FORMULA 1

Formula 1, GP Αυστρίας, FP1: Ο Φερστάπεν εμπρός από τις δύο Ferrari

Ο Μαξ Φερστάπεν στις ελεύθερες δοκιμές στην Αυστρία
Ο Μαξ Φερστάπεν στις ελεύθερες δοκιμές στην Αυστρία © 2021 DARKO BANDIC/ASSOCIATED PRESS

Πέντε μέρες μετά το GP της Στυρίας στην πίστα του Σπίλμπεργκ, το Αυστριακό GP, 9ος φετινός γύρος της F1 ξεκίνησε με τον ίδιο κυρίαρχο - τον Μαξ Φερστάπεν της RBR-Honda, που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές δυόμισι δέκατα μπροστά από τις Ferrari SF21 των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.

Ο Λιούις Χάμιλτον πέτυχε τον 7ο χρόνο με τη Mercedes W12, πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Φερστάπεν, σε μια συννεφιασμένη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που μοιάζει να μην είχε ιδιαίτερη σημασία - αλλά στην ουσία δεν είναι έτσι.

Οι ομάδες είχαν να δοκιμάσουν σήμερα τα νέα πρωτότυπα πίσω ελαστικά της Pirelli, που έχουν ενισχυμένα τοιχώματα, αλλά και να συγκεντρώσουν δεδομένα στις θερμοκρασίες αυτού του τριημέρου για τις γόμες C3, C4, C5 - που είναι ένα σκαλί σκληρότερες σε σχέση με την τριπλέτα ελαστικών του GP Στυρίας.

Ο Φερστάπεν πέτυχε τον κορυφαίο του χρόνο με τη μαλακή γόμα, 1:05.143, έχοντας σημειώσει νωρίτερα και τον κορυφαίο χρόνο 1:05.5 με τα πρωτότυπα της Pirelli, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο επόμενο GP, της Βρετανίας. Ελάχιστα εκατοστά πίσω από τις Ferrari, και τρία δέκατα μακριά από τον Ολλανδό, βρέθηκαν οι Βάλτερι Μπότας της Mercedes και Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri-Honda.

Πάντως, η προσπάθεια του Χάμιλτον διαταράχθηκε στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα όταν αναγκάστηκε να μειώσει για λίγο το ρυθμό του συναντώντας τη Haas του Νικίτα Μαζέπιν. Ο πρωταθλητής επιχείρησε να κάνει αμέσως έναν ακόμα γρήγορο γύρο, τον οποίο όμως εγκατέλειψε έπειτα από ένα μπλοκάρισμα των ελαστικών του. Για μία ακόμα φορά, ο Λιούις εξέφρασε το προβληματισμό του για τη θέρμανση των ελαστικών του.

Ενθαρρυντική για τον Κίμι Ράικονεν ήταν η 6η θέση του, σε έναν αγώνα που θέλει να παύσει τις φήμες αντικατάστασής του από τον Μικ Σουμάχερ στην Alfa Romeo το 2022, ενώ στην 8η και 9η θέση οι Σέρχιο Πέρεθ και Πιέρ Γκασλί πέτυχαν πανομοιότυπο χρόνο με τον -κατά πολλούς αναβαθμισμένο- κινητήρα της Honda στις ράχες των RB16B και Alpha Tauri.

Αυτή τη φορά η McLaren, με τον Λάντο Νόρις στη δέκατη θέση, ήταν μισό δευτερόλεπτο μακριά από τις Ferrari – καθώς ο Βρετανός άφησε εκτός δεκάδας την Alpine με τον Εστεμπάν Οκόν. Στο άλλο κόκπιτ της γαλλικής ομάδας, για αυτές τις δοκιμές, αντί του Φερνάντο Αλόνσο βρέθηκε ο επικεφαλής του πρωταθλήματος της Formula 2 Γκουανγιού Ζου, για να πάρει την πρώτη του εμπειρία από τη F1.

O Κινέζος ήταν 14ος, 4 δέκατα πίσω από τον Οκόν, αλλά με τη μέση γόμα - μια αρκετά καλή επίδοση. Ταχύς ήταν και ο Καλούμ Ιλό, της Ακαδημίας της Ferrari, που πέτυχε τον 16ο χρόνο με την Alfa Romeo του Αντόνιο Τζιοβινάτσι. Ένας τρίτος δοκιμαστής αυτής της περιόδου ήταν ο νεαρός Ισραηλινός Ρόι Νισανί, που πήρε προσωρινά τη θέση του Τζορτζ Ράσελ της Williams και ήταν ταχύτερος του Νίκολας Λατίφι.

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστρίας είχαν αρκετά τετ-α-κε, εξόδους από την πίστα και μπλοκαρίσματα των ελαστικών. Ο Λανς Στρολ της Aston Martin είχε δύο τετ-α-κε, αποφεύγοντας τις μπαριέρες και στα δύο, ενώ εξόδους είχαν οι Χάμιλτον, Μπότας, Τσουνόντα, Νόρις Μαζέπιν. Επίσης, οι Χάμιλτον, Λεκλέρ και Σάινθ είχαν έντονα μπλοκαρίσματα των τροχών τους.

Η κατάταξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμών στο GP της Αυστρίας στη Formula 1
Η κατάταξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμών στο GP της Αυστρίας στη Formula 1 FORMULA 1
TAGS FORMULA 1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ