FERRARI

Η Ferrari του 2023 έχει λύσει και τα τρία περσινά μειονεκτήματα της F1-75

FERRARI F1 GP FRANCIA SABATO 23/07/2022 credit @Scuderia Ferrari Press Office
FERRARI F1 GP FRANCIA SABATO 23/07/2022 credit @Scuderia Ferrari Press Office CREDIT: @SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Νέα ενθαρρυντικά για τους τιφόζι στοιχεία αρχίζουν να εκπέμπονται από το Μαρανέλο, σχετικά με την αεροδυναμική απόδοση και τη διαχείριση των ελαστικών του «Cavallino» του 2023 που πρόκειται να αποκαλυφθεί στις 14 Φεβρουαρίου.

Τα τρία βασικά μειονεκτήματα της περσινής Ferrari F1-75, που στέρησαν το πρωτάθλημα της Formula 1 από τη Scuderia, ήταν τα προβλήματα αξιοπιστίας -που την οδήγησαν το καλοκαίρι στην απόφαση να μειώσει την απόδοση του κινητήρα της-, η αεροδυναμική υστέρηση στις ευθείες σε σχέση με τη Red Bull RB18, και η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών.

Για το πρώτο θέμα, της αξιοπιστίας, γνωρίζουμε ήδη ότι η ομάδα του Μαρανέλο έχει καταφέρει να αντικαταστήσει όλα τα προβληματικά εξαρτήματα του θερμικού κινητήρα V6 Turbo του 2022, στο πλαίσιο των αλλαγών αξιοπιστίας που επιτρέπονται υπό την αυστηρή απαγόρευση της εξέλιξης των μονάδων ισχύος μέχρι το τέλος του 2025.

Έτσι, η Scuderia έχει πλέον τη δυνατότητα να επαναφέρει τον κινητήρα της στη ρύθμιση πλήρους ισχύος το 2023, που σημαίνει ότι θα έχει σημαντικά οφέλη σε ιπποδύναμη. Μπορεί πρόσφατα ο νέος διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ να αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι το όφελος αυτό θα φτάνει τους 30 ίππους, όπως έγραψε ο ιταλικός Τύπος, όμως το κέρδος υφίσταται και δεν θα είναι καθόλου αμελητέο.

Πέραν, πάντως, του κινητήρα, αντίστοιχα θετικές είναι και οι πρώτες πληροφορίες για την αεροδυναμική και τη διαχείριση των ελαστικών - για τους άλλους δύο αυτούς τομείς στους οποίους η περσινή F1-75 υστερούσε. Και οι δύο τομείς αυτοί εκτιμάται -χωρίς να επιβεβαιώνεται από τη Scuderia- ότι επηρεάστηκαν αρνητικά πέρσι, από το GP Βελγίου και μετά, από τα μέτρα της FIA για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αναπηδήσεων (porpoising) των μονοθεσίων.

Η Ferrari του 2023 έχει λύσει και τα τρία περσινά μειονεκτήματα της F1-75

Οι αλλαγές φαινόταν μικρές (αύξηση του ύψους του άκρου του διαχύτη και του σημείου που ο διαχύτης ενώνεται με το δάπεδο), αλλά αεροδυναμικά ήταν πολύ σημαντικές - μεταξύ άλλων επηρεάζοντας την αεροδυναμική ισορροπία στην ουρά των αυτοκινήτων, κι έτσι και τη διαχείριση των ελαστικών. Η νέα Ferrari, προφανώς, προσαρμόζεται σε αυτά τα νέα μέτρα.

Όμως, πέραν της προσρμογής της, ο ιταλικός Τύπος τώρα γράφει ότι οι αεροδυναμιστές του Μαρανέλο κατάφεραν να αυξήσουν την παραγώμενη άντωση στο νέο τους μονοθέσιο κατά 2%, αλλά και να μειώσουν την αντίσταση στον αέρα κατά 3%.

Φαντάζουν μικρά τα ποσοστά, αλλά για τη F1 δεν είναι καθόλου μικρά. Η συνολική βελτίωση της αεροδυναμικής αποδοτικότητας του ιταλικού μονοθεσίου είναι σημαντική, για να αντιμετωπίσει τη μεγάλη περσινή της υστέρηση στις ευθείες από τη Red Bull.

Όσο για τη διαχείριση των ελαστικών, οι φήμες που κυκλοφορούν στην Ιταλία αναφέρουν ότι αυτό το πρόβλημα επιλύθηκε από τη Ferrari ακριβώς με την αναθεώρηση της αεροδυναμικής ισορροπίας, στο μονοθέσιο του 2023. Συγκεκριμένα, με τη μετάθεση του κέντρου αεροδυναμικής πίεσης περισσότερο προς την ουρά του αυτοκινήτου, πάντα σε συνδυασμό με τις ανάλογες προσαρμογές των εξαρτημάτων μηχανικής πρόσφυσης (όπως της ανάρτησης).

Η νέα Ferrari του 2023, που έχει στο Μαρανέλο τον κωδικό 675, συνοδεύεται συνεπώς από ιδιαίτερη αισιοδοξία, αν ισχύουν οι πληροφορίες του ιταλικού Τύπου. Βεβαίως, κανείς δεν γνωρίζει τα αεροδυναμικά οφέλη που μπορεί να έχουν πετύχει σε σχέση με πέρσι και οι Red Bull Racing και Mercedes. Όλα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στο μοναδικό τριήμερο χειμερινών δοκιμών του σπορ, στις 23-25 Φεβρουαρίου στην πίστα του Μπαχρέιν.

TAGS FERRARI FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ