FORMULA 1

Formula 1: Η Ferrari αναζητά στη Μόντσα τη χαμένη ταχύτητα της F1-75

Η Ferrari
Η Ferrari SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia Ferrari προσπαθεί στο GP της πατρίδας της αυτό το τριήμερο να βγάλει ξανά στην επιφάνεια την ταχύτητα της F1-75 στους αγώνες, αλλά για να το κάνει πρέπει πρώτα να καταλάβει τι προκάλεσε τη ραγδαία πτώση της στα τρία τελευταία GP. Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε τρεις πιθανές αιτίες.

Πιο πολύ κι από τα λάθη στη στρατηγική και στα πιτ-στοπ της, όπως εδώ και καιρό επαναλαμβάνει ο διευθυντής της Scuderia Ματία Μπινότο, ανησυχεί την ομάδα η πτώση της απόδοσή της που δεν της επέτρεψε να διεκδικήσει καν τη νίκη στα τελευταία τρία GP - στην Ουγγαρία, στο Βέλγιο και στην Ολλανδία.

Οι Ferrari παραμένουν γρήγορες στον ένα γύρο των κατατακτήριων του Σαββάτου (10/9), αλλά η ταχύτητά τους πέφτει κατακόρυφα στις προδιαγραφές του αγώνα της Κυριακής. (11/9).

Η Ferrari
Η Ferrari SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Το αποτέλεσμα είναι ο Μαξ Φερστάπεν και η RBR να έχουν σχεδόν εξασφαλίσει τους φετινούς τίτλους της Formula 1, και αυτό απομένει να τελειώσει μόνο μαθηματικά. Αλλά η Ferrari θέλει σύντομα να αναστρέψει την κατάσταση, αν μη τι άλλο διότι τα μονοθέσια του 2023 θα αποτελέσουν μετεξελίξεις των φετινών.

Μέχρι την Ουγγαρία η Ferrari είχε οκτώ πολ ποζίσιονς σε 13 αγώνες και ήταν απολύτως ανταγωνιστική στους αγώνες, χάνοντας αρκετές νίκες από λάθη στρατηγικής, προβλήματα αξιοπιστίας και από το ατύχημα του Σαρλ Λεκλέρ στο Πολ Ρικάρ.

Αλλά το βασικό ήταν πως είχε την ταχύτητα στους αγώνες, με αποκορύφωμα την κυριαρχία στην Αυστρία - ώσπου από την Ουγγαρία στο τέλος Ιουλίου και μετά η ταχύτητα αυτή εξανεμίστηκε. Και μπορεί το Σπα του Βελγίου να μην ταίριαζε καθόλου στη F1-75, αλλά η Βουδαπέστη και το Ζάντβουρτ ταίριαζαν. Κι έκτοτε, η Scuderia προσπαθεί να εντοπίσει τι πάει στραβά, και το ίδιο κάνει τώρα και στο Ιταλικό GP της Μόντσα.

Ο Σαρλ Λεκλέρ
Ο Σαρλ Λεκλέρ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο Λεκλέρ έχασε την πολ ποζίσιον στο Ζάντβουρτ με 21 χιλιοστά από τον Φερστάπεν λόγω ενός μικρού του οδηγικού λάθους στο μεσαίο τμήμα της πίστας, αλλά ξαφνικά την επόμενη μέρα δεν είχε την ταχύτητα να αντιμετωπίσει τον Ολλανδό. Στις συστοιχίες γύρων του αγώνα, με κάθε είδους ελαστικά, η F1-75 μεταμορφώνεται.

Στο Ζάντβουρτ έγινε απόλυτα σαφές από την πτώση του ρυθμού του Μονεγάσκου όσο εξελισσόταν ο αγώνας ότι είχε σοβαρά προβλήματα υπερθέρμανσης των ελαστικών. Το ίδιο συνέβη και στη Ferrari του Κάρλος Σάινθ, που -επιπλέον- έφερε ζημιά από την επαφή του με τη Mercedes του Χάμιλτον στην πρώτη στροφή του αγώνα.

Η υπερθέρμανση των ελαστικών είναι ένα καινούριο πρόβλημα που εμφανίστηκε για τη Ferrari, και η ιταλική ομάδα δεν γνωρίζει -ακόμα- από που προκύπτει. Αναζητώντας τις αιτίες της έλλειψης ανταγωνιστικότητας της F1-75, ο Σάινθ μίλησε για τρεις πιθανές αιτίες.

Scuderia Ferrari Press Office
Ο Κάρλος Σάινθ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

"Μας λείπει η ταχύτητα στον αγώνα", είπε ο Ισπανός. "Δεν ήμουν χαρούμενος [στην Ολλανδία] με την αίσθηση του αυτοκινήτου στον αγώνα, ήταν δύστροπο στην οδήγηση, παλεύαμε συνεχώς με την ουρά του, τα ελαστικά μας υπερθερμαίνονταν συχνά. Πρέπει να διαπιστώσουμε γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο δυνατό στους αγώνες όσο στις κατατακτήριες".

Ο Σάινθ, αναζητώντας τις αιτίες, συνέχισε: "Γενικώς δεν είμαστε τόσο δυνατοί στους αγώνες όσο θα θέλαμε. Πρέπει να ερευνήσουμε αν αυτό προέρχεται από την υπερθέρμανση των ελαστικών, είτε από τη βελτίωση των άλλων με τις αναβαθμίσεις τους, είτε απλά από τη μη βέλτιστη ρύθμιση του αυτοκινήτου ειδικά για τον αγώνα.

Το θέμα είναι πολύ μεγαλύτερο από τα προβλήματα που είχα στο Ζάντβουρτ: δεν ήμασταν όσο ανταγωνιστικοί θα θέλαμε. Θα υπάρξουν κάποιες δοκιμές που θα κάνουμε, ώστε να βγάλουμε ορισμένες αμφιβολίες από το μυαλό μας. Για να δούμε αν μπορούμε να ανακτήσουμε την ταχύτητά μας στον αγώνα", κατέληξε ο 27χρονος.

Ενόψει της Μόντσα που -με τα πολύ γρήγορα κομμάτια της- ταιριάζει στη Red Bull RB18, ο Λεκλέρ στο μεταξύ δεν είναι σίγουρος αν η υστέρηση τελικής ταχύτητα του cavallino στις ευθείες οφείλεται σε διαφορά ισχύος του κινητήρα ή στην αεροδυναμική. Και δήλωσε ξεκάθαρα ότι το πλεονέκτημα της F1-75 στα αργά σικέιν της Μόντσα δεν είναι αρκετό για να καλύψει την υστέρηση του ιταλικού μονοθεσίου στις ευθείες και στις γρήγορες στροφές -κυρίως στην Παραμπόλικα- σε σχέση με τη RB18.

Ο Κάρλος Σάινι
Ο Κάρλος Σάινι SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

"Πιστεύω ότι θα είναι λίγο δύσκολο τριήμερο, στα χαρτιά τουλάχιστον", παραδέχθηκε ο Μονεγάσκος. "Περιμένουμε τη Red Bull να είναι πιο δυνατή. Τα χαρακτηριστικά της πίστας δεν ταιριάζουν ακριβώς στο αυτοκίνητό μας. Αλλά, από την άλλη, είχαμε ορισμένες καλές και κακές εκπλήξεις φέτος, οπότε ελπίζω να έχουμε τώρα μία από τις καλές και να αποδώσουν καλύτερα από ό,τι περιμένουμε".

Ο 24χρονος συνέχισε: "Σε σχέση με τη Red Bull, ειδικά, είμαστε πιο αργοί στις ευθείες. Η βασική τους δύναμη φέτος είναι η ταχύτητά τους στην ευθεία. Εμείς δείχνουμε να είμαστε λίγο ταχύτεροι στις στροφές, αλλά σε πίστες σαν αυτή (της Μόντσα) αυτό δεν είναι αρκετό για να ανακτήσουμε την υστέρηση που έχουμε στις ευθείες. Πιστεύω ότι έτσι θα είναι η κατάσταση και αυτό το τριήμερο".

Την ίδια στιγμή ο Ματία Μπινότο, σε ερώτηση τι φταίει για τη ραγδαία πτώση της απόδοσης της F1-75 από το Σάββατο στον αγώνα της Κυριακής, είπε "ειλικρινά, δεν ξέρω. Είναι το αυτοκίνητο, που δεν είναι αρκετά γρήγορο; Είναι η ισορροπία του αυτοκινήτου πιο δύσκολη; Μπορεί σε έναν γρήγορο γύρο να είσαι γρήγορος και μετά να χάνεις την εμπιστοσύνη σου μην έχοντας τη σωστή αίσθηση του αυτοκινήτου".

Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο
Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Ο διευθυντής της Scuderia συνέχισε: "Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή, αναμφίβολα, διότι δεν κερδίζουμε τα αποτελέσματα βάσει των προσδοκιών που υπάρχουν. Πρέπει στη Μόντσα να αντιδράσουμε, έχουμε ανάγκη για κάποια καλά αποτελέσματα για να ανακτήσουμε την ψυχολογία και τη διάθεσή μας. Η βασική μου ανησυχία είναι ότι στους τρεις τελευταίους αγώνες δεν έχουμε ταχύτητα την Κυριακή.

Αυτό κάνει τη ζωή μας πολύ πιο δύσκολη, όχι μόνο γιατί δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον Μαξ (Φερστάπεν), αλλά και γιατί έχουμε να μαχόμαστε και με τη Mercedes πίσω μας. Σε αυτούς τους τρεις αγώνες δεν βρισκόμαστε στη μέγιστη δυναμική μας. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να επιλύσουμε το ταχύτερο δυνατόν, διότι απομένουν λίγοι αγώνες πια στη σεζόν. Στοχεύουμε στις νίκες και στόχος μας είναι να κερδίσουμε κάθε αγώνα, συμπεριλαμβανομένης και της Μόντσα".

Ο Μπινότο αρνήθηκε ότι η πτώση της απόδοσης της F1-75 μπορεί να έχει τις ρίζες της στην τεχνική οδηγία της FIA για τον έλεγχο της ελαστικότητας των δαπέδων των μονοθεσίων, που εφαρμόστηκε από το GP Βελγίου.

"Πρέπει να καταλάβουμε αν τα προβλήματα στην ισορροπία του αυτοκινήτου προέρχονται από τις επιλογές στη ρύθμιση ή από τις τελευταίες εξελίξεις του αυτοκινήτου. Δεν είναι η ντιρεκτίβα από μόνη της που μας προκαλεί προβλήματα, οι επιπτώσεις της είναι ασήμαντες. Στο Ζάντβουρτ διαπιστώσαμε μια κατάσταση ανάλογη της Βουδαπέστης, που η ντιρεκτίβα δεν ήταν σε ισχύ. Άσχετα από τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαμε, δεν ήμασταν γρήγοροι", κατέληξε ο Ιταλός.

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ MERCEDES F1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ