FORMULA 1

Formula 1: H Red Bull παραδέχθηκε ότι το φρενάρισμα του Φερστάπεν στη Τζέντα ήταν εσκεμμένο

Ο Μαξ Φερστάπεν στην Τζέντα
Ο Μαξ Φερστάπεν στην Τζέντα © 2021 ANDREJ ISAKOVIC / AP IMAGES

Ο ηχηρός και καυστικός σύμβουλος της RBR Δρ. Χέλμουτ Μάρκο ανασκεύασε, με μια σπάνια απολογία του, τα λόγια με τα οποία μετά το GP Σαουδικής Αραβίας αρνήθηκε ότι ο Μαξ Φερστάπεν φρέναρε εσκεμμένα, προκαλώντας τη σύγκρουση με τον Λιούις Χάμιλτον.

Στον αγώνα της Τζέντα την περασμένη Κυριακή ο Φερστάπεν είχε την εντολή να αφήσει τον Χάμιλτον να τον περάσει, διότι νωρίτερα είχε κερδίσει τη θέση, πρώτη του αγώνα, κόβοντας την πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός επέλεξε να το κάνει στην ευθεία, φρενάροντας απότομα μπροστά από τον Βρετανό - ο οποίος αμέσως διεμύνησε στην ομάδα του ότι ο Φερστάπεν του έκανε τη "δοκιμασία του φρεναρίσματος".

Το περίφημο "brake test" είναι μια ύπουλη δοκιμασία που συνηθιζόταν στο παρελθόν από τους πιο έμπειρους οδηγός προς τους νεότερους: όταν ένας νέος τους ακολουθούσε, φρέναραν αδικαιολόγητα και δυνατά σε ένα εντελώς απρόσμενο σημείο, για να υποτάξουν τον εγωισμό των διωκτών τους.

Ο Φερστάπεν βέβαια δεν το έκανε για αυτό το λόγο, αλλά για να καρπωθεί το DRS στην ευθεία που ακολουθούσε, και να ξαναπεράσει. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο Λιούις δίστασε να περάσει αρχικά, όταν ο Μαξ έκοψε ταχύτητα. Η αμέσως επόμενη κίνηση του Ολλανδού ήταν να φρενάρει - κάτι που ο Βρετανός δεν θα μπορούσε να περιμένει, στο ξεκίνημα μιας ευθείας. Το αποτέλεσμα ήταν η Mercedes να προσκρούσει στο πίσω μέρος της RB-Honda.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή 10'' για αυτό το συμβάν, και ο Χέλμουτ Μάρκο είχε πει, τότε: "Αισθανόμαστε ότι μας αντιετώπισαν άδικα. Θα αποδείξουμε ότι η πίεση του Μαξ στο φρένο δεν αυξήθηκε όταν έγινε η σύγκρουση με τον Χάμιλτον. Αρνούμαι ότι έγινε αυτή η μανούβρα για την οποία ο Χάμιλτον παραπονιέται. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας η πίεση στο φρένο [του Φερστάπεν] έμεινε η ίδια. Ο Χάμιλτον απλώς έκανε λάθος και χτύπησε το αυτοκίνητο του Μαξ. Δυστυχώς, αυτό έκοψε σε δύο σημεία το πίσω λάστιχο του Μαξ, και για αυτό δεν μπορούσαμε να επιτεθούμε πλέον".

Η τηλεμετρία που είχαν στα χέρια τους οι αγωνοδίκες, όμως, έδειχνε άλλα: ότι ο Φερστάπεν "φρέναρε απότομα και σημαντικά", ασκώντας πίεση 69 bar στα φρένα. Αυτό σημαίνει ότι η επιβράδυνσή του ήταν 2,4g.

Σε συνέχεια αυτών, ο Μάρκο απολογήθηκε δημοσίως για το αρχικό του σχόλιο: "Την ώρα εκείνη, απλά μετέδωσα τις πληροφορίες που είχα προηγουμένως από τους μηχανικούς. Προφανώς δεν ήταν σωστές, οπότε ζητώ συγγνώμη".

Ο Αυστριακός κατέληξε λέγοντας ότι η RBR και ο Φερστάπεν θα κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν τον τίτλο την προσεχή Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι, "αλλά δεν θα προχωρήσουμε σε καμία άδικη πράξη".

TAGS FORMULA 1 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ MERCEDES ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ