Εντελώς νέο Focus από 17.894 ευρώ

Είκοσι χρόνια πριν, όταν η πρώτη γενιά Focus λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων.

Θυμάμαι στη Νορμανδία, εκεί που είχαν κάνει απόβαση οι σύμμαχοι και άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, είχα βρεθεί ακριβώς 20 χρόνια πριν, προκειμένου να δω ένα νέο αυτοκίνητο που θα έδινε τη δική του «μάχη» καταξίωσης.

Το Focus, ερχόταν να αντικαταστήσει το πλέον γνωστό Escort, με τη θαυμαστή πορεία και στους αγώνες και οφείλω να πω –μολονότι άργησε να αρέσει το σουλούπι- κατάφερε να κερδίσει τις καρδιές των αγοραστών. Το Focus της δεύτερης γενιάς του 2006 ήταν πιο συμβατικό και προσωπικά δεν μου προκάλεσε ευχάριστη εντύπωση, ενώ η τρίτη γενιά του 2012 ήταν μακρά καλύτερη και τώρα η τέταρτη γενιά του Focus, είναι απίθανη. Λανσάρεται σε δύο αμαξώματα, 5θυρο και wagon, με μια σειρά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που θα ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της αγοράς και το κυριότερο, με διαφορετικές επιλογές πίσω ανάρτησης, ανάλογα τον κινητήρα.

Σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford. Η πλατφόρμα αυτή έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη προστασία στις συγκρούσεις, ενώ παράλληλα είναι ικανή να προσφέρει περισσότερους χώρους για τους επιβάτες. Παρά το γεγονός ότι το νέο Ford Focus είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, είναι ταυτόχρονα πιο ελαφρύ (-88 κιλά) και συμπαγές (+20% στρεπτική ακαμψία).

Αίσθηση προκαλούν οι πολύ μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες, ειδικά πίσω, τα λεπτά καθίσματα και η μετατόπιση του ταμπλό πιο μπροστά. Η σχεδίαση είναι δυναμική και αεροδυναμική (επίπεδο πάτωμα) για μειωμένη κατανάλωση (-10%). Αξιοσημείωτο ότι έχει ενεργές γρίλιες στον προφυλακτήρα που κλείνουν σε μεγάλες ταχύτητες και διοχετεύουν τον αέρα στους θόλους των τροχών. Η ομάδα εξέλιξης του αυτοκινήτου αναφέρει χαρακτηριστικά πως το νέο Ford Focus διαθέτει την καλύτερη ποιότητα κατασκευής στην ιστορία του - αποτέλεσμα της επένδυσης 600 εκατομμυρίων Ευρώ στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας.

Το νέο Ford Focus διατίθεται στην Ελλάδα με μία βελτιωμένη έκδοση του πολυβραβευμένου χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost της Ford απόδοσης 125 ίππων καθώς και με έναν νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5lt EcoBoost απόδοσης 150 ή 182 ίππων. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει ένα νέο σύστημα έγχυσης καυσίμου που συνδυάζει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, ενώ και οι δύο διαθέτουν την πρωτοποριακή τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford σε τρικύλινδρους κινητήρες. Επιπλέον, το νέο Ford Focus είναι διαθέσιμο και με νέο κινητήρα πετρελαίου 1.5lt EcoBlue απόδοσης 95 ή 120 ίππων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6,2.

Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα 6-τάχυτα κιβώτια, που έχουν αναβαθμιστεί για να προσφέρουν χαμηλότερο βάρος, λιγότερες τριβές αλλά και καλύτερη αίσθηση στις αλλαγές ταχυτήτων.

Πάντως, διατίθεται και ένα εντελώς νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (από τη Mustang) με τους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 125 και 150 ίππων και πετρελαίου απόδοσης 120 ίππων.

Οσον αφορά στις εκδόσεις, προσφέρεται με διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού Trend, Business και Titanium. Ωστόσο, το νέο Ford Focus διατίθεται και σε σπορτίφ έκδοση ST-Line, σε πολυτελή Vignale (διαθέσιμη στο τέλος της χρονιάς) και σε πιο υπερυψωμένη (Crossover) Active από τα τέλη του 2018 με αρχές του 2019.

Βασικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, έχει τρία προγράμματα λειτουργίας: ECO, NORMAL και SPORT, και μια σειρά από προσφερόμενες νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που προσδίδουν στο νέο Ford Focus την αίσθηση αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας.

Μεταξύ των προηγμένων τεχνολογιών του νέου Ford Focus, ξεχωρίζουν:

  • Το πρώτο σύστημα Head-up display (HUD) της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη, για να μπορούν οι οδηγοί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στο δρόμο

  • Το Adaptive Cruise Control (ACC) που τώρα αναβαθμίζεται με λειτουργία Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία

  • Το Adaptive Front Lighting System της Ford με νέο προληπτικό φωτισμό στροφών (Predictive curve light) βασισμένο σε κάμερα και φωτισμό ανάλογα με την οδική σήμανση (Sign-based light) που προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα, παρακολουθώντας τις στροφές στο δρόμο και – για πρώτη φορά στη βιομηχανία – την οδική σήμανση

  • Το Active Park Assist 2 που τώρα ελέγχει την επιλογή σχέσης, το γκάζι και το φρένο επιτρέποντας πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς παρκαρίσματος

  • Το Evasive Steering Assist, μία τεχνολογία πρωτιά στην κατηγορία, βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται ώστε να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, αποτρέποντας έτσι μία πιθανή σύγκρουση

Τώρα, εκείνο που το κάνει να ξεχωρίζει, είναι ότι προσφέρονται 3 διαφορετικές πίσω αναρτήσεις, ανάλογα τον κινητήρα, την έκδοση και τον τύπου του αμαξώματος. Μάλιστα, κάθε 17 κιλά αλλάζουν τα ελατήρια, ενώ για τις εκδόσεις Active και ST Line αλλάζουν οι πλύμνες για να υπερυψωθεί (Active) ή να χαμηλώσει (ST Line) το αμάξωμα.

Κατασκευασμένο, με υλικά ανώτερης κατηγορίας και τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, το νέο Ford Focus ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας του σε άλλο επίπεδο. Με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, τιμές που αρχίζουν από τα €17.894 και τα νέα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford Credit που προσφέρουν χαμηλό επιτόκιο από 3,5%, ελάχιστη προκαταβολή από €3.579 και έως 60 μήνες αποπληρωμής, το νέο Ford Focus δημιουργεί ευχάριστες εντυπώσεις αγοράς…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Ποια γυμναστική βοηθάει περισσότερο στο σεξ;

Πρόσφατη έρευνα ανέδειξε την προπόνηση που προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή και περισσότερη διάρκεια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ