FORMULA 1

H Red Bull ετοιμάζει άλλη μία αναβάθμιση της RB21 για τον τίτλο -η McLaren όχι

Sam Bloxham/LAT Images/McLaren Media Centre

Ο Χέλμουτ Μάρκο επιβεβαίωσε ότι η RBR θα βοηθήσει τον Μαξ Φερστάπεν στη φετινή μάχη του πρωταθλήματος της Formula 1 με άλλη μία αναβάθμιση του μονοθεσίου του, ενώ αντίθετα η McLaren έχει παύσει κάθε εξέλιξη της MCL39 για τους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.

Στα 4 τελευταία GP ο Μαξ Φερστάπεν έκλεισε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι από τους 104 στους 40 βαθμούς, κατανοώντας καλύτερα τον προσανατολισμό των ρυθμίσεων της RB21 και με δύο σημαντικές αναβαθμίσεις που έφερε η Red Bull στη Μόντσα (νέο δάπεδο) και στο Μπακού (νέα εμπρός πτέρυγα) μέσα στο Σεπτέμβριο.

“Βρήκαμε απλώς τον σωστό δρόμο με το μονοθέσιο, είναι τόσο απλό”, εξήγησε ο Φερστάπεν. “Φέραμε κάποιες αναβαθμίσεις, αλλά πάνω απ’ όλα καταλάβαμε καλύτερα το πώς λειτουργεί το αυτοκίνητο και σε ποια σημεία θέλουμε να αποδίδει καλύτερα.

Κάθε Σαββατοκύριακο προσπαθούμε να το πετύχουμε – κάποια είναι πιο εύκολα από άλλα, αλλά γενικά τα τελευταία ήταν πολύ πιο ξεκάθαρα απ’ ό,τι πριν”, συμπλήρωσε ο Ολλανδός.

Μετά το νέο θρίαμβο του Φερστάπεν, στο Τέξας την Κυριακή, ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο παραδέχθηκε ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς έχει ετοιμάσει άλλη μία αναβάθμιση του μονοθεσίου της για φέτος: “Έχουμε ακόμα κάτι στο μανίκι μας, αλλά δεν ξέρω ακριβώς πότε θα έρθει”, είπε ο Αυστριακός.

Αντίθετα, η McLaren δεν έχει προγραμματίσει νέες αναβαθμίσεις για την MCL39 στη μάχη του πρωταθλήματος, αφήνοντας τους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τον Μαξ Φερστάπεν και την αναγεννημένη RB21 με ό,τι ήδη διαθέτουν.

Η McLaren έχει ήδη σταματήσει την εξέλιξη της MCL39 νωρίτερα από τη Red Bull και τη Mercedes, όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα: “Όσον αφορά στις νέες αναβαθμίσεις ή εξαρτήματα, δεν πρόκειται να υπάρξει κάτι άλλο για το υπόλοιπο της σεζόν”, ξεκαθάρισε το βράδυ της Κυριακής.

Οι τρεις διεκδικητές του φετινού τίτλου της F1, στο μεγάλο φινάλε των 5 GP συν 2 Sprint μέχρι το τέλος της σεζόν AP Photo/Joan Monfort

Πάντως, τόσο ο Στέλλα όσο και ο ίδιος ο Φερστάπεν τόνισαν ότι η διαφορά απόδοσης της Red Bull από τη McLaren δεν είναι τόσο μεγάλη όσο φάνηκε στο Τέξας.

“Το κρίσιμο σημείο”, είπε ο Φερστάπεν, “ήταν το πρώτο stint, όπου μπόρεσα να χτίσω ένα μικρό προβάδισμα. Από εκεί και μετά, ο ρυθμός σταθεροποιήθηκε μέχρι το τέλος.

Η διαχείριση των ελαστικών ήταν πολύ σημαντική και καθόλου εύκολη, γιατί υπήρχαν γύροι που η αίσθηση του μονοθεσίου άλλαζε πολύ – άλλες φορές είχες περισσότερη πρόσφυση, άλλες λιγότερη. Ήταν από εκείνες τις μέρες που απλώς πρέπει να μη κάνεις λάθη.

Αν ο Λάντο είχε πάρει την πρωτοπορία στην εκκίνηση, θα ήταν πολύ πιο σφιχτή μάχη. Κάθε φορά που είχε καθαρό αέρα, ήμασταν σχεδόν ισοδύναμοι – ίσως και λίγο πιο γρήγορος εκείνος σε κάποιες φάσεις. Δεν θα υπήρχε σίγουρα αυτή η διαφορά στο τέλος”, κατέληξε ο Ολλανδός.

Και ο Στέλλα συμπλήρωσε: “Η εικόνα [στον αγώνα του Τέξας] είναι αρκετά ενθαρρυντική. Αν ο Λάντο δεν είχε κολλήσει πίσω από τον Σαρλ [Λεκλέρ] -αν και η μάχη τους ήταν απολαυστική- νομίζω ότι είχε τον ρυθμό για να κερδίσει.

Φυσικά, θα έπρεπε να βρει τρόπο να τον περάσει στην πίστα, κάτι που ποτέ δεν είναι εύκολο απέναντι στον Μαξ. Με στρατηγική ενός πιτ-στοπ δεν υπήρχαν και πολλές εναλλακτικές. Αλλά σε ό,τι αφορά την καθαρή απόδοση, είμαστε σίγουροι πως είχαμε τον ρυθμό για να παλέψουμε για τη νίκη.

Το ότι δεν τρέξαμε στο Sprint μας άφησε κάπως πίσω όσον αφορά το set-up. Εκ των υστέρων, μπορούμε ήδη να δούμε πως υπήρχε ακόμη περισσότερη απόδοση που θα μπορούσαμε να έχουμε βγάλει από το μονοθέσιο”, πρόσθεσε ο Ιταλός.

Ο Χέλμουτ Μάρκο, πάντως, συμπλήρωσε ότι πλέον “το κέφι στην ομάδα είναι τώρα πια και πάλι στα ύψη. Είναι ξεκάθαρο ότι η McLaren δεν αισθάνεται πια την ίδια άνεση. Ο Πιάστρι είχε μια λίγο δύσκολη μέρα σήμερα – ελπίζω να μείνει έτσι.

Λίγο-πολύ τα παρατήσαμε το καλοκαίρι. Εκ των υστέρων, αυτό ήταν λάθος. Δεν έρχονται τώρα άλλες πίστες που να ευνοούν τη McLaren. Νομίζω ότι είμαστε πια πολύ κοντά σε απόδοση – και, στο τέλος, είναι ο Μαξ εκείνος που κάνει τη διαφορα”.