FORMULA 1

F1, Βραζιλία: Στο Sprint του Ιντερλάγκος γκρεμίστηκαν οι ελπίδες νίκης της Mercedes στο GP

Jiri Krenek/Mercedes-Benz AG
2023 Brazilian Grand Prix, Friday - Jiri Krenek JIRI KRENEK/MERCEDES-BENZ AG

Η εντελώς απρόσμενη φθορά των ελαστικών του Λιούις Χάμιλτον στον αγώνα Sprint της Βραζιλίας, που ήρθε σε πλήρη αντίθεση με τις ενδείξεις των αγώνων στο Τέξας και το Μεξικό, στερεί από τη Mercedes τις ελπίδες νίκης με τις οποίες είχε έρθει στο Ιντερλάγκος για το σημερινό κυρίως αγώνα (5/11, 19:00).

Το ανασχεδιασμένο δάπεδο της Mercedes W14, που έκανε το ντεμπούτο του στον αγώνα του Όστιν, βοήθησε τον Χάμιλτον να κατακτήσει και στους δύο αυτούς αγώνες τη δεύτερη θέση -αν και ακυρώθηκε στο Τέξας λόγω της φθοράς του δαπέδου- και γέμισε την ομάδα με αισιοδοξία για τη βελτίωση της ταχύτητας της W14.

Όμως, εντελώς απρόσμενα, το Sprint στο Ιντερλάγκος -όπου οι Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ συμμετείχαν με τη μαλακή γόμα- έφερε την απώλεια μιας διαχρονικής αρετής που είχε η Mercedes, και την είχε και στο Τέξας και το Μεξικό: την εξαιρετική προστασία των ελαστικών της.

Ο Χάμιλτον βρισκόταν στην πέμπτη θέση του Sprint για τα 4/5 του χθεσινού αγώνα των 24 γύρων, αλλά στο τέλος ο ρυθμός του έπεσε απότομα λόγω της φθορά των ελαστικών και δέχθηκε τις προσπεράσεις τόσο του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari όσο και του Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri. Η καρό σημαία τον βρήκε 34,7'' πίσω από τον νικητή Μαξ Φερστάπεν.

Στους τελευταίους 1-2 αγώνες ήμασταν ενθουσιασμένοι με την πρόοδό μας, και βλέπαμε θετικά δείγματα”, τόνισε ο Χάμιλτον. “Και μετά έρχεσαι σε μια διαφορετική πίστα και έχεις τη χειρότερη φθορά ελαστικών που είχες εδώ και αιώνες. Οπότε είναι σαν να μην ξέρεις τι να περιμένεις από αυτό [το μονοθέσιο]. Εντάξει, μένουν δύο αγώνες με αυτό και μετά έφυγε, και θα είμαι χαρούμενος! Φέτος απλά μετράμε τις μέρες, προσπαθώντας να χαρούμε κάθε μέρα όσο μπορούμε”.

Jiri Krenek/Mercedes-Benz AG
Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W14 στο Ιντερλάγκος JIRI KRENEK/MERCEDES-BENZ AG


Ο 38χρονος Βρετανός συνέχισε: Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας. Νομίζω πως κάναμε καλή εκκίνηση, αλλά μετά... [χάλασε] η ισορροπία. Προσπαθήσαμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία με την [πίσω] πτέρυγα αλλά είχαμε υπερστροφή, ξαφνικές τάσεις υποστροφής, κι έπειτα τα πίσω ελαστικά απλώς έχασαν την απόδοσή τους.

Και στο μεσαίο τμήμα της πίστας είχαμε υπερβολική υπερστροφή. Δεν ξέρω αν κάναμε λάθος το στήσιμο, πιθανώς αυτό έγινε, αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Πιστεύω πως έχουμε ένα από τα αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη αντίσταση στον αέρα.

Το δάπεδό μας δεν είναι όσο ισχυρό είναι της Red Bull, για παράδειγμα, οπότε πρέπει να έχουμε μια αληθινά μεγάλη πίσω πτέρυγα (σ.σ.: για την παραγωγή της απαιτούμενης άντωσης στις στροφές), κι έτσι είμαστε αργοί στις ευθείες. Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τίποτα μικρότερο”, πρόσθεσε ο επτάκις πρωταθλητής της F1.

Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, ήταν εξίσου απογοητευμένος: Πιστεύω πως είχαμε λίγο αδύναμη ουρά του μονοθεσίου. Και μετά η ισορροπία είναι στην κόψη του ξυραφιού. Το να κρατήσουμε το ρυθμό μας είναι κάτι που πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε στον αγώνα, αλλά αυτή ήταν μια ημέρα που μας πλήγωσε.

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν [μαγικές λύσεις], κάποια μαγική βίδα που να γυρίσεις και όλα να φτιάξουν. Ήταν πολύ παράξενο, όλα ήταν εναντίον μας σήμερα. Πρέπει να ψάξουμε εις βάθος τι να κάνουμε για να βεελτιωθούμε στον αγώνα”, τόνισε ο Αυστριακός.

Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες του σημερινού αγώνα, και η χρήση των σκληρότερων γομών (της μέσης και της σκληρής), συμπληρώνει ο Χάμιλτον, “δεν νομίζω ότι θα μας βοηθήσουν. Αυτή είναι μία από τις πίιστες που επιφυλάσσουν μια μεγάλη πρόκληση για τα ελαστικά, αλλά αυτή [του αγώνα Sprint] είναι η χειρότερη φθορά που είχα ποτέ εδώ”.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ