ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις

Η αλυτάρχης Αννίτα Πασαλή που φέρει την ευθύνη για την οργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις μίλησε στο Sport24.gr για τον φετινό αγώνα και προτείνει την ειδική που δεν πρέπει να χάσουν οι θεατές.

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή οι Έλληνες υποφέρουν από τον "πυρετό του καλοκαιριού" και μια μεγάλη μερίδα "καίγεται" από τον "πυρετό του Ακρόπολις".

Λοιπόν, διανύουμε την εβδομάδα του μοναδικού αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος σε όλα τα αθλήματα που φιλοξενεί η Ελλάδα. Πρόκειται για το "Ράλλυ Ακρόπολις", τον 6ο σταθμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC).

Τα πληρώματα παίρνουν εκκίνηση από το Ζάππειο την Παρασκευή (31/5) και το θέαμα μεταφέρεται στο Λουτράκι και στις γύρω περιοχές μέχρι και την Κυριακή (2/6)

Μια ομάδα ανθρώπων τρέχει τον αγώνα επί δώδεκα μήνες, αυτές τις μέρες θα δουλέψει ακόμα περισσότερες ώρες, όμως θα δει άμεσα τους καρπούς της δουλειάς: Χιλιάδες κόσμου και το "μπράβο" των απαιτητικών ανθρώπων του παγκοσμίου.

Άρωμα γυναίκας στο Ακρόπολις

Κι αν (εσφαλμένα) τα μηχανοκίνητα σπορ θεωρούνται αντρική υπόθεση και φέτος στο "Ράλλυ Ακρόπολις" δεν θα έχουμε συμμετοχή από γυναίκα οδηγό, τα ηνία της διοργάνωσης κρατάει μια γυναίκα, η Αλυτάρχης του αγώνα, η κ.Αννίτα Πασαλή.

Φίλαθλος, πρώην οδηγός η ίδια και διαγωνιζόμενη στο Ακρόπολις και σε άλλους αγώνες, κρατάει το τιμόνι μιας ομάδας που αποτελείται από άνδρες και γυναίκες. Τη γνωρίσαμε στα γραφεία του "Ράλλυ Ακρόπολις" στο Μαρούσι ένα ζεστό μεσημέρι και μίλησε στο Sport24.gr για τον εθνικό μας αγώνα.

" Θέλουμε να έχει την ίδια επιτυχία που έχει τα τελευταία χρόνια. Να έχουμε έναν αγώνα συναρπαστικό, θεαματικό δίχως κανένα απολύτως απρόοπτο. Θέλουμε η εικόνα που θα βγει από τη χώρα μας να είναι μόνο θετική. Το έχουμε ανάγκη όλοι μας. Όχι μόνο ως διοργανωτές, κυρίως ως Έλληνες σε μια χώρα που ταλανίζεται. Αυτός είναι ο στόχος μας. Μικρά προβλήματα θα υπάρξουν, αυτό είναι αναμενόμενο. Βρισκόμαστε εδώ για να τα λύσουμε", εξηγεί η κ.Πασαλή και με δώδεκα χρόνια σε αυτή τη θέση, μπορεί να μας πει τι κάνει έναν αγώνα επιτυχημένο.

" Το να θέλει να δει ο κόσμος τον αγώνα από κοντά. Αυτό κάνει ένα ράλι επιτυχημένο. Το να γνωρίσει ο θεατής κάθε γωνιά της Ελλάδας, κάθε ειδική, να έρθει στο service park για να δει από κοντά τα αυτοκίνητα, τους οδηγούς και τις ομάδες. Να έχει το χρώμα που χρειάζεται. Ο παράγοντας που δείχνει αν έχει επιτυχία ή όχι το Ακρόπολις είναι οι ξένοι επισκέπτες. Το καλοκαίρι έχει ήδη ξεκινήσει και το Ακρόπολις αποτελεί πόλο έλξης πολλών τουριστών. Οι Έλληνες αγαπούν το Ακρόπολις και το ακολουθούν κατά χιλιάδες. Η παρουσία των ξένων συνεισφέρει και στην τουριστική ανάπτυξη".

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ το 2012

Η προσφορά των εθελοντών

Ο αγώνας έχει στηθεί και το σημαντικότερο κομμάτι " είναι η επάνδρωση των ειδικών διαδρομών. Η εκπαίδευση των συνεργείων. Η εθελοντική προσφορά είναι μεγάλη, άνθρωποι που είναι επιλογή τους το να βρίσκονται στο Ράλλυ Ακρόπολις. Εθελοντές είναι οι κριτές και οι χρονομέτρες παρά τη μικρή προσομοίωση για τα προσωπικά τους έξοδα για τις τρεις ή τέσσερις μέρες που ασχολούνται στον αγώνα. Δεν βοηθούν για να πάρουν την αμοιβή, το Ράλλυ Ακρόπολις είναι το μεράκι τους".

Αναφέραμε και παραπάνω πως το Ακρόπολις αποτελεί ομαδική δουλειά. Ξεκινάει από την Πολιτεία και φτάνει στον τελευταίο εθελοντή.

" Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ανταπόκριση από το επίσημο κράτος. Μαζί με τον Μαραθώνιο, το Ακρόπολις βρίσκεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Πριν ξεκινήσει η φετινή μας περιπέτεια οφείλω να ευχαριστήσω την Περιφέρεια Πελοποννήσου και προσωπικά τον κ.Πέτρο Τατούλη, όλους τους Δημάρχους που μας έχουν αγκαλιάσει και μας έχουν ανοίξει πόρτες σε τεχνικές υπηρεσίες, σε υπηρεσίες αδειοδότησης. Με την Αστυνομία γνωριζόμαστε με τα μικρά μας ονόματα. Το ΕΚΑΒ και η Πυροσβεστική μας βοηθούν και είναι οργανισμοί, αλληλένδετοι με τον αγώνα. Δίχως όλους τους παραπάνω δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν επιτυχημένο αγώνα, έναν ασφαλή αγώνα".

Τα highlights του 59ου Ράλλυ Ακρόπολις

Φέτος η δράση αρχίζει την Παρασκευή και όπως υπογραμμίζει η κ.Πασαλή " είναι ένας πολύ μικρότερος αγώνας για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με την οικονομία. Είμαστε κατά 100 χιλιόμετρα μικρότεροι και κατά μια ημέρα λιγότεροι. Αυτό δεν σημαίνει πως θα χαθεί κάτι από τον αγώνα, μας περιμένουν γεμάτες και συναρπαστικές ειδικές διαδρομές.

Ξεκινάμε δυνατά την Παρασκευή με μια νυχτερινή ειδική μήκους 26 χιλιομέτρων και βέβαια ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι πως η πρώτη ειδική μετά την εκκίνηση είναι κοντά στα 50 χιλιόμετρα! Αυτός ο παράγοντας θα στρέψει το ενδιαφέρον όχι μόνο των θεατών, αλλά και όσων θα παρακολουθήσουν τον αγώνα μέσω ίντερνετ. Θα υπάρξουν εκπλήξεις".

Η αγαπημένη ειδική της αλυτάρχη του Ακρόπολις, την παρακολούθηση της οποίας προτείνει ανεπιφύλακτα είναι η Ζήρεια. " Μια διαδρομή επάνω στο βουνό, γρήγορη και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Είναι μια καινούργια ειδική, μια κλασική σαν το Κεφαλάρι. Γενικά, όλες οι ειδικές έχουν εύκολη πρόσβαση για το κοινό".

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις

Ο Οτ Τάνακ το 2012

Η έδρα του Ράλλυ Ακρόπολις

Οι κάτοικοι και οι τοπικοί φορείς στο Λουτράκι έχουν αγκαλιάσει τη διοργάνωση. Φέτος είναι η τελευταία χρονιά του συμβολαίου, όμως " όχι απαραίτητα και η τελευταία φορά που διοργανώνεται στο Λουτράκι. Η αλήθεια είναι πως η τωρινή κατάσταση μας εξυπηρετεί όλους. Κανένας δεν ξέρει τι μπορεί να γίνει. Αν υπάρχουν προτάσεις για τη μετακίνηση του αγώνα που εξυπηρετούν το αγωνιστικό, το επικοινωνιακό κομμάτι, αν υπάρχουν χορηγοί, ίσως γίνει αλλού. Το Ακρόπολις έχει τεράστιο προϋπολογισμό για τα δεδομένα της Ελλάδας και έχουμε ανάγκη τις χορηγίες. Το Λουτράκι είναι ιδανικός τόπος φιλοξενίας".

Συμφωνούν και οι ίδιες οι ομάδες, αφού " έχουν ευχαριστηθεί τα χρόνια φιλοξενίας στο Λουτράκι. Δεν έχουν εκφράσει παράπονο. Πρόκειται για μια παραλιακή πόλη πολύ κοντά σε αεροδρόμιο, κοντά στην Αθήνα, κοντά στις ειδικές διαδρομές. Εξυπηρετεί και τις δικές τους ανάγκες, οι ξενοδοχειακές υποδομές είναι εξαιρετικές με το αρχηγείο του αγώνα, το οποίο βρίσκεται κοντά στο service park. Αν χρειαστεί να μετακινηθούμε σε άλλη περιοχή, θα το κάνουν γιατί είναι επαγγελματίες, αυτή είναι η δουλειά τους".

Αν περνούσε από το χέρι της κ.Πασαλή το Ράλλυ Ακρόπολις " θα ταξίδευε σε όλη την Ελλάδα. Από την πείρα μου ως θεατής πρώτα και μετά ως διαγωνιζόμενη έχω δει με τα μάτια μου πως υπάρχουν εξαιρετικές ειδικές διαδρομές από τον Όλυμπο μέχρι το Γύθειο. Όμως το Ακρόπολις ζει από την υποστήριξη, από τις χορηγίες και τις συμμετοχές. Δεν μπορούμε να πάμε σε ένα μάκρος αγώνα από τον Όλυμπο στο Γύθειο. Μας το απαγορεύουν και οι κανονισμοί που θέλουν τον αγώνα σαν μαργαρίτα με το service park στη μέση και τις ειδικές γύρω γύρω".

Εκεί που δεν πρέπει να επιστρέψει το Ακρόπολις είναι " στην Αθήνα. Δεν μπορεί το κέντρο του αγώνα να βρίσκεται στην πρωτεύουσα και να κάνουν οι οδηγοί ατελείωτες απλές διαδρομές (σ.σ. ο δρόμος για να φτάσεις από και σε μια ειδική) για να γυρίσεις στην Αθήνα".

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις
INTIME SPORTS

Η υπερειδική του ΟΑΚΑ

Ωστόσο η καλύτερη ανάμνηση της αλυτάρχη είναι η υπερειδική μέσα στο ΟΑΚΑ (το 2005): " Ήταν μια ατελείωτη συγκίνηση το ΟΑΚΑ, όμως μόνο εκείνη τη χρονιά. Γιατί το 2006 υπήρξαν κακώς κείμενα. Αυτή είναι η δουλειά μας, να προλαβαίνουμε τις δυσκολίες. Να διορθώνουμε τα λάθη μας. Να έχουμε προβλέψει οτιδήποτε και να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε δυσκολία".

" Ήμασταν οι πρώτοι που κάναμε ειδική μέσα σε ένα στάδιο, ακολούθησαν και οι υπόλοιποι. Ήμασταν οι πρώτοι που επαναφέραμε τη νυχτερινή διαδρομή και το έκαναν κι άλλοι. Καλά να είμαστε και θα σκεφτούμε και κάτι άλλο. Δεν υπάρχει κάτι που να "ζηλεύω" από τους άλλους αγώνες", πρόσθεσε.

Μέσα ή έξω το 2014;

Από το 1973 μόλις δύο φορές δεν έχει συμπεριληφθεί το Ράλλη Ακρόπολις στο καλεντάρι του WRC. Θα είναι η τρίτη το 2014;

" Υπάρχουν 22 αγώνες που διεκδικούν μια θέση. Μπορεί το Ακρόπολις να βρίσκεται μέσα, μπορεί και όχι. Θέλουμε να πιστεύω πως θα συνεχίσουμε το 2014. Το Ακρόπολις είναι ένας κλασικός αγώνας, δύσκολα θα βγει από το καλεντάρι. Εμείς κρατάμε τον χαρακτήρα του Ακρόπολις, είναι ένας αγώνας ιδιαίτερος. Ξέρουν πως εδώ που βρίσκονται, αγωνίζονται στο Ακρόπολις, δεν έχουμε χάσει την ταυτότητα του αγώνα.

Το Ακρόπολις αντιστοιχεί στη λέξη πρόκληση. Στα πρωταθλήματα των νέων οδηγών πάντα βρίσκεται μέσα το Ακροπολις. Ένας οδηγός δεν πρέπει να δείξει μόνο αν έχει οδηγική ικανότητα ή ταχύτητα, πρέπει να δείξει αυτοσυγκράτηση, σωστή οργάνωση, να πουλήσει κομμάτια για να φτάσει μέχρι τον τερματισμό. Στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένας οδηγός για να κάνει καριέρα. Έχουμε πολλές ιδιωτικές συμμετοχές και τα συγκεκριμένα πληρώματα συμμετέχουν με δική τους θέληση".

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις

Από το Ακρόπολις του 2011

"Κοπάνα" για το Ακρόπολις

Στις μέρες μας πλέον ζητούν τη συμμετοχή των γυναικών στα δημοφιλέστερα μηχανοκίνητα σπορ. Κι αν η Μισέλ Μουτόν με συνοδηγό τη Φαμπρίτσια Πονς είναι το μοναδικό γυναίκείο πλήρωμα που θριάμβευσε στο Ακρόπολις (το 1982) και διεκδίκησε και τον παγκόσμιο τίτλο, η Αννίτα Πασαλή είναι η πρώτη γυναίκα αλυτάρχης σε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις


Εν ώρα εργασίας

Σύζυγος, μητέρα και μόνιμα ερωτευμένη με το Ράλλυ Ακρόπολις: " Ναι, έχω την τιμή να είμαι η πρώτη γυναίκα αλυτάρχης. Και στη Σουηδία μια χρονιά ήταν πάλι γυναίκα και έκανε εξαιρετική δουλειά, όμως δεν παρέμεινε. Και φέτος στην Αυστραλία αλυτάρχης θα είναι γυναίκα.

"Κόλλησα"το μικρόβιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού από την Κέρκυρα όταν είδα αγώνες για πρώτη φορά όταν ήμουν 10 χρονών. Υπήρξα αγωνιζόμενη και σταμάτησα όταν έκανα το πρώτο μου παιδί και στη συνέχεια ασχολήθηκα με την οργάνωση. Πέρασα από όλες τις βαθμίδες μέχρι που μου εμπιστεύθηκαν τη θέση της αλυτάρχη. Φαίνεται πως ανταποκρίθηκα γιατί δεν έχω μείνει ποτέ μακριά".

Η "αρχιτέκτονας" του... Ακρόπολις


Τα παράσημα (οι διαπιστεύσεις από τους αγώνες σε όλο τον κόσμο)
Πρόκειται για θέση πλήρους απασχόλησης, ενώ παράλληλα είναι και αγωνοδίκης στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. " Γράφω, ξέρω, επιλέγω τη διαδρομή ανάλογα με τις ανάγκες με τον συνεργάτη μου, Αντώνη Χατζημιχάλη. Έχω την ευθύνη του συντονισμού, την επάνδρωση, την ενημέρωση, ασχολούμαστε με τα έντυπα, τα επίσημα έγγραφα, την αλληλογραφία με τις ομάδες με τη συνεργάτιδα μου. Ελένη Φερτάκη. Η δουλειά μου δεν φαίνεται σε κανέναν άλλο, παρά μόνο στο αποτέλεσμα".

Τι γεύση έχει το Ακρόπολις για την ίδια; " Σκόνη. Σκόνη και ταχύτητα είναι η πρώτη εικόνα που μου έρχεται στο μυαλό. Και τρόπος ζωής από τότε που έκανα κοπάνα στην τελευταία τάξη του γυμνασίου για να παρακολουθήσω την εκκίνηση. Αναμνήσεις από τους οδηγούς, τους Θεούς όπως τους λέγαμε. Όλοι πιστεύουμε πως είναι Θεοί".

Οι οδηγοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος δίνουν ραντεβού με μικρούς και μεγάλους νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής (31/5) στο Ζάππειο για την πανηγυρική εκκίνηση του 59ου Ράλλυ Ακρόπολις. Την εξέλιξη του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε μέσα από το Sport24.gr και την επίσημη ιστοσελίδα.

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ