FORMULA 1

Μοντεζέμολο: "Η Ferrari μπορούσε να υπογράψει τον Φερστάπεν το 2014"

Red Bull Content Pool
Ο Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο της Σουζούκα, όπου πέτυχε τη 13η φετινή του νίκη RED BULL CONTENT POOL

Ο πρώην πρόεδρος της Ferrari Λούκα ντι Μοντεζέμολο αποκάλυψε σε ομιλία του στο Τρέντο τη χαμένη ευκαιρία της ιταλικής ομάδας να υπογράψει τον Μαξ Φερστάπεν το 2014. Τι είπε για τον Έντσο Φεράρι, τον Μίκαελ Σουμάχερ και την τωρινή απόδοση της Scuderia.

Ο Λούκα Κορντέρο ντι Μοντεζέμολο, διευθυντής της ιταλικής ομάδας της Formula 1 στα χρόνια του Νίκι Λάουντα (δεκαετία 1970) και πρόεδρος της Ferrari στην εποχή κυριαρχίας του Μίκαελ Σουμάχερ (2000-’04) μίλησε για το απώτερο και εγγύτερο παρελθόν της ιταλικής ομάδας σε ομιλία του κατά τη διάρκεια του Festival dello sport στο Τρέντο.

Για πρώτη φορά, εκεί, ο Ιταλός έφερε στο φως την ανέκδοτη ιστορία από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, οπότε η Scuderia είχε εντοπίσει το ταλέντο του Μαξ Φερστάπεν - εδώ και περίπου δέκα μέρες τρις παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1.

Όπως είπε ο Μοντεζέμολο, η Ferrari παρακολουθούσε την πορεία του Φερστάπεν από τα πρώτα βήματα του νεαρού οδηγού στο Karting . Το 2014, όταν ο Μαξ ήταν 16 ετών, και ενώ είχε ήδη κατακτήσει τα κορυφαία πρωταθλήματα Kart του κόσμου, συμμετείχε στο πρόγραμμα Florida Winter Series που διοργάνωσε στις ΗΠΑ η Ακαδημία Νέων Οδηγών της Ferrari στις πίστες του Σέμπρινγκ, του Παλμ Μπιτς και του Χόουμστεντ.

Ο νεαρός Ολλανδός συμπλήρωσε το πρόγραμμα μαζί με τους συνομήλικους του Λανς Στρολ και Αντόνιο Φουόκο. Ο Μαξ ήταν ο νεαρότερος σε ηλικία οδηγός που συμμετείχε στο πρόγραμμα, όμως η Ακαδημία της Ferrari έλαβε την απόφαση να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στον Στρολ, τον οποίο εντέλει πρόσθεσε στις τάξεις της το 2015.

Έτσι, ο Μοντεζέμολο -που αποφάσισε βάσει της πληροφόρησης που είχε εκείνον τον καιρό από την Ακαδημία της Ferrari- έχασε την ευκαιρία να αφήσει την ιταλική εταιρεία με ένα μεγάλο δώρο: τις υπηρεσίες του Ολλανδού. Αντ’ αυτού, η Red Bull άρπαξε την ευκαιρία -έπειτα και από υπόδειξη του Φραντς Τοστ της Toro Rosso, που είχε δει από κοντά τον Μαξ στο βροχερό αγώνα της F3 στο Νόρισρινγκ- και απέσπασε την υπογραφή του Μαξ, έπειτα από τάχιστες κινήσεις του Χέλμουτ Μάρκο.

Θυμίζουμε πως πρόσφατα και ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ είχε επιβεβαιώσει ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ είχε στο ραντάρ της τον Φερστάπεν - αλλά επέλεξε να μην κινηθεί δυναμικά για την ένταξη του Ολλανδού στο δυναμικό της διότι διέθετε ήδη ένα ανταγωνιστικό δίδυμο οδηγών, με τους Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ.

AP Photo/Jacqueline Arzt, File
Ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο με τον Μίκαελ Σουμάχερ, τον Ιούλιο του 1996, στο γκαράζ της Ferrari στο Σίλβερστοουν AP PHOTO/JACQUELINE ARZT, FILE


Ο Έντσο, ο Λάουντα και ο «Σούμι»

Πέραν του Φερστάπεν, ο Μοντεζέμολο μίλησε και για την εμπειρία της συνεργασίας του με τρεις από τις θρυλικότερες μορφές του Μαρανέλο: τον ιδρυτή της Έντσο Φεράρι και δύο από τους σπουδαιότερους πρωταθλητές της Scuderia, τους Νίκι Λάουντα και Μίκαελ Σουμάχερ - που τους είχε και τους δύο υπό τη διεύθυνσή του.

Πριν από ακριβώς μισό αιώνα ο Μοντεζέμολο έγινε βοηθός του «κομμεντατόρε» Έντσο και ηγέτης της Scuderia - σε ηλικία μόλις 25 ετών. «Μου τηλεφώνησε όταν ήμουν 25 και του χρωστώ σχεδόν τα πάντα, αν όχι όλα» είπε στο Τρέντο ο πρώην ηγέτης της Ferrari.

«Μου εξήγησε ότι πρέπει πάντοτε να κοιτάζω μπροστά και να μην παραδίνομαι, ότι πρέπει να είσαι πολύ πιο συγκεντρωμένος όταν κερδίζεις από όσο όταν χάνεις. Όταν χάνεις είναι πιο εύκολο να βρεις τη δύναμη να αντιδράσεις. Όταν κερδίζεις έχεις το ρίσκο να πεις ότι είσαι ο καλύτερος και να μείνεις εκεί», πρόσθεσε. Και έπειτα, «ο Τζιάνι Ανιέλι ήταν ο δικηγόρος που μου έμαθε την περιέργεια, την επιθυμία να παρατηρώ τον κόσμο, τόσο του παρόντος όπως και των επόμενων πέντε ή δέκα ετών».

AP Photo/Luca Bruno
Παλιοί γνώριμοι: οι Λούκα ντι Μοντεζέμολο και Νίκι Λάουντα στη Μόντσα το Σεπτέμβριο του 2004 AP PHOTO/LUCA BRUNO


Μιλώντας για τον εκλιπόντα Λάουντα ο Μοντεζέμολο τον χαρακτήρισε «έναν από τους στενότερους φίλους μου», και τον Σουμάχερ «έναν σπάνιο άνθρωπο που ανέβασε τα δεδομένα φυσικής προετοιμασίας, με ισχυρή αίσθηση της ομαδικότητας και την ικανότητα να προσεγγίζει κάθε αγώνα με την ίδια συγκέντρωση όπως έναν γύρο δοκιμών κατάταξης».

Τέλος, σχολιάζοντας την τωρινή έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Ferrari για τους τίτλους της F1 ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο είπε πως «δεν μου αρέσει το σημείο στο οποίο βρίσκεται η Ferrari σήμερα. Δεν μου αρέσει να πανηγυρίζεται η τρίτη θέση η οποία, για μένα, είναι μια ήττα. Οι οδηγοί; Αυτό είναι το μικρότερο από τα προβλήματα. Το πρόβλημα είναι το αυτοκίνητο».

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΜΙΧΑΕΛ ΣΟΥΜΑΧΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ