FORMULA 1

Προστ: "Οι τίτλοι του Φερστάπεν αξίζουν λιγότερο χωρίς αντίπαλο"

Red Bull Content Pool
MONACO - MAY 21: Alain Prost attends the Infiniti Red Bull Racing Energy Station at Monte Carlo on May 21, 2015 in Monaco, Monaco. RED BULL CONTENT POOL

Ο Μαξ Φερστάπεν δείχνει έτοιμος να ισοφαρίσει φέτος τα τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα του Αλέν Προστ στη F1, όμως ο Γάλλος πιστεύει ότι οι τίτλοι του Ολλανδού θα είχαν περισσότερη αξία αν τα κέρδιζε μαχόμενος με άλλες ομάδες. Τι είπε για τους οδηγούς-ηγέτες των Ferrari και Mercedes και για τη μεταγραφή του Λιούις Χάμιλτον στη Scuderia, 35 χρόνια μετά τη δική του.

Τρεις δεκαετίες μετά την αποχώρησή του από τη Formula 1, με το τέταρτο και τελευταίο του πρωτάθλημα το 1993 με τη Williams-Renault, ο Αλέν Προστ παραμένει ακόλουθος της Formula 1 και μετά το τέλος της συνεργασίας του με την Alpine F1 - πριν από περίπου δύο χρόνια.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό Sports Illustrated ο Γάλλος εξήρε τον Φερστάπεν, λέγοντας πως ο Μαξ είναι ένας από τους καλύτερους, αν όχι ο καλύτερος οδηγός της Formula 1 σήμερα, πρέπει να το αποδεχθούμε αυτό. Όμως”, συνέχισε, “ένας τίτλος αξίζει περισσότερο για τον οδηγό που τον κατακτά αν έχει κερδίσει μια μάχη με δύο ή τρεις ομάδες”.

Παράλληλα ο 69χρονος είπε ότι οι Ferrari και Mercedes πρέπει αναγκαστικά να δώσουν το “χρίσμα” και το βάρους τους σε έναν μόνο οδηγό-ηγέτη αν θέλουν να καταφέρουν να ανταγωνιστούν τον Ολλανδό.

Η Mercedes και η Ferrari θα έχουν καλύτερες ελπίδες αν, όπως η Red Bull, βρουν έναν αληθινό πρώτο οδηγό και αφοσιωθούν περισσότερο σε αυτόν. Είναι κρίμα που δεν τον έχουν, αυτή τη στιγμή. Ελπίζω του χρόνου να τον έχουν, και μετά θα δούμε άλλη μια σπουδαία μάχη”, είπε συγκεκριμένα.

Θα τα βρει δύσκολα ο Χάμιλτον στη Ferrari”
Ο Αλέν Προστ βίωσε μια πικρή διετία στη Ferrari, το 1990-’91, πριν κάνει ένα διάλειμμα από το σπορ και επιστρέψει με τη Williams το 1993. H διετία στο Μαρανέλο λίγο έλειψε να φέρει τον τίτλο του 1990, αλλά ένα χρόνο αργότερα ο Γάλλος απολύθηκε από την ομάδα με αφορμή την παρομοίωση του κόκκινου μονοθεσίου με φορτηγό.

Τώρα ο Χάμιλτον ετοιμάζεται να κάνει μια αντίστοιχη κίνηση, στα τελειώματα της καριέρας του, αφήνοντας το Μπράκλεϊ και τη Mercedes για τη ζωή στο Μαρανέλο και τη Ferrari. Και ο Γάλλος, με τη δική του πρότερη εμπειρία από αυτό, είπε: “Καταλαβαίνω ότι θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό. Η Mercedes πασχίζει εδώ και δύο χρόνια, οπότε καταλαβαίνω την αναζήτησή του να βρει αλλού καταφύγιο.

Δεν είμαι σίγουρος αν είχε την ευκαιρία να πάει στη Red Bull, αλλά αναμφίβολα όχι με τον Μαξ παρόντα εκεί. Μετά η εναλλακτική ήταν να πάει στη Ferrari, ειδικά με την αλλαγή κανονισμών του 2026. Αλλά θα έχει μόνο έναν χρόνο να συνηθίσει εκεί. Αλλά το καταλαβαίνω, αν δεν θέλει να σταματήσει τους αγώνες.

Το ερώτημα είναι: αυτή ήταν μια καλή κίνηση; Θα είναι μια καλή επιλογή; Ακόμα κι η Ferrari πρέπει να θέσει στον εαυτό της αυτό το ερώτημα. Θα είναι καλό για το σπορ, διότι όλοι θα τον παρακολουθούν. Μπορείς να φανταστείς κάπως τα πράγματα, αλλά το πώς τα φαντάζεσαι σήμερα θα είναι διαφορετικό από το πώς θα είναι τα πράγματα του χρόνου αυτό τον καιρό, διότι θα είσαι ένα χρόνο μεγαλύτερος.

Θα βρει κίνητρο στη Ferrari; Είναι πιθανόν, διότι αν η Ferrari αποδίδει καλά πιστεύω ότι θα μπορούσε να ανακτήσει το κίνητρό του. Κι επιπλέον υπάρχει και η σχέση με τον Λεκλέρ – η ατμόσφαιρα στη Ferrari είναι κάτι σημαντικό. Ήταν τόσο καιρό σε μια αγγλική ομάδα - και ο τρόπος που δουλεύει η Ferrari, μια ιταλική ομάδα, είναι διαφορετικός. Κι επιπλέον θα του ασκείται τρομερή πίεση από τα μέσα ενημέρωσης. Θα είναι δύσκολο”, κατέληξε ο Αλέν Προστ.

Διαβάστε εγώ γιατί απέτυχε ο Αλέν Προστ στη Ferrari, όπως και άλλοι δύο από τους 5 πρωταθλητές που πήγαν στη Scuderia στο παρελθόν της F1.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 ΑΛΕΝ ΠΡΟΣΤ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ