FORMULA 1

Formula 1: H Red Bull στην Ιαπωνία για νέες συνομιλίες με τη Honda

BUDAPEST, HUNGARY - JULY 30: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing talks with Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko in the garage during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 30, 2022 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 30: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing talks with Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko in the garage during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 30, 2022 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) GETTY IMAGES

Ο σύμβουλος της RBR, Χέλμουτ Μαρκο, πρόκειται θα μεταβεί στην Ιαπωνία για την ενδεχόμενη αναβάθμιση της συνεργασίας με τη Honda για την προμήθεια κινητήρων στην ομάδα του Μίλτον Κινς - αλλά λέει ότι η Red Bull έχει την πλήρη δυνατότητα να κατασκευάζει και μόνη της τους κινητήρες της από το 2026.

"Είμαστε σε συνομιλίες με τη Honda" επιβεβαίωσε ο Μάρκο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η Red Bull Racing δεν αποκλείει το ενδεχόμενο αναζωπύρωσης τη συνεργασίας της με την ιαπωνική εταιρεία, για την προμήθεια κινητήρων.

Η Honda αποχώρησε επισήμως από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, αλλά συνέχισε τη συνεργασία με της με τη RBR αρχικά με τη μορφή εξέλιξης της μονάδας ισχύος του 2022 και έπειτα με συμβουλευτικές υπηρεσίες προς την ομάδα του Μίλτον Κινς για την χρήση των ιαπωνικών κινητήρων αυτών στο φετινό πρωτάθλημα.

Η Red Bull, γνωρίζοντας εκ των προτέρων την πρόθεση της Honda να αποχωρήσει τον περασμένο Δεκέμβριο, προχώρησε στη μεγάλη επένδυση κατασκευής και επάνδρωσης ενός νέου, δικού της, εργοστασίου κινητήρων και στην ίδρυση της Red Bull Powertrains, δίπλα στο εργοστάσιο των σασί της ομάδας στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας.

Στην πορεία, ο ρόλος της Honda αναβαθμίστηκε και αποφασίστηκε η κατασκευή των κινητήρων της ομάδας στην Ιαπωνία, προκειμένου η Red Bull Rowertrains να λογιστεί ως νέος κατασκευαστής με την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών το 2026, και να απολαύσει τα προνόμια που επιφυλάσσει η FIA για την είσοδο των νέων εργοστασίων τη χρονιά εκείνη.

Πρόσφατα, μάλιστα, ανακοινώθηκε και επίσημα ότι οι κινητήρες της ομάδας θα έχουν την «υπογραφή» της Honda μέχρι το τέλος του 2025, και μάλιστα πιθανώς και με αναβαθμισμένη παρουσία των λογοτύπων της Honda στο αμάξωμα των Red Bull των προσεχών ετών.

Στο μεταξύ, από πέρσι η RBR συνομιλούσε με την Porsche για ενδεχόμενη συνεργασία από το 2026, αλλά η επιθυμία της Porsche να αποκτήσει το 50% της αυστριακής ομάδας, και μαζί τον έλεγχό της, δεν έγινε δεκτή από τη Red Bull, Έτσι, στη Μόντσα ανακοινώθηκε και επίσημα ότι οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών έληξαν οριστικά.

Υπό το φως των εξελίξεων αυτών, ο Χέλμουτ Μάρκο ετοιμάζεται να ταξιδέψει στην Ιαπωνία για εκ νέου συζητήσεις για την εμβάθυνση -και πάλι- της συνεργασίας Red Bull και Honda, καθώς οι Ιάπωνες δεν αρνούνται το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στο εγγύς μέλλον εργοστασιακά στο σπορ.

Ο Μάρκο άφησε να εννοηθεί ότι υφίσταται αυτό το ενδεχόμενο, λέγοντας πως «αυτό είναι κάτι που διαπραγματευόμαστε. Θα ταξιδέψω στο Τόκιο μεταξύ των αγώνων της Σιγκαπούρης και της Σουζούκα νωρίς τον Οκτώβριο», επιβεβαίωσε ο Αυστριακός.

Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα των συνομιλιών του Μάρκο με τη Honda, ο Αυστριακός λέει ότι πλέον η RBR έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει μόνη της τους κινητήρες του 2026, με την επένδυση στη Red Bull Powertrains. «Ο πρώτος κινητήρας που εξελίξαμε βρίσκεται ήδη στον πάγκο δοκιμών, οπότε τα καταφέρνουμε μια χαρά και μόνοι μας. Το νέο μας εργοστάσιο θα είναι πλήρως λειτουργικό σε 55 εβδομάδες. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ανάγκη κανέναν. Αν αποδειχθεί ότι μπορούν να υπάρξουν συνέργειες και οφέλη, είμαστε ανοιχτοί», δήλωσε.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι για τη Red Bull και τη Honda θα είναι μια ευτυχής συγκυρία αν ο Μαξ Φερστάπεν εξασφλίσει και μαθηματικά το δεύτερο διαδοχικό του πρωτάθλημα στο GP Ιαπωνίας, και στην πίστα της Σουζούκα που είναι ιδιοκτησίας της Honda. Ο Ολλανδός μπορεί θεωρητικά να το πετύχει και στη Σιγκαπούρη, αλλά στο ασιατικό λιμάνι θα πρέπει ο Λεκλέρ να μην βαθμολογηθεί.

«Από την άποψη του πάρτι, η Σιγκαπούρη δεν θα ήταν καθόλου κακή. Αλλά από την άποψη του συνεργάτη μας στον τομέα των κινητήρων, της Honda, στη Σουζούκα θα ήταν ακόμα καλύτερα μία εβδομάδα αργότερα», είπε σχετικά ο Μάρκο.

TAGS FORMULA 1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ