GP Ουγγαρίας: Το μεγάλο κόλπο του Χάμιλτον

Ο Λιούις Χάμιλτον τράβηξε έναν «λαγό από το καπέλο», τον Βάλτερι Μπότας, που καθυστέρησε όσο έπρεπε τις ταχύτερες Ferrari των Φέτελ και Ράικονεν για να κερδίσει στη Βουδαπέστη.

Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε μια απρόσμενη, όμως καλά μελετημένη και εκτελεσμένη από πλευράς Mercedes, νίκη στο GP Ουγγαρίας, 12ο φετινό αγώνα της Formula 1, κερδίζοντας τις Ferrari σε μια πίστα και ημέρα που τα κόκκινα μονοθέσια ήταν σημαντικά ταχύτερα.

Με αυτή τη νίκη του ο Χάμιλτον, εμπρός από τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ράικονεν με τα μονοθέσια της Scuderia, ο Άγγλος αύξησε στους 24 βαθμούς το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα από τον Φέτελ, καθώς η χρονιά μόλις πέρασε το μέσον της και οδεύει προς την καλοκαιρινή ανάπαυλα ενός μήνα.

Την πρώτη πεντάδα του αγώνα έκλεισε ο εκπληκτικός, Ντάνιελ Ρικιάρντο, που βρέθηκε στην 16η θέση στο ξεκίνημα και ο Βάλτερι Μπότας που συγκρούστηκε πρώτα με τον Φέτελ και έπειτα με τον Ρικιάρντο, καθώς σε λίγους μόλις γύρους έπεσε από τη 2η στην 5η θέση.

Η νίκη του Χάμιλτον, χωρίς να απειληθεί ποτέ από τα κόκκινα φώτα ως την καρό σημαία, ήταν πιο δύσκολη από όσο φάνηκε. Οι δύο Mercedes εκκίνησαν με τα ultrasoft ελαστικά, όπως και οι Κίμι Ράικονεν και Μαξ Φερστάπεν - αλλά ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε τη στρατηγική επιλογή να εκκινήσει με τη μέση γόμα.

Οι Χάμιλτον-Μπότας έστριψαν πρώτοι μετά τα φώτα, ενώ στη δεύτερη στροφή ο Φέτελ πέρασε τον Κίμι για την 3 θέση. Με πιο μαλακά και αποδοτικά ελαστικά σύντομα ο Χάμιλτον άνοιξε διαφορά 6 δευτερολέπτων από τις Ferrari, ώσπου στον 15 γύρο το απρόσμενα πρόωρο πρώτο πιτ-στοπ του Ράικονεν οδήγησε στα πιτς και τον Μπότας, αφήνοντας τους Χάμιλτον-Φέτελ στις δύο κορυφαίες θέσεις.

Τότε άρχισε ένα παιχνίδι επίθεσης του Φέτελ και άμυνας του Χάμι8λτον στην κορυφή, καθώς ο δεύτερος προσπαθούσε να κρατήσει ένα καλό προβάδισμα χωρίς να καταστρέφει τα ultrasoft ελαστικά του, ώστε να το διατηρήσει όταν ο Φέτελ, αρκετά αργά στον αγώνα, θα έβαζε κι εκείνος τα πολύ ταχύτερα ultrasoft.

Όταν ο Χάμιλτον έκανε το πιτ-στοπ του, επέστρεψε στην πίστα με φρέσκια μέση γόμα και, σε σύγκριση με την αρκετά φθαρμένη μέση του Φέτελ ήταν ταχύτερος και δεν άφησε τη διαφορά από τον Γερμανό να ανοίξει πέραν των 10 δευτερολέπτων.

Στον 40ό γύρο είχε έρθει η ώρα για τον Φέτελ να αλλάξει ελαστικά, ώστε να κάνει μια ολομέτωπη επίθεση 30 γύρων με τα ultra μαλακά ελαστικά - ώστε να καλύψει τη διαφορά περίπου 13 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον και να επιδιώξει να τον περάσει για τη νίκη. Ακόμα και ο Χάμιλτον αναρωτήθηκε στη ραδιοεπικοινωνία: "Μετά το πιτ-στοπ του, θα είναι πολύ πιο γρήγορος, σωστά;"

Η διαφορά απόδοσης των δύο τύπων ελαστικών, καθώς και των δύο μονοθεσίων στη συγκεκριμένη πίστα, δεν έκαναν ουτοπικό αυτό το σενάριο. Όμως, το σενάριο χάλασε στην πράξη: μια μικρή καθυστέρηση στο πιτ-στοπ του Γερμανού, για τη ρύθμιση της εμπρός πτέρυγας, τον έβγαλε πίσω από τον Μπότας - στην 3η θέση.

Κολλημένος εκεί, ο Φέτελ έχασε κάθε πλεονέκτημα ταχύτητας που του έδιναν τα πιο μαλακά και πιο φρέσκα ελαστικά σε σχέση με τον Χάμιλτον. Για 20 γύρους, ο Μπότας έπαιξε άρτια το ρόλο της ασπίδας στον Άγγλο, που έκανε έναν προσεκτικό περίπατο στην κορυφή.

Μάλιστα, η καθυστέρηση του Μπότας επέτρεψε στον Ράικονεν, που τελικά φάνηκε ότι είχε επιλέξει στρατηγική δύο πιτ-στοπ, να πλησιάσει τους Μπότας-Φέτελ στους τελευταίους γύρους - έχοντας πολύ πιο φρέσκα και γρήγορα ελαστικά και από τους δύο.

Στον 65ο γύρο ο Φέτελ εντέλει, αν και πολύ αργά πια για να κερδίσει, κατάφερε να βρει τρόπο να τοποθετήσει τη Ferrari μπροστά από τη Mercedes του Φινλανδού - και γλίτωσε τα χειρότερα όταν στη δεύτερη φουρκέτα ο Μπότας επέμεινε στην εσωτερική και έσπασε την εμπρός πτέρυγα στο πίσω αριστερό ελαστικό της Ferrari.

Ο Φέτελ γλίτωσε από θαύμα το κλατάρισμα, ενώ ο Μπότας έπεσε στην 4 θέση, με ζημιά στην εμπρός πτέρυγα. Αυτό τον έκανε ευάλωτο και για τον επερχόμενο Ντάνιελ Ρικιάρντο και η μεταξύ τους μάχη κατέληξε σε μια ακόμα σύγκρουση, ξεκάθαρα τώρα με υπαιτιότητα του Μπότας. Ο Ρικιάρντο βγήκε εκτός, αλλά σύντομα πλησίασε ξανά τον Μπότας, για να τον περάσει -χωρίς προβλήματα, αυτή τη φορά- στον τελευταίο γύρο. Ο ομόλογος του Αυστραλού, Μαξ Φερστάπεν, είχε εγκαταλείψει πολύ νωρίς, με πρόβλημα στον κινητήρα της Renault.

GP ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ 2018



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ



ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ



 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Δανάη Παναγιώτου, η Ριανα-κάλυψη του φετινού 'The Voice'

Η συγκλονιστικά όμορφη 21χρονη Κύπρια με καταγωγή από την Ζιμπάμπουε, αδικείται πολύ από την υπέροχη εμφάνισή της. Κάτσε να σου εξηγήσω το γιατί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ

Αφήνει ισχυρή παρακαταθήκη ο Θόδωρος Βασιλάκης

Ο Δημήτρης Μπαλής γράφει για τον ιδρυτή της Aegean, Θεόδωρο Βασιλάκη, ο οποίος απεβίωσε την Πέμπτη (17/05) σε ηλικία 78 ετών.