Ο Έλληνας της Toyota και οι προετοιμασίες των εργοστασίων ενόψει 2017

Ο Έλληνας της Toyota και οι προετοιμασίες των εργοστασίων ενόψει 2017

Το WRC αλλάζει από το 2017 και οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω στα νέα τους "όπλα" με βάση τα νέα δεδομένα.

Το WRC αλλάζει από το 2017 τουλάχιστον όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά και την εμφάνιση των αγωνιστικών και οι μεγάλοι κατασκευαστές, τόσο αυτοί που εμπλέκονται στο σπορ όσο και αυτοί που ετοιμάζονται να μπουν, έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω στα νέα τους "όπλα" με βάση τα νέα δεδομένα.

Πριν δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει σε καθένα από τα εργοστάσια, αξίζει να σταθούμε λίγο στην περίπτωση της Toyota που ετοιμάζεται να επιστρέψει στο στίβο των Ράλι έπειτα από πολυετή απουσία.

Τα ηνία της ομάδας έχει αναλάβει ο τεράστιος Tommi Makinen των τεσσάρων συνεχόμενων Παγκόσμιων τίτλων, ο οποίος, όπως μαθαίνουμε, έχει εμπιστευτεί τη θέση-κλειδί του τεχνικού διευθυντή σε έναν Έλληνα, τον Μιχάλη Ζώτο…

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα δεδομένα για καθένα από τα τέσσερα εργοστάσια, και για τα νέα τους WRCars:

VOLKSWAGEN

Οι πρωταθλητές ξεκίνησαν ήδη τις πρώτες δοκιμές ενόψει του 2017, καλώντας τον Marcus Gronholm στο μπάκετ ενός Polo WRC που ήταν περισσότερο «υβρίδιο». Ουσιαστικά ήταν ένα Polo WRC του 2015, με κάποια από τα αεροδυναμικά εξαρτήματα του '17.

Ο Φινλανδός δις παγκόσμιος πρωταθλητής θα συνεχίζει να κάνει τις δοκιμές ενόψει του 2017, καθώς οι Ogier και Latvala θα αφοσιωθούν στα αγωνιστικά του 2016. Το νέο VW Polo WRC 2017 αναμένεται να είναι έτοιμο την άνοιξη.

TOYOTA

Η Toyota θα αναβιώσει το '17 την εργοστασιακή της συμμετοχή στο WRC και ανέθεσε την ομάδα της στον Tommi Makinen - όπως είχε κάνει τη δεκαετία του ΄70 με έναν άλλο Σκανδιναβό, τον εκλιπόντα Ove Andersson.

Ο Makinen διατηρούσε την Tommi Makinen Racing στη Φινλανδία, και τώρα η μικρή φινλανδική ομάδα της Puupola βρίσκεται σε πυρετώδη διεργασία μεγέθυνσης.

Μια από τις πρώτες και επιφανείς προσλήψεις ήταν του Μιχάλη Ζώτου, πρώην αρχιμηχανικού του Makinen στη Subaru, ο οποίος φέρεται να έχει αναλάβει τη θέση του τεχνικού διευθυντή.

Με επικεφαλής τον 47χρονο Έλληνα η ομάδα θα σχεδιάσει εν λευκώ το νέο Yaris WRC - που σημαίνει ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί το αυτοκίνητο με το οποίο έκανε δοκιμές η TMG -το αγωνιστικό παράρτημα της Toyota, στην Κολωνία- τον τελευταίο χρόνο.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την κατασκευή του νέου Yaris WRC μέχρι τον Μάρτιο και την άμεση εκκίνηση των δοκιμών, πριν την ολοκλήρωση του τελικών προδιαγραφών rallycar τον Οκτώβριο του '16.

HYUNDAI

Η Hyundai ολοκληρώνει τη νέα γενιά του i20 WRC ενόψει του 2016, και θα βασίσει πάνω σε αυτή το αυτοκίνητο του 2017. Το τεράστιο βήμα για την ομάδα θα γίνει αυτό το χειμώνα, και όχι τον επόμενο.

Το νέο i20 WRC έχει ολοκαίνουριο κινητήρα, γεννημένο πια εξ αρχής στα 1.6 λίτρα, με πολλή περισσότερη ροπή στο τωρινό αδύναμο σημείο - στις χαμηλές στροφές. Έχει κατά 20 χιλ. αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης, είναι πιο χαμηλό, πιο ελαφρύ, και ξεκάθαρα πιο ωμή αγωνιστική μηχανή.

«Τώρα δεν πασχίζουμε με την ισορροπία του αυτοκινήτου, και η ισχύς είναι πια καλή - ο κινητήρας είναι ένα μεγάλο βήμα. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ θετικές, αυτό είναι το βασικό. Ακόμα κι αν πρέπει να αλλαχθούν πολλά στο αυτοκίνητο, όλα πάνε προς τη σωστή κατεύθυνση», είπε ο Thierry Neuville, ενώ ο Michel Nandan δήλωσε αισιόδοξος πως «ελπίζω ότι θα είναι σε θέση να κερδίζει».

CITROEN

Η Citroen θα παραμείνει το 2017 σε ένα από τα δύο πρωταθλήματα - είτε στο WRC, είτε στο WTCC.

Δεν έχει αποφασίσει ακόμα σε ποιο. Η ύπαρξη αγώνα του WTCC στην Κίνα, που είναι η βασική της αγορά, κλίνει την πλάστιγγα προς τους αγώνες Τουρισμού, ενώ θυμίζουμε ότι η γαλλική εταιρεία θα βάλει τη μάρκα DS στη Formula E του χρόνου.

«Είμαστε εντυπωσιασμένοι με την εικόνα του νέου World Rally Car του 2017. Είναι δύσκολο για εμάς να δεσμευτούμε για τη συμμετοχή μας σε αυτό το πρωτάθλημα εκείνο τον καιρό, όμως μπορώ να πω ότι τα αυτοκίνητα θα δείχνουν απολύτως εντυπωσιακά» είπε ο αγωνιστικός διευθυντής, Yves Matton.

Διαβάστε περισσότερα στο Car and Driver:

Τρεις Πρωταθλητές ανέδειξε η KTM στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα MX!

Παρθενική νίκη για το Peugeot 2008 DKR

To -άγριο- World Rally Car του 2017

 
SHARE

BEST OF NETWORK

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΠΟΛΥΠΑΘΑ ΧΩΡΙΑ

Ηλεία 10 χρόνια μετά: Οι σπαρακτικές αφηγήσεις των πρωταγωνιστών

Το NEWS 24/7 γυρίζει τον χρόνο πίσω, θυμάται τα δραματικά γεγονότα του Αυγούστου του 2007 και καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα στα πολύπαθα χωριά Αρτέμιδα και Μάκιστο της Ηλείας, που δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα μέσα από τα μάτια των ίδιων των πρωταγωνιστών

Πώς θα ήταν οι τίτλοι γνωστών σειρών αν ανέβαιναν σε porn site

Μισή ντροπή δική μας. Μισή ντροπή δική σας.

Μαύρη επέτειος: Όσα η Δικαιοσύνη καταλόγισε στους υπεύθυνους της τραγωδίας

Δέκα χρόνια ύστερα από τη φονική πυρκαγιά στο Νομό Ηλείας τον Αύγουστο του 2007, το News 24/7 καταγράφει τα όσα η ελληνική Δικαιοσύνη καταλόγισε στους υπεύθυνους της τραγωδίας για την έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών, την ανυπαρξία οποιουδήποτε σχεδίου ετοιμότητας ή αντιμετώπισης της πυρκαγιάς και σειρά άλλων παραλείψεων. Τραγικός απολογισμός τα 36 θύματα, ανάμεσά τους μικρά παιδιά, που εγκλωβίστηκαν στις φλόγες και τα χιλιόμετρα καμμένης γης

Ίσως τελικά, να μην μας αξίζει ο Γιάννης

Μερικές σκέψεις για ένα σίριαλ που μας προσγείωσε απότομα στην -ελληνική- πραγματικότητα.

Βάσεις 2017: Σήμερα τα αποτελέσματα για όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Στις 10.00 η επίσημη ανακοίνωση των βάσεων για τις 455 σχολές και τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δείτε που ακριβώς περάσατε με ένα κλικ. Τι ισχύει για τις εγγραφές σε δημόσια ΙΕΚ. Οι τελευταίες εκτιμήσεις για το πού θα κυμανθούν τα μόρια εισαγωγής

 
UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24