MOTOGP

Λοχαγός Μάρκ(εθ)

Λοχαγός Μάρκ(εθ)

Η "Περιπέτεια" του Μαρκ Μάρκεθ στην πρώτη του χρονιά στο MotoGP του απέφερε τον παγκόσμιο τίτλο! Ο νεαρότερος πρωταθλητής στην ιστορία τερμάτισε τρίτος στον συναρπαστικό τελικό της Βαλένθια.

Όλοι περίμεναν πως ο Μαρκ Μάρκεθ θα τα πάει καλά στην πρώτη του χρονιά στο MotoGP. Όχι τόσο καλά! Ο ρούκι της Repsol Honda αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στη Βαλένθια μπροστά σε 104.000 θεατές!

Στα 20 του χρόνια ο οδηγός από τη Γιέιδα είναι ο νεαρότερος νικητής του παγκοσμίου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας.

Πριν από 35 χρόνια ο 26χρονος Κένι Ρόμπερτς ήρθε από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και πήρε τον τίτλο. Ήταν 26 χρονών, κέρδισε το παρατσούκλι "Βασιλιάς" κι αν ο Μάρκεθ κάνει έστω και τη μισή καριέρα του Αμερικανού, τότε θα διεκδικήσει μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους όλων των εποχών.

Οδηγώντας με υπομονή και ωριμότητα που δεν συνάδει με τον εκρηκτικό τρόπο που αγωνίζεται ο Μάρκεθ που σαν τον Βαλεντίνο Ρόσι έχει κατακτήσει το πρωτάθλημα και στις τρεις κατηγορίες, τερμάτισε τρίτος και έδωσε το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα στην πανίσχυρη φέτος Honda.

O Mάρκεθ χρειαζόταν μόλις την τέταρτη θέση δίχως να νοιάζεται ακόμα και για τη νίκη του Χόρχε Λορένθο (Yamaha). Και στους τελευταίους αγώνες εμφανίστηκε ο ισοπεδωτικός Λορένθο που έκανε ό,τι μπορούσε με τη Yamaha.

Ο οδηγός από τη Μαγιόρκα, ήδη δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, νίκησε σε έναν επικό αγώνα στη Βαλένθια, ένα GP που ίσως να διαπιστώσαμε την αλλαγή της εποχής στο MotoGP. Ο poleman Μάρκεθ έχασε τη θέση του στην εκκίνηση τόσο από τον Λορένθο, όσο και από τον Ντάνι Πεδρόσα (Repsol Honda).

Απίστευτες εναλλαγές, σχεδόν επαφές ανάμεσα στους Λορένθο και Πεδρόσα στους επτά πρώτους γύρους, με τον Μάρκεθ να προσπαθεί να αποφύγει τα προβλήματα. Ο Λορένθο προσπάθησε να κόψει το ρυθμό, μένοντας μπροστά και κοντά στις Honda, με σκοπό να προλάβουν το προπορευόμενο γκρουπ οι υπόλοιποι. Η τακτική δεν απέδωσε και έτσι αναγκάστηκε να φύγει μπροστά για να νικήσει.

" Ο Μαρκ είναι άξιος πρωταθλητής", είπε μετά το τέλος του αγώνα ο Λορένθο. Τελείωσε τη σεζόν με οκτώ νίκες, αριθμός που δεν ήταν αρκετός για να του δώσει τον τίτλο. Τουλάχιστον είχε περισσότερα 25άρια από τον παγκόσμιο πρωταθλητή (σ.σ. έξι ο Μάρκεθ)

Ο οδηγός του Εμίλιο Αλθαμόρα έδωσε μια "μάχη" με τον Βαλεντίνο Ρόσι στο Κατάρ και αναδείχθηκε νικητής στο Όστιν. Από το Σάχσερινγκ και μετά η πρώτη θέση στη βαθμολογία ήταν δική του. Ακόμα και η "γκάφα" του HRC στο Φίλιπ Άιλαντ δεν του στέρησε τον τίτλο.

Ο Ρόσι (Yamaha) προσπάθησε να βοηθήσει τον Λορένθο, κρατώντας πίσω του τον Πεδρόσα, αλλά δεν είναι αρκετά γρήγορος. Με την 4η θέση ολοκληρώθηκε η πιο επιτυχημένη συνεργασία στην ιστορία του MotoGP, εκείνη ανάμεσα στον Ρόσι και στον αρχιμηχανικό Τζέρεμι Μπέρτζες.

Πέμπτη θέση για τον Άλβαρο Μπαουτίστα (Gresini Honda) και έκτη για τον Στέφαν Μπραντλ (LCR Honda) που είχε στο πλευρό του τον "στρατοσφαιρικό" Φέλιξ Μπαουμγκάρντνερ. Έβδομος ήταν ο Μπράντλεϊ Σμιθ (Tech 3 Yamaha), ενώ ο Νίκι Χέιντεν έδωσε την 8η θέση στη Ducati στον τελευταίο αγώνα του με την ιταλική ομάδα. Την 10άδα έκλεισαν οι άλλες δύο Ducati των Αντρέα Ντοβιτσιόζο και Μικέλε Πίρο (Pramac).

Oι Ισπανοί πανηγύρισαν δύο τίτλους στο Τσέστε. Ο Μάβερικ Βινιάλες, ένας πολλά υποσχόμενος και εκρηκτικός οδηγός, κέρδισε τον τίτλο στη Moto3.

Το πάρτι έχει ήδη ξεκινήσει στη Βαλένθια, μόνο που τη Δευτέρα (11/11) θα διακοπεί για τις πρώτες δοκιμές της νέας σεζόν. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής θα έχει στην ομάδα του αρκετούς νέους μηχανικούς, όχι πλέον το πλήρωμα του Κέισι Στόνερ, αλλά τους μηχανικούς που είχε στις μικρότερες κατηγορίες.

TAGS MOTOGP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ