FORMULA 1

Formula 1, Mercedes: "Εφικτό να βρούμε την ταχύτητα που μας λείπει, για το 2023"

Ο Τότο Βολφ
Ο Τότο Βολφ Ⓒ 2022 LUCA BRUNO/ ASSOCIATED PRESS

Παρότι δεν προσδιόρισε με ακρίβεια πόσο χρόνος λείπει στο γύρο από τη Mercedes W13 έναντι των Red Bull και Ferrari, ο τεχνικός διευθυντής της πρωταθλήτριας, Μάικ Έλιοτ, ευελπιστεί ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ μπορεί να μάχεται ξανά στην κορυφή την επόμενη χρονιά της Formula 1.

Ο Μάικ Έλιοτ επιβεβαίωσε ότι η Mercedes βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο του σχεδιασμού του μονοθεσίου W14 για τη Formula 1 του 2023, ότι η ομάδα έχει καταλάβει τις βαθύτερες αιτίες των φετινών προβλημάτων που την άφησε σε ρόλο κομπάρσου, και χαρακτήρισε εφικτό το στόχο να διεκδικούν νίκες οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ στα GP της επόμενης σεζόν.

Περί το μέσον της φετινής σεζόν η Mercedes κατάφερε να επιλύσει τα πολύ έντονα προβλήματα αναπηδήσεων της ασταθούς W13, που για μήνες υπήρξε για την πρωταθλήτρια ένας δυσπεπίλυτος γρίφος. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις κατάφερε να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητά της, όπως με τον πολ ποζίσιον του Ράσελ στο αργό Ουγγαρόρινγκ, όμως σε πολύ γρήγορα σιρκουί- όπως του Σπα και της Μόντσα- δεν ήταν ανταγωνιστική.

Ο Έλιοτ υποστηρίζει ότι στη διάρκεια του 2013 η Mercedes έμαθε πολλά που θα τη βοηθήσουν να γίνει και πάλι πρωταγωνίστρια της F1 το 2023: «Είναι προφανές ότι βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο της εξέλιξης του αυτοκινήτου της επόμενης χρονιάς», είπε ο Βρετανός. «Είναι δύσκολο να προβλέψουμε πόσο χρόνο [στο γύρο] χρειάζεται να βρούμε.

»Αν αναφερθούμε στις δυνάμεις και τις αδυναμίες [μας], θα μπορούσαμε ίσως να μιλήσουμε για κάθε πίστα ξεχωριστά. Αλλά αν δούμε πίσω, στο πώς εξελίξαμε το αυτοκίνητο, μπορούμε να εντοπίσουμε ένα χρονικό σημείο στο οποίο κάναμε κάτι που πιστεύω ότι ήταν λάθος. Ό,τι βλέπετε από άποψη απόδοσης στην πίστα, ο τρόπος με τον οποίο η απόδοσή μας έχει σκαμπανεβάσματα, είναι συνέπεια [του λάθους] αυτού.

»Αυτό είναι ένα λάθος που γνωρίζουμε εδώ και λίγο καιρό. Κι είναι κάτι που διορθώνουμε. Γι' αυτό και η απόδοσή μας σταδιακά βελτιωνόταν. Αυτό που προσπαθούσαμε να κάνουμε ήταν να το καταλάβουμε όλο αυτό, και πιστεύω ότι το καταλαβαίνουμε πλέον. Ξέρουμε τι πρέπει να διορθώσουμε. Όμως, είναι και κάτι που θα μας πάρει ακόμη λίγο χρόνο για να το λύσουμε πλήρως. Θα το κάνουμε αυτό στη διάρκεια του χειμώνα».

Στο πλαίσιο της διόρθωσης αυτού του «λάθους» εντάσσεται και το πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων που φέρει στο GP ΗΠΑ, στο Τέξας το προσεχές τριήμερο, η Mercedes. Πρόκειται για την τελευταία εξέλιξη της W13 για φέτος, η οποία θα βοηθήσει στην περαιτέρων κατανόηση του προβλήματος για το σχεδιασμό της νέας W14.

Ο Έλιοτ κατέληξε: «Στην ερώτηση πόση ταχύτητα πρέπει να βρούμε, προφανώς δεν θα σας δώσω έναν αριθμό, διότι έτσι θα αποκάλυπτα πολλά, αλλά εκτιμώ ότι είναι μέσα στα όρια αυτού που είναι εφικτό να βρούμε. Οπότε, πιστεύω πως πρέπει να δουλέψουμε επιμελώςν, να δουλέψουμε σκληρά το χειμώνα, κι ευελπιστούμε ότι μπορούμε να φέρουμε τους εαυτούς μας πίσω στη θέση που βρισκόμασταν και μαχόμασταν στην κορυφή», συμπλήρωσε ο Έλιοτ.

Βολφ: "Αβαντάζ Red Bull και το 2023"

Συμφωνώντας εν μέρει με τον Έλιοτ, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ εξέφρασε την άποψη ότι η Mercedes μπορεί μεν να κλείσει τη διαφορά από τη Red Bull του χρόνου, αλλά η αυστριακή ομάδα θα ξεκινήσει το 2023 ως φαβορί λόγω της απόλυτης κυριαρχίας της στο σπορ από τον περασμένο Ιούλιο - με επτά σερί νίκες από το GP Γαλλίας μέχρι το GP Ιαπωνίας, όπου ο Μαξ Φερστάπεν εξασφάλισε το φετινό πρωτάθλημα.

«Προφανώς, χάσαμε πολύ χρόνο εξέλιξης για να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει με τις αναπηδήσεις του αυτοκινήτου και όλα αυτά», είπε ο Βολφ. «Οπότε, είναι ξεκάθαρο ότι η Red Bull είναι σε πολύ πλεονεκτική θέση, όχι μόνο φέτος αλλά και για το ξεκίνημα της επόμενης χρονιάς.

»Όμως, αν καταφέρουμε να συνεχίσουμε την κατανόηση και την εξέλιξη του αυτοκινήτου, πιστεύω ότι μπορούμε γρήγορα να τους φτάσουμε. Προς το παρόν μαθαίνουμε πώς να το κάνουμε. Οι προσομοιώσεις μας δεν μας δίνουν πάντοτε τα σωστά αποτελέσματα, σχετικά με το τι κάνει το αυτοκίνητο στην πίστα, αλλά αυτό είναι που το κάνει ενδιαφέρον», συμπλήρωσε ο Αυστυριακός.

Σύντομα η RBR θα εξασφαλίσει και μαθηματικά τον φετινό τίτλο κατασκευαστών της Formula 1, τον πρώτο της μετά το 2013, βάζοντας τέλος στην οκταετή αυτοκρατορία της Mercedes από το 2014 που ξεκίνησε η υβριδική εποχή των μονοθεσίων της Formula 1.

Ενόψει της απώλειας των σκήπτρων, φέτος, και του κινδύνου να μείνει η Mercedes χωρίς νίκη -όπως και ο Χάμιλτον, για πρώτη χρονιά στην καριέρα του στη F1- ο Βολφ κατέληξε: «Το έχουμε ξανασυζητήσει, ότι όλα τα σερί κάποια στιγμή τελειώνουν, δεν υπάρχει καμία ομάδα σε κανένα σπορ που να κερδίζει όλα τα πρωταθλήματα όσο είναι εκεί. Κι αυτό είναι που συνέβη.

»Συνέβη γιατί μας βγήκε η φυσική λάθος. Δεν υπάρχει τίποτα μυστικιστικό σε αυτό, ξαφνικό. Έχουμε σπουδαίους ανθρώπους, εξοπλισμό, υποδομές, οικονομικούς πόρους. Αυτό που μας βγήκε λάθος ήταν το πως δουλεύει το αυτοκίνητο, αλλά αυτό μας δίνει την αυτοπεποίθηση να τακτοποιήσουμε το θέμα.

Μιλώντας για την ήττα, πρέπει απλά να αποδεχθούμε ότι δεν κάναμε αρκετά καλή δουλειά, και ότι αντίθετα τα παιδιά στο Μίλτον Κινς και στο Μαρανέλο έκαναν. Η Ferrari ήταν, κατά την άποψή μου, μέχρι το καλοκαίρι το ταχύτερο αυτοκίνητο. Αλλά δεν κατάφεραν να το μεταφράσουν αυτό σε βαθμούς. Εμείς είμαστε τρίτοι, δεν είναι κάτι μίζερο, είναι αξιοπρεπές, διότι θα μπορούσαμε να είχαμε βρει πιο πίσω. Αλλά τώρα απλά πρέπει να το τακτοποιήσουμε.

»Ανυπομονούμε να μπούμε στη μάχη της κορυφής, για τις νίκες και το πρωτάθλημα. Θα ήμασταν ανοήτοι αν πιστεύαμε ότι δικαιούμαστε να κερδίζουμε το πρωτάθλημα κάθε χρόνο».

TAGS FORMULA 1 MERCEDES F1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ