Σαν “μουσική στα αυτιά” του Φερνάντο Αλόνσο ακούγονται τα λόγια των διοικητών της Honda ότι θέλουν το 2026 να παραμείνουν πρωταθλητές της Formula 1, μετακομίζοντας από τα μονοθέσια της Red Bull σε εκείνα της Aston Martin. Μακροχρόνιος στόχος επανένωσης με τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο Φερνάντο Αλόνσο θα κλείσει το 45ο έτος της ηλικίας του πριν τελειώσει το νέο του, διετές συμβόλαιο με την Aston Martin F1 το 2026 - κι αν κερδίζει GP στην ηλικία αυτή θα μπει στην πρώτη πεντάδα των γηραιότερων οδηγών που έχουν στεφθεί νικητές στη Formula 1.
Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της επέκτασης του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin F1 για ακόμα δύο σεζόν, η Honda -που θα παρέχει τους κινητήρες στην Aston από το 2026- είπε ότι έχει αφήσει στο παρελθόν την προ οκταετίας προβληματική της σχέση με τον Ισπανό.
Ο Φερνάντο Αλόνσο μίλησε για την επερχόμενη επανένωσή του με τη Honda, που θα γίνει οκτώ χρόνια μετά από τη ρήξη του με τους Ιάπωνες εξαιτίας των δημόσιων επικριτικών σχολίων του Ισπανού για τους ιαπωνικούς κινητήρες που τότε χρησιμοποιούσε με τη McLaren.
O Φερνάντο Αλόνσο δήλωσε την πίστη του στο πρόγραμμα της Aston Martin προς την κορυφή της Formula 1 μετά την ανακοίνωση της ανανέωσης του συμβολαίου των δύο πλευρών μέχρι το τέλος του 2026, ενώ διευκρίνισε ότι θα παραμείνει στην αγγλική εταιρεία για πολλά χρόνια αφότου “κρεμάσει τα γάντια” του.
Ο Φερνάντο Αλόνσο θα παραμείνει για τουλάχιστον ακόμα δύο χρόνια στη Formula 1, μέχρι το τέλος του 2026, καθώς η Aston Martin F1 ανακοίνωσε και επίσημα τη νέα της συμφωνία με τον Ισπανό δις παγκόσμιο πρωταθλητή.
Ο Φερνάντο Αλόνσο φέρεται αποφασισμένος να ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Aston Martin και πέραν του 2024, παρότι το όνομά του ακούγεται και για τη Mercedes και για τη Red Bull Racing, καθώς ο Ισπανός πιστεύει ότι “καμία άλλη ομάδα δεν έχει τόσο φιλόδοξα πλάνα όσο εμείς”.
Εν μέσω των δημοσιευμάτων που θέλουν τον Φερνάντο Αλόνσο σε συζητήσεις με τη Mercedes F1 και με τη Red Bull Racing, ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ είπε ότι η αγγλική ομάδα θα προσπαθήσει να δώσει το καλύτερο δυνατό μονοθέσιο φέτος στον Ισπανό για να τον κρατήσει στις τάξεις της το 2025.
Ο Λιούις Χάμιλτον θα γίνει το 2025 μόλις ο έκτος οδηγός της ιστορίας της Formula 1 που πηγαίνει στο Μαρανέλο όντας ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής. Όμως, πέραν του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο το 1956, από τους Αλέν Προστ, Μίκαελ Σουμάχερ, Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, μόνο ο “Σούμι” έγινε πρωταθλητής με τη Scuderia.
Οι νέες δηλώσεις του Φερνάντο Αλόνσο σχετικά με το μέλλον του -αν αποφασίσει να παραμείνει- στη Formula 1 μπορεί να μοιάζουν κοινότοπες, όμως ενδέχεται να κρύβουν και τη δυναμική που συγκεντρώνει η Aston Martin F1 για να γίνει πρωταγωνίστρια του σπορ τα προσεχή χρόνια.
Καθώς το "καραβάνι" της Formula 1 βρίσκεται στη Μελβούρνη για το 3ο GP της φετινής σεζόν, ανατρέχουμε στο ατύχημα του Φερνάντο Αλόνσο για το οποίο ο Ισπανός δήλωσε πολύ τυχερός που βγήκε ζωντανός - μια τέτοια μέρα του 2016.
“Εργαζόμαστε και αναζητούμε την καλύτερη μελλοντική επιλογή για τον Φερνάντο” είπε ο μάνατζερ του Αλόνσο, Φλάβιο Μπριατόρε, ο οποίος στους πρώτους αγώνες της σεζόν συναντήθηκε και με τον Τότο Βολφ της Mercedes F1 και με τον Κρίστιαν Χόρνερ της Red Bull Racing.
Στην εβδομάδα που μεσολαβεί από τις δοκιμές εξέλιξης μέχρι το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο στην πίστα του Σακίρ, οι δύο πρωταθλητές της F1 μαζί με άλλους οδηγούς επέλεξαν να περάσουν λίγο από τον ελεύθερο χρόνο τους στο κορτ του padel.
Τα δημοσιεύματα ότι ο Φερνάντο Αλόνσο είναι στην πολ ποζίσιον για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes το 2025 επιμένουν, και ο Ισπανός είπε ότι θα αρχίσει να σκέφτεται τι θα κάνει το 2025 μετά τους πρώτους φετινούς αγώνες.
Πριν καν το πρώτο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, και στην 3η ημέρα δοκιμών του σπορ στο Μπαχρέιν, ο Φερνάντο Αλόνσο δηλώνει πως “νομίζω ότι 19 οδηγοί τώρα θα σκέφτονται ότι δεν θα κερδίσουν το πρωτάθλημα” και ότι “αυτό είναι ένα πολύ βάναυσο σπορ”.
Ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin F1 Ντάν Φάλοους είπε ότι η Red Bull “αναμφίβολα δεν είναι ανίκητη”, και ο Φερνάντο Αλόνσο υποστηρίζει πως “είναι καλό που το λέει, ελπίζω ότι θα κερδίσουμε την πρώτη νίκη της Aston Martin”.
Μια φωτογραφία που ανέβηκε στο Instagram απεικονίζει τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ σε συνάντηση με τον Φλάβιο Μπριατόρε, που εξακολουθεί να εκπροσωπεί τον Φερνάντο Αλόνσο. Τη φωτογραφία ανέβασε ο ίδιος ο Μπριατόρε στο λογαριασμό του.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ρωτήθηκε στην παρουσίαση της νέας Aston Martin AMR24 για τα νέα της μετακίνησης του Λιούις Χάμιλτον στη Scuderia το 2025, και δεν φάνηκε ιδιαίτερα πεπεισμένος για τα λόγια του Βρετανού ότι ονειρευόταν από παιδί να οδηγήσει για τη Ferrari.
Η Aston Martin F1 έκανε στο εργοστάσιό της -στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας- τα αποκαλυπτήρια του νέου μονοθεσίου της για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2024, και ακολουθεί η πρώτη του επίσημη δοκιμή στην ομώνυμη πίστα.
Ο Τότο Βολφ είπε ότι θα είναι “συναρπαστική” η διαδικασία της επιλογής του οδηγού που θα πάρει τη θέση του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 το 2025, και ήδη πέντε ονόματα φαίνεται να συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες.
Σε ένα αναλυτικό και άκρως διαφωτιστικό Video που δημοσίευσε η Aston Martin F1, ο Φερνάντο Αλόνσο εξηγεί με λεπτομέρεια την προετοιμασία του για τη νέα σεζόν της Formula 1 του 2024 και για τον τρόπο που εξελίσσεται η νέα AMR24 στον προσομοιωτή του Σίλβερστοουν.
Ο Μαξ Φερστάπεν λέει ότι “αφαιρούν λίγη από τη μαγεία της οδήγησης”, ο Φερνάντο Αλόνσο ότι είναι “δύσκολα να τα καταλάβεις και να τα ρυθμίσεις” και ο Τζέιμς Άλισον της Mercedes εξηγεί γιατί είναι πρόβλημα η ελάχιστη απόστασή τους από το έδαφος. Διαβάστε αναλυτικά τις απόψεις τους για τα μονοθέσια της νέας εποχής του ground effect.
Ο πρώην αρχιμηχανικός του Φερνάντο Αλόνσο στη Ferrari και νυν διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, εξήγησε για ποιούς λόγους η Scuderia δεν προσέφερε ρεαλιστικές δυνατότητες στον Ισπανό να προσθέσει το όνομά του στη βίβλο των πρωταθλητών του Μαρανέλο.
Από τον Τζάκι Ιξ και τον Πατρίκ Ταμπέι μέχρι τον Φερνάντο Αλόνσο, συνολικά 20 οδηγοί της F1 δεν δίστασαν να κάνουν αυτό το τεράστιο άλμα ανάμεσα σε δύο εντελώς αντιδιαμετρικούς κόσμους του παγκόσμιου motorsport: από την πίστα στις απέραντες ερήμους του Ράλι Ντακάρ.
Με τον καθιερωμένο της τρόπο, στο εργοστάσιο της ομάδας στο Σίλβερστοουν εμπρός στους εργαζόμενούς της, η Aston Martin F1 θα παρουσιάσει το νέο της μονοθέσιο για τη Formula 1 του 2024 στις 12 Φεβρουαρίου.
Ο δις πρωταθλητής της F1 Φερνάντο Αλόνσο πρόσθεσε στη μεγάλη του συλλογή αυτοκινήτων μια αγωνιστική Aston Martin Vantage του γερμανικού πρωταθλήματος DTM από το 2019, έναντι αδιευκρίνιστου ποσού, και πέρασε τις χριστουγεννιάτικες διακοπές του οδηγώντας την στην πίστα της Αραγονίας – έχοντας, μεταξύ άλλων, στο δεξί μπάκετ και τον Μαρκ Μαρκέζ.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι από τις πέντε ομάδες με τις οποίες αγωνίστηκε στα 21 του χρόνια στη Formula 1 η Ferrari ήταν αυτή με την οποία ταίριαξε περισσότερο - όμως δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος με την προσήλωση της Aston Martin στο στόχο να κερδίζει στη Formula 1.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, η πλειοψηφία των ομάδων και πολλά άλλα κορυφαία πρόσωπα της Formula 1 απέτισαν φόρο τιμής στον Ζιλ ντε Φεράν, μετά την είδηση του αιφνίδιου θανάτου του Βραζιλιάνου πρώην νικητή του αγώνα Indy 500, δις πρωταθλητή του CART και αγωνιστικού διευθυντή των BAR-Honda και McLaren στη F1.
Ήταν αναμενόμενο ότι ο Μαξ Φερστάπεν θα κέρδιζε τις ψήφους των διευθυντών των ομάδων της Formula 1 για τους καλύτερους οδηγούς του 2023, όμως πιο πίσω υπάρχουν αρκετές εκπλήξεις. Δεύτερος στην προτίμησή τους ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, στην 7η θέση ο rookie Όσκαρ Πιάστρι.
Δημιουργίες εκατομμυρίων ευρώ -για την έρευνα, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εξέλιξή τους-, τα πρωτότυπα της F1 κάθε χρονιάς καταλήγουν συνήθως σε ένα σκοτεινό μουσείο ή σε κάποια ιδιωτική συλλογή για να αποτελέσουν στο μέλλον κειμήλια μιας ξεχασμένης εποχής η συλλεκτικά αντικείμενα πόθου. Όμως, πολλά εξ αυτών παραμένουν στη ζωή.
Ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα ανέφερε ποιοί είναι -κατά την άποψή του- οι τρεις κορυφαίοι εν ενεργεία οδηγοί της Formula 1 - και σε αυτούς δεν περιλαμβάνεται ο Λιούις Χάμιλτον.
Την αισιοδοξία του ότι η Aston Martin F1 έχει δει ξεκάθαρα τους τομείς που υστέρησε το 2023 και έχει καταλάβει σωστά τις κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσει για την AMR24 της νέας σεζόν, εξέφρασε ο Φερνάντο Αλόνσο. Τι είπε ο Ισπανός -εκ νέου- για τη στιγμή της αποχώρησής του, και ο Λόρενς Στρολ για τα δημοσιεύματα ότι πουλάει την ομάδα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οδηγός που πήρε τα σκήπτρα της F1 από τον Μίκαελ Σουμάχερ το 2005, έπλεξε το εγκώμιο του “Σούμι” λίγες μέρες πριν τη 10η επέτειο του ατυχήματος που προκάλεσε το μακροχρόνιο τραυματισμό του θρυλικού επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο Άντριαν Νιούι, σχεδιαστής ορισμένων εκ των πιο κυρίαρχων μονοθεσίων της ιστορίας της Formula 1 -συμπεριλαμβανομένης της Red Bull RB19- υποστήριξε σε συνέντευξή του στο BBC πως “τρέφω τρομερό σεβασμό για τον Φερνάντο Αλόνσο” και μετανιώνει που δεν συνεργάστηκε ποτέ με τον Ισπανό.
Ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ διευκρίνισε ότι ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την ανανέωση του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο, που λήγει στο τέλος του 2024, αλλά λίγες ώρες νωρίτερα είχε πει “αναμφίβολα ναι” σε ερώτηση αν η ομάδα του Σίλβερστοουν θα προτείνει νέα συμφωνία στον Ισπανό.
Ο Φερνάντο Αλόνσο απάντησε στις κατηγορίες του Λιούις Χάμιλτον ότι του έκανε το περίφημο brake-test στο GP του Άμπου Ντάμπι, εξηγώντας πως σκοπός του ήταν απλά να τον αφήσει να περάσει για να εξασφαλίσει το DRS στην ευθεία που ακολουθούσε.
Φανερά εκνευρισμένος μετά τις δοκιμές κατάταξης του GP του Άμπου Ντάμπι, ο Φερνάντο Αλόνσο ζήτησε την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής τους το 2024 λέγοντας πως οι κατατακτήριες "ήταν κάποτε η καλύτερη στιγμή του αγωνιστικού τριημέρου και τώρα είναι η χειρότερη".
Μετά τον Μαξ Φερστάπεν, και ο Φερνάντο Αλόνσο δήλωσε πως προτιμά πιο παραδοσιακές πίστες, λέγοντας πως τα μονοθέσια της Formula 1 "είναι φτιαγμένα για τη Σουζούκα, τη Βαρκελώνη ή το Σίλβερστοουν".
Ο Φερνάντο Αλόνσο πιθανότατα θα ήθελε ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο από τον Άντριαν Νιούι (της RBR) στα GP της Formula 1, αλλά αντ' αυτού απέκτησε ένα για το δρόμο: τη συλλεκτική Aston Martin Valkyrie των 1.140 ίππων. Πώς όμως σχετίζοναι όλα αυτά με τη Ferrari;