Ο Μαξ Φερστάπεν απολογήθηκε στον μηχανικό του, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε, για τα σκληρά του λόγια στο τέλος της δεύτερης περιόδου των δοκιμών κατάταξης του GP Βελγίου, όπου όπως είπε ήταν "τυχερός" που κατάφερε να περάσει στο Q3 και στην πρώτη δεκάδα.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με 0,8'' (!) διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου, αλλά με την ποινή 5 θέσεων του Ολλανδού από την πολ ποζίσιον την Κυριακή θα εκκινήσει ο Μονεγάσκος της Ferrari.
Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε ολοκληρωτικά και το GP Ουγγαρίας, διατήρησε το φετινό αήττητο της Red Bull και αύξησε στους 110 τους βαθμούς της διαφοράς του στην κορυφή του πρωταθλήματος. Δίπλα του στο βάθρο οι Νόρις και Πέρεζ.
Εν όψει του Red Bull Showrun που είναι προγραμματισμένο να γίνει στη Θεσσαλονίκη το Σεπτέμβριο, αξίζει να δούμε τις πρέπει να περιμένουμε από μια τέτοια γιορτή του motorsport.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ ακούστηκε απελπισμένος στο ατύχημά του στα πρώτα λεπτά των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας, ενώ ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ χαρακτήρισε το συμβάν ως "εκνευριστικό".
Παρότι έχει κερδίσει και τα 10 φετινά μέχρι στιγμής GP της Formula 1, η Red Bull προχώρησε σε μια σημαντική και πολύπλευρη αναβάθμιση της κυρίαρχης RB19 - με αλλαγές που μπορούν να την κάνουν μέχρι και 2 δέκατα ταχύτερη στο γύρο.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, παραδέχθηκε ότι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αντικρίζει τη φετινή του επιστροφή στα GP με την Alpha Tauri ως το πρώτο βήμα για να γυρίσει στο κόκπιτ της RBR -και στη θέση του Σέρτζιο Πέρεζ- το 2025.
Μετά την επιβεβαιώση του ενδιαφέροντος της Red Bull για τον Λάντο Νόρις, στο Σίλβερστοουν η μεταγραφική φημολογία έκανε λόγο για προσύμφωνο του Βρετανού με τη Ferrari, καθώς και -πάλι- για τάσεις φυγής του Κάρλος Σάινθ προς τη Sauber/Audi.
Η απόφαση της Red Bull να αντικαταστήσει στην Alpha Tauri τον Νικ ντε Βρις με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και η κίνηση του Κρίστιαν Χόρνερ να πλέξει δημοσίως το εγκώμιο του Αυστραλού εντείνουν τις φήμες ότι η θέση του Σέρτζιο Πέρεζ στη Red Bull Racing είναι επισφαλής.
Οι ψίθυροι για την ενδεχόμενη μεταγραφή του Λάντο Νόρις στη Red Bull Racing αναθερμάνθηκαν στο Σίλβερστοουν, όταν ο μάνατζερ του Βρετανού εθεάθη να συνομιλεί με τον Χέλμουτ Μάρκο - ο οποίος εν συνεχεία έπλεξε δημοσίως το εγκώμιο του οδηγού της McLaren.
Η McLaren κέρδισε με τις δικές της δυνάμεις τη δεύτερη θέση τόσο της εκκίνησης όσο και του αγώνα στο Σίλβερστοουν, αλλά ο διευθυντής της Αντρέα Στέλα αρνήθηκε τους ισχυρισμούς ότι η ομάδα του Ουόκινγκ "απλώς αντέγραψε" τη Red Bull RB19.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής (και) στο GP Βρετανίας, φτάνοντας στην 6η διαδοχική νίκη σε οκτώ αγώνες φέτος στη Formula 1 και αφήνοντας πίσω του τους Λάντο Νόρις και Λιούις Χάμιλτον στο εντός έδρας αγώνα τους.
Το 10ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 ξεκίνησε στην πίστα του Σίλβερστοουν, αλλά ο πρωταγωνιστής παρέμεινε ο ίδιος: ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, που ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του ομολόγου του στη Red Bull Σέρτζιο Πέρεζ και του Άλεξ Άλμπον της Williams.
Ο πρωταθλητής είπε ότι το μονοθέσιο της Formula 1 με τις αλλαγές κανονισμών του 2026 φαίνεται «απαίσιο» στον προσομοιωτή, ενώ ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ έκανε λόγο για ένα τεχνικό «τέρας Φρανκενστάιν». Τι υποπτεύεται ο Τότο Βολφ πως κρύβεται πίσω από τις δηλώσεις αυτές.
Παρότι ο Μαξ Φερστάπεν πήρε στην Αυστρία την 7η νίκη του σε 9 αγώνες της F1 μέχρι στιγμής, παρότι έχει προβάδισμα 80 βαθμών στη βαθμολογία και οδηγεί ένα από τα πιο κυρίαρχα μονοθέσια της ιστορίας -τη Red Bull RB19- δεν θέλει να μιλά ακόμα για το τρίτο διαδοχικό του πρωτάθλημα.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν κράτησε κρυφό τον εκνευρισμό του για τη μονομαχία του με τον Σέρτζιο Πέρεζ στις πρώτες στροφές του αγώνα Sprint της Αυστρίας, όπου οι δύο λίγο έλειψε να συγκρουστούν δύο φορές, και ζήτησε από τη Red Bull να καθίσουν και οι τρεις στο τραπέζι.
Με έναν γρήγορο γύρο στο τέλος των μοναδικών ελεύθερων δοκιμών στο Σπίλμπεργκ ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με διαφορά 0,24'' και 0,27'' από τους Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ αντίστοιχα. Μισό δευτερόλεπτο μακριά οι Χάμιλτον και Στρολ.
Οι τεχνικοί διευθυντές των Aston Martin και Mercedes, Νταν Φάλοους και Τζέιμς Άλισον αντίστοιχα, εξηγούν ότι το μυστικό της κυριαρχίας του φετινού μονοθεσίου της RBR δεν βρίσκεται σε σχεδιαστικές "λεπτομέρειες" όπως οι πλευρικοί αεραγωγοί.
Ο "εγκέφαλος" της ανίκητης φετινής Red Bull RB19 λέει ότι ήδη ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την αποχώρησή του από τη Formula 1, καθώς στο GP Καναδά σημειώθηκε η 200ή νίκη ενός μονοθεσίου που φέρει την υπογραφή του.
Ο Έλληνας διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA εκτιμά ότι σε λίγους μήνες ή στις αρχές του 2024 η τεράστια απόσταση της Red Bull στην κορυφή της Formula 1 θα κλείσει από τις άλλες ομάδες. Τι λέει για τους νέους κανονισμούς του 2026 και για την αφαίρεση του DRS.
Το εμβληματικό μονοθέσιο με το οποίο η Red Bull πήρε τον τίτλο του 2011 στη Formula 1 σημειώνοντας 12 νίκες, έρχεται στη Θεσσαλονίκη με άγριες διαθέσεις.
Οι Aston Martin, Mercedes και Ferrari κατάφεραν, εξαιρετικά και οι τρεις, να αξιοποιήσουν στο GP Καναδά τις πρόσφατες μεγάλες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους. Έκλεισαν περισσότερο από ποτέ φέτος το χάσμα τους από τη Red Bull RB19, αλλά απομένει να φανεί αν αυτή ήταν μια παρένθεση ή αν θα έχει συνέχεια.
Η πολύ χαμηλή θερμοκρασία στο σημερινό GP Καναδά προέβαλλε ένα σημαντικό μειονέκτημα στη Red Bull σχετικά με τη διαχείριση ελαστικών, και για αυτό το λόγο ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε πως «στο τέλος η διαφορά με την οποία κερδίσαμε δεν ήταν τόσο μεγάλη».
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν απόλυτος κυρίαρχος και στο Grand Prix του Καναδά και πήρε την τέταρτη συνεχόμενη νίκη του και έκτη συνολικά φέτος. Έφτασε τις 41 στην καριέρα του, όσες είχε και ο Άιρτον Σένα. Δεύτερος ο Αλόνσο, τρίτος ο Χάμιλτον.
Υπό βροχή, που φαίνεται πως θα συνεχιστεί και στις επερχόμενες δοκιμές κατάταξης του GP Καναδά, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ενώ ο Κάρλος Σάινθ έβγαλε τις κόκκινες σημαίες μετά από έξοδο που τον έστειλε στη μπαριέρα.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Red Bull έχει δουλειά μπροστά της για τη ρύθμιση της RB19 μετά τις ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά, ενώ ο Χέλμουτ Μάρκο τόνισε ότι ειδικά η Ferrari είχε εντυπωσιακή ταχύτητα στις συστοιχίες γύρων με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Ο δις πρωταθλητής της Red Bull Racing εισέπραξε μια βροντερή απαγόρευση από την ομάδα του όταν ζήτησε να οδηγήσει κι εκείνος μια F1 στην «πράσινη κόλαση», στην εκδήλωση που ετοιμάζουν οι «ταύροι» στη γερμανική πίστα αργότερα φέτος.
Ο δις πρωταθλητής της Formula 1 υποστήριξε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι είναι πιο καθαρός στις μάχες του στην πίστα από τον πατέρα του, Γιός Φερστάπεν, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ παρατηρεί ότι φέτος βλέπουμε τον "λιγότερο επιθετικό Φερστάπεν από ποτέ".
"Συχνά με ρωτούν αν έχω το όνειρο να οδηγήσω για μία ομάδα, και γνωρίζω ότι η Ferrari έχει εκπληκτική ιστορία στη Formula 1", είπε ο Μαξ Φερστάπεν, αλλά διευκρίνισε ότι θα ήταν δύσκολο να αφήσει μια κυρίαρχη ομάδα, όπως είναι η Red Bull Racing σήμερα.
Ο κορυφαίος σχεδιαστής της σύγχρονης εποχής της Formula 1, Άντριαν Νιούι, υποστηρίζει ότι ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο τέλειος οδηγός, καθώς έχει «τρελό έλεγχο» του αυτοκινήτου. Τι αποκάλυψε για την επιλογή να απορρίψει δις τη Ferrari τη δεκαετία του 1990.
Κερδίζοντας στο μη ταιριαστό της Μονακό η Red Bull RB19 έδειξε ότι έχει τα εχέγγυα να απειλήσει το ρεκόρ της νίκης σε όλα τα GP πλην ενός της McLaren MP4/4 του 1988. Όμως, η πίστα της Βαρκελώνης ήταν η "πίσω αυλή" για το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς και η τρομακτική κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν μόνο ως έκπληξη δεν ήρθε.
Ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Βαρκελώνη, που κράτησε λιγότερο από δέκα λεπτά πριν η βροχή καθηλώσει τα μονοθέσια στα γκαράζ τους.
Ο Μαξ Φερστάπεν κινήθηκε μία ταχύτητα πάνω από οποιονδήποτε άλλον στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ισπανίας, καθώς ήταν σχεδόν οκτώ δέκατα ταχύτερος από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, εκτιμά ότι η κατεύθυνση που ακολουθεί η F1 με τους κανονισμούς του 2026 για την εξέλιξη βιώσιμων καυσίμων, ίσως να επιτρέψει στο μέλλον και την επιστροφή των V8 ή και V10 θερμικών κινητήρων.
Η McLaren ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τον Ρομπ Μάρσαλ, κεντρικό και διαχρονικό πρόσωπο του τεχνικού τμήματος της Red Bull Racing, για τη θέση του τεχνικού της διευθυντή από τις αρχές του 2024.
Χρειάζεται να σκάψεις σε μεγάλα βάθη για να κερδίσεις ένας Φερνάντο Αλόνσο με ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Και ο Μαξ Φερστάπεν το πέτυχε με δύο οδηγικά ρεσιτάλ τόσο την Κυριακή, όσο και -κυρίως- το Σάββατο στις δοκιμές κατάταξης.