FORMULA 1

Formula 1: Φουντώνουν οι φήμες για την είσοδο της Ford με τη Red Bull

LICENSE EXPIRY DATE: None. LICENSE BY: Multimatic. LICENSE SCOPE: A - Earned editorial, press releases, press kits, B - All non-broadcast digital and online media, C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). REGION: GLOBAL. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
LICENSE EXPIRY DATE: None. LICENSE BY: Multimatic. LICENSE SCOPE: A - Earned editorial, press releases, press kits, B - All non-broadcast digital and online media, C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). REGION: GLOBAL. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only. FORD MEDIA

Η Ford παραδέχθηκε ότι σκέφτεται το ενδεχόμενο να εισέλθει στη Formula 1 το 2026 μαζί με τη Red Bull Racing - ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι ο CEO της εταιρείας του Ντιτρόιτ θα βρίσκεται στην αποκάλυψη της νέας RB19 στη Νέα Υόρκη στις 3 Φεβρουαρίου.

Η εταιρεία του μπλε οβάλ φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τη Red Bull Racing για να αποτελέσει τεχνολογικό συνεργάτη της πρωταθλήτριας της Formula 1 από το 2026, το έτος που θα αλλάξουν οι κανονισμοί των κινητήρων του σπορ.

Μια πιθανή συνεργασία της RBR με τη Ford φαντάζει ιδανική και για τις δύο πλευρές: η Red Bull έχει αποφασίσει να κατασκευάζει από το 2026 η ίδια τους κινητήρες της, με τη νεοσύστατη Red Bull Powertrains την οποία στέγασε σε νέο εργοστάσιο που κατασκεύασε δίπλα σε εκείνο των σασί της, στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας.

Κατά συνέπεια, η RBR έχει αποφασίσει ότι πλέον δεν θα χρειάζεται έναν πελατειακό κινητήρα, όπως της Honda, αλλά δεν λέει όχι σε έναν "τεχνολογικό συνεργάτη", που ενδεχομένως και να δίνει το όνομά του στους κινητήρες, και ο οποίος θα συνοδεύει την εμπλοκή του με μια γενναία χορηγία. Πόσο μάλλον αν αυτός ο συνεργάτης προέρχεται από τις ΗΠΑ, ανοίγοντας μια σειρά από πόρτες για την προβολή της Red Bull στη μεγάλη αμερικανική αγορά.

Για τη Ford επίσης μια τέτοιου είδους συνεργασία μοιάζει να είναι η πλέον ταιριαστή. Η αμερικανική εταιρεία δεν φέρεται να επιθυμεί να είναι κατασκευαστής κινητήρων στη F1, αλλά να συμμετέχει στην τεχνολογική τους εξέλιξη. Άλλωστε, και η συμμετοχή της στο WRC είναι αντίστοιχων προδιαγραφών, καθώς δεν έχει δημιουργήσει μια αμιγώς εργοστασιακή ομάδα αλλά παρέχει τεχνογνωσία και χορηγία στην M-Sport του Μάλκολμ Ουίλσον.

Έτσι, όλα βγάζουν νόημα σε μια πιθανή συνεργασία της Ford με τη Red Bull Racing στη F1 το 2026. Αντιθέτως, δεν έβγαζε κανένα νόημα το αρχικό πλάνο συνεργασίας της Red Bull με τη Honda, που προέβλεπε την κατασκευή του θερμικού κινητήρα V6 Turbo από τη RBPT στο Μίλτον Κινς και του υβριδικού του συστήματος στο Τόκιο από τη Honda, κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά.

Τη «φωτιά» της φημολογίας για τη συνεργασία των Red Bull και Ford έρχονται τώρα να φουντώσουν νέα στοιχεία. Παρότι η Red Bull επιμένει ότι θα κάνει την παρουσίαση της νέας RB19 του 2023 στη Νέα Υόρκη διότι εκεί διεξάγεται η εβδομάδα μόδας, και η ίδια έχει την εταιρεία μόδας Alpha Tauri, το γερμανικό κανάλι Sky Sports αναφέρει ότι στην παρουσίαση του νέου μονοθεσίου θα δώσει το παρόν ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Μαρκ Ράσμπρουκ.

Παράλληλα, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα motorsport.com, o Ράσμπρουκ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της εισόδου της Ford στη F1 το 2026: "Η Formula 1 είναι αναμφίβολα δυνατή και αναπτύσσεται, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και παγκοσμίως. Αυτό που πέτυχαν να κάνουν καλά ήταν να δημιουργήσουν συναγωνισμό και σπουδαίους αγώνες. Είναι ακόμα η κορωνίδα, αλλά κατάφεραν να προσεγγίσουν και νέο κοινό με κινήσεις όπως το Drive to Survive [του Netflix]", είπε ο Αμερικανός.

Και συνέχισε: "Ως εταιρεία, συμμετέχουμε στους αγώνες για την καινοτομία, τη μεταφορά τεχνολογίας, για την ευκαιρία να μάθουμε, αλλά και για λόγους marketing επίσης. Τα πράγματα άλλαξαν, σίγουρα, και αναμφίβολα χρειάζεται να το σκεφτούμε. Δεν σχολιάζουμε τις εικασίες, αλλά αυτό ισχύει και για όλους τους άλλους θεσμούς που υπάρχουν. Είναι ευθύνη μας να τους μελετήσουμε και να τους καταλάβουμε, και έπειτα να πάρουμε τις αποφάσεις μας αν έχει νόημα ή αν δεν έχει νόημα [να συμμετάσχουμε]".

Ο Ράσμπρουκ δεν αρνήθηκε ότι σημαντικό ρόλο για την τεχνολογία, την καινοτομία και το marketing, στα οποία αναφέρθηκε, παίζει και η στροφή της F1 προς τη χρήση βιοκαυσίμων: "Τα βιώσιμα καύσιμα είναι κάτι που σίγουρα μας ενδιαφέρει, αλλά ήδη κάνουμε κάτι τέτοιο σε άλλους θεσμούς. Το WRC τα έχει, από πέρσι, κι αυτό ήταν ένα μεγάλο μάθημα για εμάς.

Στις περιοχές που πουλάμε τα αυτοκίνητά μας, άλλες κάνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά ταχύτερα και άλλες θα κρατήσουν τους θερμικούς κινητήρες για περισσότερο καιρό. Όμως, θέλουμε να είμαστε βιώσιμοι σε όσα κάνουμε ως εταιρεία - όχι απλά να παράγουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και να κάνουμε πιο βιώσιμους τους θερμικούς κινητήρες μας. Υποστηρίζουμε όλους τους θεσμούς, είτε συμμετέχουμε είτε όχι, που κάνουν τη μετάβαση στα βιώσιμα καύσιμα", συμπλήρωσε.

Τέλος, πολλοί υποστηρίζουν ότι η Ford μπορεί να δελεαστεί να μπει στη F1 λόγω της αντίστοιχης κίνησης της μεγάλης εμπορικής της αντιπάλου στις ΗΠΑ, General Motors, η οποία μέσω της Cadillac στηρίζει την υποψηφιότητα της ομάδας του Μάικλ Αντρέτι, Andretti Global, να καταφέρει να γίνει η 11η ομάδα του σπορ το 2026. "Δεν είναι απαραίτητο ότι αυτό αλλάζει κάτι», σχολίασε ο Ράσμπρουκ.

Θυμίζουμε ότι η Ford υπήρξε, μέσω της Cosworth, ένας από τους πλέον επιτυχημένους κατασκευαστές της ιστορίας της F1. Ωστόσο, η τελευταία της εμπειρία από το σπορ ήταν τραυματική: δημιούργησε, το 2000, την πλήρως εργοστασιακή της ομάδα με την ονομασία της Jaguar, αλλά το δαπανηρό αυτό πρόγραμμα απέτυχε παταγωδώς. Έτσι, το 2004 αποχώρησε οριστικά, αφού πρώτα πούλησε την ομάδα της στη... Red Bull.

TAGS FORMULA 1 RED BULL FORD
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ