Η μεταγραφή του Άιρτον Σένα στη Scuderia θα ήταν μια βιβλική στιγμή για τη Formula 1. Όμως δεν έμελλε να συμβεί ποτέ, παρότι είχε φτάσει πολύ κοντά στην υπογραφή της για το 1991. Τώρα, 30 χρόνια μετά το χαμό του, η ιταλική ομάδα θυμάται τον σπουδαιότερο οδηγό όλων των εποχών που δεν φόρεσε ποτέ το cavallino.
Παρότι η δύναμη της φετινής Ferrari είναι στο ρυθμό αγώνα, υπήρξε απογοήτευση στην Ιταλία για το γεγονός ότι ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε δυόμισι δέκατα πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια. Όμως ο Μονεγάσκος δεν φάνηκε τόσο απαισιόδοξος.
Μετά την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL38 στο Μαϊάμι, τώρα και η Ferrari παρουσίασε τη “νέα” SF-24 EVO στην Ίμολα και ήδη, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, φάνηκε ότι τίποτα πια δεν θα είναι για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull τόσο εύκολο όσο ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Μιλώντας εκ νέου για την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο το 2025, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ είπε ότι ο Βρετανός δεν θα φέρει στη Ferrari μόνο την ταχύτητά του, αλλά και την πολύπλευρη εμπειρία του που θα συμβάλλει στο χτίσιμο του επόμενου κεφαλαίου της ιταλικής ομάδας.
Ο ιταλικός Τύπος εμφανίζεται βέβαιος ότι ο Άντριαν Νιούι θα συνεχίσει την καριέρα του στη Scuderia Ferrari, αμέσως μετά την αποδέσμευσή του από τη Red Bull Racing το Μάρτιο του 2025, που σημαίνει ότι θα επηρεάσει -ως έναν βαθμό- το cavallino για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Τσάβι Μάρκος παύθηκε από το ρόλο του επικεφαλής μηχανικού του Σαρλ Λεκλέρ και μεταφέρθηκε σε άλλο τομέα της Scuderia, και οι πρώτες πληροφορίες από το Μαρανέλο αναφέρουν ότι ο Μονεγάσκος έκανε σαφή τη δυσαρέσκειά του για τη συνεργασία τους μετά τα δύο τελευταία GP στην Κίνα και το Μαϊάμι.
Η Scuderia ανακοίνωσε και επίσημα ότι δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Mercedes F1 θα φτάσουν από το Μπράκλεϊ στο Μαρανέλο λίγο πριν τον Λιούις Χάμιλτον: ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο θα βρίσκεται από τον Οκτώβριο δίπλα στον Φρεντ Βασέρ, ενώ ο Λικ Σερά θα ενισχύσει την τεχνική ομάδα της Scuderia.
Η Scuderia έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της πολυαναμενόμενης, βαρέως αναβαθμισμένης SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, με την οποία φιλοδοξεί να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull εφεξής στα GP της Formula 1. Διαβάστε τι έχει αλλάξει στο ιταλικό μονοθέσιο.
Οι "κανόνες του παιχνιδιού" στη Formula 1 έχουν αρχίσει να αλλάζουν, καθώς η αγωνιστική άνοδος της McLaren και αυτή που αναμένεται από τη Ferrari στο ερχόμενο GP της Ίμολα αρχίζουν να ασκούν πίεση στη Red Bull Racing, σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η Scuderia ξεκίνησε το διήμερο δοκιμών της στην πίστα της, δίπλα στο εργοστάσιο του Μαρανέλο, με τέσσερα παράξενα καλύμματα των τροχών του περσινού μονοθεσίου της - στο πλαίσιο της έρευνας που κάνει σε συνεργασία με τη FIA για να βρεθούν λύσεις για το σπρέι των μονοθεσίων στα βροχερά GP της Formula 1.
Η περίφημη και πολυαναμενόμενη από τους τιφόζι Ferrari SF-24 Evo, με εκτεταμένες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, δοκιμάζεται από τη Scuderia αυτό το διήμερο στην πίστα του Μαρανέλο - με στόχο να κάνει ένα άλμα απόδοσης αντίστοιχο με της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι.
Ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε -σε συνέντευξη που παραχώρησε στο αμερικανικό δίκτυο CBS- ότι νιώθει παράξενα στη μεταβατική αυτή περίοδο της τελευταίας του σεζόν με τη Mercedes F1 και επιβεβαίωσε ότι θα μεταβεί του χρόνου στη Ferrari με ξεκάθαρο στόχο να επιστρέψει στις νίκες και στους τίτλους της Formula 1.
Νέα ήθη φέρνει ο Φρεντ Βασέρ στη Scuderia: ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας μπήκε στους πανηγυρισμούς της McLaren για τη νίκη της στο Μαϊάμι, φόρεσε το καπελάκι που του έδωσε ο Ζακ Μπράουν και έρανε με σαμπάνια τον Λάντο Νόρις για την πρώτη του νίκη.
Ο διευθυντής της Scuderia μίλησε στη γαλλική εφημερίδα L’ Equipe για όλα όσα πιστεύει ότι θα φέρει στην ιταλική ομάδα το 2025 ο Λιούις Χάμιλτον, και ξεκαθάρισε ότι στόχος του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή είναι να κερδίζει με το cavallino, στο τεράστιο τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μαϊάμι έκριναν τον Κάρλος Σάινθ υπαίτιο για την επαφή που είχε με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, και του επέβαλλαν ποινή 5'' που τον έριξε στην 5η θέση της τελικής κατάταξης του 6ου φετινού αγώνα της Formula 1.
Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησής του από τη Red Bull Racing, ο σχεδιαστής Άντριαν Νιούι ξεκαθάρισε ότι δεν προγραμματίζει ακόμα να πάει σε κάποια άλλη ομάδα της Formula 1, καθώς και ότι θα κάνει ένα διάλειμμα ξεκούρασης "μέχρι να σκεφτώ ότι ήρθε ο καιρός για μια νέα περιπέτεια".
Ο Σαρλ Λεκλέρ δέχθηκε ένα σοβαρό πλήγμα στην προετοιμασία του για το GP του Μαϊάμι με την πρόωρη αποχώρησή του από τις ελεύθερες δοκιμές, έπειτα από τετ-α-κε που είχε στη στροφή 16 μόλις στο 5ο λεπτό της διαδικασίας που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τη Ferrari του.
Η Scuderia θα εμφανιστεί μεν στο Μαϊάμι με τις -μοναδικές, για αυτόν τον αγώνα- μπλε λεπτομέρειες στο χρωματισμό της SF-24, όμως κατά τα άλλα το cavallino θα παραμείνει αναλλοίωτο και θα αποτελέσει τη βάση δοκιμών ενόψει της ευρύτατης αναβάθμισής του στο επόμενο GP, της Ίμολα.
Μια παράδοση που πάει μισό αιώνα πίσω στο χρόνο ξεσήκωσε η Ferrari: τις μπλε φόρμες που φορούσαν οι οδηγοί της, από τον Τζον Σέρτις το 1964 μέχρι τον Νίκι Λάουντα μία δεκαετία αργότερα. Τι γιορτάζει η Scuderia στον αγώνα του Μαϊάμι και πώς σχετίζεται με μια νέα εμπορική της συμφωνία.
Στο επόμενο GP της Formula 1, στο Μαϊάμι στις 3-5 Μαΐου, η Scuderia θα επαναφέρει στα μονοθέσιά της τον ένδοξο μπλε χρωματισμό από τα βάθη της ιστορίας της. Η αγνώριστη SF-24 γιορτάζει τα 70 χρόνια της Ferrari στις ΗΠΑ και θα αποκαλυφθεί τις προσεχείς ημέρες.
Μετά το σχόλιο του Σαρλ Λεκλέρ ότι ο Κάρλος Σάινθ “μάχεται πιο έντονα με μένα παρά με τους άλλους” στο Σάββατο, ο Ισπανός βγήκε στην αντεπίθεση λέγοντας ότι κατά το GP της Κυριακής “η μάχη μας με τον Σαρλ στην εκκίνηση μας κόστισε πολύ” - ενώ ο ισπανικός Τύπος κατηγόρησε καυστικά τον Μονεγάσκο για αυτή την “επικίνδυνη κίνηση” στον Σάινθ.
Η ελπίδα του Σαρλ Λεκλέρ για το βάθρο στο GP Κίνας εξανεμίστηκε όταν διαπίστωσε τον απρόσμενο, όπως τον χαρακτήρισε, ρυθμό αγώνα της McLaren, η οποία ανέβηκε εντέλει στο πόντιουμ με τον Λάντο Νόρις. “Τώρα έχουμε ανάγκη τις αναβαθμίσεις της Ίμολα”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.
Ο Σαρλ Λεκλέρ διευκρίνισε ότι οι ρυθμίσεις που επέλεξε για το cavallino έγιναν με γνώμονα τη θυσία των σημερινών δοκιμών κατάταξης στη Σαγκάη για χάρη του ρυθμού αγώνα στο αυριανό GP της Κίνας - όμως δεν περίμενε πως θα έκαναν την SF-24 πιο αργή από την Aston Martin και τη McLaren. Τι είπε ο Κάρλος Σάινθ για το ατύχημά του.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξέφρασε τα παράπονά του μετά το τέλος του Sprint της Κίνας για τον τρόπο που ο Κάρλος Σάινθ αμύνθηκε στη μεταξύ τους μάχη, που έφερε την επαφή των δύο Ferrari SF-24 στον 16ο γύρο. Τι δήλωσε ο Ισπανός για το συμβάν.
Ο Λιούις Χάμιλτον απάντησε στην πληθώρα σχολίων που προδιαγράφουν ότι το μεγάλο του βήμα στη Scuderia το 2025 θα είναι από δύσκολο μέχρι αποτυχημένο, λέγοντας ότι μόνο ο ίδιος μπορεί να γνωρίζει τι είναι το σωστό για εκείνον και ότι δεν αμφέβαλλε ποτέ για την απόφασή του από τη στιγμή που την έλαβε.
Ο Άντριαν Νιούι εθεάθη στο αεροδρόμιο της Μπολόνια πριν από λίγες μέρες, δίνοντας περαιτέρω τροφή στα σενάρια ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο επαφών με τη Scuderia Ferrari για τη μετακόμισή του στο Μαρανέλο.
Ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε για τρεις διαδοχικές ημέρες στον προσομοιωτή της Scuderia την προηγούμενη εβδομάδα, με στόχο να λύσει το πρόβλημα που του κόστισε ακριβά στις δοκιμές κατάταξης του GP Ιαπωνίας.
Ο Κάρλος Σάινθ επιβεβαίωσε αυτό που επαναλάμβανε η Ferrari τα τελευταία χρόνια: ότι τα στρατηγικά της σφάλματα οφείλονταν κατά κύριο λόγο στις προσπάθειές της να κάνει την υπέρβαση με το σχετικά φτωχό ρυθμό αγώνα των περασμένων της μονοθεσίων. Όμως, η βελτιωμένη απόδοση της SF-24 φέτος δίνει στη Scuderia μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών.
Υπάρχουν τέσσερις πίστες του φετινού προγράμματος της Formula 1 που ταιριάζουν τόσο στα χαρακτηριστικά της Ferrari SF-24, όπως ταίριαζε η Μελβούρνη, ώστε ο Κάρλος Σάινθ να ευελπιστεί ότι η Scuderia μπορεί να κερδίσει τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν επί ίσοις όροις.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επανέλαβε ότι η ακραία αναβάθμιση “EVO” της φετινής Ferrari SF-24 στο GP της Εμίλια Ρομάνια, στο μέσον του Μαΐου, θα κλείσει ακόμα περαιτέρω το χάσμα της Scuderia από την κυρίαρχη Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν.
Μετά το τρίτο του βάθρο σε ισάριθμους αγώνες της F1 που έχει αγωνιστεί φέτος, ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι η Red Bull RB20 είναι απλά εκτός συναγωνισμού, και δήλωσε ότι πριν βάλει τη σκληρή γόμα στο τελευταίο του πιτ-στοπ αμφέβαλλε ότι θα μπορούσε να ανέβαινε στο βάθρο του GP Ιαπωνίας.
Ο Σαρλ Λεκλέρ ανέκαμψε εντυπωσιακά από την όγδοη θέση της εκκίνησης στην τέταρτη στην καρό σημαία του GP Ιαπωνίας, αλλά είπε παρόλα αυτά ότι δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τον τερματισμό του εκτός βάθρου - που οφείλεται στα συνεχιζόμενα προβλήματά του στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Σαρλ Λεκλέρ περιορίστηκε στην 8η θέση της εκκίνησης του GP Ιαπωνίας, σε μια περίοδο δοκιμών κατάταξης που έτσι κι αλλιώς η Ferrari δεν είναι την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τη Red Bull, αλλά και τη McLaren. Τι είπε ο Μονεγάσκος, καθώς και ο Κάρλος Σάινθ, μιλώντας για τα σημερινά τους προβλήματα, και για όσα περιμένουν στο αυριανό GP.
Τα μονοθέσια της Scuderia από το 2022 και μετά είχαν συχνά την ταχύτητα να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες Red Bull στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης. Πλέον, όμως, η ομάδα του Μαρανέλο προοδεύει και στην αναζήτηση του τρόπου που θα κάνει τη φετινή SF-24 ανταγωνιστική και τις Κυριακές.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, έμεινε προσγειωμένος μετά το 1-2 της Ferrari στο GP Αυστραλίας, όμως παραδέχθηκε ότι ο στόχος της ιταλικής ομάδας είναι να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών - λέγοντας ότι "ίσως είναι λίγο νωρίς φέτος" για τον τίτλο των οδηγών.
Ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η προσπάθεια της Ferrari να προσελκύσει στο Μαρανέλο τον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της F1, Άντριαν Νιούι, θα ενταθεί την μεθεπόμενη εβδομάδα με κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βρετανό σχεδιαστή μετά τον αγώνα της Σουζούκα (5-7 Απριλίου).
Ο Λιούις Χάμιλτον θα γίνει το 2025 μόλις ο έκτος οδηγός της ιστορίας της Formula 1 που πηγαίνει στο Μαρανέλο όντας ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής. Όμως, πέραν του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο το 1956, από τους Αλέν Προστ, Μίκαελ Σουμάχερ, Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, μόνο ο “Σούμι” έγινε πρωταθλητής με τη Scuderia.
Η Scuderia φέρεται να επιταχύνει τη μεγάλης έκτασης αναβάθμιση της φετινής SF-24 -που αρχικά προγραμμάτιζε για το GP της Ίμολα το Μάιο- για να την έχει στο επόμενο GP της Formula 1, στην Ιαπωνία (5-7 Απριλίου). Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας, ο Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι ο Ισπανός είναι ένας από τους υποψήφιους για τη μια θέση στη Red Bull Racing του χρόνου - και επίσης ότι η Ferrari “αναμφίβολα έχει κλείσει την απόσταση” από την πρωταθλήτρια στην πίστα.
Μετά το θρίαμβό του στο GP της Μελβούρνης ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι ήταν “κρίμα” που η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν του στέρησε μια μάχη για την 1η θέση, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ δήλωσε ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να κερδίσει και με τον Ολλανδό παρόντα. Διαβάστε τους λόγους για τον οποίο ισχύουν τα παραπάνω.