FORMULA 1

The "Ice-man"

The "Ice-man"
ραικονεν πανηγυρικη

Το SPORT 24 παρουσιάζει τη ζωή του Κίμι "Iceman" Ραϊκόνεν που έγινε... Ace-man: ο άσος της F1

Ύστερα απο χρόνια "ξηρασίας" στην McLaren, ο Φινλανδός πιλότος της "σκουντερία" φαίνεται πως βρήκε την "Ιθάκη" του στην ιταλική εταιρία...
Ο αντι-Χάκινεν όπως το αποκαλούσαν πολλοί μετά την μετεγγραφή του στην McLaren το 2002, και ο διάδοχος του "μεγάλου" Μίκαελ Σουμάχερ, φαίνεται πως δεν φοβάται τις προκλήσεις και δικαιώθηκε με την μετεγγραφή του στην "σκουντερία" κατακτώντας το παγκόσμιο τίτλο.

Λίγα λόγια για τον Κίμι

Ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής είναι δηλωμένος λάτρης του ύπνου και μάλιστα είκοσι λεπτά πριν απο τον πρώτο γκραν πρι στην καριέρα του στην F1, είχε κοιμηθεί. Άλλωστε έχει δηλώσει πως τον βοηθάει να κοιμάται πριν απο τα δοκιμαστικά και τους αγώνες.

Το προσωνύμιο του είναι "ice man" και προήλθε απο την ηρεμία, την ψυχραιμία και την ορθολογιστική προσέγγιση σε κάθε αγώνα του 28χρονου Φινλανδού.

Απο μικρός στα βάσανα...

Ο Κίμι Ραϊκόνεν γεννήθηκε στις 17 Οκτωβρίου του 1979 στο Έσπο της Φινλανδίας και έκανε τα πρώτα του βήματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ηλικία μόλις δέκα ετών σε αγώνες καρτ.

Η πρώτη επιτυχία για τον Φινλανδό πιλότο, ήρθε το 1999 όπου κατάφερε να κατακτήσει το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula Super A.

Την επόμενη χρονιά (2000) ο Κίμι σαρώνει στο πρωτάθλημα, Formula Renault UK καθώς κατακτά 7 νίκες σε 10 αγώνες.

Τα τέλη του 2000 βρίσκουν τον Φινλανδό αστέρα να έχει κατακτήσει 13 νίκες σε 23 αγώνες στην Formula Renault και κάπου εκεί ξεκινά το όνειρο της F1.

Έτος ορόσημο το 2000


Τον Σεπτέμβριο του 2000 ο Ραϊκόνεν γίνεται οδηγός δοκιμών στην ομάδα της Sauber στις πίστες της Χερέθ και της Βαρκελώνης, ενώ το 2001 υπογράφει συμβόλαιο με την Γερμανική ομάδα.

Δεν ήταν λίγοι αυτοί που είχαν εκφράσει την ανησυχία τους, μεταξύ αυτών και ο πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, για το γεγονός πως δόθηκε δίπλωμα F1 σ' έναν άπειρο οδηγό που είχε μόλις 23 αγώνες στο παλμαρέ του.

Ωστόσο το δίπλωμα χορηγήθηκε κανονικά στον Ραϊκόνεν που κέρδισε μάλιστα το 2001 το πρώτο του βαθμό στο πρωτάθλημα στο γκραν πρι της Αυστραλίας.

Στην πρώτη του χρονιά στην F1 ο "ice man" κατέκτησε 9 πόντους και μαζί με τον Νικ Χάιντφιλντ βοήθησαν την Sauber να τερματίσει στην καλύτερη θέση (4η) στην ιστορία της Γερμανικής εταιρίας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η μεταπήδηση στην McLaren...

Την επόμενη χρονιά και συγκεκριμένα το 2002 ο Ραϊκόνεν κάνει το μεγάλο άλμα της καριέρας τους παίρνοντας μετεγγραφή στην McLaren. Ο Ρον Ντένις θέλησε να καλύψει το μεγάλο κενό του Μίκα Χάκινεν μ' έναν ταλαντούχο νεαρό και ο Κίμι φάνταζε ως ιδανική λύση.

Στον πρώτο του αγώνα με το μονοθέσιο της McLaren, στην Αυστραλία ο Φινλανδός τερματίζει τρίτος, ενώ τα συνεχή προβλήματα στον κινητήρα της Αγγλογερμανικής εταιρίας (10 φορές εγκατέλειψε) τον αναγκάζουν να μαζέψει μόλις 24 πόντους, ανεβαίνοντας τέσσερις φορές στο πόντιουμ και τελείωνει την χρονιά στην έκτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών.

Το 2003 η McLaren έγινε πιο αξιόπιστη και ο Κίμι Ραϊκόνεν έφτασε πολύ κοντά στην κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Συγκεκριμένα ο Φινλανδός, ανέβηκε δέκα φορές στο πόντιουμ, κατακτώντας μια νίκη και τερμάτισε το πρωτάθλημα με 2 μόλις πόντους λιγότερους (93 Σουμάχερ-91 Ραϊκόνεν)απο τον τότε πρωταθλητή Μίκαελ Σουμάχερ.

Το 2004 ήταν μια πραγματική αποκαρδιωτική χρονιά για τον Κίμι Ραϊκόνεν καθώς εγκατέλειψε σε οκτώ γκραν πρι, κέρδισε μόλις μία φορά στην Ουγγαρία και τελείωσε την χρονιά στην έβδομη θέση της βαθμολογίας με την McLaren να είναι σκέτη απογοήτευση.

Μια χρονιά αργότερα ο Κίμι Ραϊκόνεν επιστρέφει στις καλές εμφανίσεις, όμως οι επτά νίκες και οι δώδεκα συμμετοχές στο πόντιουμ δεν του χαρίζουν τον τίτλο που κατέκτησε τελικά ο Φερνάντο Αλόνσο.

Στην τελευταία του χρονιά (2006) στην McLaren o "ice-man" το μόνο που κατάφερε ήταν να τελειώσει στην πέμπτη θέση, έχοντας εγκαταλείψει πρόωρα έξι αγώνες, ενώ δεν κατέκτησε ούτε μια νίκη.

Ο διάδοχος του "Σούμι"


Το 2007 ο Ραϊκόνεν αλλάζει σελίδα στην καριέρα του και μετακομίζει στην Ferrari προκειμένου να φέρει τους τίτλους που έλειπαν δύο χρόνια απο την Ιταλική εταιρία, και να καλύψει το τεράστιο κενό που δημιουργήθηκε απο την αποχώρηση του Μίκαελ Σουμάχερ.

Το ξεκίνημα ήταν ιδανικό για τον Φινλανδό καθώς στον πρώτο αγώνα, στην Αυστραλία παίρνει την νίκη και ενθουσιάζει τους οπαδούς και τους ιθύνοντες της Ferrari.

Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη καθώς τα προβλήματα στον κινητήρα της "σκουντερία" τον ανάγκασαν να τελειώσει πρόωρα τον αγώνα σε Ισπανία και Ευρώπη, όμως εξακολουθούσε να έχει επαφή με την κορυφή.

Τρεις νίκες στους τέσσερις τελευταίους αγώνες σε συνδυασμό με την ατυχία του Χάμιλτον, έδωσε το πρώτο πρωτάθλημα στην καριέρα του Ραϊκόνεν και προκάλεσε παράλληλα ντελίριο στους εκατομμύρια οπαδούς της Ferrari παγκοσμίως.

Πρωταθλητής...



Οι πανηγυρισμοί



The best of Kimi






























































TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ