Σημαντικές αλλαγές στα ελαστικά το 2016

Σημαντικές αλλαγές στα ελαστικά το 2016

Οι νέοι κανονισμοί για τα ελαστικά έχουν ως στόχο τη βελτίωση του θεαμάτος, καθώς οι πιλότοι θα έχουν πλέον περισσότερες επιλογές. Διαβάστε αναλυτικά.

Οι νέοι κανονισμοί για τα ελαστικά που εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA και που αποφασίστηκαν από κοινού με τον επίσημο προμηθευτή, την Pirelli, έχουν ως στόχο τη βελτίωση του θεαμάτος, καθώς οι πιλότοι θα έχουν πλέον περισσότερες επιλογές.

Οι αλλαγές αφορούν μόνο στα σλικ ελαστικά, ενώ δεν αλλάζουν οι κανονισμοί που αφορούν στα ενδιάμεσα και στα βρόχινα ελαστικά.

Σημειώστε δε ότι από το 2016 οι διαθέσιμες γόμες για στεγνό (slick) αυξάνονται σε πέντε με την "ultrasoft" να προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες.

Aς δούμε αναλυτικά τι προβλέπουν οι νέοι κανονισμοί που θα τεθούν σε ισχύ από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2016...

Προετοιμασία για τον αγώνα και επιλογή ελαστικών

• Σε συνεργασία με τη FIA η Pirelli θα αποφασίζει πριν τον αγώνα για τις τρεις διαφορετικές γόμες που θα χρησιμοποιηθούν. Αυτή η πληροφορία θα αποστέλλεται στις ομάδες.

• Ο συνολικός αριθμός σετ ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε οδηγός σε ελεύθερες, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα παραμένει ίδιος: 13.

• H Pirelli θα ορίζει δυο βασικά σετ ελαστικών που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Επιπλέον ένα σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών θα είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3.

• Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα θα είναι από δυο διαφορετικές γόμες εκ των τριών διαθέσιμων για όλο το τριήμερο. Προφανώς τα βασικά σετ ελαστικών θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες.

• Απομένουν 10 σετ ελαστικών για κάθε οδηγό που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τι τύπο γόμας θέλουν.

• Οι ομάδες πρέπει να κάνουν την επιλογή τους μέχρι ένα ορισμένο από την Pirelli χρονικό όριο. Θα ανακοινώνουν την απόφασή τους στη FIA που θα καθοδηγεί την Pirelli στο πόσα ελαστικά να παράγει. Οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό θα παραμένουν μυστικές μέχρι 2 βδομάδες πριν τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν προκαθορίσει τα ελαστικά που θέλει εντός της προθεσμίας τότε ο ορισμός τους θα γίνεται από τη FIA.

• Από τη στιγμή που έχουν γίνει οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό η FIA θα μοιράζει τυχαία τα ελαστικά που θα φέρουν όπως και σήμερα ειδικό ηλεκτρονικό ίχνος (barcode).

• Η επιλογή μιας ομάδας μπορεί να είναι διαφορετική για τον ένα οδηγό από τον άλλο.

• Οι γόμες ελαστικών θα ξεχωρίσουν με χρώματα όπως γίνονταν και ως σήμερα.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα

• Οι ομάδες θα έχουν την υποχρέωση να δίνουν πίσω κάποια σετ ελαστικών βάσει προγράμματος. Μπορούν οι ίδιες να αποφασίσουν ποια θα είναι αυτά. Το πρόγραμμα είναι:

1. Επιστροφή μιας τετράδας ελαστικών μετά τα πρώτα 40 λεπτά στο FP1.

2. Επιστροφή δεύτερης τετράδας ελαστικών μετά το FP1.

3. Επιστροφή δυο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το FP2.

4. Επιστροφή δυο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το FP3.

• Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα διατηρούνται υποχρεωτικά και δεν επιστρέφονται. Υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα σετ από αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, εναπόκειται στην ομάδα να διαλέξει ποιο.

• Τα 10 ταχύτερα μονοθέσια στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών πρέπει να δώσουν πίσω το σετ της γόμας (σ.σ: η πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων) που τους δόθηκε ειδικά για χρήση στο Q3 (3η περίοδο κατατακτήριων δοκιμών). Επίσης υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 (σ.σ: αυτό ίσχυε και φέτος). Όσοι οδηγοί δεν προκρίθηκαν στο Q3 μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σετ που είχαν διαθέσιμο για αυτό το σκοπό, στον αγώνα.

Σημείωση: Οι χρωματισμοί από τους οποίους ξεχωρίζει ο τύπος της κάθε γόμας δεν πρόκειται να αλλάξουν. Οπότε έχουμε: P Zero Purple (ultrasoft), P Zero Red (supersoft), P Zero Yellow (soft), P Zero White (medium), P Zero Orange (hard), Cinturato Green (intermediate), Cinturato Blue (full wet).

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver

Nissan (Skyline) GT-R: Godzilla και ξερό ψωμί! (VIDEO)

Χρυσή επετειακή έκδοση για το Nissan GT-R!

Με τους φετινούς κινητήρες της Ferrari η Toro Rosso το 2016

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Όταν Η Ζωή Λάσκαρη κέρδιζε τα καλλιστεία σε ηλικία 15 ετών

Ήταν το 1959, όταν η αγαπητή ηθοποιός θα έκανε το πρώτο βήμα προς την αναγνωρισιμότητα. Πώς αποφάσισε να λάβει μέρος στο διαγωνισμό και ποιος μεγάλος σκηνοθέτης την ανακάλυψε για τις ταινίες του;

Κάθε χώρα έχει την Kim Kardashian που της αξίζει

Όλες οι πληθωρικές 'επαρχιώτισσες' που έχουν κατά καιρούς πάρει τον τίτλο

Επίθεση στη Βαρκελώνη: Ελεύθερος κυκλοφορεί ο οδηγός του βαν

O επικεφαλής της αστυνομίας της Καταλονίας τόνισε πως δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου ήταν ανάμεσα στους πέντε ανθρώπους οι οποίοι σκοτώθηκαν. Νέες έρευνες σε σπίτια υπόπτων

'Sense8': Από το Netflix σε πορνοσάιτ;

Η σειρά των αδελφών Wachowski κόπηκε από το Netflix αλλά μια απρόσμενη πηγή προσφέρεται να συνεχίσει την ιστορία. ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ.

 

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΝ ΓΕΡΜΑΝΟ

Αναμένοντας την ποινή του Vettel

Ενώ στο Παρίσι η Παγκόσμια Ομοσπονδία εξετάζει όσα συνέβησαν στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, ο Πάνος Σεϊτανίδης προσπαθεί να προβλέψει την έκβαση της συνεδρίασης.

UNIQUE

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24