FORMULA 1

Η Mercedes εγκαταλείπει ολοκληρωτικά τη W14 για το 2024

Mercedes team principal Toto Wolff listens during a news conference in advance of the Formula One Miami Grand Prix auto race, Friday, May 5, 2023, at the Miami International Autodrome in Miami Gardens, Fla. (AP Photo/Lynne Sladky)
Mercedes team principal Toto Wolff listens during a news conference in advance of the Formula One Miami Grand Prix auto race, Friday, May 5, 2023, at the Miami International Autodrome in Miami Gardens, Fla. (AP Photo/Lynne Sladky) @ 2023 LYNNE SLADKY / AP IMAGES

Η πρώην πρωταθλήτρια παραδέχθηκε ότι πλέον η φετινή Mercedes W14 έχει γίνει πλέον εξαιρετικά γρήγορη και ανταγωνιστική, αλλά διευκρινίζει ότι δεν έχει κανέναν δισταγμό για την απόφασή της να αλλάξει ριζικά σχεδιαστική φιλοσοφία για τη W15 της νέας σεζόν της Formula 1.

Η κυριαρχία της Red Bull Racing στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 -με 14/15 νίκες- έχει αλλάξει τη φυσιολογική ροή των πραγμάτων σχετικά με την εξελικτική διαδικασία των μονοθεσίων σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο κανονισμών - όπως το τωρινό, που ξεκίνησε το 2022 και θα λήξει στο τέλος του 2025.

Συνήθως σε κάθε τέτοιο πλαίσιο κανονισμών μετά το αρχικό μονοθέσιο (του 2022, στην περίπτωσή μας) τα επόμενα για κάθε σεζόν που ακολουθεί αποτελούν μετεξέλιξη των περσινών. Στις αρχές του 2022 οι τρεις -τότε- κορυφαίες ομάδες, Red Bull, Ferrari και Mercedes, παρουσίασαν τρία εντελώς διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας μονοθέσια, μεταφράζοντας η καθεμία διαφορετικά το νέο πλαίσιο κανονισμών της αναβίωσης του ground effect (όπου η πλειοψηφία της άντωσης παράγεται από το δάπεδο και όχι από τις πτέρυγες).

Η Red Bull απέδειξε με την περσινή RB18 και κυρίως με τη φετινή RB19 ότι η φιλοσοφία της ήταν η ανώτερη. Η Ferrari και η Mercedes αποφάσισαν να μείνουν από το 2022 στο '23 πιστές στην αρχική τους φιλοσοφία σχεδιασμού των μονοθεσίων τους, αλλά πλέον φέτος κατέστη σαφές σε εκείνες ότι πρέπει να συγκλίνουν προς τη φιλοσοφία της RBR για τα μονοθέσιά τους του 2024.

Στην ίδια φιλοσοφία της Red Bull συνέκλινε η Aston Martin από τον Μάιο του 2022, και η McLaren από το φετινό καλοκαίρι, καθώς οι δύο βρετανικές ομάδες ανασχεδίασαν βαρέως το περσινό και το φετινό του μονοθέσιο αντίστοιχα.

Έτσι, για τις Red Bull, Aston και McLaren τα μονοθέσια του 2024 θα αποτελούν μετεξελίξεις των φετινών τους, ενώ οι νέες Ferrari και Mercedes θα είναι εν λευκώ σχεδιασμένες, μακριά από τα όποια σχέδια και ευρήματα είχαν στις αρχές του 2022.

Μια παρένθεση: η σχεδιαστική φιλοσοφία ενός μονοθεσίου δεν αφορά μόνο την απόλυτη ταχύτητά του σε έναν γύρο. Αφορά και, σε εξίσου σημαντικό βαθμό, τη δυνατότητα θέρμανσης των ελαστικών και διατήρησής τους στο θερμικό παράθυρο λειτουργίας στις συστοιχίες γύρων του αγώνα, ώστε να είναι ανταγωνιστικό και τις Κυριακές.

Κι αφορά και σε κάτι ακόμα: στο περιθώριο εξέλιξης που προσφέρει. Δηλαδή, κάθε ομάδα επιλέγει της σχεδιαστική της φιλοσοφία συνεκτιμώντας κατά πόσο το σχέδιο αυτό θα είναι δεκτικό σε διαρκείς βελτιώσεις και εξελίξεις στο μέλλον. Και μέχρι το τέλος του 2025, στην τωρινή περίσταση.

Με όλα αυτά τα δεδομένα η Mercedes -όπως και η Ferrari- επέλεξε να αλλάξει ριζικά τη φιλοσοφία σχεδιασμού της W15 του 2024. Παρά το γεγονός ότι η W14 άρχισε πλέον εμφανώς να γίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική -μετά τις μεγάλες αλλαγές της στις αρχές του καλοκαιριού- και παρότι έχει εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών της στις συστοιχίες γύρων των GP.

Οι τεχνικοί διοικητές στο Μίλτον Κινς υποστηρίζουν πως δεν έχουν καμία αμφιβολία ότι το νέο σχέδιο της W15 θα φέρει εν δυνάμει πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με όσα η W14 πασχίζει να πετυχαίνει, παρά την ταχύτητα που αυτή έδειξε την περασμένη Κυριακή στο GP της Σιγκαπούρης. Και, βεβαίως, θα έχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο βελτίωσης.

Εξάλλου, και πέρσι η Mercedes κατάφερε να κερδίσει έναν αγώνα, το GP Βραζιλίας με τον Τζορτζ Ράσελ, και η νίκη αυτή την οδήγησε στην απόφαση να μείνει πιστή στη σχεδιαστική φιλοσοφία της W13. Απόφαση που, βάσει των φετινών αποτελεσμάτων, αποδείχθηκε λανθασμένη.

Ο διευθυντής της ομάδας Τότο Βολφ είπε ότι τα πρώτα δεδομένα της W15 από την εξέλιξή της είναι πολύ ενθαρρυντικά, και συνέχισε: "Θα πετάξουμε αυτό [το μονοθέσιο] στα σκουπίδια παρότι είναι αληθινά γρήγορο, και θα ξεκινήσουμε ένα καινούριο ταξίδι.

Έχουμε ενθαρρυντικές ενδείξεις από την αεροσήραγγα για ένα ισορροπημένο και πιο συγκροτημένο αυτοκίνητο, και έχουμε απαντήσεις για όλες τις ερωτήσεις μας. Συνεπώς, ανυπομονούμε για τα πρώτα μας αποτελέσματα με αισιόδοξη ματιά", τόνισε ο Αυστριακός.

Όπως εξήγησε ο Βολφ, ο λόγος για τον οποίο οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ ξεκινούν κάθε αγωνιστικό τριήμερο χωρίς να είναι ανταγωνιστικοί και βελτιώνονται σημαντικά στην πορεία του έχει να κάνει με το γεγονός ότι η W14 είναι εντελώς απρόβλεπτη σε κάθε αλλαγή ρυθμίσεων.

"Πιστεύω ότι το αυτοκίνητο είναι ακόμα τόσο ευαίσθητο και δύσκολο στη ρύθμιση, που χρειαζόμαστε πολύ χρόνο στις δοκιμές για να το καταλάβουμε. Διότι δεν ξέρεις [ως οδηγός] τι πρόκειται να κάνει το αυτοκίνητο στην είσοδο κάθε στροφής, πρέπει να χτίσεις την αυτοπεποίθησή σου με αυτό στις ελεύθερες δοκιμές. Όσο περισσότερες δοκιμές κάνουμε τόσο καλύτερα μπορούμε να το ρυθμίσουμε", κατέληξε ο διοικητής της Mercedes F1.

Η ομάδα του Μίλτον Κινς έχει ετοιμάσει μια τελευταία αναβάθμιση της W14 για το GP των ΗΠΑ, με σκοπό να πάρει μια πολυπόθητη νίκη φέτος - την οποία προσέγγισε περισσότερο από ποτέ στη Σιγκαπούρη με μια ευφυή στρατηγική ζαριά δεύτερου πιτ-στοπ στο εικονικό όχημα ασφαλείας.

Η Mercedes εντέλει έχασε τη νίκη από τον ευφυή Σάινθ, αλλά ο Βολφ λέει ότι η διακοπή του ανίκητου φετινού σερί της Red Bull έδωσε «μια ανάσα φρέσκου αέρα» στη Formula 1. "Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πίστα της Σιγκαπούρης ήταν δύσκολη για εμάς ακόμα και στα χρόνια της κυριαρχίας μας. Δεν έχω αμφιβολία ότι θα είμαστε δυνατοί στις συμβατικές πίστες.

Είναι μια ανάσα φρέσκου αέρα το γεγονός ότι έχουμε έναν διαφορετικό νικητή, έχουμε ένα βάθρο χωρίς εκείνους [τη Red Bull] οπότε πρέπει να πάρουμε όλα αυτά τα θετικά σε μια χρονιά κυριαρχίας της Red Bull", κατέληξε ο Αυστριακός.

TAGS FORMULA 1 MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ