ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αλλαγές στους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα

Αλλαγές στους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα

Τροποποιήσεις στους Τεχνικούς Κανονισμούς Ράλι, Αναβάσεων, Ταχύτητας και Drag Racing για το 2018.

Οι τεχνικοί κανονισμοί των αυτοκινήτων που θα συμμετέχουν στους αγώνες Ράλλυ, Ταχύτητας, Αναβάσεων και Drag Racing δέχθηκαν ενόψει του 2018 μια σειρά αλλαγών.  Η Τεχνική Επιτροπή της ΕΠΑ κατέληξε στις παρακάτω τροποποιήσεις λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα χρονικά περιθώρια και τις αλλαγές στις σχετικές προκηρύξεις.

Ξεκινώντας από τα μέτρα ασφαλείας, για το 2018 δεν επιβάλλεται καμία αλλαγή, και παρατείνεται η ισχύς των υπαρχόντων. Ωστόσο, από 1/1/2019 η παράταση ισχύος των μέτρων ασφαλείας μειώνεται για τα μεν καθίσματα και ζώνες από τα 10 χρόνια στα 7 και για ρεζερβουάρ ασφαλείας από τα 8 χρόνια στα 7. Εξετάζεται η εναρμόνιση με τα ισχύοντα διεθνώς από 1/1/2020.

Για εθνικούς αγώνες δεν εφαρμόζεται η πρόβλεψη των διεθνών τεχνικών κανονισμών σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική χρήση ρεζερβουάρ ασφαλείας και άρα συνεχίζει να επιτρέπεται επ΄ αόριστο η χρήση των αρχικών ρεζερβουάρ παραγωγής. Συνιστάται, όμως, η χρήση ρεζερβουάρ ασφαλείας.

ΑΛΛΑΓΕΣ 2018

Οι τεχνικές αλλαγές που θα εφαρμοστούν στα αυτοκίνητα την προσεχή αγωνιστική περίοδο του 2018 είναι οι παρακάτω:

  • Καμία τεχνική αλλαγή στα A7 Kit Car (χωρίς περιοριστή - βάρος 1000 Kg), ωστόσο ανήκουν πλέον στην κατηγορία C1 και όχι στη C2.
  • Δεν επιτρέπεται η κατασκευή στην Ελλάδα του κιτ των R4.
  • Δεν αναγνωρίζεται σειριακό κιβώτιο στα Ν4/Α8.
  • Δεν γίνεται δεκτή η πρόταση για εκτενείς αλλαγές σε αυτοκίνητα Ν4/Α8.
  • Επιτρέπονται τα δίλιτρα WRC ανεξαρτήτως χρονολογίας στην κατηγορία C1 (στα Ράλλυ) ή Α8 (σε Αναβάσεις) ή Μεγάλου Τουρισμού (σε Ταχύτητες).
  • Αυξάνεται το ελάχιστο βάρος των προσθιοκίνητων E11 1800 cc σε 930 Kg (+50 Kg) και αντίστοιχα μειώνεται το ελάχιστο βάρος των οπισθοκίνητων Ε11 2000 cc στα 910 Kg (-10 Kg).
  • Για τα ιστορικά αυτοκίνητα, στους αγώνες Ράλλυ και Ράλλυ Σπριντ είναι υποχρεωτικά λάστιχα μόνο αναγνωρισμένα για χρήση δρόμου (DOT ή Ε) σύμφωνα με το Παράρτημα Κ και όχι αγωνιστικά.
  • H διαδρομή του αέρα πριν το κουτί του φίλτρου αέρα στα αυτοκίνητα ομάδας Ν είναι ελεύθερη και άρα επιτρέπεται η αφαίρεση τυχόν περιοριστικών διατάξεων ("πνίχτης"). Απαγορεύεται όμως η κατάργηση ή τροποποίηση του ίδιου του κουτιού του φίλτρου αέρα.
  • Ειδικά για τους αγώνες ταχύτητας επανεξετάζονται οι Κατηγορίες - Κλάσεις καθώς και άλλες λεπτομέρειες.
  • Η ΟΜΑΕ προτίθεται μέσα στο 2018 να προχωρήσει σε στρατηγική μελέτη των Kατηγοριών, Oμάδων και Kλάσεων αγωνιστικών αυτοκινήτων και εν γένει των βασικών αρχών των τεχνικών κανονισμών για τα επόμενα χρόνια.

ΑΓΩΝΕΣ DRAG RACING

  • Για το 2018 ανακοινώνονται οι ακόλουθες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για τους αγώνες Drag Racing:
  • Απλοποίηση κανονισμών ασφαλείας με κατάργηση των κατηγοριών 0.5’’.
  • Ποδιά ή "λεκάνη" κάτω από τον κινητήρα και το κιβώτιο και προστασία του κεντρικού άξονα για να μην λερώνεται η πίστα σε περίπτωση αστοχίας.
  • Φρένα αυτοκινήτου διπλού κυκλώματος ελάχιστης διαμέτρου 240 mm για > 13’’ ζάντες και δισκόπλακες από μαγνητικό υλικό εκτός εξαιρέσεων κεραμικών ή carbon φρένων, στην κρίση του τεχνικού εφόρου.
  • Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 76 mm (3’’).
  • Προστασία βολάν (για ≤ 10.99’’).
  • Διατήρηση Κλάσεων - Υποκλάσεων για τα 2018 με πρόθεση επαναξιολόγησης για το 2019.
  • (Για το 2019) Πρόβλεψη για συστήματα ασφαλείας για funny cars κτλ. καθώς και για ενισχυμένα roll cage (πχ. στις πόρτες ή τους ουρανούς).
  • Συνιστάται η χρήση HANS.

Για όλα τα παραπάνω, επιπλέον μικρές αλλαγές ενδέχεται να προστεθούν στην τελική μορφή των τεχνικών κανονισμών.

Photo Credits: Eurokinissi

 
SHARE

BEST OF NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24