ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πρώτο BMW με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 το 2021

Το πρώτο BMW με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 το 2021

Οι εξελίξεις στο χώρο της αυτοκίνησης, είναι ραγδαίες. Τεχνολογικά, αυτά που λανσάρονται είναι τόσο προηγμένα, που μερικές φορές αδυνατείς να παρακολουθήσει τα νέα δεδομένα.

Είναι, επίσης, γνωστό, ότι η αυτόνομη οδήγηση δεν απέχει καθόλου από την πλήρη εφαρμογή της στους καθημρινούς δρόμους. Αλλωστε, αυτή τη στιγμή πολλά αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, με τα οποιία η παρέμβαση του οδηγού περιορίζεται.

Ο όμιλος ΒMW έχει κάνει σπουδαία βήματα από το 2000 που ξεκίνησε να διερευνά την ιδέα ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε να κινείται με οδηγό αλλά και αυτόνομα. Μόλις το 2006, μία BMW έκανε το γύρο του αγωνιστικού σιρκουί του Hockenheim χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση για πρώτη φορά. Από το 2011, σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένα οχήματα δοκιμών του BMW Group κινούνται στον αυτοκινητόδρομο A9 μεταξύ Μονάχου και Νυρεμβέργης. Στο πλαίσιο του CES το 2014, το BMW Group έκανε μία επίδειξη πολύ αυτοματοποιημένης οδήγησης στο όριο, στον Αυτοκινητόδρομο του Las Vegas.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει το BMW Group, θεωρεί ότι η αυτόνομη οδήγηση θα έχει αποφασιστική επίδραση στην ατομική και βιώσιμη μετακίνηση του μέλλοντος. Τα σημερινά συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως το Driving Assistant Professional της νέας BMW Σειράς 3 Sedan, αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο στο δρόμο για υψηλή αυτοματοποιημένη οδήγηση. Πέρα από τη διασφάλιση της ασφάλειας, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για βελτίωση της άνεσης αλλά και της απόδοσης.

Το επόμενο βήμα είναι να δούμε το 2021 την έκδοση παραγωγής του BMW Vision iNEXT, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο κοινό το καλοκαίρι του 2018 κατά τη διάρκεια του BMW Vision iNEXT World Flight. Θα είναι το πρώτο μοντέλο του BMW Group με προαιρετικό σύστημα Επιπέδου 3, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να αναθέτουν στο αυτοκίνητο τον έλεγχο της οδήγησης για μεγαλύτερο διάστημα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, ένας στόλος οχημάτων δοκιμών θα τεθεί σε λειτουργία, στα τέλη του 2021, με σκοπό τη δοκιμή του Επιπέδου 4 – δηλαδή με μηδενική παρέμβαση του οδηγού – σε δοκιμές μεγάλης κλίμακας που διεξάγονται σε καθορισμένες αστικές ζώνες.

Το πρώτο BMW με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 το 2021
BMW_AG_2019/GUDRUN MUSCHALLA

Για να φθάσουμε εκεί, ωστόσο, χρειάζονται και άλλες παρεμβάσεις, σε επίπεδο υποστήριξης. Για τον λόγο αυτό, το BMW Group λανσάρει τη νέα πλατφόρμα πληροφορικής High Performance D που συμβολίζει το ‘Data-Driven Development’ και είναι απαραίτητο εργαλείο για την διασφάλιση της ασφάλειας και αξιοπιστίας του συστήματος Επιπέδου 3 που θα προσφέρεται στο BMW iNEXT στα τέλη του 2021.

Η πλατφόρμα θα συλλέγει δεδομένα από ποικίλες συνθήκες κυκλοφορίας, ξεκινώντας με καταγραφή περίπου 5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων δεδομένων πραγματικής οδήγησης από τα οχήματα του στόλου δοκιμών (80 οχήματα BMW Σειράς 7 λειθτουργούν σε ΗΠΑ, Γερμανία, Ισραήλ και Κίνα, ενώ θα αυξηθούν σε περίπου 140 μέχρι το τέλος του 2019). Στη συνέχεια, θα επεξεργαστεί δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα με τα πιο σχετικά οδηγικά σενάρια και τους ανάλογους περιβαλλοντικούς παράγοντες, προκειμένου να αξιολογηθεί η βελτίωση του νέου I-Level. Αυτά τα δύο χιλιόμετρα δεδομένων επεκτείνονται κατά 240 εκατομμύρια επιπλέον χιλιόμετρα δεδομένων που παράγονται μέσω προσομοίωσης, τα οποία βασίζονται κυρίως σε σχετικά οδηγικά σενάρια, έτσι ώστε κατά την εξέλιξη να λαμβάνονται υπόψιν όλα τα ενδεχόμενα σενάρια οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες.

Για όσους έχουν έφση στην τεχνολογία, οι ικανότητες της πλατφόρμας BMW Group High Performance Dείναι: καθημερινή συλλογή άνω των 1.500 TB πρωτογενών δεδομένων, αποθηκευτική ικανότητα της πλατφόρμας D πάνω από 230 PB, υπολογιστική ισχύς πάνω από 100.000 Cores και πάνω από 200 GPU´s, ενώ κάθε δύο εβδομάδες 50 PB αποστέλλονται στο HiLs.

Για να πάρετε μία ιδέα από τις ποσότητες δεδομένων που πρέπει να μεταφέρονται: 1.500 TB νέων δεδομένων αντιστοιχεί με 23.000 iPhone X, 230 PB ισοδυναμεί με τη χωρητικότητα 45 διαμερισμάτων (περίπου 80m², ύψος οροφής 3m) γεμάτων αποκλειστικά με CD. Επίσης, ένα εύρος ζώνης 3.75 Tbit/s είναι σχεδόν αρκετό για τη μετάδοση ενός εκατομμυρίου τηλεοπτικών προγραμμάτων HD ταυτόχρονα – ή επιτρέπει σε ένα εκατομμύριο νοικοκυριά να παρακολουθούν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα HD ταυτόχρονα...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ