ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο τιμόνι του Fiat Panda CNG

Στο τιμόνι του Fiat Panda CNG

Το να θέλεις να κινηθείς πιο οικονομικά, είναι ένα ζητούμενο της εποχής. Οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, είναι ασφαλώς πιο οικονομικοί σε σχέση με τους παλαιότερους.

Το να θέλεις να κινηθείς πιο οικονομικά, είναι ένα ζητούμενο της εποχής μας. Οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, είναι ασφαλώς πιο οικονομικοί σε σχέση με τους παλαιότερους κι αυτό εξυπηρετεί στην περιορισμένη κατανάλωση.

Πέραν τούτου, υπάρχουν και ορισμένες υβριδικές προτάσεις, που τις καλοκοιτάζουν οι υποψήφιοι αγοραστές. Ωστόσο, διαθέσιμα είναι και μοντέλα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, ως βασικό καύσιμο, έχοντας και ρεζερβουάρ βενζίνης, σε περίπτωση που ξεμείνει το αυτοκίνητο από φυσικό αέριο και πρέπει να ανεφοδιαστεί.

Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι το Fiat Panda, το οποίο οδήγησα τις προηγούμενες ημέρες. Η έκδοση CNG βασίζεται στην απλή έκδοση του νέου Panda, που και κομψό είναι, και σβέλτο στην πόλη.

Στο τιμόνι του Fiat Panda CNG

Η Fiat έχει επενδύσει πολύ στο φυσικό αέριο, ως καύσιμο. Έχοντας πουλήσει περισσότερα από 750.000 οχήματα με φυσικό αέριο, η Fiat, διαθέτει την πιο ευρεία γκάμα επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων CNG.

Το Fiat Panda CNG διαθέτει εργοστασιακό σύστημα CNG της Fiat, που είναι απόλυτα ασφαλές για το όχημα και το περιβάλλον, ενώ διατηρεί και στο ακέραιο τον πρακτικό χαρακτήρα του Panda. Παράλληλα η δυνατότητα επιλογής λειτουργίας με φυσικό αέριο ή βενζίνη χαρίζουν στο Panda συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χλμ., τη στιγμή που για κάθε 100 χλμ. το Panda CNG θα χρειαστεί λιγότερο από 3 ευρώ σε κόστος καυσίμου!

Στο τιμόνι του Fiat Panda CNG

Δεν θα μιλήσω σχεδιαστικά για το Panda, διότι είναι γνωστό το σουλούπι του. Θα πω, ωστόσο, ότι είναι αρκετά ευρύχωρο, έχει ψηλά τοποθετημένο τον λεβιέ ταχυτήτων, είναι εργονομικό με όλους τους διακόπτες σε ιδανικά σημεία και τιμόνι αρκετά άμεσο.

Αυτό που μας ενδιαφέρει κυρίως στην περίπτωση του Fiat Panda CNG, είναι η χρηστικότητά του και η απόδοσή του.

Όπως προανέφερα, διαθέτει διαφορετικές δεξαμενές, για φυσικό αέριο (12 κιλά χωρητικότητα) και για βενζίνη (35 λίτρα). Το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί εξ αρχής ως όχημα φυσικού αερίου, κάτι που σημαίνει ότι καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, ενώ έχει τον ίδιο χώρο φόρτωσης με το απλό Panda.

Εκκινώντας το όχημα, ο κινητήρας 0.9 Twinair των 80hp, είναι κάπως θορυβώδης, αλλά ροπάτος (140 Nm) και λειτουργεί αυτομάτως με καύσιμο το φυσικό αέριο με τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Αν ο οδηγός θέλει να αλλάξει το καύσιμο σε βενζίνη, πριν καν αδειάσουν τα ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, τότε μπορεί να πατήσει τον σχετικό διακόπτη στο ταμπλό. Κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζεται να το κάνεις, αφού η καύση του φυσικού αερίου είναι πολύ αποδοτική και δεν υστερεί από τη βενζίνη. Ετσι, το έχεις στο φυσικό αέριο και το ανεφοδιάζεις στα πρατήρια που υπάρχουν. Όταν δεν προλάβεις να το ανεφοδιάσεις, τότε γυρίζει αυτόματα από φυσικό αέριο σε βενζίνη.

Στο τιμόνι του Fiat Panda CNG

Τώρα, με δεδομένη τη χαμηλή τιμή του καυσίμου (σχεδόν 0,9 ευρώ/ κιλό) και τη χαμηλή κατανάλωση (3,1 κιλά φυσικού αερίου στα 100 χλμ., περίπου 5,5 λίτρα με βενζίνη), η οικονομία στο κόστος καυσίμου είναι η μεγαλύτερη δυνατή συγκρινόμενη με οποιαδήποτε αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή υγραέριο. Ενδεικτικά με το Panda CNG απαιτούνται κατά μέσο όρο λιγότερα από 3 ευρώ για την κάλυψη 100 χλμ. Οδηγώντας το, αρκετά ζωηρά μπορώ να πω, το φυσικό αέριο με κάλυψε για περίπου 210 χλμ. και με αυτή τη χρήση, περιορίζεται και η μόλυνση του περιβάλλοντος, καθώς το φυσικό αέριο είναι εξαιρετικά καθαρό και στη διαδικασία παραγωγής του (δεν είναι κλάσμα του πετρελαίου, όπως το υγραέριο), ενώ η καύση του εκπέμπει σημαντικά λιγότερους ρύπους (97 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα με CNG, 125 με βενζίνη).

Καταλήγοντας, αν κάποιος νομίζει ότι θα πρέπει να πληρώσει πολλά, κάνει λάθος, καθώς με τιμή 11.990 ευρώ, αγοράζεις ένα μικρό αυτοκίνητο, με ανέσεις και πολύ οικονομία…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ