ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μηδενικά ατυχήματα σε... -30 βαθμούς!

Μηδενικά ατυχήματα σε... -30 βαθμούς!

Το Vision Zero, το όραμα της Continental με το "0" ως προσδιορισμό, στοχεύει στην εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων και δεν αποτελεί ουτοπία όσο πηγαίνουμε προς την αυτόνομη οδήγηση.

Τα τροχαία ατυχήματα και δη οι απώλειες ανθρωπίνων ζωών, είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί έντονα το χώρο της αυτοκίνησης.

Άλλωστε, οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ελαστικά και οτιδήποτε σχετίζεται με την αυτοκίνηση, φέρουν και την «ευθύνη» να τα κάνουν πιο ασφαλή, προστατεύοντας τους επιβαίνοντες αλλά και τους πεζούς.

Δεδομένου ότι θα μπορούσαν να σωθούν κάθε χρόνο, περίπου 1,4 εκατ. συνάνθρωποί μας, από τροχαία ατυχήματα, σε όλο τον κόσμο (22% πεζοί, 4% ποδηλάτες, 23% μοτοσικλετιστές, 51% επιβάτες αυτοκινήτων), αποτελεί αυτοσκοπό όλων η μέριμνα για τον περιορισμό τους και γιατί όχι η εξάλειψή τους.



Μάλιστα, τo 43% του συνόλου των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικές περιοχές και το 60% αυτών των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, όπως η χρήση κινητού και η μέθη.

Και με τα παρακάτω που θα διαβάσετε, θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι καθόλου ουτοπία η εξάλειψη των ατυχημάτων.

Έπρεπε να πάμε στα πολύ βόρεια για να βιώσουμε τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της Continental. Κι όσοι νομίζουν ότι η γερμανική φίρμα κατασκευάζει μόνο ελαστικά, κάνουν λάθος ή μάλλον δεν γνωρίζουν ότι είναι και εκ των κορυφαίων προμηθευτών σε συστήματα πέδησης (όπως το ABS), σε αισθητήρες που μεταφέρουν πληροφορίες για την κατάσταση του οδοστρώματος και των ελαστικών, σε συστήματα επικοινωνίας αυτοκινήτου με αυτοκίνητο, σε εφαρμογές πλήρους αυτόνομης οδήγησης, όπως και σε τρόπους προστασίας στον κυβερνοχώρο. Τεράστια λοιπόν η δραστηριότητα της Continental, μέρος της οποίας ζήσαμε στους μείον 30 βαθμούς Κελσίου. Μάλιστα…

Βρεθήκαμε στη Σουηδία, λοιπόν, κοντά στον αρκτικό κύκλο, στη Λαπωνία. Αρχικά, στην καρδιά της χώρας, στην πόλη Ostersund, των 60.000 κατοίκων, που για όσους ασχολούνται από ποδόσφαιρο ίσως θυμηθούν ότι η ομώνυμη ομάδα απέκλεισε πέρυσι τον ΠΑΟΚ από τη συνέχεια στο Κύπελλο Uefa. Εκεί, σε περίπου 10 υπό το μηδέν, σε απόλυτα χιονισμένο πεδίο, αρκεστήκαμε μόνο στην θεωρία.

Στο Ostersund μάθαμε, λοιπόν, πρωτίστως για ένα σύνθετο σύστημα πέδησης, φρεναρίσματος δηλαδή. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα επιπλέον ηλεκτρονικό μηχανισμό που λειτουργεί παράλληλα ή και ανεξάρτητα με τον μηχανισμό που ήδη διαθέτει το όχημα και που λαμβάνοντας εντολή από το πεντάλ του φρένου, μόλις το πατάμε, ενεργοποιεί την πέδηση σε κάθε τροχό.

Το σύστημα που εξέλιξε η Continental, επενεργεί σε χρόνο κατά το ήμισυ του βασικού συστήματος, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να ακινητοποιείται σε πιο μικρή απόσταση.

Ένα ακόμη τεχνολογικό θαύμα, σε συνέχεια του αισθητήρα που είναι στάνταρ τώρα σε όλα τα νέα μοντέλα και μετρά την πίεση των ελαστικών κάθε στιγμή, είναι ο αισθητήρας που μετά τη θερμοκρασία του ελαστικού, αλλά και ένα άλλος που μετρά το βάθος (ContiSense), ώστε να ενημερώνουν άμεσα τον οδηγό.

Επίσης, με άλλους αισθητήρες (ContiAdapt), αντιλαμβάνεται την κατάσταση του οδοστρώματος, και αυξομειώνει την πίεση του ελαστικού για καλύτερο πάτημα στον δρόμο!

Καλή η θεωρία, αλλά η πράξη ακόμη καλύτερη. Την επόμενη ημέρα, με μείον 30 βαθμούς Κελσίου στην περιοχή Arvidsjaur, στη Λαπωνία, λίγο κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο, βιώσαμε την απόλυτη εμπειρία. Δοκιμάσαμε το διπλό σύστημα πέδησης, που κι όταν το ένα πάθει ζημιά, μπορούμε και το άλλο να φρενάρουμε αρκετά καλά.

Δοκιμάσαμε επίσης την 3 τελευταία γενιά του ABS, σε σχέση με το ABS2 και πόσο καλύτερα φρενάρει. Μάλιστα τα δοκιμάσαμε εναλλάξ με το νέο χειμερινό ελαστικό της Continental TS 860 S (ενδιαφέρει πολύ τους κατοίκους της Βορείου Ελλάδας), σε σχέση με τον προκάτοχό του. Εκεί διαπιστώσαμε ότι με το ABS3 και το νέο ελαστικό, πόσο καλύτερο φρενάρισμα είχαμε, σε σχέση με το ABS2 και το νέο ελαστικό.

Μια ακόμη δοκιμή ήταν με παλιότερα μοντέλα αυτοκινήτων, χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα, με τα νέα ελαστικά και με νέα μοντέλα με τα καινούργια ελαστικά. Κι εκεί ο δεύτερος συνδυασμός ήταν μακράν καλύτερος, απόδειξη του γεγονότος ότι οτιδήποτε προηγούμενο, λειτουργεί πολύ καλύτερα.

Εντύπωση προκάλεσε ένα σύστημα αισθητήρων στο αυτοκίνητο, πατέντα της Continental, που αντιλαμβάνεται εγκαίρως τι οδόστρωμα έχουμε μπροστά μας, στεγνό, βρεγμένο ή πάγο, ώστε να έχουμε καλύτερες αντιδράσεις.

Εκείνο, δε, που μας άφησε άφωνους, ήταν το πλήρες αυτόνομο σύστημα οδήγησης. Καθόμουν στη θέση του οδηγού και χωρίς να κρατώ το τιμόνι ή να πατώ γκάζι ή φρένο, το αυτοκίνητο έκανε μόνο του (μέσω GPS) όλη τη διαδρομή, με πολλές μάλιστα στροφές. Μην παραξενεύεστε…

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι προ των πυλών. Καταλήγοντας, αν και δεν ενδιαφέρει την Ελλάδα, δοκιμάσαμε στα φρένα, τα νέα καρφιά –πατέντα της Continental– για τα χειμερινά ελαστικά, που από μέταλλο και πολύ καουτσούκ, είναι πολύ πιο αποδοτικά.

Vision Zero λοιπόν. Ας το πιστέψουμε το όνειρο για μηδενικά ατυχήματα…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Η κατάρα του να σε λένε Κωνσταντίνο

Τυποποιημένες ευχές, βαρεμάρα και άνθρωποι που χαίρονται το όνομά τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24