FORMULA 1

Αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για να βελτιωθεί η αξιοπιστία των μονοθεσίων

Στιγμιότυπο από αγώνα στο GP του Μονακό
Στιγμιότυπο από αγώνα στο GP του Μονακό ASTIN MARTIN F1 MEDIA

Η FIA ανακοίνωσε μια σειρά από μικρές αλλά σημαντικές τροποποιήσεις στους τεχνικούς κανονισμούς, που ισχύουν από το GP Βρετανίας αυτό το τριήμερο, για να βοηθήσει τις ομάδες της Formula 1 να βελτιώσουν την αξιοπιστία των μονοθεσίων τους.

Οι αλλαγές, που ψηφίστηκαν στη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Μότορσπορ στα κεντρικά της FIA στο Παρίσι, αφορούν κυρίως στις αλλαγές των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος που μπορούν να κάνουν οι ομάδες στη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου.

Πίσω από αυτές, ωστόσο, κρύβεται τόσο ο περιορισμός χρήσης τριών μονάδων ισχύος από κάθε οδηγό όλη τη σεζόν, όσο και το όριο προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων ευρώ που επεβλήθη στις ομάδες. Ενδεικτικό είναι ότι ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Γιούκι Τσουνόντα ήδη δέχθηκαν στον Καναδά ποινές για τη χρήση του τέταρτου φετινού τους κινητήρα - και η σεζόν δεν έχει φτάσει καν στο μέσον της.

Κατά συνέπεια, το ΠΣΜ υπερψήφισε την πρόταση να μπορούν οι ομάδες να αλλάξουν εξαρτήματα του κινητήρα σε καθεστώς παρκ φερμέ. Μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο επίσειε ποινή εκκίνησης από τα πιτς, αλλά τώρα αυτό άλλαξε ώστε να μπορούν οι ομάδες να χρησιμοποιούν παλαιότερα εξαρτήματα στις ελεύθερες δοκιμές, ώστε να καταπονούν λιγότερα εκείνα με τα οποία θα αγωνιστούν.

Μια δεύτερη αλλαγή είναι η προσθήκη στους κανονισμούς της δυνατότητας που θα έχουν πλέον οι μηχανικοί των ομάδων να κάνουν προσωρινές επιδιορθώσεις στις μονάδες ισχύος τους κατά τη διάρκεια του τριημέρου του κάθε GP.

Παράλληλα, το ΠΣΜ επίλυσε και το αμφιλεγόμενο πρόβλημα στης χρήσης διαφορετικών προδιαγραφών δαπέδων στις δοκιμές ελαστικών και στις ημέρες κινηματογράφησης, μετά το θέμα που είχε προκύψει με τις δοκιμές της Ferrari νωρίτερα φέτος, στις δοκιμές της Scuderia στη Μόντσα μετά το GP της Εμίλια Ρομάνια.

Τέλος, η FIA ψήφισε και την τροποποίηση της διαδικασίας δοκιμών της ελαστικότητας των πτερυγών, άλλαξε τους κανονισμούς για τους καθρέπτες για να βελτιώσει την ορατότητα και επίλυσε ένα πρόβλημα σχετικό με τη θερμοκρασία των καυσίμων στους πιο ζεστούς αγώνες της χρονιάς.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ συζήτησε εν νέου και τους κανονισμούς των μονάδων ισχύος που θα ισχύσουν από το 2026, αλλά δεν προχώρησε στην τελική τους ψήφιση. Τις υπογραφές αυτές περιμένουν οι Porsche και Audi για να ανακοίνωσουν και επίσημα της είσοδό τους στη Formula 1 την ίδια χρονιά.

TAGS FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ