FORMULA 1

Formula 1: Ο Φερστάπεν αποκάλυψε την ταχύτητα της RB18 στις τρίτες δοκιμές της Μόντσα

Η Red Bull
Η Red Bull AP IMAGES

Με διαφορά 0,35 δευτ. από τον Σαρλ Λεκλέρ, ο Μαξ Φερστάπεν αποκάλυψε στη σημερινή τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας τη ταχύτητα που δεν εμφάνισε χθες η RBR, ενόψει των απογευματινών (17:00) δοκιμών κατάταξης.

Ο Μαξ Φερστάπεν άρχισε να αποκαλύπτει τη δυναμική της RB18 που εξ αρχής την είχαν καταστήσει φαβορί στη Μόντσα, για τον 16ο φετινό αγώνα της Formula 1, λόγω των μεγάλων ευθειών και γρήγορων στροφών στο πρώτο και στο τρίτο τμήμα -κυρίως- του Autodromo που βρίσκεται στα προάστια του Μιλάνου.

Η Ferrari, αντίθετα με χθες, δεν κατάφερε να μείνει κοντά στον Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα, στην προσομοίωση των κατατακτήριων δοκιμών με τη μαλακή γόμα στα τελευταία λεπτά της ωριαίας διαδικασίας. Και εκτός αυτού, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα δυσλειτουργίας του συστήματος τροφοδοσίας του μονοθεσίου του Κάρλος Σάινθ, στο πρώτο ημίωρο.

Με τη μέση γόμα, περίπου στα 40 λεπτά της τρίτης αυτής περιόδου δοκιμών, η διαφορά του Φερστάπεν από τους Σαρλ Λεκλέρ και Σάινθ ήταν κάτω από ένα δέκατο - πριν ξεκινήσουν οι γρήγοροι γύροι με λιγότερα καύσιμα και τη μαλακή γόμα στο τέλος. Αν και ο Φερστάπεν δεν είχε καθαρό πρώτο γύρο με τη μέση γόμα, λόγω κυκλοφοριακού στην πίστα.

Μάλιστα, ο χρόνος του Φερστάπεν με τη μέση γόμα δεν ήταν εφικτό για τον Σάινθ να καταρριφθεί στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή. Ακολούθησε η προσπάθεια του πρωταθλητή, με την οποία σημείωσε τον τελικό ταχύτερο γύρο του διημέρου, με 1:21.252. Με δύο προσπάθειες ο Λεκλέρ δεν κατάφερε να ρίξει τη διαφορά κάτω από τα τριάμισι δέκατα, αλλά ήταν δυόμισι δέκατα ταχύτερος του Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη RB18 - που έμεινε 0,6'' μακριά από τον Φερστάπεν.

Οι τρίτες δοκιμές της Μόντσα
Οι τρίτες δοκιμές της Μόντσα

Πίσω από τις δύο κορυφαίες ομάδες, ο ανταγωνισμός έμεινε ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον Ολλανδό. Και είναι ιδιαίτερα έντονος, δεδομένου ότι οι Φερνάντο Αλόνσο (Alpine), Λάντο Νόρις (McLaren) και Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) στις θέσεις 5-6-7 χωρίστηκαν από μόλις μισό δέκατο του δευτερολέπτου.

Πολλοί οδηγοί αντιμετώπισαν έντονο πρόβλημα με το κυκλοφοριακό στην πίστα, στις πολύ υψηλές ταχύτητες (που αγγίζουν τα 330 km/h) της Μόντσα. Ένας από αυτούς ήταν ο Μπότας, που αναγκάστηκε να μπλοκάρει βίαια τα φρένα της Alfa Romeo στο πρώτο σικέιν για να αποφύγει τον -πολύ αργά κινούμενο- Σάινθ περίπου στο 20λεπτο.

Ο Ισπανός της Ferrari κλήθηκε στους αγωνοδίκες για το συμβάν μετά το τέλος αυτών των δοκιμών, αλλά έτσι κι αλλιώς θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις τον αυριανό αγώνα λόγω αλλαγής της μονάδας ισχύος της F1-75 του. Ωστόσο, ενδέχεται να κινδυνεύει με μια ποινή χρόνου για τον αγώνα.

Ο Μικ Σουμάχερ της Haas κατάφερε να μπει στην πίστα μόλις 10 λεπτά πριν την καρό σημαία, λόγω μηχανικού προβλήματος. Επίσης, λίγο πριν τις δοκιμές έγινε γνωστό ότι ο Νικ ντε Βριες θα αντικαταστήσει σε αυτόν τον αγώνα τον Άλεξ Άλμπον της Williams. Ο Βρετανο-Ταϊλανδός βρίσκεται στο νοσοκομείο, και αναρρώνει από την εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας στην οποία εσπευσμένα υπεβλήθη.

Έτσι, ο πρωταθλητής της Formula E με τη Mercedes Ντε Βριες -που είχε συμμετάσχει στις χθεσινές πρώτες ελεύθερες δοκιμές με την Aston Martin- θα τρέξει το διήμερο στον παρθενικό του αγώνα στη F1 με τη Williams. Ο Ολλανδός σήμερα ήταν 18ος αρχικά με τη μέση γόμα, έπειτα στο ημίωρο είχε μια έξοδο στην πρώτη Lesmo, και τελικά πέτυχε τον 14ο χρόνο με τη μαλακή γόμα, σε απόσταση κάτω του ενός δεκάτου από τον Νίκολας Λατίφι με την έτερη Williams.

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL GP ΙΤΑΛΙΑΣ FERRARI ASTON MARTIN MERCEDES F1 ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ALPINE MCLAREN HAAS ΜΙΚ ΣΟΥΜΑΧΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ