ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτό το VW είναι το πλέον Arteon

Αυτό το VW είναι το πλέον Arteon

Άρτιον λένε οι Γερμανοί και έτσι είναι το νέο 5θέσιο Gran Turismo της μάρκας, μια κλάση πάνω από το επιτυχημένο Passat.

Εντάσσεται σε μια κατηγορία που την προτιμούν λίγοι σχετικά και εκλεκτικοί. Αυτοί που θέλουν ένα 5θυρο μοντέλο που να συνδυάζει την άνεση και τους χώρους μιας μεγάλης λιμουζίνας με το δυναμισμό και την ελκυστική σχεδίαση ενός σπορ κουπέ αυτοκινήτου.

Βέβαια, στην Ελλάδα τέτοια αυτοκίνητα, πλέον, δεν κάνουν μεγάλες πωλήσεις, διότι ο όγκος των αγοραστών πέφτει στα μικρά, τα μικρομεσαία και τα συμπαγή SUV. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν κοιτάζει τι γίνεται στη μικρή Ελλάδα, αλλά τι κάνει παγκοσμίως.

Ετσι λοιπόν, η εισαγωγική εταιρεία έφερε το νέο Arteon στη χώρα μας, ένα μοντέλο που όπως υποδηλώνει και το όνομά του, είναι… άρτιον κατασκευαστικά και από πλευράς εξοπλισμού.

Σχεδιαστικά, το Arteon εισαγάγει το νέο "πρόσωπο" της Volkswagen, με κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη 3D μάσκα ψυγείου που εκτείνεται κατά πλάτος σε όλο το εμπρός τμήμα, ενσωματώνοντας τα φωτιστικά σώματα σε τρισδιάστατη διάσταση. Το μεγάλο καπό αναδεικνύει τη μακριά σιλουέτα, ενώ ανάλογα σπορτίφ είναι και το πίσω μέρος του Arteon, με εντυπωσιακά φώτα LED, μυώδη φτερά και ευμεγέθεις θόλους των τροχών.

Όλα αυτά συνιστούν μια αεροδυναμική σιλουέτα με συντελεστή cw 0,265, χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και σχετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης.

Μεγάλο σε όγκο, μεγάλο σε ανέσεις. Ανάμεσα στους δύο άξονες εκτείνεται ένα μεγάλο μεταξόνιο 2,837 μ., με το συνολικό μήκος του fastback μοντέλου να φτάνει τα 4,862 μ., το πλάτος τα 1,871 μ. και το ύψος τα 1,427 μ. Οι χώροι για τα πόδια είναι άπλετοι, ενώ χάρη στη μεγάλη σε μήκος οροφή, το διαθέσιμο ύψος στο πίσω μέρος είναι εντυπωσιακό. Κι όσον αφορά τη χωρητικότητα, διότι για λιμουζίνα μιλάμε, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 563 και φτάνει έως τα 1.557 λίτρα.

 

Η καμπίνα είναι εφοδιασμένη με διαδραστικά και ψηφιακά στοιχεία, όπως το “Active Info Display” (ψηφιακός πίνακας οργάνων) και τα τελευταίας γενιάς συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας με ενιαία γυάλινη επιφάνεια 9,2 ιντσών που υπακούν στις εντολές του χρήστη ανέπαφα, αναγνωρίζοντας ακόμα και χειρονομίες. Επιπλέον, οι ένθετες διακοσμητικές επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες διαθέτουν μια κρυφή φωτιστική ρίγα, με ρυθμιζόμενη ένταση (dimmer). Με τη βοήθεια αυτού του φωτιστικού εφέ ο χώρος αποκτά ένα ιδιαίτερα πολυτελές ύφος.

Το Arteon είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής και πολύ υψηλής αντοχής, με την ακαμψία να είναι 10% καλύτερη από του Passat.

Σε επίπεδο ασφάλειας, το μοντέλο διαθέτει ενεργό καπό κινητήρα, για την προστασία των πεζών. Σε περίπτωση αναπόφευκτης σύγκρουσης με πεζό, το μπροστινό καπό ανασηκώνεται 6 εκ. προς τα πάνω με τη βοήθεια πυροτεχνικού μηχανισμού. Έτσι αυξάνεται η απόσταση ανάμεσα σε αυτό και το μπλοκ του κινητήρα ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες ενός τραυματισμού. Το εύρος ταχύτητας για την πυροδότηση του συστήματος κυμαίνεται ανάμεσα στα 25 και 55 χλμ./ώρα.

Ένα μεγάλο, gran turismo αυτοκίνητο, θέλει και… gran κινητήρες. Κατά συνέπεια, αρχικά διατίθεται με τρεις turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: έναν 2 lt βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 hp και δύο 2.0 lt TDI πετρελαίου με 150 hp και 240 hp. Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί με τρία ακόμη μηχανικά σύνολα: τον νέο 1.5 TSI Evo βενζίνης με 150 hp (τον διαθέτει το νέο Golf) και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, έναν 2.0 lt TSI βενζίνης και έναν 2.0 lt TDI με 190 hp.

Τα μοτέρ συνδυάζονται και με κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG 7-σχέσεων, ενώ ο κινητήρας TSI των 280 hp και ο TDI των 240 hp συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen.

 

Μηχανικά, το Arteon εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης, το οποίο είναι συγχρόνως άνετο και δυναμικό. Η σχέση μετάδοσης του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα την γωνία στροφής και έχουμε αμεσότητα και ευελιξία σε μεγάλες στροφές ή κατά την διάρκεια ελιγμών. Χάρη στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενο λόγο, ο οδηγός δε χρειάζεται να κάνει μεγάλες κινήσεις με το τιμόνι, ώστε να διαγράψει τις επιθυμητές ακτίνες στροφής. Μία πλήρης περιστροφή της κρεμαγιέρας από άκρη σε άκρη απαιτεί με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης μόνο 2 στροφές!

Σε επίπεδο υποστήριξης του οδηγού, υπάρχουν, μεταξύ άλλων, τρεις ολοκαίνουργιες τεχνολογίες. Το νέας γενιάς σύστημα αυτόματου ελέγχου και διατήρησης της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (ACC – Adaptive Cruise Control), διαθέτει "προνοητική" λειτουργία. Πλέον, λαμβάνει υπόψη παράγοντες, όπως τα όρια ταχύτητας, τις στροφές, τους κυκλικούς κόμβους και τις διασταυρώσεις και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σε αυτές τις παραμέτρους (πάντα στο πλαίσιο των ορίων του συστήματος και του Κ.Ο.Κ. της εκάστοτε χώρας). Το εν λόγω σύστημα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.

Ακόμη, τα νέα, δυναμικά LED φώτα με την "προνοητική" ρύθμιση, φωτίζουν τη στροφή λίγο πριν στρίψει ο οδηγός, ενώ διατίθεται και η δεύτερη γενιά του αυτόνομου συστήματος Emergency Assist. Αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του Arteon, μέσα στο πλαίσιο των ορίων του συστήματος, ώστε να το ακινητοποιήσει με ασφάλεια οδηγώντας το στην τελείως δεξιά λωρίδα (ή Λ.Ε.Α), ελέγχοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος συγκρούσεων κατά την αλλαγή των λωρίδων.

Στην Ελλάδα το νέο Arteon προσφέρεται με δύο εκδόσεις εξοπλισμού που είναι πραγματικά πλήρεις.

Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τις 39.900 ευρώ, με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 lt.

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Easyjet: Αυτά είναι τα 7 νέα δρομολόγια στην Ελλάδα το 2018

Ένα νέο προορισμό από και την Αθήνα, δύο για την Θεσσαλονίκη και από έναν για Βόλο, Ηράκλειο, Κέρκυρα και Ρόδο έχει το νέο πρόγραμμα της ανακοίνωσε η Easyjet για το 2018

"Μούφα" και "Τρελή Πρώην": Από σήμερα το Netflix μιλάει ελληνικά

Βρεθήκαμε στο επίσημο ελληνικό activation της πλατφόρμας (και ήμασταν στο τσακ να κλέψουμε ένα μαξιλάρι Stranger Things).

ΒΙΝΤΕΟ

Κάλυμνος: Νέα τροπή στο θάνατο του φοιτητή - Τι δείχνει η δεύτερη ιατροδικαστική εξέταση

Μετά τον αγώνα της οικογένεια του άτυχου νεαρού, ολοκληρώθηκε η δεύτερη ιατροδικαστική εξέταση στη σορό του, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες παρουσιάζει διαφοροποιήσεις σε σχέση με την πρώτη

Ο Μιθριδάτης νιώθει γαμάτος κι έχει επιχειρήματα

Μια συνέντευξη με τον ριμοσπεσιαλίστα που έμαθε το χιπ χοπ στην Ελλάδα, η οποία δεν κύλισε όπως ακριβώς περιμέναμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24