WRC

Σσσσς αρχίζει!

Xavier Pons of Spain drives his Ford Fiesta S2000 through the 'Halfway'  stage on the third day of the Wales Rally GB in Sennybridge, central Wales on November 13, 2010. World champion Sebastien Loeb was headed for a Wales Rally hat-trick after winning Thursday's opening superspecial stage in Cardiff Bay. AFP PHOTO / LEON NEAL (Photo credit should read LEON NEAL/AFP/Getty Images)
Xavier Pons of Spain drives his Ford Fiesta S2000 through the 'Halfway' stage on the third day of the Wales Rally GB in Sennybridge, central Wales on November 13, 2010. World champion Sebastien Loeb was headed for a Wales Rally hat-trick after winning Thursday's opening superspecial stage in Cardiff Bay. AFP PHOTO / LEON NEAL (Photo credit should read LEON NEAL/AFP/Getty Images) AFP/GETTY IMAGES

Από την "παγωμένη" Σουηδία ξεκινάει την Πέμπτη (10/2) το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Οι πρωταγωνιστές, οι αλλαγές στο σύστημα διεξαγωγής και η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις.

Ταξίδι στο άγνωστο! Αυτές οι τρεις λέξεις συνοψίζουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι που ξεκινάει την Πέμπτη (10/2) το βράδυ στη χιονισμένη Σουηδία.

Βλέπετε, στους αγώνες εκτός πίστας δεν μαζεύονται όλοι για να κάνουν δοκιμές και να συγκρίνουν τους χρόνους τους.

Οπότε αν θέλετε να ποντάρετε τα χρήματα σας υπέρ του Σεμπαστιάν Λεμπ, ίσως δεν πρέπει να βιαστείτε και να περιμένετε τον επόμενο αγώνα. Άλλωστε όλοι όσοι πίστεψαν στον Μίκο Χίρβονεν, τον νικητή πέρυσι στη Σουηδία, ακόμα τα κλαίνε.

Οι πρωταγωνιστές άλλαξαν το 2011. Έφυγαν τα world rally cars και ήρθαν τα S2000, όμως αυτά είναι "ψωμομένα". Τα νέα καμάρια διαθέτουν υπετροφοδοτούμενους κινητήρες 1.600 κυβικών εκατοστών με όριο περιστροφής τις 8.500 στροφές ανά λεπτό. Θα κάνουν χρήση μηχανικών διαφορικών και θα έχουν αντίστοιχο με το S2000, σύστημα μετάδοσης. Τώρα καταλάβατε τι εστί "ψωμομένα".

Ο πολυπρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ (Citroen) είναι κατενθουσιασμένος με το καινούργιο παιχνίδι του, το όμορφο DS3 WRC. Ο μοναδικός μη-Σκανδιναβός νικητής στη Σουηδία (το 2004) δεν πιστεύει ότι θα αποτελέσει κριτήριο για τη συνέχεια το αποτέλεσμα στον πρώτο αγώνα, αφού η μπάλα θα παιχθεί στο χώμα (σ.σ. εννέα αγώνες).

Ο Λεμπ που έχει πάρει τίτλους με το Xsara WRC και το C4 WRC θέλει να προσθέσει ακόμα ένα με το DS3 WRC. Σύμφωνα με συνέντευξη του στο κοσμοπολίτικο περιοδικό Paris-Match το 2011 θα είναι η τελευταία χρονιά του.

Φέτος έχει καινούργιο τιμέιτ, τον Σεμπαστιάν Οζιέ που εκτόπισε τον Ντάνι Σόρδο από τη γαλλική ομάδα. Ο Οζιέ, ο οδηγός-αποκάλυψη του 2010 είχε "τρομάξει" τον Λεμπ, αν και ο Αλσατός δεν μοιάζει με τύπο που τρομάζει, σε ορισμένους αγώνες πέρυσι όταν βρέθηκαν κάτω από την ίδια τέντα.

Θα κουνηθεί τίποτα στη Ford;

Citroen και Ford έχουν και πάλι τον πρώτο λόγο. Η M-Sport εγκατέλειψε πέρυσι την προσπάθεια διεκδίκησης του τίτλου και το σπουδαίο Focus, για να αφοσιωθεί στην εξέλιξη του Fiesta. Τόσα χρόνια περιμένουμε να δούμε ανταγωνισμό (σ.σ. γιατί το 2009 ο Λεμπ είχε τον έλεγχο στη μάχη της Μεγάλης Βρετανίας με αντίπαλο τον Μίκο Χίρβονεν), μακάρι να ήρθε η ώρα.

Ο Χίρβονεν έχασε το 2010 τα πρωτεία από τον ενθουσιώδη τιμέιτ του, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, αν και ο Φινλανδός δεν μετρίασε τον ενθουσιασμό του και κατέστρεψε ένα αυτοκίνητο σε πρόσφατες δοκιμές.

Εκείνος που δεν κρατιέται είναι ο Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής "βλέπει" βάθρο στη γειτονική Σουηδία. Αφού έζησε ένα δράμα, όπως το συνηθίζει άλλωστε, εξασφάλισε ένα DS3 WRC, όμως ακόμα δεν μάθαμε το βαθμό συνεργασίας του με τον κατασκευαστή από τη Γαλλία.

Καλώς τον (συμ)πατριώτη

Η FIA ήθελε να ρίξει το κόστος για να προσελκύσει κάποιον άλλο πλην της Citroen και της Ford. Και τα κατάφερε! "Τσίμπησε" η Mini και πραγματοποίησε μια μεγάλη επιστροφή στο WRC. Το Countryman WRC διαθέτει BMW κινητήρα και τη φροντίδα των ανθρώπων της Prodrive.

Θα συμμετάσχει σε συγκεκριμένους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με την ελπίδα ότι θα έχει φουλ συμμμετοχή το 2012. Ο Σόρδο που δεν έμεινε στη Citroen, μάταια περίμενε τη Ford και κατέληξε στη Mini.

Τόσα χρόνια οι συμπατριώτες του διαμαρτύρονταν ότι οι Γάλλοι δεν του έδιναν καμιά ευκαιρία, τώρα ο Ισπανός πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να ηγηθεί και να βελτιώσει το αυτοκίνητο. Γιατί ο παρτενέρ του, ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής στο IRC, Κρις Μικ δεν κάνει (ακόμα) για αυτή τη δουλειά.

Φυσικά, υπάρχουν οι ίδιοι κομπάρσοι: Ο Κίμι Ράικονεν με τη δική του Ice 1 Racing, οι Χένινγκ Σόλμπεργκ και Μάθιου Γουίλσον στη Stobart Ford (σ.σ. θα δούμε επίσης τον Μαντς Όστμπεργκ και τον Εβγένι Νόβικοφ μετά από αποχή ενός χρόνου), τον Κεν Μπλοκ, τον Χαλίντ Αλ Κασιμι.

Υποδεχόμαστε φέτος και τους ιπτάμενους Ολλανδούς. Ο Ρενέ Κουίπερς έστησε μια ομάδα για τον γιο του, τον Ντένις Κουίπερς και του αγόρασε και ένα Fiesta WRC. Από τη Ford στη Citroen πήγε η οικογένεια Φαν Μέρκστεϊν με τον Πίτερ να οδηγεί σε τρεις αγώνες και τον γιο, Πίτερ Τζούνιορ σε 10 αγώνες ως μέλος της πρώην Citroen Junior.

Όλα τα αυτοκίνητα θα φορούν λάστιχα Michelin. Η Pirelli που δεν ανανέωσε το συμβόλαιο της, θα τροφοδοτεί με ελαστικά τους οδηγούς της WRC Academy. Στη Σουηδία θα πρωτοεμφανιστεί και η κινέζικη φίρμα DMACK, τα λάστιχα της οποίας θα δοκιμάσουν στους σουηδικούς πάγους ο Μάρτιν Πρόκοπ, ο Μάρτιν Σέμεραντ και οι Μαχέντ Αλ Σαμσί και Μπάντερ Αλ Τζαμπρί, οδηγοί από το Άμπου Ντάμπι.

Αλλαγές στο αγωνιστικό κομμάτι

Κάθε αγώνας περιλαμβάνει μια ειδική διαδρομή, η οποία θα καλύπτεται ζωντανά από την τηλεόραση ονόματι power stage. Στο Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι "νυχτερινή". Οι τρεις πρώτοι θα παίρνουν έξτρα βαθμούς. Τρεις για τον νικητή, δύο για το δεύτερο και έναν για τον τρίτο.

Εκκίνηση λοιπόν στη Νορβηγία με την υπερειδική στο Κάρλσταντ. Θα ακολουθήσουν 21 ειδικές με τελευταία (power stage) το δεύτερο πέρασμα από τη Γκούσταβφορς.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ