FORMULA 1

H Audi δίνει κι άλλο χρόνο στον Σάινθ, υπογράφει τον Χούλκενμπεργκ για το 2025

SCUDERIA FERRARI HP
Κάρλος Σάινθ, Scuderia Ferrari, GP Μαϊάμι 2024 SCUDERIA FERRARI HP

Παρότι δεν θα μπει στη Formula 1 πριν το 2026, η Audi ήδη επιλέγει τους οδηγούς της Stake/Sauber για το 2025. Φέρεται να έχει έρθει ήδη σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas, και παράλληλα δίνει περαιτέρω διορία στον Κάρλος Σάινθ για να λάβει τις αποφάσεις του.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ομάδες της F1 να έχουν το 2025 το οδηγικό δίδυμο με το οποίο θα κάνουν το πέρασμα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του ‘26: κυρίως για να συμμετέχουν οι οδηγοί στην εξέλιξη του καινούριου μονοθεσίου, όσο και για να υπάρχουν συγκρίσιμα δεδομένα μεταξύ των δύο ετών.

Για το λόγο αυτό, το ‘25 θα δούμε στις ομάδες κατά κύριο λόγο τα δίδυμα οδηγών που θα συνεχίσουν και το 2026. Για την Audi, ο κύριος στόχος είναι ο Κάρλος Σάινθ, που έμεινε ελεύθερος για τη νέα σεζόν μετά την απόφαση της Ferrari να τον αντικαταστήσει με τον Λιούις Χάμιλτον.

Η γερμανική εταιρεία κάνει ό,τι μπορεί για να προσελκύσει τον Ισπανό στο Χίνβιλ, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς ενός παχυλού τριετούς συμβολαίου αλλά και της παράτασης του αρχικού τελεσιγράφου που του είχε θέσει για να λάβει την απόφασή του μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών του για το ‘25.

Η απόφαση του Σάινθ, εφόσον βέβαια είναι υπαρκτό και ρεαλιστικό το ενδεχόμενο να πάει στη Mercedes είτε να επιστρέψει στη Red Bull, θα είναι αυτή που θα βάλει σε κίνηση και όλες τις υπόλοιπες μεταγραφικές συμφωνίες για το 2025 - καθώς οι μισές θέσεις είναι ακόμα ελεύθερες για τη νέα χρονιά. Η Audi φέρεται διατεθειμένη, εξάλλου, να περιμένει περισσότερο για αυτήν.

Από την άλλη, πολλοί υποστηρίζουν ότι το μηχανισμό των μεταγραφών του ‘25 θα κινήσει η απόφαση του Μαξ Φερστάπεν αν θέλει να παραμείνει στη Red Bull το 2026. Υπάρχει το ενδεχόμενο ο Ολλανδός να αποφασίσει να φύγει, έχοντας στον ορίζοντα μια ανοιχτή επιταγή από τη Mercedes, αν διαπιστώσει πως ο ολοκαίνουριος κινητήρας της νεότευκτης Red Bull Ford Powertrains δεν δίνει ενθαρρυντικά πρώτα δεδομένα.

Ο ίδιος ο Φερστάπεν και ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ έχουν δηλώσει με σαφήνεια ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λήξουν τη συνεργασία τους στο τέλος του 2024. Όμως, αν υπάρχει ένα μακρινό σενάριο για κάτι τέτοιο ίσως ο Σάινθ να το περιμένει - όπως αξίζει κανείς να περιμένει μια ευκαιρία που μπορεί να τον κάνει παγκόσμιο πρωταθλητή.

Το οικονομικό δέλεαρ είναι σημαντικό για τον Σάινθ, όπως και η θέση του ηγέτη της Audi, όμως αγωνιστικά η ομάδα του Χίνβιλ δεν προσφέρει στον Ισπανό την ευκαιρία να μείνει πρωταγωνιστής της F1 - τουλάχιστον όχι τα προσεχή χρόνια. Κι εξάλλου, υφίσταται και εκεί το ρίσκο ενός ολοκαίνουριου κινητήρα, που κατασκευάζει η Audi στο Νόιμπουργκ, και οι ανάλογες αμφιβολίες για την αποδοτικότητά του.

Η Sauber ζορίζεται τα τελευταία χρόνια να μπει στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης με τους κορυφαίους κινητήρες της Ferrari, συνεπώς πώς θα είναι τα πράγματα με τους καινούριους της Audi; Επίσης, θα γίνουν όλες οι επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και ανθρώπινο δυναμικό που απαιτούνται, ώστε να φτάσει στο επίπεδο των κορυφαίων ομάδων του σπορ; Και πότε θα γίνει αυτό; Αυτά είναι κρίσιμα ερωτήματα για τον Σάινθ, που είναι ήδη 29 ετών, και στην καλύτερη περίοδο της καριέρας του.

HAAS F1 MEDIA
Νίκο Χούλκενμπεργκ HAAS F1 MEDIA

Πέραν του Ισπανού, πάντως, η Audi φέρεται να έχει αποφασίσει για τον πιλότο που θα βρίσκεται στην άλλη πλευρά του γκαράζ. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει έρθει σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, τον έμπειρο Γερμανό οδηγό της Haas, και ότι το συμβόλαιό τους αναμένεται να υπογραφεί πολύ σύντομα.

Ο 36χρονος Χούλκενμπεργκ έχει να προσφέρει στη Sauber/Audi και τη σημαντική του εμπειρία, που είναι κρίσιμη για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026. Εμπειρία που βοήθησε τη Haas να λύσει φέτος τα σημαντικά προβλήματα με τη διαχείριση των ελαστικών που είχε με το μονοθέσιο του 2023.

Ο Γερμανός, άλλωστε, έχει εμπειρία και από εργοστασιακή ομάδα, τη Renault F1, στην οποία οδηγούσε δίπλα στον Κάρλος Σάινθ το 2018. Και οι δύο αυτοί οδηγοί συνοδεύονται από τη φήμη της εξαιρετικής τεχνικής ικανότητας και του βάθους της ανάλυσης των μηχανικών πτυχών του μονοθεσίου, που σε αυτό το χρονικό σημείο είναι ακριβώς ό,τι ζητά ο διευθύνων σύμβουλος της Audi F1, Αντρέας Σιντλ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 AUDI F1 ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ