Ο κορυφαίος σχεδιαστής της σύγχρονης εποχής της Formula 1, Άντριαν Νιούι, υποστηρίζει ότι ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο τέλειος οδηγός, καθώς έχει «τρελό έλεγχο» του αυτοκινήτου. Τι αποκάλυψε για την επιλογή να απορρίψει δις τη Ferrari τη δεκαετία του 1990.
Κερδίζοντας στο μη ταιριαστό της Μονακό η Red Bull RB19 έδειξε ότι έχει τα εχέγγυα να απειλήσει το ρεκόρ της νίκης σε όλα τα GP πλην ενός της McLaren MP4/4 του 1988. Όμως, η πίστα της Βαρκελώνης ήταν η "πίσω αυλή" για το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς και η τρομακτική κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν μόνο ως έκπληξη δεν ήρθε.
Ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Βαρκελώνη, που κράτησε λιγότερο από δέκα λεπτά πριν η βροχή καθηλώσει τα μονοθέσια στα γκαράζ τους.
Ο Μαξ Φερστάπεν κινήθηκε μία ταχύτητα πάνω από οποιονδήποτε άλλον στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ισπανίας, καθώς ήταν σχεδόν οκτώ δέκατα ταχύτερος από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, εκτιμά ότι η κατεύθυνση που ακολουθεί η F1 με τους κανονισμούς του 2026 για την εξέλιξη βιώσιμων καυσίμων, ίσως να επιτρέψει στο μέλλον και την επιστροφή των V8 ή και V10 θερμικών κινητήρων.
Η McLaren ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τον Ρομπ Μάρσαλ, κεντρικό και διαχρονικό πρόσωπο του τεχνικού τμήματος της Red Bull Racing, για τη θέση του τεχνικού της διευθυντή από τις αρχές του 2024.
Χρειάζεται να σκάψεις σε μεγάλα βάθη για να κερδίσεις ένας Φερνάντο Αλόνσο με ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Και ο Μαξ Φερστάπεν το πέτυχε με δύο οδηγικά ρεσιτάλ τόσο την Κυριακή, όσο και -κυρίως- το Σάββατο στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δηλώνει αποφασισμένος να αξιοποιήσει τη σπάνια ευκαιρία του Μονακό για να "κλέψει" τη σημερινή νίκη από τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν, μετά από τη δεύτερη θέση που πήρε "με αρκετά ρίσκα" στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Μαξ Φερστάπεν ηγήθηκε το 1-2 της Red Bull Racing στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό, με ενάμισι δέκατο διαφορά από τον τρίτο Λανς Στρολ της Aston Martin. Στις μπαριέρες της Μιραμπό ο Χάμιλτον, διέκοψε πρόωρα τις δοκιμές στο τέλος τους.
Ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP του Μονακό, με διαφορά 0,3'' από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Δύο διακοπές λόγω ατυχημάτων, στην 6η θέση με προβλήματα ρυθμίσεων της Red Bull RB19 ο Μαξ Φερστάπεν.
Η ανωτερότητα τελικής ταχύτητας της Red Bull RB19, ειδικά με ανοικτό DRS, είναι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της, και ήδη οι άλλες ομάδες -συμπεριλαμβανομένης της Ferrari- προσπαθούν να το αντιγράψουν. Πώς ακριβώς δουλεύει.
Η ανωτερότητα τελικής ταχύτητας της Red Bull RB19, ειδικά με ανοικτό DRS, είναι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της, και ήδη οι άλλες ομάδες -συμπεριλαμβανομένης της Ferrari- προσπαθούν να το αντιγράψουν. Πώς ακριβώς δουλεύει;
Ο Άντριαν Νιούι αποφάσισε πρόσφατα να ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη RBR, αλλά νωρίτερα η Mercedes είχε επιχειρήσει -ανεπιτυχώς- να κάνει τη μεγάλη κίνηση που θα άλλαζε τις ισορροπίες στην κορυφή της Formula 1.
Δεν ήταν μόνο η ευφυής στρατηγική επιλογή που ξεδιπλώθηκε -απρόσμενα- ευεργετικά για τον Μαξ Φερστάπεν στο GP του Μαϊάμι, αυτή που έφερε την ολοκληρωτική κυριαρχία του πρωταθλητή στον 5ο φετινό αγώνα της Formula 1. Ήταν και η ανάκτηση της κυριαρχίας του έναντι του Σέρτζιο Πέρεζ.
Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, πέμπτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος F1, όπου ο Φερστάπεν πήρε μια άνετη και επιβλητική νίκη.
Ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μαϊάμι και πανηγύρισε την τρίτη του νίκη τη φετινή σεζόν, κάνοντας έναν άριστο αγώνα. Στη δεύτερη θέση ο Πέρεζ, ο Φερνάντο Αλόνσο συμπλήρωσε το βάθρο.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ αποκάλυψε πως δεν περίμενε ούτε ο ίδιος την pole position στο GP του Μαϊάμι, δεδομένων των προβλημάτων του με τις ρυθμίσεις της Red Bull RB19 μέχρι τις αποψινές δοκιμές κατάταξης.
Ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στην κορυφή στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μαϊάμι, με διαφορά 4 δεκάτων από τις δύο Ferrari των Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ - πριν ο Μονεγάσκος καταλήξει στις μπαριέρες της στροφής 7.
Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν δύο δέκατα ταχύτερος του ομολόγου του στη Mercedes Λιούις Χάμιλτον στις εναρκτήριες δοκιμές του GP του Μαϊάμι στις ΗΠΑ, οι οποίες διακόπηκαν για 9 λεπτά μετά από πρόσκρουση του Νίκο Χούλκενμπεργκ με την Haas στον τοίχο της στροφής 3.
Η Red Bull Racing εξασφάλισε ότι θα παραμείνει πρωταγωνίστρια της Formula 1 για αρκετά χρόνια ακόμη ανανεώνοντας το συμβόλαιο του κορυφαίου σχεδιαστή του σπορ, Άντριαν Νιούι, που έληγε στο τέλος του 2023.
Το ξέσπασμα του Μαξ Φερστάπεν εναντίον του Τζορτζ Ράσελ στο τέλος του αγώνα Sprint στο Αζερμπαϊτζάν είχε και συνέχεια, καθώς επεφύλασσε έναν ακόμα άκρως προσβλητικό χαρακτηρισμό για τον Βρετανό όταν έμαθε για τις απόψεις που εξέφρασε ο οδηγός της Mercedes.
Ο Μαξ Φερστάπεν έσπευσε εκνευρισμένος να ζητήσει εξηγήσεις από τον Τζορτζ Ράσελ για τη μεταξύ τους σύγκρουση στον αγώνα, αποκαλώντας τον δημοσίως "μ@λ@κ@".
Με έναν γρήγορο γύρο στο τέλος ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν, με οριακή διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari που δείχνει αναγεννημένη. Διακοπή το πρώτο ημίωρο λόγω φωτιάς της Alpine του Πιέρ Γκασλί.
Ο κορυφαίος σχεδιαστής της F1 βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο της φημολογίας για διάφορες ομάδες του σπορ -και τώρα και της Ferrari-, αλλά ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ θεωρεί ότι ο 64χρονος Βρετανός δύσκολα θα άφηνε τη Red Bull Racing.
Η Red Bull RB19 εξολόθρευσε τον ανταγωνισμό στα πρώτα της τρία GP στη Formula 1, στο ξεκίνημα της σεζόν του 2023, όμως στο παρελθόν υπήρξαν αρκετά εξίσου κυρίαρχα μονοθέσια. Διαλέξαμε δέκα από αυτά.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing αρνήθηκε στις εικασίες του Τζορτζ Ράσελ ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς κρύβει την πραγματική ταχύτητα της φετινής RB19 με σκοπό να αποτρέψει πιθανές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών που θα έδιναν ενδιαφέρον στο φετινό πρωτάθλημα της F1.
Ο Πάνος Διαμάντης κοιτάει πίσω από την έκβαση του αυστραλιανού grand prix και εξηγεί αν μαζεύεται η απόσταση που χωρίζει τη Red Bull από τον ανταγωνισμό και τον Μαξ Φερστάπεν από τους υπόλοιπους πιλότους.
Ο Μαξ Φερστάπεν είχε οικοδομήσει διαφορά 11,5 δευτερολέπτων στην κορυφή του GP Αυστραλίας πριν τα γεγονότα των τριών τελευταίων γύρων στη Μελβούρνη, αλλά ο Τζορτζ Ράσελ πιστεύει ότι αυτή η διαφορά ήταν πολύ μικρή για να είναι η αληθινή.
Σε άλλη μια αστάθεια της φήμης της ως παγκόσμιας πρωταθλήτριας της F1, η Red Bull Racing ενεπλάκη σε μια δημόσια διχογνωμία με τον Σέρτζιο Πέρεζ μετά την έξοδο του Μεξικανού στο Q1 των δοκιμών κατάταξης της Μελβούρνης.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την pole position και θα εκκινήσει πρώτος στο GP Αυστραλίας. Πέφτοντας για πρώτη φορά στο διήμερο κάτω από το 1:17, με τον εξαιρετικό του γύρο ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull άφησε τις Mercedes και Aston Martin στα δυόμισι και τέσσερα δέκατα πίσω του. Δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Χάμιλτον, τελευταίος εκκινεί ο Πέρεζ.
Πολύ άσχημη κατάληξη είχαν οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστραλίας για τον Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος είχε έξοδο, κόλλησε στην αμμοπαγίδα και εγκατέλειψε. Θα εκκινήσει τελευταίος στον αγώνα της Κυριακής (2/4).
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της τρίτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, ενάμισι δέκατο εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο. Και οι δύο Alpine στην πεντάδα, μαζί με τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ.
Ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι η ασθένειά του πριν το GP Σαουδικής Αραβίας -το οποίο κέριδσε ο ομόλογός του στη Red Bull Σερτζιο Πέρεζ- ήταν χειρότερη από όσο φάνηκε, καθώς "στις πρώτες δοκιμές μετά από έναν γρήγορο γύρο χρειαζόμουν άλλους δύο για να αναπνεύσω κανονικά".
Μπορεί ακόμα να έχουμε δει μόλις δύο αγώνες στη Formula 1 ωστόσο μια ματιά στην περσινή βαθμολογία των κατασκευαστών το ίδιο διάστημα σε σύγκριση με τη φετινή καταστεί απόλυτα σαφές το προβάδισμα της Red Bull.
Παρά το "πράσινο φως" από τη διοίκηση του ομίλου Volkswagen, και παρά το ενδιαφέρον της για το σπορ, η Porsche φέρεται να έληξε οριστικά τις προσπάθειές της να μπει στη Formula 1 το 2026.
Η AMR23 απέδειξε -απρόσμενα- στη Τζέντα ότι όντως είναι το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο της φετινής Formula 1, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, και οι Φερνάντο Αλόνσο και Μάικ Κράκ μίλησαν εμμέσως για το ενδεχόμενο να κλείσουν την απόστασή τους από την κυρίαρχη RB19.
Καθώς η Ferrari τοποθετεί την υστέρηση της SF-23 από τη Red Bull RB19 στο 1,2 δευτ. ανά γύρο και η Mercedes της W14 στο 1,5'', σε συνθήκες αγώνα, προσπαθούμε να εντοπίσουμε τι είναι αυτό που κάνει το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς τόσο κυρίαρχο στη φετινή Formula 1.
Ο ταχύτερος γύρος του GP της Σαουδικής Αραβίας σήμαινε και το προβάδισμα στη βαθμολογία της F1, μεταξύ του Μαξ Φερστάπεν και του Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull, και το πέτυχε ο Ολλανδός στον τελευταίο γύρο με ένα τακτικό τρικ που ενόχλησε τον Μεξικανό.