FORMULA 1

Φέτελ... ο νέος Σουμάχερ;

Φέτελ... ο νέος Σουμάχερ;
φετελ

Σεμπάστιαν Φέτελ ο νέος Χάμιλτον ή ο νέος Σουμάχερ; Αφιέρωμα του SPORT 24 στον 20χρονο Γερμανό

"Έχει την δυνατότητα να γίνει πρωταθλητής κόσμου. Δεν τίθεται καν το ερώτημα. Έχει τη δυνατότητα γι΄ αυτό, αλλά τώρα πρέπει οι συνθήκες να τον ευνοήσουν, προκειμένου να φτάσει εκεί από μόνος του. Επίσης, όλα θα εξαρτηθούν από τα αυτοκίνητα που θα έχει στη διάθεσή του. Στην Formula 1, εξαρτάσαι πάρα πολύ από το μονοθέσιό σου", δήλωσε μεταξύ άλλων στην "Bild" ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μίκαελ Σουμάχερ και μας "ανάγκασε" να κάνουμε να ένα αφιέρωμα στην νέα ελπίδα της Γερμανίας, Σεμπάστιαν Φέτελ.

Το ταλέντο του Φέτελ ήταν δεδομένο για όσους γνωρίζουν έστω και λίγα για την F1, όμως το ερώτημα είναι αν όντως μπορεί να στεφθεί στο μέλλον παγκόσμιος πρωταθλητής, αν θα μπορέσει να γίνει ένας νέος Λιούις Χάμιλτον.

Το μειονέκτημα στην περίπτωση του Σεμπάστιαν Φέτελ σε σχέση με τον Χάμιλτον, είναι πως ο Γερμανός δεν έχει την πολυτέλεια να οδηγεί ένα τόσο ανταγωνιστικό μονοθέσιο όπως της McLaren, όμως ο χρόνος θα δείξει και στο μέλλον ίσως του δοθεί η μεγάλη ευκαιρία.

Who is Who Sebastian Vettel



Ο Σεμπάστιαν Φέτελ γεννήθηκε στο Χοπενχάιμ της Γερμανίας, στις 3 Ιουλίου το 1987. Από τις 31 Ιουλίου του 2007 ανήκει στην ομάδα της Toro Rosso, όπου κλήθηκε να καλύψει το κενό του Σκοτ Σπιντ.

Πριν από την Toro Rosso ήταν οδηγός δοκιμών στην BMW-Sauber, από το Τούρκικο γκραν πρι του 2006, όπου στις δοκιμές της Παρασκευής είχε πάρει μέρος και σε ηλικία 19 ετών και 53 ημερών, έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που έτρεξε με μονοθέσιο της F1.

Αυτό φυσικά δεν ήταν το μόνο ρεκόρ που έσπασε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αφού στις 30 Σεπτεμβρίου του 2007, αγωνίστηκε στο Ιαπωνικό γκραν πρι με το μονοθέσιο της Toro Rosso και βρέθηκε μέχρι την πρώτη θέση κάτι που τον έκανε τον νεότερο πιλότο που βρέθηκε πρώτος σε αγώνα στην F1.

Για την ιστορία ο Μάικ Θάκγουελ κατείχε το ρεκόρ του νεότερου οδηγού που συμμετείχε σε αγώνα και ήταν στην πρώτη θέση, ενώ ο Νίκο Ρόζμπεργκ που αγωνίζεται στην Williams, κατείχε το ρεκόρ του νεότερου οδηγού που συμμετείχε σε δοκιμές.

Ο 20χρονος Γερμανός πιλότος, έχει άλλο ένα ρεκόρ στο παλμαρέ του, όχι όμως και τόσο θετικό, καθώς στα πρώτα του 9 δευτερόλεπτα της καριέρας του στην F1, τιμωρήθηκε με πρόστιμο 1.000 δολλαρίων όταν ανέπτυξε μεγαλύτερη ταχύτητα στα pits.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Φέτελ είναι ο 6ος νεότερος οδηγός που πήρε μέρος σε αγώνα της F1.

Καριέρα γεμάτη νίκες κι ας είναι μόλις 20 ετών...



Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε τα πρώτα του βήματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό το 1995, όταν συμμετείχε σε αγώνες με karts.

Σε ηλικία 17 ετών ο ταλαντούχος Γερμανός κατέκτησε το πρώτο του τίτλο, αφού αναδείχθηκε πρωταθλητής στο 2004 German Formula BMW Championship έχοντας κατακτήσει 18 νίκες σε 20 αγώνες.

Το 2005 οδήγησε για την ASL Mucke Motorsport στην Formula 3 και κατέκτησε την πέμπτη θέση της τελικής βαθμολογίας, έχοντας 64 βαθμούς σε 20 αγώνες, χωρίς να κατακτήσει καμιά νίκη κάτι που οφειλόταν και στην κυριαρχία του Λιούις Χάμιλτον.

Ως επιβράβευση για την καλή χρονιά η BMW έδωσε την δυνατότητα στον Φέτελ να δοκιμάσει το μονοθέσιο της F1.

Την επόμενη χρονιά (2006) στην Formula 3, ο Γερμανός οδηγός κατετάγει στην δεύτερη θέση, πίσω από τον πρωτοπόρο Πολ Ντι Ρέστα, κατακτώντας 75 βαθμούς και 4 νίκες.

Την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο του στην παγκόσμια σειρά Renault στην πίστα του Μισάνο όπου πήρε και την νίκη αφού επωφελήθηκε από τον αποκλεισμό του Πάστορ Μαλντονάντο.

Η τύχη δεν ήταν με το μέρος του στον επόμενο αγώνα στην πίστα Σπα, καθώς τραυματίστηκε στο δάχτυλο ύστερα από ένα ατύχημα.

Τελικά κατάφερε να επιστρέψει στους αγώνες της F3 στην πίστα του Ζάντβουρντ όπου τερμάτισε στην έκτη θέση, πετυχαίνοντας παράλληλα τον έκτο ταχύτερο χρόνο, κάτι που εξέπληξε το αφεντικό της ASM ο οποίος είχε δηλώσει: "Είμαι ενθουσιασμένος αφού στην αρχή της εβδομάδας ήμουν σίγουρος πως δεν θα καταφέρει να τρέξει".



Το 2006 ο Φέτελ έκανε το μεγάλο άλμα στην καριέρα του καθώς στο Τούρκικο γκραν πρι έκανε το ντεμπούτο στην F1 ως οδηγός δοκιμών με την BMW, αφού μετά την αποχώρηση του Ζακ Βιλνέβ στο γκραν πρι της Ουγγαρίας, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα από τρίτος ήταν επίσημος οδηγός της Γερμανικής εταιρίας.

Στην δεύτερη φορά που έκανε δοκιμές με το μονοθέσιο της BMW ήταν στον ιταλικό γκραν πρι όπου και πάλι εντυπωσίασε καθώς και στις δύο ελεύθερες δοκιμές πραγματοποίησε τους καλύτερους χρόνους, σ' ένα σαββατοκύριακο που η BMW είχε πολύ καλές επιδόσεις και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα κατάφερε να ανέβει στο πόντιουμ.

Το 2007 συνέχιζε να είναι οδηγός δοκιμών, ενώ αγωνιζόταν και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Renault, όπου πήρε την νίκη στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Μάλιστα ήταν πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα μέχρι την στιγμή που ήρθε η πρόταση από την Toro Rosso να γίνει ο επίσημος οδηγός της.

Το όνειρο ξεκίνησε... και θα συνεχιστεί



Ο νεαρός ταλαντούχος πιλότος αγωνίστηκε για πρώτη φορά σ' αγώνα F1 στο αμερικανικό γκραν πρι, αναπληρώνοντας το κενό του Ρόμπερτ Κούμπιτσα που είχε ένα τρομερό ατύχημα στον προηγούμενο αγώνα στον Καναδά.

Ο Φέτελ ξεκίνησε από την έβδομη θέση, ενώ τερμάτισε όγδοος και σε ηλικία 19 ετών και 349 ημερών έγινε ο νεότερος οδηγός που κατακτά βαθμό στην Formula 1, σπάζοντας το ρεκόρ που είχε μέχρι πρότινος ο Τζέισον Μπάτον όπου είχε τερματίσει έκτος στο Βραζιλιάνικο γκραν πρι του 2000 σε ηλικία 20 ετών και 67 ημερών.

Η 31 Ιουλίου του 2007 θα είναι μια ημερομηνία που σίγουρα θα θυμάται ο 20χρονος Γερμανός καθώς η BMW τον άφησε ελεύθερο και ξεκίνησε η καριέρα του ως επίσημος οδηγός στην F1 με την ομάδα της Toro Rosso καθώς πήρε την θέση του Σκοτ Σπιντ.

Τα οικονομικά του οφέλη από την πρώτη του χρονιά στην θυγατρική εταιρία της Red Bull, ήταν 165.000 δολάρια, ενώ πριν από τον γκραν πρι της Ουγγαρίας η ομάδα του ανήγγειλε πως θα είναι οδηγός και το 2008 με συνοδηγό τον Σεμπαστιάν Μπουρντέ.

Η πιο απογοητευτική στιγμή στην καριέρα του Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν όταν στο Ιαπωνικό γκραν πρι, ο Μαρκ Γουέμπερ βρισκόταν στην δεύτερη θέση, ο Φέτελ ήταν τρίτος και συγκρούστηκαν την στιγμή μάλιστα που βρισκόταν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, με αποτέλεσμα να αποχωρήσουν.

Μετά απ' αυτό το γεγονός ο Γουέμπερ είχε μιλήσει με σκληρά λόγια τονίζοντας: "Είναι παιδιά, δεν έχουν εμπειρία, κάνουν καλή δουλειά και μετά τα γαμ#νε όλα".



Η κάμερα είχε "συλλάβει" τον Φέτελ να ξεσπάει σε κλάματα μετά το ατυχές γεγονός και ενώ αρχικά τιμωρήθηκε με 10 θέσεις ποινή στον επόμενο αγώνα, στην συνέχεια ακυρώθηκε οι ποινή καθώς ένα βίντεο από το youtube ανάγκασε τους υπεύθυνους να επανεξετάσουν το γεγονός.

Μετά από τα δυσάρεστα ήρθαν και τα ευχάριστα καθώς στο αμέσως επόμενο γκραν πρι που διεξήχθη στην Κίνα, ο Γερμανός πιλότος ξεκίνησε από την 12η θέση και κατάφερε να τερματίσει τέταρτος.

Αξίζει να σημειωθεί πως ένα τόσο καλό αποτέλεσμα είχε να έρθει στην εταιρία από το 1993 στο γκραν πρι της Νότιας Αφρικής, όταν ονομαζόταν Minardi.

Πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 17 Δεκεμβρίου 2007, ο Φέτελ αντιπροσώπευσε την Γερμανία μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ στον αγώνα των πρωταθλητών όπου τελικά οι Γερμανοί αναδείχθηκαν νικητές μπροστά από τους Φινλανδούς.

Τribute στην νέα ελπίδα των Γερμανών



Video αφιέρωμα στον Φέτελ από τους θαυμαστές του



Επίδειξη ικανοτήτων από τον Σεμπάστιαν Φέτελ



Το ατύχημα του Φέτελ με τον Γουέμπερ που έκανε τον Γερμανό να ξεσπάσει σε κλάματα







































































TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ