΜάν μέχρι την αποχώρηση του Μαρκ Μαρκέζ από τη Honda στο MotoGP, και τις σοκαριστικές απώλειες των Κεν Μπλοκ και Κρεγκ Μπριν.
Μετά την επιστροφή του Οτ Τάνακ στη Hyundai, η M-Sport επέλεξε τους Αντριέν Φουρμό και Γκρεγκουάρ Μουνστέρ για τα δύο Ford Puma Rally1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της νέας σεζόν.
Με φρέσκο -μαύρο ματ- χρωματισμό αποκάλυψε η Toyota το rallycar με το οποίο θέλει να υπερασπιστεί του χρόνου τους τίτλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Με μια μίνι σειρά τεσσάρων ντοκιμαντέρ, θα ξεκινήσουν οι εορτασμοί για τη συμπλήρωση 70 ετών ιστορίας για το Ράλλυ Ακρόπολις, που έκανε ντεμπούτο το 1953.
Ο πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών του WRC Κάλε Ροβάνπερα δεν θα είναι ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου το 2024, καθώς μετά το τέλος της φετινής σεζόν -με το θρίαμβό της στο Ράλι Ιαπωνίας- η Toyota αποκάλυψε ότι ο 23χρονος Φινλανδός θα συμμετάσχει μόνο σε λίγους και επιλεγμένους αγώνες του χρόνου.
Σε έναν αγώνα με δύσκολες καιρικές συνθήκες -βροχής και ακόμα και χιονόπτωσης- ο Έλφυν Έβανς ήταν αλάνθαστος και κυρίαρχος, καθώς η Toyota έκλεισε μια σεζόν θριάμβου της στο WRC κλειδώνοντας όλες τις θέσεις του βάθρου μέσα στην πατρίδα της με τους Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάλε Ροβάνπερα.
Με τη δεύτερη θέση του στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης ο Κάλε Ροβάνπερα της Toyota εξασφάλισε και μαθηματικά το φετινό -δεύτερό του διαδοχικό- παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, σε συνδυασμό με το ατύχημα του Έλφυν Έβανς το πρωί της δεύτερης ημέρας. Νικητής του αγώνα ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai.
Τρεις μέρες μετά το θρίαμβο του Οτ Τάνακ με την M-Sport Ford στη Χιλή, η Hyundai ανακοίνωσε ότι ο Εσθονός θα επιστρέψει στο Άλτσεναου την επόμενη σεζόν του WRC - με ξεκάθαρο στόχο να γίνει για δεύτερη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Οτ Τάνακ και η M-Sport Ford έκαναν την καλύτερη φετινή τους εμφάνιση στο WRC για να κατακτήσουν τη δεύτερη φετινή τους νίκη μετά τη Σουηδία το Φεβρουάριο - Η Toyota εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, σταθερή η διαφορά Έβανς-Ροβάνπερα στη μάχη των οδηγών.
O 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, Σεμπαστιέν Λεμπ με την ανερχόμενη Κλάρα Άντερσον συνοδηγό, θα διεκδικήσει τη νίκη στον προτελευταίο αγώνα του Extreme E το προσεχές σαββατοκύριακο με την ομάδα της ABT CUPRA.
Τη δεύτερη νίκη του στο Ακρόπολις -μετά το 2021- εξασφάλισε ο Κάλε Ροβάνπερα της Toyota, εμπρός από τον Έλφυν Έβανς και τον Ντάνι Σόρδο, και μαζί με τον πρώτο χρόνο στην Power Stage "Γραμμένη" έκανε ένα αποφασιστικό βήμα για την υπεράσπιση του τίτλου του WRC.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις συνεχίζεται με το δεύτερο σκέλος του το Σάββατο 9/9, σε τρεις από τις πλέον εμβληματικές Ειδικές Διαδρομές της ιστορίας του -Παύλιανη, Καρούτες, Ελευθεροχώρι- στη Στερεά Ελλάδα, που θα διεξαχθούν από δύο φορές σε ένα loop το πρωί και ένα το απόγευμα με Σέρβις ενδιάμεσα στη Λαμία.
Οι Τιερί Νεβίλ της Hyundai και Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota χωρίζονται από 2,8'' στην κορυφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μετά την πρώτη μέρα του αγώνα, ενώ ο Κάλε Ροβάνπερα με τη δυσμενή του πρώτη θέση εκκίνησης έχασε πάνω από από 20'' το απόγευμα στη Λιβαδειά και την Ελάτεια.
Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai διατηρεί προβάδισμα 2,4 και 5,8 δευτερολέπτων από τους Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάλε Ροβάνπερα της Toyota μετά τις τρεις πρώτες πρωινές Ειδικές της Παρασκευής (8/9) της περιοχής του Λουτρακίου. Μπελάδες για τον Οτ Τάνακ, εγκατέλειψε ο Πιέρ-Λουί Λουμπέ.
Οι κάμερες των αγωνιστικών κατέγραψαν παρουσία θεατών σε «απαγορευμένες περιοχές» με αποτέλεσμα την οριστική διακοπή της ειδικής διαδρομής “Λουτράκι 2”.
Ένα από τα εμβληματικά εργοστάσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι των δεκαετιών του 1990 και 2000, η Subaru, βρίσκεται σε συζητήσεις με τη FIA να να γυρίσει στο WRC - 15 χρόνια μετά την αποχώρησή της.
ΤΟ ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 ξεκίνησε με την Υπερειδική Διαδρομή στο φαληρικό Δέλτα, στην πλατεία Νερού, στην οποία τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα της Toyota με την τριάδα Λάπι-Νεβίλ-Σόρδο της Hyundai μέσα σε μισό δευτερόλεπτο πίσω του.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 είναι προ των πυλών και όσοι δε βρεθoύν στην υπερειδική διαδρομή στην Πλατεία Νερού ή στα ελληνικά βουνά, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν όλη τη δράση από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο.