WRC

Ράλι Φινλανδίας: Ταχύτερος στο shakedown και με βλέψεις νίκης o Τάνακ

Ο Οττ Τάνακ ήταν ο ταχύτερος οδηγός του shakedown στο Ράλι Φινλανδίας
Ο Οττ Τάνακ ήταν ο ταχύτερος οδηγός του shakedown στο Ράλι Φινλανδίας HYUNDAI MOTORSPORT MEDIA

Νικητής των δύο τελευταίων αγώνων του WRC που διεξήχθησαν στη Φινλανδία ο Οττ Τάνακ της Hyundai, άρχισε με τον πρώτο χρόνο στο shakedown την προσπάθειά του να κερδίσει για τρίτη φορά - παρότι αναγνωρίζει ότι η Toyota είναι φαβορί αυτό το τριήμερο.

Με τη δεύτερή του θέση στο Ακρόπολις, ο Εσθονός στοχεύει να ανέβει ένα σκαλί παραπάνω στο Ράλι Φινλανδίας, 10ο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, για να συνεχίσει και με τη Hyundai το σερί των δύο τελευταίων νικών του στη χώρα που είχε πετύχει με το Toyota Yaris WRC - δεδομένου ότι ο αγώνας πέρσι δεν διεξήχθη, λόγω της πανδημίας.

Η προσπάθειά του αυτή ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, με τον πρώτο χρόνο στο shakedown, αν και με διαφορά μόλις 3 δέκατων του δευτερολέπτου από τον ομόλογό του στη Hyundai Κρεγκ Μπριν. Το πρώτο Toyota βρέθηκε στην τρίτη θέση, 0,9 δευτ. πιο πίσω, με τον Σεμπαστιάν Οζιέ.

Μιλώντας για τις ελπίδες μιας τρίτης σερί νίκης στη Φινλανδία, ο Τάνακ τόνισε: "Θα πιέζουμε, σίγουρα, πολύ και μανιωδώς. Αναμφίβολα δεν είμαστε εμείς το φαβορί αυτή τη φορά, ξέρουμε πού βρισκόμαστε. Τα Toyota θα είναι τα μεγάλα φαβορί και θα δυσκολευτούμε να τα κερδίσουμε, αλλά θα κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε ακόμα κι αν κερδίσουν, να μην το πετύχουν εύκολα".

Στη Φινλανδία ο Οζιέ έχει -αν και μικρές- ελπίδες να σφραγίσει και μαθηματικά φέτος το όγδοό του παγκόσμιο πρωτάθλημα, και ο Τάνακ υστερεί από τον Γάλλο κατά 72 βαθιμούς – που σημαίνει ότι θα χρειαστεί τρεις εγκαταλείψεις του Οζιέ και τρεις νίκες, για να κατακτήσει φέτος το δεύτερο πρωτάθλημα της καριέρας του. Είναι μια πολύ μακρινή πιθανότητα. Πιο κοντά στον Οζιέ είναι οι Έλφυν Έβανς, Τιερί Νεβίλ και Κάλρε Ροβάνπερα, που απέχουν 44-50-51 βαθμούς αντίστοιχα από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας.

Παρόλα αυτά, ο Τάνακ έχει στις βλέψεις του μόνο τη νίκη: "Όταν αγωνιζόμαστε, αγωνιζόμαστε. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε βόλτες. Παρότι δεν θα συνεχίσουμε με το ίδιο αυτοκίνητο του χρόνου, είμαστε η ίδια ομάδα και οι ίδιοι άνθρωποι και μαθαίνουμε κάτι κάθε μέρα, και καταλαβαινόμαστε όλο και καλύτερα, και χειριζόμαστε διαφορετικές καταστάσεις. Χρειάζεται ακόμα δουλειά η ομαδική μας εργασία, οπότε αυτή είναι ακόμα μία ευκαιρία να βελτιωθούμε για να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε πολύ δυνατοί από το ξεκίνημα της νέας χρονιάς".

Πάντως, για τον Τάνακ και για τους υπόλοιπους οδηγούς η φετινή πρόκληση του Ράλι Φινλανδίας θα είναι διαφορετική από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Ο αγώνας φέτος μεταφέρθηκε από τον Αύγουστο στον Οκτώβριο για να έχει θεατές, δεδομένου ότι στη χώρα υπήρξε απαγόρευση μαζικών συγκεντρώσεων το καλοκαίρι, ενώ για πρώτη φορά το Ράλι Φινλανδίας περιλαμβάνει και νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές - εκτοξεύοντας το βαθμό δυσκολίας.

"Αν ο καιρός παραμείνει όπως τώρα, ένα γλυκό φθινόπωρο, ο αγώνας θα είναι πολύ όμορφος. Οι δρόμοι είναι γεμάτοι χρώματα και ο δρόμος έχει λίγη υγρασία και υψηλή πρόσφυση, ενώ μέσα στο αυτοκίνητο δροσιζόμαστε. Είναι ο τέλειος καιρός για ράλι", συνέχισε ο Εσθονός.

"Φυσιολογικά στη Σκανδιναβία αυτη την εποχή οι δρόμοι είναι πάντα λίγο πιο υγροί το πρωί, οπότε τα πράγματα θα είναι λίγο πιο δίκαια για όλους (σ.σ.: βάσει της σειράς εκκίνησης). Θα είναι το ίδιο ακόμα και για τον πρώτο στο δρόμο. Σίγουρα δεν είναι σαν το καλοκαίρι, που η επιφάνεια έχει πιο σαθρό χώμα. Θα είναι καλές, σταθερές συνθήκες. Η νύχτα είναι νύχτα. Βάζουμε τους προβολείς και έχουμε την ίδια δουλειά να κάνουμε - αλλά η Φινλανδία μπορεί να είναι μεγαλύτερη πρόκληση στο σκοτάδι, ακόμα και στις ευθείες. Στα άλματα μπορεί να υπάρξουν ορισμένα σκοτεινά σημεία, και με αυτή την ταχύτητα χρειάζεσαι λίγη καλή αυτοπεποίθηση. Θα είναι αρκετά διασκεδαστικό", κατέληξε ο Οττ Τάνακ.

Το Ράλι Φινλανδίας ξεκινά με 6 Ειδικές Διαδρομές, εκ των οποίων η τελευταία θα είναι νυχτερινή. Η μεγαλύτερη μέρα είναι η δεύτερη (Σάββατο), με 9 ΕΔ, ενώ η Κυριακή περιλαμβάνει τις 4 τελευταίες δοκιμασίες από τις 19 συνολικά του αγώνα.

ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ 2021 - SHAKEDOWN

1. Τάνακ (Hyundai) 1:46.5

2. Μπριν (Hyundai) +0.3

3. Οζιέ (Toyota) +0.9

4. Νεβίλ (Hyundai) +1.1

5. Ροβάνπερα (Toyota) +1.2

6. Έβανς (Toyota) +1.6

7. Λάπι (Toyota) +1.8

8. Κατσούτσα (Toyota) +2.0

9. Φουρμό (M-Sport Ford) +4.7

10. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +4.8

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ