FORMULA 1

Η Maserati μπήκε στη Formula E και "ο χρόνος θα δείξει" για τη Formula 1

Η Maserati μπήκε στη Formula E και "ο χρόνος θα δείξει" για τη Formula 1
MASERATI MEDIA

Η μεγάλη επιστροφή της Maserati στους αγώνες αυτοκινήτου, με την είσοδό της στην ηλεκτρική Formula E το 2023, δεν αποκλείεται στο μέλλον να οδηγήσει ακόμα και στη Formula 1, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Ντάβιντε Γκράσσο.

Η Maserati ανακοίνωσε επίσημα την Τρίτη (11/1) την είσοδό της στο πρωτάθλημα της Formula E το 2023, σηματοδοτώντας την επιστροφή της στο διεθνές σκηνικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά από δέκα χρόνια. Δηλαδή από την MC12 στους αγώνες του πρώην Παγκοσμίου Πρωταθλήματος GT, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Όμως ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας, Ντάβιντε Γκράσσο, με τα λόγια "ο χρόνος θα δείξει" δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να εξεταστεί στο μέλλον και η επιστροφή της Maserati στη Formula 1. Με αυτό τον τρόπο θα αναβίωνε η θρυλική ομάδα της δεκαετίας του 1950, για την οποία μεταξύ άλλων οδηγούσε και ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο - κατακτώντας το πέμπτο και τελευταίο του πρωτάθλημα το 1957.

Σε σχετική ερώτηση αν η Maserati θα εξετάσει το ενδεχόμενο εισόδου και σε κάποιο άλλο πρωτάθλημα, ο Γκράσσο είπε: "Το άλλο πρωτάθλημα είναι αυτό του οποίου ηγείται ο φίλος μου Στέφανο Ντομενικάλι; Αυτό λένε οι φήμες; Ο χρόνος θα δείξει. Θα πρέπει να περιμένουμε. Ας αφοσιωθούμε στη Formula E, που είναι ένα μεγάλο βήμα για εμάς.

Η F1 είναι αναμφίβολα το κορυφαίο, το καθοριστικό πρωτάθλημα στους αγώνες αυτοκινήτου. Είναι ένας σπουδαίος θεσμός και η Maserati έχει νίκες σε αυτόν, και έχει κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα με τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο πριν από πολλά χρόνια. Οπότε το ερώτημά σας δεν είναι άτοπο. Μια απάντησή μου όμως θα ήταν".

Η Maserati μπήκε στη Formula E και "ο χρόνος θα δείξει" για τη Formula 1
MASERATI MEDIA

Στη συγκεκριμένη περίσταση το πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων της Formula E ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της Maserati. Η ιταλική εταιρεία, με τις επενδύσεις του γιγάντιου ομίλου Stellantis στον οποίο ανήκει (μαζί με 13 ακόμη εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Fiat, Alfa Romeo, Lancia), βρίσκεται στη διαδικασία πλήρους εξηλεκτρισμού των σπορ αυτοκινήτων και supercars που σχεδιάζει για το μέλλον.

Η νέα γενιά των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων επιδόσεων θα έχει την κοινή ονομασία και το έμβλημα "Folgore", που σημαίνει αστραπή στα ιταλικά. Δεδομένης της ισχύος και του ηλεκτρικού φορτίου μιας αστραπής, είναι λογικό να μπαίνει σε ένα πρωτάθλημα που το 2023 θα περάσει στην τρίτη γενιά (Gen3) των ηλεκτρικών του μονοθεσίων, με ηλεκτροκινητήρα 350 kW (470 ίππων), χαμηλότερο βάρος 800 κιλών και τελική ταχύτητα που θα ξεπερνά τα 320 km/h.

Την απόφαση της Maserati κατέστησε ακόμα πιο λογική η ευκαιρία να μπει στη FE με χαμηλότερο κόστος, μιας και θα μοιράζεται πολλά από τα εξαρτήματα του μονοθεσίου και το μελλοντικό τους κόστος εξέλιξης με την άλλη εταιρεία της Stellantis που συμμετέχει στο πρωτάθλημα, τη DS Automobiles. Η γαλλική DS κέρδισε δύο διαδοχικά νταμπλ πριν από το περσινό της Mercedes.

Η Maserati πάντως δεν έχει ανακοινώσει ακόμη αν θα δομήσει τη δική της αγωνιστική ομάδα, ή αν θα συνεργαστεί με κάποια από τις υπάρχουσες - όπως την Andretti ή τη Venturi.

Τα νέα της εισόδου της Maserati είναι ενθαρρυντικά για τη Formula E, καθώς οι Audi και BMW αποχώρησαν στο τέλος της περσινής σεζόν, και η Mercedes θα κάνει το ίδιο το φετινό Δεκέμβριο.

Η νέα χρονιά της Formula E θα ξεκινήσει στο τέλος αυτού του μήνα, από τη Σαουδική Αραβία.

TAGS FORMULA 1 MASERATI FORMULA E
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ